Remon's '69-er De Luxe
- Remon T2A
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Apeldoorn
Re: Remon's '69-er T2a De Luxe
Zo vandaag niet echt grote stappen gemaakt maar toch wel een paar goede kleine stapjes.
Filter boven de bak gehangen, dacht dat ik nieuwe slang nodig had maar dit was allemaal nieuw dus de drie delen in een andere volgorde en hopla.
Filter hangt goed he?
En om weer in hogere zweren te raken weer met stickerverwijderaar bezig geweest. Hoeft niet brandschoon want hier komt weer isloatie overheen en een houten plaat.
Van de week onderdelen bestellen voor het blokje en kijken of ik de tools ergens kan lenen. Om nou voor die ene x een dop36 etc aan te schaffen...
Filter boven de bak gehangen, dacht dat ik nieuwe slang nodig had maar dit was allemaal nieuw dus de drie delen in een andere volgorde en hopla.
Filter hangt goed he?
En om weer in hogere zweren te raken weer met stickerverwijderaar bezig geweest. Hoeft niet brandschoon want hier komt weer isloatie overheen en een houten plaat.
Van de week onderdelen bestellen voor het blokje en kijken of ik de tools ergens kan lenen. Om nou voor die ene x een dop36 etc aan te schaffen...
Groeten, Remon.
- Friso
- Gevorderde
- Berichten: 562
- Lid geworden op: zo jan 11, 2009 7:49 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Contacteer:
Re: Remon's '69-er T2a De Luxe
Je filter hangt daar mooi!
Ride's:
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
- Remon T2A
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Apeldoorn
Re: Remon's '69-er T2a De Luxe
Vanochtend zitten denken dat ik de tank er makkelijk uit kan halen en zo de vlotter kan tjekken evenals vulslang.
Echter heb ik nog wel een liter of 30/40 benzine erin zitten, iemand een handige tip daarvoor?
Echter heb ik nog wel een liter of 30/40 benzine erin zitten, iemand een handige tip daarvoor?
Groeten, Remon.
- Friso
- Gevorderde
- Berichten: 562
- Lid geworden op: zo jan 11, 2009 7:49 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Contacteer:
Re: Remon's '69-er T2a De Luxe
benzine in een Jerrycan laten lopen, gewoon door de benzine leiding eruit laten stromen daarin.
En als je maar een 10 liter jerrycan hebt het even overgieten in een ander benzine auto?
En als je maar een 10 liter jerrycan hebt het even overgieten in een ander benzine auto?
Ride's:
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
- Remon T2A
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Apeldoorn
Re: Remon's '69-er T2a De Luxe
Kijk die laatste is weer een prima oplossing.
Met meerdere denken levert altijd meer op.
Met meerdere denken levert altijd meer op.
Groeten, Remon.
- Remon T2A
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Apeldoorn
Re: Remon's '69-er T2a De Luxe
Zo na een aantal weken gisterenavond eindelijk weer eens kans gezien op de garage in te glippen. Wou dat ik net zo hard en uitgebreid ging als een aantal hier op het forum maar tis niet anders.
vloer boven motorruim is schoon van oude isolatie dus daar kan niet op.
Verder vulhals van de tank losgehaald en die ziet er nog mooi uit. Wel wil ik de rubberen vulhals vervangen just incase.
Daarnaast begonnen met losschroeven van de spanbanden om de tank maar halverwege maar gestaakt ivm volgelopen schroefdraad met dikke kit-achtige troep. Even zien hoe ik dat kan schoonmaken van het weekend.
Langzaam aan komen we er wel...
vloer boven motorruim is schoon van oude isolatie dus daar kan niet op.
Verder vulhals van de tank losgehaald en die ziet er nog mooi uit. Wel wil ik de rubberen vulhals vervangen just incase.
Daarnaast begonnen met losschroeven van de spanbanden om de tank maar halverwege maar gestaakt ivm volgelopen schroefdraad met dikke kit-achtige troep. Even zien hoe ik dat kan schoonmaken van het weekend.
Langzaam aan komen we er wel...
Groeten, Remon.
- Friso
- Gevorderde
- Berichten: 562
- Lid geworden op: zo jan 11, 2009 7:49 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Contacteer:
Re: Remon's '69-er T2a De Luxe
Hoe staat het met de bus?
Nog wat gedaan dit weekend
Nog wat gedaan dit weekend
Ride's:
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
-
- Actief Lid
- Berichten: 267
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 16:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1968
- Locatie: Almelo
Re: Remon's '69-er T2a De Luxe
Weet je hoe de tank vast zit? Bij mijn topic heb ik er wel een paar foto's van. Ik heb er namelijk zelf ook eentje dol gedraaid bij me...
Ik slijp ze er gewoon af, en doe er nieuwe in
gr
leon
Ik slijp ze er gewoon af, en doe er nieuwe in
gr
leon
VW T2A Panel
- Remon T2A
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Apeldoorn
Re: Remon's '69-er T2a De Luxe
Sorry jongens ligt wat stil...
