Beijaflor (T2B 1979) Remlichtenvraagje

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Heatcliff
Actief Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: wo mei 19, 2010 14:25 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Eindhoven

Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)

Bericht door Heatcliff » vr jul 08, 2011 11:48 am

Dit heb ik werkelijk nog nooit gezien,

Qua montage.. ik had er 5 ruiten binnen het uur inzitten met nieuwe rubbers.

Nodig iets om te glijden

touwtje en een tuutje van een kitspuit > en floep
If it jams - force it. If it breaks, it needed replacing anyway.

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)

Bericht door fahtal » vr jul 08, 2011 11:53 am

ik heb het ook wel eens met ijsco stokjes of wasknijper delen gezien.

terug zou ik niet met de spijkers doen;) grote kans om de lak te beschadigen.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

jan willem vk
Actief Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: ma mar 28, 2011 22:03 pm
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)

Bericht door jan willem vk » vr jul 08, 2011 19:18 pm

Hoe werkt het monteren dan??
Het touw gaat om je rubber in de groef,dit snap ik nog maar het tuutje van de kitspuit??

Jw

vwcaddy49
Nieuweling
Berichten: 13
Lid geworden op: zo jul 03, 2011 11:16 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Tubbergen

Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)

Bericht door vwcaddy49 » vr jul 08, 2011 21:04 pm

heb je nog banken uit je T2 te koop met bevestiging klemmen? wij gaan terug van een camper naar een 8 persoons bus

Vr.gr Johan Masselink T2b uit 1973

Gebruikersavatar
Ralph
Actief Lid
Berichten: 250
Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)

Bericht door Ralph » za jul 09, 2011 12:27 pm

Banken zijn helaas net verkocht. Anders was je de eerste.

De 'spijkermethode' gevonden op een ander forum. Werkt als de beste. Terug erin moet ik nog even uitvogelen. Ik heb inderdaad gehoord dat je er vettigheid op moet smeren, een snoer of draad door het rubber moet leggen en dan de ruit erin moet 'trekken'. Tips (en foto's) zijn welkom!

Gister geprobeerd te lassen. Wat is dat een lastig karweitje. Bij de kleine plekjes begonnen en redelijk.. Wat zal ik zeggen, verprutst?. Toch maar het lasapparaat anders ingesteld en toen ging het stukken beter! Vandaag (als het weer opklaart) ga ik dubben of ik de plaatjes er weer uit slijp en nog een keer netjes doe, of dat ik de boel dichtplamuur met een speciale staalplamuur... Liever het eerste. De grote delen moeten nog; twee 'kontjes' en een wielkas.. Wish me luck. Foto's volgen uiteraard.

Gebruikersavatar
Ruud52031296
Actief Lid
Berichten: 429
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
Locatie: Schijndel

Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)

Bericht door Ruud52031296 » za jul 09, 2011 12:36 pm

Ralph schreef: Terug erin moet ik nog even uitvogelen. Ik heb inderdaad gehoord dat je er vettigheid op moet smeren, een snoer of draad door het rubber moet leggen en dan de ruit erin moet 'trekken'. Tips (en foto's) zijn welkom! .


ruiten erin:
raamsponning wat invetten, rubber wat invetten, nylon koord (niet te dun)in de rubber gleuf, zodat het wat overlapt. 2e persoon duwt de ruit in de sponning (eerst het koord in de bus hangen), en jij trekt in de bus het koord terug zodat het rubber over de rand gaat.

En het valt best mee.
Afbeelding

gr Ruud

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)

Bericht door Max » za jul 09, 2011 12:45 pm

Klopt, fluitje van een (euro) cent.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

jan willem vk
Actief Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: ma mar 28, 2011 22:03 pm
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)

Bericht door jan willem vk » za jul 09, 2011 17:54 pm

Maar waar is die kitspuittuut dan voor??om het draad in het rubber te duwen ?voor de montage in de bus.


Jw

Gebruikersavatar
Ralph
Actief Lid
Berichten: 250
Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)

Bericht door Ralph » za jul 09, 2011 23:08 pm

Ik ben ook wel benieuwd waar die kitspuit voor is...

Het lassen is goed gegaan, mooi hersteld wat gister wat slordig was. Ben helemaal in mijn nopjes! Helaas is nu mijn elektrodendraad op... Maandag verder (en misschien morgen vast wat schuren)..

Gebruikersavatar
Ralph
Actief Lid
Berichten: 250
Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)

Bericht door Ralph » ma jul 11, 2011 18:44 pm

Kontje eruit.
Afbeelding

Kontje erin.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ralph op zo mei 18, 2014 21:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)

Bericht door ko de fries » ma jul 11, 2011 19:13 pm

mijn bus werd vorig jaar afgekeurd op dit soort las werk #-o de lassen moesten bij oud metaal 1cm doorlopen ,
dan mocht er 1 cm vrij zijn dan weer een 1 cm lange las
ik wil niet steeds de brenger van slecht nieuws zijn , maar beter nu goed dan later alles weer over doen #-o ik spreek uit eigen ervaring , sucses grtz ko :D
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)

Bericht door fahtal » ma jul 11, 2011 19:17 pm

dit is geen apk afkeur toch? dit is geen chassis..
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Ralph
Actief Lid
Berichten: 250
Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)

Bericht door Ralph » ma jul 11, 2011 20:20 pm

Hier zie je straks niks meer van terug. Ik heb in het portier langere lasnaden geprobeerd, maar er is dan een groot risico dat het krom trekt (en dat deed het). In overleg met de Bus Brothers en een bevriend schadebedrijf dus toch maar puntlassen gedaan, ookal had ik inderdaad liever een dichte(re) las willen hebben. De buitenkant plamuur ik uiteraard netjes over met speciale metaalplamuur en de binnenkant waar mogelijk ook. Dan is alles weer beschermd tegen roest en zo strak als een krappe panty.

Gebruikersavatar
Ralph
Actief Lid
Berichten: 250
Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)

Bericht door Ralph » ma jul 11, 2011 20:23 pm

Nog wel 1 vraag; de horizontale plaat van de motorruimte zat met puntlassen vast en daartussen/overheen was een soort rubber-achtige kit gesmeerd. Ik neem aan om de boel mooi waterdicht te maken zonder de nodige flexibiliteit te verliezen. Wie weet wat voor soort kit dit is?

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)

Bericht door ko de fries » ma jul 11, 2011 20:34 pm

Ralph schreef:Nog wel 1 vraag; de horizontale plaat van de motorruimte zat met puntlassen vast en daartussen/overheen was een soort rubber-achtige kit gesmeerd. Ik neem aan om de boel mooi waterdicht te maken zonder de nodige flexibiliteit te verliezen. Wie weet wat voor soort kit dit is?

@ ralph elastykit of tewel lasnaden kit ,by de meeste automateriaal zaken wel te krijgen

@fathal bij mij was het een buiten dorpel waar het laswerk werd afgekeurd
was bij een garage waar ik al 15 jaar of zo keur en die weten dat ik de reparaties zelf doe
hebben nog nooit iets onterecht afgekeurd ,maar mischien is een buiten dorpel chasis??
grtz ko :D
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Plaats reactie