ronald39 schreef:hey . deze zender / temp gever is van VDO met het nr m14/120 . koste 8.10 € en werkt bij beide meters past in het carter deksel .
Zou je mij kunnen pm waar je deze vandaan hebt? Thanks!
ronald39 schreef:hey . deze zender / temp gever is van VDO met het nr m14/120 . koste 8.10 € en werkt bij beide meters past in het carter deksel .
ronald39 schreef:hey . deze zender / temp gever is van VDO met het nr m14/120 . koste 8.10 € en werkt bij beide meters past in het carter deksel .
Robin J. schreef:update: Pzzi deelt mij mee dat de zender die ik eerder gestuurd heb wel werkt en dat het probleem waarschijnlijk zit in het kontact van of het geverfde deksel met het karter of van de zender met de silikoneninbreng in het schroefdraad!
Lekker dan, ik ga het testen!
hanhoo schreef:Robin J. schreef:update: Pzzi deelt mij mee dat de zender die ik eerder gestuurd heb wel werkt en dat het probleem waarschijnlijk zit in het kontact van of het geverfde deksel met het karter of van de zender met de silikoneninbreng in het schroefdraad!
Lekker dan, ik ga het testen!
Simpel: draad tegen de sensor aanleggen met een tie-wrap o.i.d.. Gewoon tijdelijk en dan nog eens meten.
thijs_v schreef:hanhoo schreef:Robin J. schreef:update: Pzzi deelt mij mee dat de zender die ik eerder gestuurd heb wel werkt en dat het probleem waarschijnlijk zit in het kontact van of het geverfde deksel met het karter of van de zender met de silikoneninbreng in het schroefdraad!
Lekker dan, ik ga het testen!
Simpel: draad tegen de sensor aanleggen met een tie-wrap o.i.d.. Gewoon tijdelijk en dan nog eens meten.
Ik heb dit getest door middel van een draad tegen de zender aan te houden en vervolgens op de min-pool van de accu maar dit gaf bij mij geen verandering op de temperatuurmeter.
ko de fries schreef:probeer eens om de massa van de meter direct naast de zender weg te halen ,ga van de week ook een olietemp meter monteren en in de gebruiksaanweizing staat dat de gnd van de meter zelf van het blok moet komen in de nabijheid van de sender ,ik ga mijne monteren met een t stukje bij de olie druksender
iets wat ook ewerdt gesugereerd in de gebruiks aanweizing
grtz ko
thijs_v schreef:Vandaag weer wat metingen verricht en tests uitgevoerd.
Meter extern aangesloten. Massa van de motor gepakt. Voeding rechtstreeks vanaf de accu (via een zekering).
Weerstand aansluitpunt senor en motor +/- 120 Ohm. Weerstand gemeten tussen sensor en massa achterop de meter 120 Ohm. Tot zover kloppen de metingen.
Vervolgens zet ik dmv een zekering spanning op de meter. Wat gebeurt er met de weerstand (gemeten achterop de meter)? Deze loopt op naar een dikke 1.000 Ohm?!?
Vervolgens eerst alle zekeringen er 1 voor 1 uitgehaald. Resultaat: Geen verandering.
Daarna de aansluitingen op de bobine 1 voor 1 los gehaald. Resultaat: geen verandering.
Als laatste aansluitingen contactschakelaar (onder dashboard) losgehaald omdat zodra ik het contact inschakelde en daarmee spanning op de meter zette de weerstand opliep. Resultaat: wederom geen verandering.
In mijn beleving zou er ergens een lichte vorm van sluiting kunnen zitten omdat zodra er spanning op de meter komt de weerstand op loopt. Of de sensor is kapot? Maar zodra er geen spanning staat op de meter geeft de sensor een juiste weerstand aan....
Iemand nog suggesties?