T2b 11-11-74
Re: T2b 11-11-74
Jouw bus ziet er echt schitterend uit he, kom je niet vaak tegen zulk mooie raamrandjes ...
grtz
grtz
-nic-
If it was meant to be fast, it wouldn't be brick shaped
If it was meant to be fast, it wouldn't be brick shaped
- Ruud52031296
- Actief Lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
- Locatie: Schijndel
Re: T2b 11-11-74
Vandaag maar eens begonnen het busverhaal te herstellen uit google cache.
23-01-2010:Toevallig vandaag weer het e.e.a. gedaan, alleen maar de naadjes afgekit, enkele kachelbuizen van de standkachel weer aangesloten en de bank er weer ingezet.
T is de afgelopen 2 maanden veeeel te koud geweest in de hal..
Deze week de binnendorpels en dwarsbalkjes afwerken met een body-schutz.
26-03-2010:
Gisteren en vandaag goed weer, dus weer wat aan de bus gedaan.
De vloer tussen voor en achterwielen moet nu toch echt af. En dat is gelukt.
De laatste delen in de overspuitbare antisteenslag gespoten en daarna gespoten in de juiste kleur.
Voor en Na:
Binnendorpel:
23-01-2010:Toevallig vandaag weer het e.e.a. gedaan, alleen maar de naadjes afgekit, enkele kachelbuizen van de standkachel weer aangesloten en de bank er weer ingezet.
T is de afgelopen 2 maanden veeeel te koud geweest in de hal..
Deze week de binnendorpels en dwarsbalkjes afwerken met een body-schutz.
26-03-2010:
Gisteren en vandaag goed weer, dus weer wat aan de bus gedaan.
De vloer tussen voor en achterwielen moet nu toch echt af. En dat is gelukt.
De laatste delen in de overspuitbare antisteenslag gespoten en daarna gespoten in de juiste kleur.
Voor en Na:
Binnendorpel:
Laatst gewijzigd door Ruud52031296 op vr dec 03, 2010 21:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ruud52031296
- Actief Lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
- Locatie: Schijndel
Re: T2b 11-11-74
Vandaag maar eens begonnen het busverhaal te herstellen uit google cache.
07-04-2010:
Vandaag maar eens de onlangs aangeschafte low budget endoscoop uitgeprobeert.
Een paar filmpjes gemaakt, o.a. van de binnenzijde van de voorruitrand.
Zit er vanaf de binnenzijde niet heel rot uit, maar ben bang dat er toch (uiteindelijk) een beetje gelast moet worden. Het lijkt alsof het meeste vocht tussen de platen (rand waar ruitrubber overheen komt ) door is gekomen.
(De raam zit er nog gewoon in...)
Niet echt goede kwaliteit, maar ja, beter gaat niet met dit apparaat.
Raamrand rechts:
[youtube]O7QOc_A_xI0&feature=player_embedded[/youtube]
Raamrand links:
[youtube]MfugXsPIrSc&feature=player_embedded[/youtube]
Binnenzijde instap links:
[youtube]P2XrBxmniqw&feature=player_embedded[/youtube]
07-04-2010:
Vandaag maar eens de onlangs aangeschafte low budget endoscoop uitgeprobeert.
Een paar filmpjes gemaakt, o.a. van de binnenzijde van de voorruitrand.
Zit er vanaf de binnenzijde niet heel rot uit, maar ben bang dat er toch (uiteindelijk) een beetje gelast moet worden. Het lijkt alsof het meeste vocht tussen de platen (rand waar ruitrubber overheen komt ) door is gekomen.
(De raam zit er nog gewoon in...)
Niet echt goede kwaliteit, maar ja, beter gaat niet met dit apparaat.
Raamrand rechts:
[youtube]O7QOc_A_xI0&feature=player_embedded[/youtube]
Raamrand links:
[youtube]MfugXsPIrSc&feature=player_embedded[/youtube]
Binnenzijde instap links:
[youtube]P2XrBxmniqw&feature=player_embedded[/youtube]
- Ruud52031296
- Actief Lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
- Locatie: Schijndel
Re: T2b 11-11-74
Vandaag maar eens begonnen het busverhaal te herstellen uit google cache.
18-04-2010:
Nou, vandaag maar eens geprobeerd de kachelkleppen met kachelpijpen en de bijbehorende ribbelbuizen te vervangen.
