Westfalia Aanhanger topic
- klaas
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2991
- Lid geworden op: di jun 27, 2006 22:31 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
Westfalia Aanhanger topic
Sinds ik ook in het bezit ben van zo'n fijn Essen karretje vind ik het erg handig om alle info bij elkaar terug te vinden.
Misschien handig om de info uit Gijs z'n topic hier te zetten en hier verder te gaan.
Mijn Westfalia karretjes nr 1210002B
nummer: 195117
Ik heb er 2 zeilen bij zitten, een hoge, op de foto te zien, en een platte
En deze heb ik ook nog staan, en met een beetje mazzel, deze winter ..................
Misschien handig om de info uit Gijs z'n topic hier te zetten en hier verder te gaan.
Mijn Westfalia karretjes nr 1210002B
nummer: 195117
Ik heb er 2 zeilen bij zitten, een hoge, op de foto te zien, en een platte
En deze heb ik ook nog staan, en met een beetje mazzel, deze winter ..................
Laatst gewijzigd door klaas op do aug 25, 2011 8:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.
RESPECT TO THE MAN IN THE ICECREAM VAN
Wat schaft de pot vandaag?
Wat schaft de pot vandaag?
- klaas
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2991
- Lid geworden op: di jun 27, 2006 22:31 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
Re: Westfalia Aanhanger topic
Grappig, ik denk dat onze karretjes bijna even oud zijn
RESPECT TO THE MAN IN THE ICECREAM VAN
Wat schaft de pot vandaag?
Wat schaft de pot vandaag?
Re: Westfalia Aanhanger topic
Voor alle duidelijkheid, vermeld even je chassisnummer en bouwjaar.
Ik heb er een bepaalde visie op die ik graag bevestigd zou willen.
09**** voor 1969
10**** voor 1970
11**** voor 1971
12**** voor 1972
wat weer neerkomt op een maximale productie van 9999 Essen's en dat lijkt me (zeker voor die periode) meer dan er verkocht werden.
Na 1976 lijkt dit systeem niet meer te kloppen.
Terug naar het topic.
Heb er totaal 3 gehad (en nu nog 1 over)
De een na laatste, inmiddels totaal gerestaureerd door Robert.
het nummer
Het huidige bakkie zoals ik 'm nu heb staan
het nummer
Scheelt "maar" een slordige 2550 van de andere (deze is de oudste)
En tot 2007 had ik deze (in 't begin dan, is later geheel gerestaureerd)
Ik heb er een bepaalde visie op die ik graag bevestigd zou willen.
09**** voor 1969
10**** voor 1970
11**** voor 1971
12**** voor 1972
wat weer neerkomt op een maximale productie van 9999 Essen's en dat lijkt me (zeker voor die periode) meer dan er verkocht werden.
Na 1976 lijkt dit systeem niet meer te kloppen.
Terug naar het topic.
Heb er totaal 3 gehad (en nu nog 1 over)
De een na laatste, inmiddels totaal gerestaureerd door Robert.
het nummer
Het huidige bakkie zoals ik 'm nu heb staan
het nummer
Scheelt "maar" een slordige 2550 van de andere (deze is de oudste)
En tot 2007 had ik deze (in 't begin dan, is later geheel gerestaureerd)
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
Re: Westfalia Aanhanger topic
dit is de mijne, in restau...
typeplaatje
en de rest staat in m'n busverhaal
http://www.vct2.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=9966
maar ik zal hier zeker een plaatje van het resultaat achterlaten
typeplaatje
en de rest staat in m'n busverhaal
http://www.vct2.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=9966
maar ik zal hier zeker een plaatje van het resultaat achterlaten
Re: Westfalia Aanhanger topic
robert , heb jij de afmetingen van dat pootje??
- guidddo
- streepjestrekker
- Berichten: 6181
- Lid geworden op: do mei 15, 2008 22:43 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Peartugoal
- Contacteer:
Re: Westfalia Aanhanger topic
das een 25x25x2 kokertje van 375 mm lang . . . met een dopje erin
un een utje 64x30x64 met een gaatje voor een 10 mm asje waar ie om draait
en nog twee gaatjes van 10 mm waar het geveerde staafje uit het kokertje in vergrendelen in op en uitgeklapte toestand
un een utje 64x30x64 met een gaatje voor een 10 mm asje waar ie om draait
en nog twee gaatjes van 10 mm waar het geveerde staafje uit het kokertje in vergrendelen in op en uitgeklapte toestand
De foto's zijn er weer
-
- Gevorderde
- Berichten: 776
- Lid geworden op: ma aug 14, 2006 17:46 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Leveroy
Re: Westfalia Aanhanger topic
guidddo schreef:das een 25x25x2 kokertje van 375 mm lang . . . met een dopje erin
un een utje 64x30x64 met een gaatje voor een 10 mm asje waar ie om draait
en nog twee gaatjes van 10 mm waar het geveerde staafje uit het kokertje in vergrendelen in op en uitgeklapte toestand
'67 kever 1500
'76 vw Doka
'77 vw Enka
'78 vw kombi
'76 vw Doka
'77 vw Enka
'78 vw kombi
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Westfalia Aanhanger topic
Heeft iemand nog een goede tip om de afgeschuinde kant op het hout te krijgen voor de zijwanden? Ik zat te denken aan een bandschuurmachine in een workmate o.i.d.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
Re: Westfalia Aanhanger topic
hanhoo schreef:Heeft iemand nog een goede tip om de afgeschuinde kant op het hout te krijgen voor de zijwanden? Ik zat te denken aan een bandschuurmachine in een workmate o.i.d.
