T2b Westfalia camper [Reserve motorblok]
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: T2b Wesfalia camper[reparatie raamsponningen]
Ik geniet er ook volop van, 4 jaar geleden hielp hij al mee aan de kever
- Tee
- Gevorderde
- Berichten: 542
- Lid geworden op: zo jul 26, 2009 22:29 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Leiderdorp
Re: T2b Wesfalia camper[reparatie raamsponningen]
fantastisch, ik kan niet wachten tot mijn kleinetjes oud genoeg zijn om mij te helpen,
je werkt ziet er goed uit en je technische advies hier op de forum is ook opmerkelijk goed.
ik weet zeker dat het goed komt
Grtz Tee
je werkt ziet er goed uit en je technische advies hier op de forum is ook opmerkelijk goed.
ik weet zeker dat het goed komt
Grtz Tee
Arguing on the internet is like winning the special olympics. Even if you win, you are still retarded
1972 T2 A/B, 1600 AS op LPG
1973 Kever
1965 constructam condor 4
100% EireCooled
1972 T2 A/B, 1600 AS op LPG
1973 Kever
1965 constructam condor 4
100% EireCooled
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: T2b Wesfalia camper[reparatie raamsponningen]
Afgelopen week ben ik druk bezig geweest met het strakmaken van de raamlijsten en nog wat roestplekken verwijderd die ik meteen mee kan nemen als ik de raamsponningen weer in de lak ga zetten.
Daarvoor heb ik ook de bagagebak van het dak gehaald omdat er wat roest op het dak zat onder rubber (of wat er van over is), gelijk maar even een nieuwe set rubbers besteld zodat het dak niet gelijk weer beschadigd als de bak er weer op gaat.
Aan de bijrijderskant kwam er al een gaatje in het dak tijdens het kaalmaken
Eerst maar verder schoon eb roestvrij maken
Gelukkig bleef het het klein gaatje en kon gemakkelijk nog weer dichtgelast worden
Ook de regengootjes even goed schoon gemaakt en ontdaan van een later aangebrachte roestbescherming.
Ze kwamen er verrassend goed onder vandaan
Alleen de uiteinden aan de voorkant waren licht aangetast, dus die heb ik wel even kaal gemaakt.
De schuifdeur rail ook schoon en roestvrij gemaakt, hier zat gelukkig niet veel roest
Voorkant weer strak en klaar om verder afgewerkt te worden
En de gordelbevestigingspunten zijn ook klaar om in de lak gezet te worden.
Morgen gaat de eerste laag 2K primer er op
Daarvoor heb ik ook de bagagebak van het dak gehaald omdat er wat roest op het dak zat onder rubber (of wat er van over is), gelijk maar even een nieuwe set rubbers besteld zodat het dak niet gelijk weer beschadigd als de bak er weer op gaat.
Aan de bijrijderskant kwam er al een gaatje in het dak tijdens het kaalmaken
Eerst maar verder schoon eb roestvrij maken
Gelukkig bleef het het klein gaatje en kon gemakkelijk nog weer dichtgelast worden
Ook de regengootjes even goed schoon gemaakt en ontdaan van een later aangebrachte roestbescherming.
Ze kwamen er verrassend goed onder vandaan
Alleen de uiteinden aan de voorkant waren licht aangetast, dus die heb ik wel even kaal gemaakt.
De schuifdeur rail ook schoon en roestvrij gemaakt, hier zat gelukkig niet veel roest
Voorkant weer strak en klaar om verder afgewerkt te worden
En de gordelbevestigingspunten zijn ook klaar om in de lak gezet te worden.
Morgen gaat de eerste laag 2K primer er op
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: T2b Wesfalia camper[reparatie raamsponningen]
Vandaag even naar de verfwinkel geweest om wat 2K-lak op kleur te laten mengen.
Ik had een van de schuifdeurrail-afdekplaten meegenomen om de kleur te checken omdat ik vorig jaar al eens wat op kleurnummer had laten mengen en dat bleek toch niet (meer) helemaal overeen te komen met de 35 jaar oude lak.
Na een poosje wachten kwam de man terug met de mededeling dat hij de lak niet kon mengen, er was een mengkleur op in de mengmachine, dus zonder lak weer terug naar huis, dit weekend dus nog niet spuiten
Vandaag kwam er wel een pakket binnen met wat rubbers waaronder ook het tweede voorruitrubber, de eerste die ik kreeg had geen mooie lasverbinding, zat niet recht tegenovenelkaar.
Vanavond heb ik het rubber om de nieuwe voorruit gelegd en de sierlijst er in gedrukt.
Dit rubber past er mooi strak om
Nu nog even geduld voor de ruit in de bus kan
Ik had een van de schuifdeurrail-afdekplaten meegenomen om de kleur te checken omdat ik vorig jaar al eens wat op kleurnummer had laten mengen en dat bleek toch niet (meer) helemaal overeen te komen met de 35 jaar oude lak.
Na een poosje wachten kwam de man terug met de mededeling dat hij de lak niet kon mengen, er was een mengkleur op in de mengmachine, dus zonder lak weer terug naar huis, dit weekend dus nog niet spuiten
Vandaag kwam er wel een pakket binnen met wat rubbers waaronder ook het tweede voorruitrubber, de eerste die ik kreeg had geen mooie lasverbinding, zat niet recht tegenovenelkaar.
Vanavond heb ik het rubber om de nieuwe voorruit gelegd en de sierlijst er in gedrukt.
Dit rubber past er mooi strak om
Nu nog even geduld voor de ruit in de bus kan
- aqute
- Actief Lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: ma jan 31, 2011 15:18 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Zaandam
- Contacteer:
Re: T2b Wesfalia camper[reparatie raamsponningen]
ik heb nog even de posts van de aankoop en al het voorgaande werk bekeken en WAUW wat een werk zeg!
Prachtig gedaan en het ziet er ook zo leuk uit om te doen! het maakt mij spijtig dat ik geen (ouders met) garage/werkruimte heb om zelf ook met dit soort werk te experimenteren. misschien als ik "later groot ben"
Prachtig gedaan en het ziet er ook zo leuk uit om te doen! het maakt mij spijtig dat ik geen (ouders met) garage/werkruimte heb om zelf ook met dit soort werk te experimenteren. misschien als ik "later groot ben"
Re: T2b Wesfalia camper[reparatie raamsponningen]
Blokkever,
Even een vraagje, lees ik het goed dat jij eerst het rubber om de ruit doet en dan pas de chromen strip erin drukt? En klopt het dat de zijruiten (voorste/achterste) verschillen van lengte, mij was verteld dat deze gelijk zouden zijn, vandaag wezen kijken maar er zit bij mij een verschil in van ongeveer 7 cm lengte, ik heb 2 schuiframen en 2 dichte.
Alvast bedankt, gr.Peter
Even een vraagje, lees ik het goed dat jij eerst het rubber om de ruit doet en dan pas de chromen strip erin drukt? En klopt het dat de zijruiten (voorste/achterste) verschillen van lengte, mij was verteld dat deze gelijk zouden zijn, vandaag wezen kijken maar er zit bij mij een verschil in van ongeveer 7 cm lengte, ik heb 2 schuiframen en 2 dichte.
Alvast bedankt, gr.Peter
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: T2b Wesfalia camper[reparatie raamsponningen]
Ik heb de sierstrip voor een groot deel eerst in het rubber gedrukt, daarna om de ruit gelegd en daarna de sierstrip op de juiste lengte afgeknipt en verder er in gedrukt.
Helaas heb ik daarbij wel een klein meetfoutje gemaakt waardoor het verbindingsstukkje aan de onderkant nu niet helemaal in het midden zit, maar echt storend is dat niet denk ik.
Of het de makkelijkste manier is om eerst de sierstrip in het rubber te drukken betwijfel ik nu ook, volgens mij kun je ook het rubber eerst om de ruit leggen en dan pas de sierstrip er in drukken.