Wat een k*-klus.
Het verwijderen van de oude buizen e.d. ging wel erg gemakkelijk. Die vielen er bijna vanzelf af. Zie foto:
Het monteren van de nieuwe kachelpijpen op de kachelkleppen ging ook goed, maar de ribbelbuizen ging niet echt.
De oude rechter ribbelbuis is iig zeker 5cm korter dan de nieuwe!?
De nieuwe linker ribberbuis pas wel goed en is ook even lang als de oude.
Ze horen toch hetzelfde te zijn links en rechts?
Nu eerst even een nieuwe massakabel bestellen want die trok ik ook doormidden toen ik er met mijn vinger aan bleef hangen..
gr Ruud
18-04-2010:
Nou, vandaag maar eens geprobeerd de kachelkleppen met kachelpijpen en de bijbehorende ribbelbuizen te vervangen.
Wat een k*-klus.
Het verwijderen van de oude buizen e.d. ging wel erg gemakkelijk. Die vielen er bijna vanzelf af. Zie foto:
Het monteren van de nieuwe kachelpijpen op de kachelkleppen ging ook goed, maar de ribbelbuizen ging niet echt.
De oude rechter ribbelbuis is iig zeker 5cm korter dan de nieuwe!?
De nieuwe linker ribberbuis pas wel goed en is ook even lang als de oude.
Ze horen toch hetzelfde te zijn links en rechts?
Nu eerst even een nieuwe massakabel bestellen want die trok ik ook doormidden toen ik er met mijn vinger aan bleef hangen..
gr Ruud
- Ruud52031296
- Actief Lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
- Locatie: Schijndel
Re: T2b 11-11-74
Vandaag maar eens begonnen het busverhaal te herstellen uit google cache.
28-04-2010:
Vandaag maar weer eens een paar uurtjes geklust.
Alleen de Hulk zou de ribberlbuis er tussen krijgen:
De andere kant zit wel meteen goed.
Daarna de olielekkage bij de linker kachelpot bekeken.
Uiteraard lekkage bij het kleppendeksel, aangezien ik die incl beugel zowiezo al wilde vervangen, had ik al nieuwe onderdelen liggen.
`
En weer op zijn plek, wat zit dat strak! Dus goed.
De motor laten draaien en het kleppendeksel lekte niet meer.
Later nog eens langer laten draaien en weer controleren.
Wat ik al vermoedde was ook waar, een stoterstangpijpje lekt, niet bij de rubbers, maar ergens op 1/4. Hij is verroest.
Zou uitlaatpasta hier een tijdelijke oplossing zijn? Na schoonmaken uiteraard.
Die pijpjes moeten dus ook nog tzt vervangen worden.Kan mooi tegelijk met de kachelpotten en kleppenstellen.
Zo blijven we lekker aan de gang.
Morgen misschien het kleppendeksel aan de rechterkant vervangen en de pijpjes controleren.
17-05-2010:
Vandaag mijn goede vrienden COMMANDANT 5 en 7 maar weer eens gebruikt.
Toen ik de bus kocht was ie al (een beetje) gepoetst, maar dat kon beter natuurlijk.
Vóór en na:
Voor ik m kocht:
Nu:
Het dak poetsen, echt een grote klus...
28-04-2010:
Vandaag maar weer eens een paar uurtjes geklust.
Alleen de Hulk zou de ribberlbuis er tussen krijgen:
De andere kant zit wel meteen goed.
Daarna de olielekkage bij de linker kachelpot bekeken.
Uiteraard lekkage bij het kleppendeksel, aangezien ik die incl beugel zowiezo al wilde vervangen, had ik al nieuwe onderdelen liggen.
`
En weer op zijn plek, wat zit dat strak! Dus goed.
De motor laten draaien en het kleppendeksel lekte niet meer.
Later nog eens langer laten draaien en weer controleren.
Wat ik al vermoedde was ook waar, een stoterstangpijpje lekt, niet bij de rubbers, maar ergens op 1/4. Hij is verroest.
Zou uitlaatpasta hier een tijdelijke oplossing zijn? Na schoonmaken uiteraard.
Die pijpjes moeten dus ook nog tzt vervangen worden.Kan mooi tegelijk met de kachelpotten en kleppenstellen.
