Max schreef:wouthwortel schreef:Heren: niet zo ongeregeld bezig zijn
Hoor de 'voorzitter' met z'n omgevallen melkpak
"Orangie" :: Mark's T2B Westy Helsinki ::
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4092
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: Nieuwe bus, nieuw lid VCT2
I am Wouth and I approve this message.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: wo sep 08, 2010 20:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Den Haag/Scheveningen
Re: Nieuwe bus, nieuw lid VCT2
Tectyl maskeert maar beschermt natuurlijk ook....
Er bestaat naast een zwarte variant ook "doorzichtige".
Andere optie is bodyschutz maar dan zit je in hetzelfde straatje als tectyl.
Je zou het ook in de Por15 kunnen zetten.
Op internet wel goede info over te vinden en ook gewoon online aan te schaffen.
Er bestaat naast een zwarte variant ook "doorzichtige".
Andere optie is bodyschutz maar dan zit je in hetzelfde straatje als tectyl.
Je zou het ook in de Por15 kunnen zetten.
Op internet wel goede info over te vinden en ook gewoon online aan te schaffen.
Bus laten bekleden, stuur maar PB voor info!
-
- Beginner
- Berichten: 60
- Lid geworden op: vr okt 28, 2011 15:08 pm
- Bouwjaar Bus: 1974
Re: Nieuwe bus, nieuw lid VCT2
thnx, goeie tips! Die van de witte bescherming spreekt me wel aan. Dan kun je roest goed in de gaten houden.
Zijn er hier ook Bredanaars op het forum toevallig? Er zijn aardig wat T2-tjes rond aan het rijden hier in ieder geval. Gr. Hendrik III, Esserstraat, Adriaan van Bergenstraat
Zijn er hier ook Bredanaars op het forum toevallig? Er zijn aardig wat T2-tjes rond aan het rijden hier in ieder geval. Gr. Hendrik III, Esserstraat, Adriaan van Bergenstraat
- soulsurfer
- Nieuweling
- Berichten: 47
- Lid geworden op: do okt 14, 2010 11:50 am
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Geertruidenberg
- Contacteer:
Re: Nieuwe bus, nieuw lid VCT2
Welkom, idd een mooie strakke bus volgens mij! Ik kom uit Oosterhout, niet ver van Breda. Misschien zien we elkaar nog eens rijden. Veel plezier er mee!
-
- Beginner
- Berichten: 60
- Lid geworden op: vr okt 28, 2011 15:08 pm
- Bouwjaar Bus: 1974
Re: Nieuwe bus, nieuw lid VCT2
Soulsurfer, gaan elkaar vast zien rijden. Desnoods op de meetings haha.
Ondertussen gaat het busje gestaag maar niet zonder slag of stoot. De dubbele webers zijn niet helemaal ok meer, de rechter lekt een beetje dus moet vervangen-gereviseerd worden, heb besloten voor normale carbs te gaan. Mijn verbruik is dan ook iets minder groot.
Volgende week verder stoeien, we zijn er lekker mee bezig zo. Wordt vervolgd!
Ondertussen gaat het busje gestaag maar niet zonder slag of stoot. De dubbele webers zijn niet helemaal ok meer, de rechter lekt een beetje dus moet vervangen-gereviseerd worden, heb besloten voor normale carbs te gaan. Mijn verbruik is dan ook iets minder groot.
Volgende week verder stoeien, we zijn er lekker mee bezig zo. Wordt vervolgd!
Laatst gewijzigd door markdepooter op wo dec 28, 2011 8:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwe bus, nieuw lid VCT2
markdepooter schreef:thnx, goeie tips! Die van de witte bescherming spreekt me wel aan. Dan kun je roest goed in de gaten houden.
Zijn er hier ook Bredanaars op het forum toevallig? Er zijn aardig wat T2-tjes rond aan het rijden hier in ieder geval. Gr. Hendrik III, Esserstraat, Adriaan van Bergenstraat
Is Made ook goed ? Is maar 10 km
Grtz Maurice
T2a in de resto : www.freewebs.com/vwt2a
Kustom, because stock sucks.......
Kustom, because stock sucks.......
-
- Beginner
- Berichten: 60
- Lid geworden op: vr okt 28, 2011 15:08 pm
- Bouwjaar Bus: 1974
Re: Nieuwe bus, nieuw lid VCT2
Zo dan, druk in de weer geweest met Orangie en ondertussen de allerlaatste puntjes voor de APK aan het oplossen. Fuseehoesjes was ff vogelen, maar het is gelukt!
Meteen een mooi natuurlijk moment om de velgen ook te ontroesten en in de primer te zetten. Ziet er weer als nieuw uit!
De ruitensproeier ga ik toch maar even met het oude pompsysteem oplappen. Heb eindelijk een stuk slang kunnen bemachtigen, dus die kan ik er aan gaan monteren. Lange termijn maar een elektrisch pompje installeren, maar dat kan altijd nog.
De claxon is wel een uitdaging merk ik. Wss is het de aansluiting/bedrading die vanuit het stuurhuis naar de claxon loopt. Er zitten aan de onderkant van de bus twee stekkers die je kunt pluggen. Welke van de twee is van de claxon?
De blower is eenzelfde uitdaging. Ik kan niet de error vinden (blower zelf doet het prima, is gecheckt) en vind de oplossing om hem aan de bobine te knopen wel even goed voor de komende APK. Een zweefzekering ertussen en dan moet het lukken begreep ik? Geen omvormer nodig?
Target; eind januari op kenteken en APK! Blauwe platen kun je aanvragen voor een '74 bus?
