Schot achter bestuurdersstoel wegslijpen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3149
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Schot achter bestuurdersstoel wegslijpen

Bericht door Wilfred » di jan 24, 2012 18:54 pm

Ik heb een bus met doorloop, dan zit er een schot achter de beide stoelen. kan je die ongestraft wegslijpen? oftewel, draagt deze iets bij aan de constructie?

Waarom wil ik dit: de bovenste 30 cm is door de vorige eigenaar al weggeslepen. Mijn M-code heb ik dus ook nooit gezien. Nu is het echter een lelijk half schotje, vandaar dat ik erover zit te denken om hem maar helemaal weg te halen. geeft ook ruimte om het tafelblad van de camper inrichting op te bergen als ik die niet wil gebruiken.
Take the planet and make it spin your way

Inactief Account

Re: Schot achter bestuurdersstoel wegslijpen

Bericht door Inactief Account » di jan 24, 2012 19:04 pm

Afbeelding

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Schot achter bestuurdersstoel wegslijpen

Bericht door blokkever » wo jan 25, 2012 21:27 pm

Op onderstaande foto kun je zien hoe het orgineel zit bij mijn bus met draaibare bijrijdersstoel.
Je ziet in de hoek naar de B-stijl het driehoekige verstevigingsplaatje zitten zoals in bovenstaande brief wordt beschreven!
Afbeelding

jan willem vk
Actief Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: ma mar 28, 2011 22:03 pm
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Schot achter bestuurdersstoel wegslijpen

Bericht door jan willem vk » wo jan 25, 2012 23:06 pm

hoi blokkever,zie ik bij jouw hefdak doek nu de aluminium strip aan de onderzijde, aan de buitenkant van je doek?
Volgens mij hoort deze aan de binnenzijde,wist jij dat?
Ziet er voor de rest wel mooi uit,is het een Amerikaan of Europeaan?

Jan willem

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3149
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Schot achter bestuurdersstoel wegslijpen

Bericht door Wilfred » do jan 26, 2012 6:59 am

blokkever schreef:Op onderstaande foto kun je zien hoe het orgineel zit bij mijn bus met draaibare bijrijdersstoel.
Je ziet in de hoek naar de B-stijl het driehoekige verstevigingsplaatje zitten zoals in bovenstaande brief wordt beschreven!
Afbeelding


Mooi voorbeeld. Ik hoef natuurlijk geen nieuw stuk erin te lassen, ik kan gewoon het oude stuk ruim afslijpen zodat er nog een mooie driehoek blijft staan. Ik denk dat ik over de rand dat een stukje buis las, net zoals nu over het schotje zit. Dat is dan mooi rond afgewerkt, en nog een stukje extra stevigheid.
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Schot achter bestuurdersstoel wegslijpen

Bericht door blokkever » do jan 26, 2012 11:12 am

jan willem vk schreef:hoi blokkever,zie ik bij jouw hefdak doek nu de aluminium strip aan de onderzijde, aan de buitenkant van je doek?
Volgens mij hoort deze aan de binnenzijde,wist jij dat?
Ziet er voor de rest wel mooi uit,is het een Amerikaan of Europeaan?

Jan willem


Hij zit idd aan de buitenkant, heb hem zo gekocht en het doek lijkt nog de originele te zijn.
Het is een Amerikaan (California) en in 1996 op Nederlands kenteken gezet.
Ik ben de eigenaar sinds november 2010.

Gebruikersavatar
Stuif
Luchtgekoeld
Berichten: 3899
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Maassluis

Re: Schot achter bestuurdersstoel wegslijpen

Bericht door Stuif » do jan 26, 2012 15:05 pm

Ik heb ook mijn schot jaren geleden weggeslepen, en geen 3hoekje laten zitten.
Heeft verder geen problemen gegeven :D
Lucht bevriest en kookt nooit

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3149
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Schot achter bestuurdersstoel wegslijpen

Bericht door Wilfred » do jan 26, 2012 15:30 pm

Stuif schreef:Ik heb ook mijn schot jaren geleden weggeslepen, en geen 3hoekje laten zitten.
Heeft verder geen problemen gegeven :D


Maar dan krijg ik problemen met de garantie van VW... :roll:
Take the planet and make it spin your way

airhead
Luchtgekoeld
Berichten: 1328
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:46 am
Bouwjaar Bus: 1978

Re: Schot achter bestuurdersstoel wegslijpen

Bericht door airhead » vr jan 27, 2012 23:58 pm

Wilfred schreef:Mooi voorbeeld. Ik hoef natuurlijk geen nieuw stuk erin te lassen, ik kan gewoon het oude stuk ruim afslijpen zodat er nog een mooie driehoek blijft staan. Ik denk dat ik over de rand dat een stukje buis las, net zoals nu over het schotje zit. Dat is dan mooi rond afgewerkt, en nog een stukje extra stevigheid.

In de tekst van VW hebben ze het over "ein Blechsteg von etwas 10mm ...". Ik vermoed dat dat de dikte is en dan is een oud stukje plaatwerk laten staan niet genoeg. Het heeft natuurlijk vooral te maken met stevigheid in geval van een aanrijding in de zijkant.

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3149
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Schot achter bestuurdersstoel wegslijpen

Bericht door Wilfred » zo jan 29, 2012 14:22 pm

airhead schreef:
Wilfred schreef:Mooi voorbeeld. Ik hoef natuurlijk geen nieuw stuk erin te lassen, ik kan gewoon het oude stuk ruim afslijpen zodat er nog een mooie driehoek blijft staan. Ik denk dat ik over de rand dat een stukje buis las, net zoals nu over het schotje zit. Dat is dan mooi rond afgewerkt, en nog een stukje extra stevigheid.

In de tekst van VW hebben ze het over "ein Blechsteg von etwas 10mm ...". Ik vermoed dat dat de dikte is en dan is een oud stukje plaatwerk laten staan niet genoeg. Het heeft natuurlijk vooral te maken met stevigheid in geval van een aanrijding in de zijkant.


eens. zoals te zien in de bovenstaande foto zit er origineel ook een stuk buis gelast. Dat wilde ik dus ook doen. Plaatwerk schuin afslijpen, en dan daarover een ronde buis lassen net zoiets als origineel bij de tussenschotjes. Dan is ie meteen afgerond van boven. En natuurlijk geeft die buis meer stevigheid dan een stukje blik! :D
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
Robert
Luchtgekoeld
Berichten: 3197
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 14:56 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Re: Schot achter bestuurdersstoel wegslijpen

Bericht door Robert » zo jan 29, 2012 16:14 pm

airhead schreef: natuurlijk vooral te maken met stevigheid in geval van een aanrijding in de zijkant.


Denk niet dat als de bus aan de zijkant geraakt wordt dat zo'n klein plaatje veel zal uitmaken. :?

Ik heb de plaat achter mijn bijrijdersstoel weg geslepen en ook geen klein hoekje laten zitten.
Gaat prima, en de bus wordt er echt niet minder stevig van.

Groeten,
Robert 8)
Member of ACF

Plaats reactie