Zo blijven we lekker aan de gang.
Morgen misschien het kleppendeksel aan de rechterkant vervangen en de pijpjes controleren.
17-05-2010:
Vandaag mijn goede vrienden COMMANDANT 5 en 7 maar weer eens gebruikt.
Toen ik de bus kocht was ie al (een beetje) gepoetst, maar dat kon beter natuurlijk.
Vóór en na:
Voor ik m kocht:
Nu:
Het dak poetsen, echt een grote klus...
- Ruud52031296
- Actief Lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
- Locatie: Schijndel
Re: T2b 11-11-74
Vandaag maar eens begonnen het busverhaal te herstellen uit google cache.
02-06-2010:
Vandaag maar eens begonnen met de raamrubbers.
Eerst de linkermiddenraam verwijderd.
Volgens mij zijn die meestal beter dan de achterste zijramen.
Iig viel de roest mee (eigenlijk geen roest..)
Vanavond nog het nieuwe rubber plaatsen.
Update: Eindelijk zit het raam er weer in.
Bij de volgende ramen maar meteen voldoende vet gebruiken.
03-06-2010:
Vandaag het rubber van de schuifdeur vervangen. Ging al een stuk sneller dit keer. En.. geen roest onder het oude rubber!
De volgende rubbers die ik ga vervangen worden die van de achterste zijruiten.
Daar zit volgens mij wel wat roest onder.
Zal wel volgende week worden.
02-06-2010:
Vandaag maar eens begonnen met de raamrubbers.
Eerst de linkermiddenraam verwijderd.
Volgens mij zijn die meestal beter dan de achterste zijramen.
Iig viel de roest mee (eigenlijk geen roest..)
Vanavond nog het nieuwe rubber plaatsen.
Update: Eindelijk zit het raam er weer in.
Bij de volgende ramen maar meteen voldoende vet gebruiken.
03-06-2010:
Vandaag het rubber van de schuifdeur vervangen. Ging al een stuk sneller dit keer. En.. geen roest onder het oude rubber!
De volgende rubbers die ik ga vervangen worden die van de achterste zijruiten.
Daar zit volgens mij wel wat roest onder.
Zal wel volgende week worden.
- Ruud52031296
- Actief Lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
- Locatie: Schijndel
Re: T2b 11-11-74
Nou, een tijd lang niet geklust maar vooral gereden! Das toch waarvoor we de bus hebben gekocht.
Verder afgelopen week een sigarettenaansteker ingebouwd en aangesloten en ook de radiobedrading maar eens met degelijke stekkertjes uitgerust.
't Bleek dat ik zekering 10 moest gebruiken (zekering 7 is default niet aangesloten).
Gisteren nog de achterremmen bijgesteld nadat ze een tijdje geleden geheel vervangen waren. Ging opzich goed, maar ik vind het wel lastig te bepalen hoe 'strak' ze eigenlijk afgesteld moeten worden. Ze zijn iig wel een stuk strakker gesteld dan voorheen en volgens mij lopen ze niet aan.
Ik zal morgen eens een stuk gaan rijden en dan voelen of ze niet heet worden zonder te remmen.
Ook gisteren de knoop doorgehakt om de 20 jaar oude banden maar eens te vervangen, is vandaag gebeurd, 5 stuks vers rubber!
Verder afgelopen week een sigarettenaansteker ingebouwd en aangesloten en ook de radiobedrading maar eens met degelijke stekkertjes uitgerust.
't Bleek dat ik zekering 10 moest gebruiken (zekering 7 is default niet aangesloten).
Gisteren nog de achterremmen bijgesteld nadat ze een tijdje geleden geheel vervangen waren. Ging opzich goed, maar ik vind het wel lastig te bepalen hoe 'strak' ze eigenlijk afgesteld moeten worden. Ze zijn iig wel een stuk strakker gesteld dan voorheen en volgens mij lopen ze niet aan.
Ik zal morgen eens een stuk gaan rijden en dan voelen of ze niet heet worden zonder te remmen.
Ook gisteren de knoop doorgehakt om de 20 jaar oude banden maar eens te vervangen, is vandaag gebeurd, 5 stuks vers rubber!
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Re: T2b 11-11-74
Wel banden met de goeie load index mag ik hopen?
Ruud52031296 schreef:Nou, een tijd lang niet geklust maar vooral gereden! Das toch waarvoor we de bus hebben gekocht.
Verder afgelopen week een sigarettenaansteker ingebouwd en aangesloten en ook de radiobedrading maar eens met degelijke stekkertjes uitgerust.
't Bleek dat ik zekering 10 moest gebruiken (zekering 7 is default niet aangesloten).
Gisteren nog de achterremmen bijgesteld nadat ze een tijdje geleden geheel vervangen waren. Ging opzich goed, maar ik vind het wel lastig te bepalen hoe 'strak' ze eigenlijk afgesteld moeten worden. Ze zijn iig wel een stuk strakker gesteld dan voorheen en volgens mij lopen ze niet aan.
Ik zal morgen eens een stuk gaan rijden en dan voelen of ze niet heet worden zonder te remmen.
Ook gisteren de knoop doorgehakt om de 20 jaar oude banden maar eens te vervangen, is vandaag gebeurd, 5 stuks vers rubber!
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)
- Ruud52031296
- Actief Lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
- Locatie: Schijndel
Re: T2b 11-11-74
bas_T2a schreef:Wel banden met de goeie load index mag ik hopen?
Het zijn nu Michelin Agilis 185/80 R14 102 R 8-PR , lastindex = 102 = 850Kg.
er zaten banden met lastindex 90=600Kg op.
gr Ruud
- Ruud52031296
- Actief Lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
- Locatie: Schijndel
Re: T2b 11-11-74
Omdat vandaag mijn vakantie is begonnen maar weer eens een eindje gaan rijden met de bus. Eerst naar het oorlogsmuseum, daarna even naar de spottersplaats bij vliegveld Eindhoven.
En omdat er altijd wel iets te doen is aan de bus heb ik vandaag de stuurhuisadapter vervangen, de oude had al wat scheurtjes en was al behoorlijk hard.
En omdat er altijd wel iets te doen is aan de bus heb ik vandaag de stuurhuisadapter vervangen, de oude had al wat scheurtjes en was al behoorlijk hard.
- Ruud52031296
- Actief Lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
- Locatie: Schijndel
Re: T2b 11-11-74
Afgelopen weekend naar Friesland gereden, vanuit Brabant, voor een weekendje weg.
't was eigenlijk de grootste rit die we tot nu toe met de bus hebben gereden, ruim 260km in 1 stuk.
Ging goed, lekker rustig 90-100km/u gereden, verbruik van ongeveer 1:9.
Lekker rustig op de friese wegen, alleen jammer van de regen en de wind.
Windkracht 7 is normaal al niet fijn, maar zeker niet in een bus waar je met zijn 8-en in zit.
En veel ruimer dan mijn dagelijkse 306 Break..
Dokkum:
In Oostmahorn, bij veer Esonstad.
Bij het vakantiehuisje:
't was eigenlijk de grootste rit die we tot nu toe met de bus hebben gereden, ruim 260km in 1 stuk.
Ging goed, lekker rustig 90-100km/u gereden, verbruik van ongeveer 1:9.
Lekker rustig op de friese wegen, alleen jammer van de regen en de wind.
Windkracht 7 is normaal al niet fijn, maar zeker niet in een bus waar je met zijn 8-en in zit.
En veel ruimer dan mijn dagelijkse 306 Break..
Dokkum:
In Oostmahorn, bij veer Esonstad.
Bij het vakantiehuisje:
- Ruud52031296
- Actief Lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
- Locatie: Schijndel
Re: T2b 11-11-74
Vandaag de bus maar eens getrakteerd op een nieuwe APK en het doorsmeren van de vooras. Hij kwam er weer in 1x door, 1 aandachtpunt: fuseekogelhoesjes.
Dat valt dus weer mee.....
Dat valt dus weer mee.....
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10112
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
-
- Actief Lid
- Berichten: 264
- Lid geworden op: za jul 24, 2010 15:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Marum
Re: T2b 11-11-74
Ziet er allemaal goed uit, gefeliciteerd met je apk
Groet'n Duuster
1302S 1971 Groen
T2A 1970 Rood/Wit
1302S 1971 Groen
T2A 1970 Rood/Wit
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: T2b 11-11-74
Dat ziet er wel even mooi uit, mijn complimenten
fred
fred
Op naar een lang en heet bus seizoen.