Een bovenfrees.
Groeten,
Robert
Member of ACF
-
- Nieuweling
- Berichten: 48
- Lid geworden op: do mei 28, 2009 19:51 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Bollenstreek
Re: Westfalia Aanhanger topic
Robert schreef:hanhoo schreef:Heeft iemand nog een goede tip om de afgeschuinde kant op het hout te krijgen voor de zijwanden? Ik zat te denken aan een bandschuurmachine in een workmate o.i.d.
Een bovenfrees.
Groeten,
Robert
Inderdaad wat Robert al zegt dit gaat het makkelijkst met een bovenfrees in combinatie met een schuine kantenfrees (45 graden). Een bovenfrees heb ik en een 45 graden kantenfrees volgens mij ook maar dat moet ik even controleren.
Als je interesse hebt dan moet je het mij maar even laten weten. Is wel het minste wat ik tot dusverre kan terug doen voor je hulp
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Westfalia Aanhanger topic
Dit is een beetje de vorm die we zoeken. De totaaldikte van het hout is slechts 6mm. De oversteek (schuine kant) zou zo 8 mm in lengte moeten zijn. Ik denk dat we dat met een 45 graden hoek niet in deze vorm gaan krijgen.
Of heb ik het mis?
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
Re: Westfalia Aanhanger topic
hanhoo schreef:
Dit is een beetje de vorm die we zoeken. De totaaldikte van het hout is slechts 6mm. De oversteek (schuine kant) zou zo 8 mm in lengte moeten zijn. Ik denk dat we dat met een 45 graden hoek niet in deze vorm gaan krijgen.
Of heb ik het mis?
Als je 6mm dikte 2-zijdig 45graden afschuint krijg je een punt die het paneel ongeveer 1,5mm korter maakt.
Ik zou gaan voor het afschuinen onder een hoek van maximaal 5 graden.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
-
- Nieuweling
- Berichten: 48
- Lid geworden op: do mei 28, 2009 19:51 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Bollenstreek
Re: Westfalia Aanhanger topic
hanhoo schreef:
Dit is een beetje de vorm die we zoeken. De totaaldikte van het hout is slechts 6mm. De oversteek (schuine kant) zou zo 8 mm in lengte moeten zijn. Ik denk dat we dat met een 45 graden hoek niet in deze vorm gaan krijgen.
Of heb ik het mis?
Volgens mij is de frees met de kleinste hoek die ik heb 15 graden. Er staat me bij dat ik er ook eentje heb waarbij je met een stelschroef de hoek in kan stellen. Ik zal vanavond wel is even kijken als ik thuis ben.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10107
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Westfalia Aanhanger topic
zal ik ook maar ff wat posten hier
Voor restauratie
De rede van restauratie, alles compleet verrot
Tijdens restauratie
Oud v/s Nieuw ; glijbusjes van de as.
Het type plaatje. mijn begint met 15
Het eind resultaat.
En nu een paar jaar later zie ik aan de binnenkant van de aanhanger veel slijtplekken van de spullen die erin rammelen en hier en daar gaat de zilver verf er wat af, maar des al niet te min is het een super fijne aanhanger die als een huis achter me bus ligt.
Grootste nadeel vind ik wel het niet kunnen zien van de aanhanger bij het achteruit rijden. Heb me al een paar keer vervelende situaties opgeleverd.
Voor restauratie
De rede van restauratie, alles compleet verrot
Tijdens restauratie
Oud v/s Nieuw ; glijbusjes van de as.
Het type plaatje. mijn begint met 15
Het eind resultaat.
En nu een paar jaar later zie ik aan de binnenkant van de aanhanger veel slijtplekken van de spullen die erin rammelen en hier en daar gaat de zilver verf er wat af, maar des al niet te min is het een super fijne aanhanger die als een huis achter me bus ligt.
Grootste nadeel vind ik wel het niet kunnen zien van de aanhanger bij het achteruit rijden. Heb me al een paar keer vervelende situaties opgeleverd.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |