'69 T2a Westfalia van Bas
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
'69 T2a Westfalia van Bas
Allereerst een goed moment om me eens voor te stellen, aangezien ik tot nu alleen maar berichten aan het lezen ben!
Sinds 13 juni dit jaar zijn we de gelukkige eigenaar van een originele T2a Westfalia uit 1969. Hij is in '69 in Wiesbaden nieuw geleverd (waarschijnlijk aan een VS-militair) met Amerikaanse spec's (padded dash, side markers, rode achterlichten met achteruitrijlichten, mijlen en km teller). Twee jaar later heeft deze persoon de bus naar de VS meegenomen. Daar is ie een keer van eigenaar gewisseld en in 1999 is ie naar NL gehaald door die eigenaar (waarschijnlijk). Afgelopen zomer hebben wij hem dus gekocht in NL bij VW Classics.
De bus heeft grotendeels originele lak, heeft al wel wat laswerk gehad (dorpels links en rechts) maar is (afgezien van de hoeken links- en rechtsachter) in zeer goede conditie. Op termijn is het de bedoeling om die plekken aan te (laten) pakken en de hele auto van een nieuwe laklaag te voorzien (zelfde kleur uiteraard).
Het camperinterieur is grotendeels origineel. Gelukkig (vinden wij) ontbreekt het kastje met koelkast/spoelbak en de kast rechtsachter (die het rechter achterraam bedekt) ontbreekt ook. Dit levert meer leefruimte in de bus op! De hangmat bovenin is aanwezig, alsmede het hangmatje voorin (boven de voorstoelen)
Als het goed is (een geboortecertificaat heb ik aangevraagd) de originele motor aanwezig. Dat moet dus blijken.
Op dit moment staat onze 'beschuitbus' binnen in een garage van mijn schoonouders en moet ie 'voorbereid' worden op een winterslaap. Hebben jullie hier tips voor? Is het bijvoorbeeld noodzakelijk om de accu aan een druppellader te hangen? Moet er meer spanning in de banden, moet het oliepeil maximaal aangeven? De benzinetank zit afgetopt, zodat deze niet kan gaan corroderen.
Wie heeft nog meer tips?
Zie hieronder voor foto's
Ik (wij) overwegen om lid te worden naast ons LVWCN-lidmaatschap...
Sinds 13 juni dit jaar zijn we de gelukkige eigenaar van een originele T2a Westfalia uit 1969. Hij is in '69 in Wiesbaden nieuw geleverd (waarschijnlijk aan een VS-militair) met Amerikaanse spec's (padded dash, side markers, rode achterlichten met achteruitrijlichten, mijlen en km teller). Twee jaar later heeft deze persoon de bus naar de VS meegenomen. Daar is ie een keer van eigenaar gewisseld en in 1999 is ie naar NL gehaald door die eigenaar (waarschijnlijk). Afgelopen zomer hebben wij hem dus gekocht in NL bij VW Classics.
De bus heeft grotendeels originele lak, heeft al wel wat laswerk gehad (dorpels links en rechts) maar is (afgezien van de hoeken links- en rechtsachter) in zeer goede conditie. Op termijn is het de bedoeling om die plekken aan te (laten) pakken en de hele auto van een nieuwe laklaag te voorzien (zelfde kleur uiteraard).
Het camperinterieur is grotendeels origineel. Gelukkig (vinden wij) ontbreekt het kastje met koelkast/spoelbak en de kast rechtsachter (die het rechter achterraam bedekt) ontbreekt ook. Dit levert meer leefruimte in de bus op! De hangmat bovenin is aanwezig, alsmede het hangmatje voorin (boven de voorstoelen)
Als het goed is (een geboortecertificaat heb ik aangevraagd) de originele motor aanwezig. Dat moet dus blijken.
Op dit moment staat onze 'beschuitbus' binnen in een garage van mijn schoonouders en moet ie 'voorbereid' worden op een winterslaap. Hebben jullie hier tips voor? Is het bijvoorbeeld noodzakelijk om de accu aan een druppellader te hangen? Moet er meer spanning in de banden, moet het oliepeil maximaal aangeven? De benzinetank zit afgetopt, zodat deze niet kan gaan corroderen.
Wie heeft nog meer tips?
Zie hieronder voor foto's
Ik (wij) overwegen om lid te worden naast ons LVWCN-lidmaatschap...
Laatst gewijzigd door Baphi op di jun 05, 2007 6:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Daarom zit die foto er bij.... Op vakantie zonder bus... Kan natuurlijk nietLomax schreef:pst froukje ik neem aan dat je je bijbel wel meegenomen hebt naar Barcelona ik zie nl een m-code plaatje
Ik heb d M-code al helemaal uitgeplozen trouwens
Ik heb trouwens nog het originele onderhoudsboekje erbij met van de 'ponskaartjes'. Echt supercool! En de rest van de boekjes zitten er ook bij (gebruiksaanwijzing bus EN westfalia-deel!)
- martin
- Actief Lid
- Berichten: 249
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 14:40 pm
- Locatie: under the bridge
Ojee, weer een verslaafde erbij?
Van harte welkom hier op dit forum.
En eenmaal verslaafd aan een bus, kom je er nooit meer van af.
Geldt ook voor het forum hier.
Sommigen zijn zelfs zo erg dat ze in hun vakantie vanuit Barcelona zelfs nog op het forum kijken.
grt Martin
Van harte welkom hier op dit forum.
En eenmaal verslaafd aan een bus, kom je er nooit meer van af.
Geldt ook voor het forum hier.
Sommigen zijn zelfs zo erg dat ze in hun vakantie vanuit Barcelona zelfs nog op het forum kijken.
grt Martin
Ik ben begonnen met niets.
En na jaren van hard werken heb ik nog steeds alles over.
En na jaren van hard werken heb ik nog steeds alles over.
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Ik vrees van wel... Overigens ben ik al eerder besmet geraakt met hetmartin schreef:Ojee, weer een verslaafde erbij?
luchtgekoeld VW-virus. Mijn eerste auto was een kevertje uit '73
toen ik nog studeerde. Het virus heeft vervolgens zo'n 10 jaar
doorgesudderd en me uiteindelijk weer gegrepen! De echte liefde
voor de teetwee is tijdens onze vakantie in Nieuw Zeeland afgelopen
winter ontstaan. Daar hebben we twee keer een t2 gehuurd
(eerst een T2b, toen een T2a/b) bij http://www.kiwikombis.com.
Dat kan ik iedereen aanraden! Als je er toch heen gaat, HUUR een T2!!!!
Bas