Verschil in lengte van de zijruiten kan ik niet bevestigen, ik heb louvres in de voorste zijramen zitten en daar moet sowieso een ander rubber in.
Volgens de leveranciers zijn de standaard rubbers wel voor alle zijruiten gelijk.
Helaas heb ik daarbij wel een klein meetfoutje gemaakt waardoor het verbindingsstukkje aan de onderkant nu niet helemaal in het midden zit, maar echt storend is dat niet denk ik.
Of het de makkelijkste manier is om eerst de sierstrip in het rubber te drukken betwijfel ik nu ook, volgens mij kun je ook het rubber eerst om de ruit leggen en dan pas de sierstrip er in drukken.
Verschil in lengte van de zijruiten kan ik niet bevestigen, ik heb louvres in de voorste zijramen zitten en daar moet sowieso een ander rubber in.
Volgens de leveranciers zijn de standaard rubbers wel voor alle zijruiten gelijk.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: T2b Wesfalia camper[reparatie raamsponningen]
bij het ene rubber lukt het wel van te voren en bij het andere niet en anders om..
beste vragen aan de leverencier.
je hebt er ook gereedschap voor:
google zoeken: peestrekker raamrubber
beste vragen aan de leverencier.
je hebt er ook gereedschap voor:
google zoeken: peestrekker raamrubber
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
Re: T2b Wesfalia camper[reparatie raamsponningen]
Bedankt voor je reactie Blokkever, was nieuwschierig.
Moet ook 4 ruiten van nieuwe rubber voorzien.
Succes met de bus.
gr.Peter
Moet ook 4 ruiten van nieuwe rubber voorzien.
Succes met de bus.
gr.Peter
- Hakkinen
- Gevorderde
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr mar 19, 2010 15:06 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Berg a/d Maas
- Contacteer:
Re: T2b Wesfalia camper[reparatie raamsponningen]
Goed bezig hier.
To Finish First, You First Have To Finish!
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: T2b Wesfalia camper[reparatie raamsponningen]
Afgelopen vrijdag heb ik de gerepareerde stukken en een stuk dak waar wat plekjes in begonnen te komen in de primer gespoten.
Verder heb ik het draaiplateau van de bijrijdersstoel schoongemaakt en weer gemonteerd.
Tijdens het demonteren ondekte ik dat er een kunststof strip tussen de metalen delen hoort te zitten om de stoel soepeler te laten glijden als je hem wilt verstellen.
Ik vermoed dat er per stoel 4 van deze stripjes nodig zijn, bij mij was er echter nog maar 1 aanwezig.
Weet iemand of deze stripjes nog ergens te koop zijn?, ik heb al wel gezocht maar nog niet gevonden, er staat ook geen nummer op dit onderdeel .
Stoel staat al wel weer gemonteerd (met 1 stripje er tussen), maar zou toch graag de ontbrekende stripjes ook monteren.
Hieronder twee foto's van het stripje en de plek waar hij hoort te zitten:
Verder heb ik het draaiplateau van de bijrijdersstoel schoongemaakt en weer gemonteerd.
Tijdens het demonteren ondekte ik dat er een kunststof strip tussen de metalen delen hoort te zitten om de stoel soepeler te laten glijden als je hem wilt verstellen.
Ik vermoed dat er per stoel 4 van deze stripjes nodig zijn, bij mij was er echter nog maar 1 aanwezig.
Weet iemand of deze stripjes nog ergens te koop zijn?, ik heb al wel gezocht maar nog niet gevonden, er staat ook geen nummer op dit onderdeel .
Stoel staat al wel weer gemonteerd (met 1 stripje er tussen), maar zou toch graag de ontbrekende stripjes ook monteren.
Hieronder twee foto's van het stripje en de plek waar hij hoort te zitten:
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: T2b Wesfalia camper[spuitwerk (bijna) klaar]
De bus is weer helemaal groen
Spuitwerk is redelijk gelukt voor een amateur.