Maar ik wil eerst proberen het schroefdraad schoon te maken en het boutje van het spanbandje draaien. Slopen of slijpen kan altijd nog.
Maar ik wil eerst proberen het schroefdraad schoon te maken en het boutje van het spanbandje draaien. Slopen of slijpen kan altijd nog.
Groeten, Remon.
-
- Actief Lid
- Berichten: 267
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 16:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1968
- Locatie: Almelo
Re: Remon's '69-er T2a De Luxe
Dat boutje zit er vast aan hoor
Dus als daar de schroefdraad van stuk is zal je wel moeten slijpen...
Je hebt het toch over dat boutje ( m8 x 40 of zoiets.. ) welke vast aan het bandje vast zit? En je aan de onderkant vast moet zetten?
Hieronder zie je hoe ik mijne verprutst heb door hem rond te draaien...
Dus als daar de schroefdraad van stuk is zal je wel moeten slijpen...
Je hebt het toch over dat boutje ( m8 x 40 of zoiets.. ) welke vast aan het bandje vast zit? En je aan de onderkant vast moet zetten?
Hieronder zie je hoe ik mijne verprutst heb door hem rond te draaien...
VW T2A Panel
- Remon T2A
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Apeldoorn
Re: Remon's '69-er T2a De Luxe
leonoudewesselink schreef:Dat boutje zit er vast aan hoor
Dus als daar de schroefdraad van stuk is zal je wel moeten slijpen...
Je hebt het toch over dat boutje ( m8 x 40 of zoiets.. ) welke vast aan het bandje vast zit? En je aan de onderkant vast moet zetten?
Hieronder zie je hoe ik mijne verprutst heb door hem rond te draaien...
Oh dat ziet er minder uit ja. Bij mij heb ik er een griptang omgezet om meedraaien te voorkomen. Ben na een 20-tal draaitje maar gestopt en ga eerst dat schroefdraad goed schoonmaken.
Iemand enig idee hoe deze band aan de andere kant vast zit?
Groeten, Remon.
-
- Actief Lid
- Berichten: 267
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 16:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1968
- Locatie: Almelo
-
- Actief Lid
- Berichten: 267
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 16:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1968
- Locatie: Almelo
Re: Remon's '69-er T2a De Luxe
aan de andere kant zit hij vast met 4 puntlasjes.. ( clipje is er op gelast, en daaronder/in de beuugel ) deze krijg je dus niet los. Ik zou ( als je de draad nog heel hebt inderdaad ) deze proberen schoon te maken en dan los draaien. Anders gewoon de tol erin... Een nieuw m8 boutje zit er zo in..
Gr
leon
Gr
leon
VW T2A Panel
- Remon T2A
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Apeldoorn
Re: Remon's '69-er T2a De Luxe
Zo een vruchtbare woensdagavond van slechts 1 uur...
Vanmiddag stopte precies op tijd zo'n witte bus met pakjes voor de deur, YES m'n nieuwe multimeter.
Dus om 1900 richting garage afgetogen en de draadeinden van de spanbanden van de brandstoftank met een kleine staalborstel te lijf gegaan. Daarna de griptang erop en een kleine ratel en hup na wat resterend bedrading lag de tank ernaast.
Toen de vlotter eruit geschroefd en m'n nieuwe multimeter erop losgelaten en ja hoor einde vlotter VDO 21/250 211919051 uit '68 is aan vervanging toe.
Gelukkig dat ik toch maar ben doorgegaan met demonteren van die brandstoftank nu de motor eruit ligt.
De foto's spreken voor zich...
M'n klusmaatjes deze koude avond...
En na dit klusje ga ik echt eerst weer ff opruimen want de werkruimte wordt er niet beter op zo...
Morgen eens even rustig de goede vlotter zoeken en een nieuw stuk slang van tank naar vulopening.
Vanmiddag stopte precies op tijd zo'n witte bus met pakjes voor de deur, YES m'n nieuwe multimeter.
Dus om 1900 richting garage afgetogen en de draadeinden van de spanbanden van de brandstoftank met een kleine staalborstel te lijf gegaan. Daarna de griptang erop en een kleine ratel en hup na wat resterend bedrading lag de tank ernaast.
Toen de vlotter eruit geschroefd en m'n nieuwe multimeter erop losgelaten en ja hoor einde vlotter VDO 21/250 211919051 uit '68 is aan vervanging toe.
Gelukkig dat ik toch maar ben doorgegaan met demonteren van die brandstoftank nu de motor eruit ligt.
De foto's spreken voor zich...
M'n klusmaatjes deze koude avond...
En na dit klusje ga ik echt eerst weer ff opruimen want de werkruimte wordt er niet beter op zo...
Morgen eens even rustig de goede vlotter zoeken en een nieuw stuk slang van tank naar vulopening.
Groeten, Remon.