Max zonder bus.

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
kermie
Gevorderde
Berichten: 969
Lid geworden op: di nov 28, 2006 13:11 pm
Locatie: Gemert

Re: Mac van Max

Bericht door kermie » do okt 20, 2011 21:45 pm

Max schreef:En qua smileys, gewoon tijdens het typen je gevoel vertalen in een smiley en de rest komt vanzelf :wink: 8)


:shock: ](*,) :roll: #-o :lol: :wink:
Niet eens een LEGO® bus..

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Re: Mac van Max

Bericht door zomerbloempje » do okt 20, 2011 22:05 pm

is dit nu een lang en ingewikkeld verhaal om te vertelllen dat je eindelijk wat aan je bus hebt gedaan zonder dat er wat van te zien is en dat je voorlopig geen zin meer gaat hebben ook?

of ben je echt van plan wat vorderingen te gaan maken in de komende winter???
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: Mac van Max

Bericht door ko de fries » do okt 20, 2011 22:25 pm

snijbrander gebruiken :mrgreen: blijven je stoppen heel :wink:
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Mac van Max

Bericht door old brumax » do okt 20, 2011 23:28 pm

Max schreef: slijpmachine met een mooie boog een definitieve stallingsplaats te geven (onderin de grijze bak). =D> =D>


Dat is misdadig :evil: daar zijn speciale bakken voor heet "gered gereedschap" sommige mensen hebben normaal stroom waar dergelijke machines op werken :mrgreen:
Het verschijnsel is mij niet onbekend en het allerbeste is dan om onmiddellijk te stoppen en weer in bed te kruipen tot die bui is over getrokken :mrgreen:
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
klaas
Luchtgekoeld
Berichten: 2991
Lid geworden op: di jun 27, 2006 22:31 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: Mac van Max

Bericht door klaas » vr okt 21, 2011 8:54 am

Hmm, smoesjes, allemaal smoesjes :mrgreen: :mrgreen: heb ik ook wel eens, dan is er niets aan te doen, dan de volgende dag dure uitgaven te doen en dan met frisse moed opnieuw te beginnen.
Mooie momenten voor een mens :mrgreen: :mrgreen:
Zo hou je het gereedschap mooi op peil
RESPECT TO THE MAN IN THE ICECREAM VAN
Wat schaft de pot vandaag?

Inactief Account

Re: Mac van Max

Bericht door Inactief Account » vr okt 21, 2011 9:31 am

Max schreef:Gisteren braaf een begin geprobeerd te maken met Mac. :D
Zet de slijptol aan en ............................... poef, alles uit, geen licht en geen geluid (dus slijptol ook niets). :?
Nu gebeurd dat wel vaker hier in huis dus ik ga naar de meterkast (wat op zich ook weer een hele onderneming is) en zet de spanning er weer op. 8)
Tot zover geen probleem. 8)
Kom weer op het pd en zet de slijpmachine aan.............2cm en .....poef. :shock:
Dus weer de dagtocht naar de meterkast en ja hoor de zekering lag er weer uit. :evil:
Terug in de garage eerst de slijpmachine maar eens open gemaakt en doorgemeten. HELEMAAL NIETS MEE AAN DE HAND!!!!!!! :evil: :evil:
Nog even uitgeprobeerd op een stopcontact in huis (geeft leuk effect, gelijk twee honden die niet weten waar ze het zoeken moeten, sorry jongens :oops: ).
Helemaal geen probleem. :|
Ga dus weer naar de garage en neem dan maar een ander stopkontact. :roll:
Nu ging dat een stuk beter, sterker nog 100% meer dan de vorige poging (dus 4 cm). :evil:
Waardeloos :evil:
Inmiddels toch een stief kwartier verder (zeg 2 uren) en flink de pest in. :evil: :evil: :evil:
Vervolgens alle maar dan ook alle verbruikers van de groep gehaald en opnieuw proberen................. [-o<
Wederom een cm of 2 en ....poef, om moe van te worden. #-o
Nogmaals de reis rond de wereld naar de meterkast en terug (en alles binnen 80 dagen) om bij aankomst in de garage te ontdekken dat ik zo slim ben geweest de slijpmachine te zijn vergeten uit te zetten #-o #-o
Gevolg schade aan van alles en nogwat :shock: , was nog net op tijd om te zien hoe de slijpschijf zichzelf bevrijde #-o van dat bewegingbeperkende draadje (naar het stopkontact) dus weer....poef. :evil:
Uiteindelijk maar voor de laatste keer naar de meterkast gestrompeld, op mijn laatste krachten en de slijpmachine met een mooie boog een definitieve stallingsplaats te geven (onderin de grijze bak). =D> =D>


Moraal van dit verhaal; klussen aan bussen is vermoeiend en geeft je voldoende beweging voor een week. 8)


mocht je de designer stroom niet gebruiken
[youtube]X9gxI9b3bqU[/youtube]

