M-codes ontcijferd, wie volgt?

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Gebruikersavatar
molenari
Actief Lid
Berichten: 183
Lid geworden op: vr jun 30, 2006 21:41 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Garmer-sur-le-Wold
Contacteer:

Groepscode A75 (1978)

Bericht door molenari » zo apr 29, 2007 11:04 am

zomerbloempje schreef:Ja antwoord aub. Je zou een verzamelcode opzoeken? A75 mod '78 pick up?
En hier is tie dan:

Groepscode A75 staat bij 1978er modellen voor: 184 335 506 912

184: 3-punts veiligheidsgordels voor bestuurders- en bijrijderszitplaat met oproll-automatiek en drukknopsluiting
335: speciale motor naar Oostenrijks voorschrift (1600cc, 50pk)
506: rembekrachtiger
912: voertuig zonder typeplaatje

Klopt dit met je bus?
De M335 is een code waarvan ik niet precies weet wat het is. Oostenrijkse bussen hebben gewoon een 1600cc AS-motor in 1978, net als in de rest van Europa. Maar waarschijnlijk dat er wat dingetjes anders zijn. Ik heb wel eens gehoord dat het iets met uitlaatgaseisen te maken heeft maar of dat echt klopt...[/b]
[u]Currently starring in my fleet:[/u]
typ 21: '67, '71, '77, '79
typ 22: '78 ([color=brown][i]champagne edition II[/i][/color])
typ 23: '70, '78

'[i][color=DarkRed]...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...[/color][/i]'

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Re: Groepscode A75 (1978)

Bericht door zomerbloempje » zo apr 29, 2007 11:08 am

molenari schreef:
zomerbloempje schreef:Ja antwoord aub. Je zou een verzamelcode opzoeken? A75 mod '78 pick up?
En hier is tie dan:

Groepscode A75 staat bij 1978er modellen voor: 184 335 506 912

184: 3-punts veiligheidsgordels voor bestuurders- en bijrijderszitplaat met oproll-automatiek en drukknopsluiting
335: speciale motor naar Oostenrijks voorschrift (1600cc, 50pk)
506: rembekrachtiger
912: voertuig zonder typeplaatje

Klopt dit met je bus?
De M335 is een code waarvan ik niet precies weet wat het is. Oostenrijkse bussen hebben gewoon een 1600cc AS-motor in 1978, net als in de rest van Europa. Maar waarschijnlijk dat er wat dingetjes anders zijn. Ik heb wel eens gehoord dat het iets met uitlaatgaseisen te maken heeft maar of dat echt klopt...[/b]
Bedankt!

De gordels zitten er nog in. Typeplaatje weet ik eigenlijk niet......nog niet naar gekeken. Wat nu wel jammer is: er zit nu een 1300 kevermotor in. De originele is ergens verdwenen. Het is natuurlijk wel een werkpaard dus dat was te verwachten.
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

ief
Nieuweling
Berichten: 27
Lid geworden op: di apr 17, 2007 21:21 pm
Locatie: elsloo

Bericht door ief » zo apr 29, 2007 17:48 pm

als je wil mag je deze ook eens ontcijferen,grtz Ief

52 506 507
j6j6n3 120 123 248 319
15 5 7443 110 2310 11

het is een busje van '75,kleur blauw voor de rest ??????? =;

jodocus
Luchtgekoeld
Berichten: 1053
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:29 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door jodocus » zo apr 29, 2007 20:13 pm

5: modeljaar 1975
2506507: chassisnummer

j6j6: boven en onderkant neptunesblauw
n3: interieur bamubs (beige) leatherette (alleen gebruikt voor type 23 bussen tussen februari 1975 en juni 1975).

120: zonder bevestigingspunten voor banken en gordels in laadruimte
123: suppression equipment for radio reception
248: ignition lock without steering lock
319: ECE regulations sticker 'R11'

15 5: geplande productiedatum (week 15 dag 5 = 11 april 1975)
7443: tijdelijk serienummer tijdens productie
110: bestemmingscode; staat er niet in; is het niet 101 (Hamburg) of HO (Holland)?

23: type 23 VW Kombi
10: LHD schuifdeur rechts / standaard versie
11: type 1 motor / 1600 cc / 4 versnellingen handgeschakeld

Dat was het volgens mij!

Froukje

Ben Droppers

Bericht door Ben Droppers » ma apr 30, 2007 0:38 am

62 026 510

060 547 551 616 623

964551 C59 N49 R83 Z01

37 5 7437 908 2310 31

Wie o Wie kan dit ontcijferen




groetjes Ben

jodocus
Luchtgekoeld
Berichten: 1053
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:29 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door jodocus » ma apr 30, 2007 9:23 am

6: modeljaar 1976
2026510: chassisnummer

060: eberspacher BA6 petrol heater (onder laadvloer)
547: extra roest-preventie behandeling
551: halogene koplampen
616: achteruitrijlampen
623: special repression equipment, prepared for radio trafic

9645: special kleur: mintgroen (duitse politie) L66Z
51: interieur donkerbeige leatherette

C59: groepscode staand voor ??
N49: groepscode staand voor ??
R83: groepscode staand voor ??
Z01: slechtweer pakket bestaande uit achtermislamp; ruiterwisser met intervalstand; twee halogeenmistlampen voor.

37 5: geplande productiedatum
7437: tijdelijk serienummer voor productie
908: bestemmingscode voor binnenlandse zaken Duitsland

23: type 23; kombi
10: LHD schuifdeur links

31: type 4 motor; handgeschakeld 4 versnellingen

Zo te zien is het een bijzondere bus gemaakt voor de Duitse politie. De groepscodes die ik niet in het boek kan vinden zullen daar ongetwijfeld mee te maken hebben. Misschien dat Vincent de groepscodes weet???

Ben Droppers

Bericht door Ben Droppers » ma apr 30, 2007 13:53 pm

Hallo Froukje. uit de kunst, geweldig. bedankt!


gr. Ben

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Bericht door Lomax » ma apr 30, 2007 15:01 pm

Op verzoek weer op zijn oude plek gezet :lol:

Gebruikersavatar
67-er
Actief Lid
Berichten: 154
Lid geworden op: wo jan 03, 2007 22:00 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Muntendam

Bericht door 67-er » ma apr 30, 2007 23:22 pm

Hierbij nog een:

12 167 341

474751 013 248 500 507

11 2 7434 HO 2310 11

Deze bus in december '06 gekocht en moet grondig aangepakt worden voordat deze weer op de weg mag.

Staat momenteel in de zinkspray. Benieuwd naar originele kleurstelling.


Alvast bedankt!

Rinus

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » ma apr 30, 2007 23:28 pm

67-er schreef:Staat momenteel in de zinkspray. Benieuwd naar originele kleurstelling.


Alvast bedankt!

Rinus
De originele kleur was neptunblau L50K

De rest komt morgen ofzo een keer als niemand me voor is....
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Gebruikersavatar
67-er
Actief Lid
Berichten: 154
Lid geworden op: wo jan 03, 2007 22:00 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Muntendam

Bericht door 67-er » di mei 01, 2007 0:01 am

Dat is ECHT snel!!


Ook voeg ik onze rijdende bus even toe.

14 9

11 008 120

HO 2310 131336 8021639

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » di mei 01, 2007 11:51 am

14 9

11 008 120

HO 2310 131336 8021639

14 9: Geschatte productiedatum: 14 September.

11: motor type 1 1600 handgeschakeld 4 versnellingen
008: afgeleverd zonder accu
120: without mountings for seats and safety belts in cargo compartment

HO: bestemd voor Nederland.
23: model 23 Kombi
1: Left hand drive, sliding door right
0: Standard version
1313: verfkleur: Pastel white L90D.
36: interier beige leatherette
8021639 chassis nummer. Het eerste getal staat voor modeljaar ’68.

Onderaan begonnen...
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » di mei 01, 2007 12:08 pm

12 167 341

474751 013 248 500 507

11 2 7434 HO 2310 11


12 167 341: modeljaar 1971 rest chassisnummer
4747: verfkleur: Neptune Blue boven en onder, L50K
51: interieur Dark Beige leaterette

013: Middle three-person bench seat, rear three-person seat bench and interior trim in passengers compartment.
248: Ignition lock without steering lock
500: Full-width metal partition between cabin and load compartment
507: ventilation windows in cabin doors.

11 2: geschatte productie datum week 11 dag 2: Dinsdag 16-03-1971
7434: tijdelijke productie code
HO: bestemd voor Nederland
23: model 23 Kombi
1: left hand drive, sliding door right.
0: standard version

11: Motor type 1 1600, handgeschakeld, 4 versnellingen.
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » di mei 01, 2007 12:23 pm

Pascal:

32 028 109 E
722 171751 249 500 506 507
39 5 8004 HO 2312 11

Paar dingen die me zo ff snel opvallen:
- ik denk dat de '249' moet zijn '248': "contactslot zonder stuurslot", bijna iedere Nederlandse bus had die 'optie' in die tijd.
- code 722 is onbekend. Komt op bijna iedere Nederlandse bus voor in de periode 1971-1974. Geen idee wat het kan zijn.
- De 'E' op de 1e regel geeft aan dat je bus geassembleerd/afgebouwd is in Emden.
320028 109: 3= modeljaar 1973, rest chassisnummer.
E: gebouwd in Emden.

722: onbekend..........
1717: Sumatra Green boven en onder
51: interior: Dark Beige leatherette
249: automatic transmission???????
248: contact slot zonder stuurslot.

500: Full-width metal partition between cabin and load compartment
506: Brake servo and dual-circuit brake control lamp
507: ventilation windows in cabin doors.

39 5: Geschatte productiedatum: week 39 dag 5: Vrijdag 30 September 1972
8004: tijdelijk productienummer.
HO: bestemming Nederland
23: Model: Kombi
1: Left hand drive, Sliding door left.
2: Seat arrangement: 2-3-3

11: Motor type 1 1600, handgeschakeld, 4 versnellingen.
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Gebruikersavatar
molenari
Actief Lid
Berichten: 183
Lid geworden op: vr jun 30, 2006 21:41 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Garmer-sur-le-Wold
Contacteer:

Bericht door molenari » di mei 01, 2007 21:54 pm

ief schreef:als je wil mag je deze ook eens ontcijferen,grtz Ief

52 506 507
j6j6n3 120 123 248 319
15 5 7443 110 2310 11

het is een busje van '75,kleur blauw voor de rest ??????? =;
Nog ff over dit plaatje van een paar dagen terug:

Ief,
Volgens mij heb je de 1e en de 2e regel door elkaar gehaald. Chassisnr '52 506 507' is een veel te hoog nummer. Het kan hooguit 52 200 000 zijn.

Dus ik denk dat de 506 en 507 de M-codes zijn van de 2e regel:

506: rembekrachtiger en gescheidenremcircuit-controlelampje
507: ventilatieruitjes in cabinedeuren
[u]Currently starring in my fleet:[/u]
typ 21: '67, '71, '77, '79
typ 22: '78 ([color=brown][i]champagne edition II[/i][/color])
typ 23: '70, '78

'[i][color=DarkRed]...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...[/color][/i]'

Plaats reactie