Kogels hoeven niet vervangen, je kunt nl. de draagarmen van kant verwisselen en voila! je hebt je staande kogels!!!Area51 schreef:@ jerupke .. SP maakt van hangende, staande kogels, dus ze moeten wel vervangen worden.
Door de staande fuseekogels (4 stuks dus) komt je fuseestuk een centimeter of 8 hoger te staan.
Lassen aan je fuseestuk is een absolute NO-NO, dus vandaar dat 'leuke' prijsje natuurlijk.
btw, in beide gevallen wil ik nooit in een dropped spindle T2a/T2b zitten .. bij staande kogels kan de
kogel eruit knallen (kogel zit immers net zo als bij een kefâh), bij een gelaste spindle kan de las breken/
scheuren, om nog maar te zwigen over de APK .. aan fuseestukken mag niet gelast worden, dus als je
een wakkere keurmeester treft .. trouwens, ik ga mijn gezin niet aan dit soort risicovoller acties blootstellen .. jullie wel ??
Dan liever een Foksy .. reeds meer dan 100.000 km en 8jaar mee gereden, zonder problemen. 8)
Waar lees jij dat er gelast gaat worden aan de spindels...???
ben helemaal met je eens dat dat een NO_NO_NO is!!!! De bussen worden gehecht d.m.v een passing en een borging, daarnaast worden ze nog eens verlijmd met dezelfde lijm waarmee Porsche de naafbussen verlijmd (Kan dus wel wat hebben)
Doordat er een andere camberversteller in komt zitten die bussen ook nog een keer opgesloten!!
Dus 100% safe, sound en APK waardig!!!!!!!!
Je fuseekogels zullen er niet uit knallen, ze worden nl. onder de originele hoek belast... en dat is wel anders bij Foksy's!!
Tenslotte veranderd bij foksy's je denkbeeldige pivot-as van hoek.... je wiel draait dus bij het sturen niet om een verticale as, maar om een voorovergekantelde as... bij een maximale stuuruitslag (zoals tijdens een uitwijkmanouvre op hoge snelheid) ga je dus over de buitenkant van je wiel draaien.... en daar wil ik mijn gezin niet aan blootstellen!!