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Mac van Max

Bericht door Max » vr okt 21, 2011 10:23 am

Jah, ja,

@ shadowman; Nee het was geen disignerstroom,
@ klaas; Nee het is geen smoesje,
@ old brumax; Nee ik kruip niet in bed,
@ ko; Nee ik gebruik geen snijbrander (heb ik niet eens),
@ zomerbloempje; Nee het is niet zo dat ik geen zin heb,
@ kermie; [-X

@ shadowman; Ja er is toch iets met de stroomvoorziening,
@ klaas; Ja ben al bij Karwei geweest om te kijken (hebben kortingactie),
@ old brumax; Ja schijf weer opgeduikeld en wordt ingeleverd,
@ ko; Ja is een overweging maar nieuwe slijpmachine is goedkoper en breder inzetbaar,
@ zomerbloempje; Ja ik wil vorderingen maken deze winter,
@ kermie; :D
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: Mac van Max

Bericht door ko de fries » vr okt 21, 2011 14:28 pm

@max plasma snijder aanschaffen dan :wink:

is hellaas buiten mijn budget ,maar zijn wel mooie dingen :D
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Mac van Max

Bericht door Max » ma jan 16, 2012 15:29 pm

Ben er uit.........................ik wil rijden en niet eerst sleutelen.

Daarom gaat mijn bus eruit, als ie weg is dan ga ik eens kijken naar een leuke bus die gelijk de weg op kan (en mag).
Dus om alle vragen een beetje voor te zijn, ik stop niet met T2 maar ga voor gemakkelijk (kost misschien iets meer maar dan heb ik er tenminste direct wat aan).

Zie TE KOOP!!






Maar doet toch alijd even zeer om zo'n beslissing te nemen. :(
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Mac van Max

Bericht door fahtal » ma jan 16, 2012 15:39 pm

=D> goed plan! of je besteed het uit... gooit iets van 5000 e tegen je huidige bus aan en dan ben je al een heel eind... alleen blijft je motor dan nog een vraag teken... maar dat blijft het eigenlijk altijd wel bij elke aankoop...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Mac van Max

Bericht door Max » ma jan 16, 2012 15:45 pm

fahtal schreef:=D> goed plan! of je besteed het uit... gooit iets van 5000 e tegen je huidige bus aan en dan ben je al een heel eind... alleen blijft je motor dan nog een vraag teken... maar dat blijft het eigenlijk altijd wel bij elke aankoop...


Motor is niet zozeer het probleem. laat 'm met regelmaat lopen (alleen voor het geluid al).
En de vorige eigenaar heeft aangegeven dat er een net gereviseerd blok in lag met 10000 op de telller (moet je dan ook maar aannemen, vond ik toen).
Maar inderdaad, het is ook wel eens gebeurd dat een gereviseerd blok de 5000 nog niet eens haalde, het blijft van dat betreft een gokje maar eb bij dit blok een goed gevoel (is ook een tijd lang de reden geweest om 'm niet weg te doen).

Bus is dan ook te bekijken met draaiende motor (hoor ik 'm ook weer :mrgreen: :mrgreen: ).
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Mac van Max

Bericht door fahtal » ma jan 16, 2012 15:50 pm

ok dan een kleine scenario. je vraagt voor je bus nu 3500,- om hem strak te krijgen moet je er nog een kleine 5 a 6 tegen aan gooien. dan heb je ee bus van onder de 10 k waarvan je weet hoe de body is hoe die gespoten is en waarvan je enigsinds weet dat de motor in orde is.

of praat ik nu waanzin? en ga je voor de gelukstreffer van een goede bus (al dan niet mooi maar wel werkend) voor een kleine prijs?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Re: Mac van Max

Bericht door Lomax » ma jan 16, 2012 16:06 pm

Tja, je hoort ook wel eens verhalen van nieuwe motoren die de 7000 km niet halen.

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Mac van Max

Bericht door Max » ma jan 16, 2012 16:07 pm

fahtal schreef:ok dan een kleine scenario. je vraagt voor je bus nu 3500,- om hem strak te krijgen moet je er nog een kleine 5 a 6 tegen aan gooien. dan heb je ee bus van onder de 10 k waarvan je weet hoe de body is hoe die gespoten is en waarvan je enigsinds weet dat de motor in orde is.

of praat ik nu waanzin? en ga je voor de gelukstreffer van een goede bus (al dan niet mooi maar wel werkend) voor een kleine prijs?


:-$ niet doorvertellen maar ik zoek daarna of een doka of een panel.
Met het (laten) opknappen kom ik dan inderdaad goedkoper uit maar dat is niet wat ik uiteindelijk zoek.
Ik hoop dan een Atje of a/b-tje te kunnen scoren maar daarvan liggen de prijzen standaard hoger.
Dit is een leuke bus voor iemand die met een beetje inzet er een goeie bus van kan maken en zo zijn/haar vrije tijd een beetje kan invullen :wink:
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Mac van Max

Bericht door fahtal » ma jan 16, 2012 16:12 pm

oh het is een geheimpje. nou dan zal ik het niet door vertellen.

succes met de verkoop!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Plaats reactie