Meteen een mooi natuurlijk moment om de velgen ook te ontroesten en in de primer te zetten. Ziet er weer als nieuw uit!
De ruitensproeier ga ik toch maar even met het oude pompsysteem oplappen. Heb eindelijk een stuk slang kunnen bemachtigen, dus die kan ik er aan gaan monteren. Lange termijn maar een elektrisch pompje installeren, maar dat kan altijd nog.
De claxon is wel een uitdaging merk ik. Wss is het de aansluiting/bedrading die vanuit het stuurhuis naar de claxon loopt. Er zitten aan de onderkant van de bus twee stekkers die je kunt pluggen. Welke van de twee is van de claxon?
De blower is eenzelfde uitdaging. Ik kan niet de error vinden (blower zelf doet het prima, is gecheckt) en vind de oplossing om hem aan de bobine te knopen wel even goed voor de komende APK. Een zweefzekering ertussen en dan moet het lukken begreep ik? Geen omvormer nodig?
Target; eind januari op kenteken en APK! Blauwe platen kun je aanvragen voor een '74 bus?
Re: Nieuwe bus, nieuw lid VCT2
- De blower doet het alleen als je kachel open staat, hij draait dus niet standaard.
-
- Beginner
- Berichten: 60
- Lid geworden op: vr okt 28, 2011 15:08 pm
- Bouwjaar Bus: 1974
Re: Nieuwe bus, nieuw lid VCT2
Hey Gijs, ik denk dat ik alle mogelijke combinaties al heb uitgetest maar ik ga het voor de zekerheid nog eens proberen. Er is ook aardig wat gehobbied onder het dashboard dus het zou zomaar kunnen zijn dat er wat draadjes loshangen die eigenlijk verbinding moeten maken met de installatie, het elektrisch schema van mijn 1974 bus heb ik al ergens gevonden.
Thnx voor meedenken!
Thnx voor meedenken!
- creepenrietje
- Actief Lid
- Berichten: 479
- Lid geworden op: do nov 19, 2009 21:31 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Burgum
- Contacteer:
Re: Nieuwe bus, nieuw lid VCT2
Hallo en welkom op dit forum.
Mooie gave bus heb je, zal nog wel even duren voor die van mij zo ver is (zie CreepenRietjeCruiser 2) Hopen dat de keuring in 1x lukt voor je.
Mooie gave bus heb je, zal nog wel even duren voor die van mij zo ver is (zie CreepenRietjeCruiser 2) Hopen dat de keuring in 1x lukt voor je.
Face your fears, live your dreams!!!
Creep en Rietje Cruiser goes TDI
Check onze foto's op http://creepenrietje.skynetblogs.be
Creep en Rietje Cruiser goes TDI
Check onze foto's op http://creepenrietje.skynetblogs.be
- creepenrietje
- Actief Lid
- Berichten: 479
- Lid geworden op: do nov 19, 2009 21:31 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Burgum
- Contacteer:
Re: Nieuwe bus, nieuw lid VCT2
De claxon heeft twee snoeren bij die van mij (76) plus en min.
Blauwe platen kun je aanvragen, je krijgt dan een nummer met een Y er in.
Dit moet je wel aangeven bij de RDW!!
Blauwe platen kun je aanvragen, je krijgt dan een nummer met een Y er in.
Dit moet je wel aangeven bij de RDW!!
Face your fears, live your dreams!!!
Creep en Rietje Cruiser goes TDI
Check onze foto's op http://creepenrietje.skynetblogs.be
Creep en Rietje Cruiser goes TDI
Check onze foto's op http://creepenrietje.skynetblogs.be
-
- Beginner
- Berichten: 60
- Lid geworden op: vr okt 28, 2011 15:08 pm
- Bouwjaar Bus: 1974
Re: Nieuwe bus, nieuw lid VCT2
Hopelijk lukt APK in 1x idd, heb al een voorkeuring gehad dus verwacht niet veel spannends meer tegen te komen.
Mijn claxon maakt geen massa in de stuurkolom. Ik lag onder de bus te klooien met de stekkertjes en had mijn circuit al gesloten via de handrem. Begon die claxon op een halve meter van me vandaan in 1x te toeteren, ik schrok mezelf wezenloos haha. Nu nog een manier zien te vinden om de massa in stuurkolom te herstellen...
Succes met je project!
Mijn claxon maakt geen massa in de stuurkolom. Ik lag onder de bus te klooien met de stekkertjes en had mijn circuit al gesloten via de handrem. Begon die claxon op een halve meter van me vandaan in 1x te toeteren, ik schrok mezelf wezenloos haha. Nu nog een manier zien te vinden om de massa in stuurkolom te herstellen...
Succes met je project!
-
- Beginner
- Berichten: 60
- Lid geworden op: vr okt 28, 2011 15:08 pm
- Bouwjaar Bus: 1974
Re: Nieuwe bus, nieuw lid VCT2
Ook maar ff klein beurtje gedaan, olie verversen was geen overbodige luxe. Het carterdeksel zat echt vol met slijpsel en olie was pikzwart. Zal mij benieuwen wanneer de laatste beurt was geweest. En of ik het meeste slijpsel uit het carter heb kunnen krijgen op deze manier...
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
Re: Nieuwe bus, nieuw lid VCT2
Als er echt ve slijpsel in de deksel lag zou het mij meer benieuwen hoe lang je blok nog mee gaat. Dat klinkt niet gezond nl.
KEEP CALM and spend all your money on an old VW
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: Nieuwe bus, nieuw lid VCT2
If it ain,t broken,don,t try to fix it