M-codes ontcijferd, wie volgt?
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1053
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:29 pm
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Die raampjes kun je er nog in laten zetten hoor als je wilt. Wij hebben drie raampjes erin zitten en die zijn beoorlijk rot dus die laten we op dit moment vervangen door Sjef; nieuwe frame-pjes erom. Dat moet ook kunnen in een raam waar nog geen tochtruitjes in zitten. Kost helaas wel een paar centen ... maar wat niet
- molenari
- Actief Lid
- Berichten: 183
- Lid geworden op: vr jun 30, 2006 21:41 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Garmer-sur-le-Wold
- Contacteer:
M507
Kom maar een keer langs, dan zal ik dat aantal verdrievoudigenDied schreef:Ik heb nog maar weinig bussen gezien die de tochtruitjes in de portieren niet hadden. Eigenlijk heb ik maar 1 bus (t2a) gezien die dat had.maar niet iedereen heeft die driehoekige raampjes die je open kunt zetten
Ik heb namelijk twee bussen staan zonder de optie 'tochtruitjes in cabinedeuren'. Maar vanaf eind jaren 70 waren de tochruitjes standaard op Nederlandse bussen. T2's geleverd in Duitsland hebben tot aan het eind van de productie in 1979 niet standaard de tochruitjes gehad...die moest men echt apart er bij bestellen.
[u]Currently starring in my fleet:[/u]
typ 21: '67, '71, '77, '79
typ 22: '78 ([color=brown][i]champagne edition II[/i][/color])
typ 23: '70, '78
'[i][color=DarkRed]...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...[/color][/i]'
typ 21: '67, '71, '77, '79
typ 22: '78 ([color=brown][i]champagne edition II[/i][/color])
typ 23: '70, '78
'[i][color=DarkRed]...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...[/color][/i]'
- molenari
- Actief Lid
- Berichten: 183
- Lid geworden op: vr jun 30, 2006 21:41 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Garmer-sur-le-Wold
- Contacteer:
Ze zijn inderdaad handig voor frisse lucht op een wat subtielere wijze dan een raam opendraaien. En die tochruitjes achterin (M508) geven helemaal een mooie luchtcirculatie in de bus.PeterS schreef:Ik heb ze er ook niet op zitten.
Toch wel jammer, ze zijn ideaal als het nog niet zo heel warm is maar je toch een beetje frisse lucht binnen wilt zonder dat je kapsel tegen het dak zit. 8)
Oh ja, tochruitjes zijn ook handig als je kachel niet uit wil. de warme lucht op de voorruit zetten ('DEF') en dankzij de tochruitjes wordt alle lucht boven het dashboard 'weggezogen'.
[u]Currently starring in my fleet:[/u]
typ 21: '67, '71, '77, '79
typ 22: '78 ([color=brown][i]champagne edition II[/i][/color])
typ 23: '70, '78
'[i][color=DarkRed]...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...[/color][/i]'
typ 21: '67, '71, '77, '79
typ 22: '78 ([color=brown][i]champagne edition II[/i][/color])
typ 23: '70, '78
'[i][color=DarkRed]...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...[/color][/i]'
- molenari
- Actief Lid
- Berichten: 183
- Lid geworden op: vr jun 30, 2006 21:41 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Garmer-sur-le-Wold
- Contacteer:
M500 en M510
Dat is inderdaad M500. De wand is over de halve hoogte, maar wel over de volledige breedte. De bovenste helft van de tussenwand is M510, deze is van hardboard.zomerbloempje schreef:Je hebt dus een metalen tussenschot tussen de cabine en het laadgedeelte over de hele breedte van de bus als het goed is. Dat is de code 500.
Een ander kenmerk van M500 is overigens dat het reservewiel onder de bijrijdersbank zit en niet in de kofferbak.