Alleen de schuifdeur moet nog een tweede keer, daar wou de lak op de één of andere manier niet goed vloeien en zie je hier en daar de grondlaag nog door de lak heen
Eerst de lak maar even goed laten uitharden want er moet eerst nog weer geschuurd worden voor de tweede ronde.
De bus zelf is wel goed genoeg, daar kunnen over een paar dagen de ramen weer in
Hierbij het resultaat:
Spuitwerk is redelijk gelukt voor een amateur.
Alleen de schuifdeur moet nog een tweede keer, daar wou de lak op de één of andere manier niet goed vloeien en zie je hier en daar de grondlaag nog door de lak heen
Eerst de lak maar even goed laten uitharden want er moet eerst nog weer geschuurd worden voor de tweede ronde.
De bus zelf is wel goed genoeg, daar kunnen over een paar dagen de ramen weer in
Hierbij het resultaat:
- MACHINE
- Gevorderde
- Berichten: 821
- Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: T2b Wesfalia camper[spuitwerk (bijna) klaar]
Nice!
vwt2a/b 72 Westy | https://www.facebook.com/vriendenclubT2
- insomnia
- Actief Lid
- Berichten: 399
- Lid geworden op: zo dec 09, 2007 18:32 pm
- Locatie: Gemeente Dordrecht
Re: T2b Wesfalia camper[spuitwerk (bijna) klaar]
WoW dat ziet er echt strak uit! Vakwerk hoor om dat met zulke minimale middelen zo te krijgen
proud owner of a '84er T3 Westfalia Joker campervan
(as close to a t2 i'll get)
(as close to a t2 i'll get)
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: T2b Wesfalia camper [bijna klaar]
Bedankt
update: de bus is bijna klaar voor het nieuwe seizoen, bijna alle ramen zitten er weer in, voor links achter moet ik de onderdelen voor het klapraampje nog terugkrijgen van de poedercoater.
Afgelopen week heb ik de bagagebak nog even gerepareerd op een plek die al eerder gerepareerd was maar weer los liet, ik heb het nu van binnen en van buiten gerepareerd na eerst alle oude troep goed verwijderd en weg geschuurd te hebben:
De bestuurdersstoel ook even uit de rails gehad om de boel schoon te maken, ook hier zit maar één glijplaat er tussen.
Deze zat wel te ver naar achteren, nu zit hij weer goed en met wat vers vet schuift de stoel weer lekker soepel:
Samen met mijn jongste zoon het rechterzijraam achter weer gemonteerd:
En vanavond de nieuwe voorruit gemonteerd, mijn vrouw en ik hebben de ruit op zijn plaats gedrukt en mijn zoon heeft hem er in getrokken, ik ben best trots op hem :respect:
Zo staat hij er nu bij (moet nog wel even goed gepoetst worden).
update: de bus is bijna klaar voor het nieuwe seizoen, bijna alle ramen zitten er weer in, voor links achter moet ik de onderdelen voor het klapraampje nog terugkrijgen van de poedercoater.
Afgelopen week heb ik de bagagebak nog even gerepareerd op een plek die al eerder gerepareerd was maar weer los liet, ik heb het nu van binnen en van buiten gerepareerd na eerst alle oude troep goed verwijderd en weg geschuurd te hebben:
De bestuurdersstoel ook even uit de rails gehad om de boel schoon te maken, ook hier zit maar één glijplaat er tussen.
Deze zat wel te ver naar achteren, nu zit hij weer goed en met wat vers vet schuift de stoel weer lekker soepel:
Samen met mijn jongste zoon het rechterzijraam achter weer gemonteerd:
En vanavond de nieuwe voorruit gemonteerd, mijn vrouw en ik hebben de ruit op zijn plaats gedrukt en mijn zoon heeft hem er in getrokken, ik ben best trots op hem :respect:
Zo staat hij er nu bij (moet nog wel even goed gepoetst worden).