[u]Currently starring in my fleet:[/u]
typ 21: '67, '71, '77, '79
typ 22: '78 ([color=brown][i]champagne edition II[/i][/color])
typ 23: '70, '78
'[i][color=DarkRed]...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...[/color][/i]'
typ 21: '67, '71, '77, '79
typ 22: '78 ([color=brown][i]champagne edition II[/i][/color])
typ 23: '70, '78
'[i][color=DarkRed]...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...[/color][/i]'
Re: M500 en M510
Onze bus is direct na levering door Viking omgebouwd. Wat ik niet zeker weet is of een deel van de tussenwand toen al is verwijderd of pas later. Wij hebben nu namelijk geen origineel intereur meer en wel een doorloop.molenari schreef:Dat is inderdaad M500. De wand is over de halve hoogte, maar wel over de volledige breedte. De bovenste helft van de tussenwand is M510, deze is van hardboard.zomerbloempje schreef:Je hebt dus een metalen tussenschot tussen de cabine en het laadgedeelte over de hele breedte van de bus als het goed is. Dat is de code 500.
Een ander kenmerk van M500 is overigens dat het reservewiel onder de bijrijdersbank zit en niet in de kofferbak.
Op de folder die ik van het net heb geplukt is het ook niet te zien. Mogelijk dat andere Viking eigenaren het antwoord weten?
jodocus schreef:7: modeljaar 1977
2 112 161: chassisnummer
161: stoelen in bestuurdersgedeelte hebben bevestigingspunten voor hoofdsteunen
184: driepunts gordels voor bestuurder en passagier met oprolmechanisme
506: brake servo
511: bekleed dashboard en dashboardkastje
9452: taigagroen met pastelwit dak (Westfalia)
34:camping groen geel stof interieur (Westfalia)
FRN: ?? groepscode staat niet in het boek
Z05: ?? groepscode staat niet in het boek
073: klaar gemaakt voor pop-up dak westfalia SO 73
09 3: geplande productiedatum (30-02-1977)
7529: tijdelijk serienummer voor productie
142: distributiecentrum VW-Audi Rhein-Main Frankfurt
2319: kombi, LHD, sliding door rechts, campmobile
31: type 4 motor / 2000 cc / 4 versnellingen handgeschakeld
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
12 229 271: 1 modeljaar 1971 rest chassisnummerthijs_v schreef:Ook ik ben benieuwd naar de vertaling van mijn m-code plaatje
Als alles goed gaat staat hieronder mijn plaatje
523185: kleur en interieurcode: is een sonderlackierung maar staat niet in het boek. Tot 1973 werd door VW in bussen bestemd voor westfalia standaard donkerbeige leatherette stoelen en deurpanelen geïnstalleerd.
M- codes:
195: Exclusive use of Blaupunkt car radio’s (With M95, 97 or 98 only)
511: Padded dashboard and dashboardlid.
517: Factory prepaired for Campmobile interior.
518: Opening in roof with reinforcement for westfalia pop-up roof.
793: S-code waarschijnlijk van iets voor westfalia maar staat niet in het boek.
A05: 047 en 507
047: Two reversing lights
507: Ventilation windows in cabin doors.
094: Lockable engine lid.
097: Emden car radio.
181: Chrome hubcaps.
23 2: geplande productiedatum: week 23 dag 2: Dinsdag 08-06-1971
7574: interne productiecode van VW.
049: Bestemmingscode: Paderborn.
2310: LHD sliding door right, standard version.
11: Type 1 motor 1600 cc AD, Handgeschakeld 4 versnellingen.
KEEP CALM and spend all your money on an old VW
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: wo mei 02, 2007 8:20 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Ik heb er nog een, was ff zoeken de foto was nie best, maar volgens mij moet het dit zijn
02 035 116
518
523907 C97 867 181 517
38 6 7377 FR 2310 11
alvast bedankt
02 035 116
518
523907 C97 867 181 517
38 6 7377 FR 2310 11
alvast bedankt
Klik voor een leuk t-shirt