Urabus T2b uit '75: nieuwe uitlaat en radio

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Obonobo
Actief Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Delft

Urabus T2b uit '75: nieuwe uitlaat en radio

Bericht door Obonobo » di jul 13, 2010 18:03 pm

Ik open een nieuw topic: mijn oude doet het niet, maar ik kan niet wachten om mijn verhaal kwijt te kunnen. Vandaar dat ik nu post voor post mijn verhaal weer terug zet: heb het allemaal opgeslagen op mn compu. Behalve de reacties. Maar dat biedt dan weer ruimte voor nieuwe ;) Mocht dit nu ongeoorloofd zijn, dan hoor ik dat natuurlijk graag! De oude kan dan wat mij betreft verwijderd worden. Ik hoor graag van jullie!

Groeten van Sietze
Laatst gewijzigd door Obonobo op di aug 28, 2012 13:13 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Sietze zegt: gegroet!

T2b '75 - Ah, 1975 ... dat was nog eens een mooi productiejaar!
En zo ziet die er al lang niet meer uit...

Gebruikersavatar
Obonobo
Actief Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Delft

Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75

Bericht door Obonobo » di jul 13, 2010 18:04 pm

Hallo allemaal!

Nu ik al een tijd lang slechts info van het forum af gehaald heb, wordt het eens tijd dat ik een bijdrage doe! Mijn naam is Sietze en verrijd van tijd tot tijd een T2b uit 1975. Hier een fototje (met mijn hoofd en een stuk arm)
Afbeelding
De betreffende foto is gemaakt in Frankrijk, op weg naar de kust voor een dag of tien surfen met mijn vriendin. De trip ging voorspoedig, op lekkende klepdeksels na.

Voor de volledigheid de M-codes ontcijferd:

62 33 654
507 549 616
j4j477 060 102 172 506
40 3 7207 46 2216 11

507 ventilatie roosters in cabinedeuren
549 drie-puntsgordels en heupgordel voor
616 achteruitrijlichten
j4j4 exterieurkleur = ozeanblau, code L57H
77 interieurkleur = canyon braun, leatherette
060 eberspacher BN4 verwarming
102 achteruitverwarming
172 tubeless steel ply banden (niet zeker)
506 Rembekrachtiging en dubbel circuit rem waarschuwingslicht
40 3 productie tijdstip = week 40, dag 3 van 1975, modeljaar 1975
7207 productie code, betekenis onbekend
046 bestemming, West Duitsland, plaats onbekend
221 typeaanduiding+uitvoering = personenbus, 7/8/9-zitter,
linksgestuurd, schuifdeur rechts
06 onbekende M-code
11 motortype = Type 1
Versnellingsbakuitvoering = handgeschakeld

Natuurlijk is er in de loop der tijd het een en ander veranderd: er is een simpel camping interieurtje ingekomen, de standkachel is er onvakkundig uitgesloopt en gelukkig zijn de banden vervangen. De achterruit verwarming zat er nog in, maar de schakelaar was verdwenen. De bestuurders stoel is een BBS/BBM (niet zeker van de juiste afkorting) -raceachtig ding. Zit lekker en heeft een hoofdsteun! De vorige eigenaar was muziek en heeft dus een lekkere installatie aangebracht. Hij was niet zo'n klusser dus het hangt er allemaal functioneel in (lees: niet zo netjes). Het hefdakje kent geen gaten die er niet in horen, maar de rest van de auto kan nog wel wat minder tochtig.

Goed, ondertussen heb ik er al wat aan gedaan. Afgezien van normaal onderhoud bedoel ik dan. Een louvre-raam verzorgt wat extra (geplande) ventilatie, Afbeelding
de slaapbank kent zelfbouw kussens en het houtwerk is voorzien van lak-op-waterbasis. Dat ruikt een stuk frisser en is lekker snel droog! Alleen oppassen met water spillen, de eerste twee weken. Een toerenteller (op de lege plek in het dashboard) en een temperatuur en volt meter (die me al gered hebben!) zijn ingebouwd. Ook vonk ik nu electronisch, met zo'n Empi/zoals die van Pertronix/Compufire-unit in plaats van ouderwets mechanisch vonken.

Ik ben nog wel wat meer van plan om te doen, maar niet heel ingrijpende dingen:
- Ik koop binnenkort de Cup3 velgen van Udo over: koel!
Afbeelding
De originele velgen zijn nog uitermate functioneel maar ik wil toch graag wat sportievers: alstie dan niet sportief rijdt, dan heeftie iig de sportsloffen al aan!
- Ik heb leuke mistlichtjes op de kop getikt, die me in donkere tijden de weg moeten wijzen. Of in ieder geval moeten bijlichten.
Afbeelding
- Een louvre-raam in de schuifdeur. Ik heb me ooit laten vertellen dat dat niet kon, omdat zo'n raam te breed zou zijn en de deur dan iet meer open kan schuiven. Dan zouden er veel bussen zijn met onbruikbare schuifdeuren! Maar zijn dat dan misschien wel andere dan die in een dichte kant gaan?
- Een klapraampje in de rechterdeur. Links zit er al een in, maar rechts is het nog wat claustrofobisch op het raamvlak.
- Verlagen! Dat zwabberen op de weg is maar niks en de luchtweerstand mag ook wel wat minder. Het hoeft geen buikschuiver te worden, maar een tandje omlaag achter en rasterplaatjes voor moeten voor het gewenste resultaat zorgen.
- In mijn berging liggen 3 BA4-kacheltjes te wachten tot het 1 werkende wordt, maar die kan nog wel wat langer wachten.
- In plaats van een traditioneel logo op de voorkant een achterklepscriptje van een T2a. Beter goed gejat dan slecht bedacht, heb ik geleerd op Bouwkunde in Delft, dus hier de referentie: Chip Foose kan er wat van
- Zo'n schakelwegverkorter:
Afbeelding
dat in de rondte roeren is natuurlijk leuk, maar neemt natuurlijk superveel tijd in beslag als je zo'n GTI'tje er uit probeert te trekken (haha, probeert inderdaad). Maar nee, dat lijkt me wel relakst schakelen.
- Interieurtje meer naar mijn smaak maken.

En zo zijn er nog wel wat dingen, zoals een EJ18 of 20 blok inbouwen. Maar da's voor later.

Voor wat visuele ondersteuning:
Afbeelding
Btw, het zijn wat kleine fototjes, maar kijk hier, dan zie je grotere en meer foto's.

Momenteel rijdt mijn schatje niet, boehoe. Ik had wat problemen met een dipje bij gasgeven en nu doet ze het helemaal niet meer: als je het over van de regen in de drup hebt. Stationair draaide ze goed, boven de 2500 toeren ook. Maar om daar te komen: mwah, niet erg enthousiast. Afstellen geblazen dacht ik dus. Na alles gesteld te hebben (kleppen, timing, carb) verbeterde het niet. Daarna de puntjes vervangen voor een electronische unit. Toen bleek dat de timing veranderde, iedere keer nadat ik had gas gegeven. Valse lucht, dacht ik vervolgens. Dus afgelopen weekend heb ik alle pakkingen en rubbers vervangen die ook maar iets met valse lucht te maken konden hebben + nieuwe bougies en bougiekabels en -kappen. Daartoe had ik mn motor er uit geschroefd: kon ik alles eens goed afvegen en er makkelijk bij. Als we dan toch bezig zijn niet waar? Gaskabel vervangen, nieuw motorrubber erop (niet zo een van schuim, maar van rubber. Die gaat toch niet zo lekker de bocht om als zo'n schuime), ventilatieribbelbuizen vast zetten. Tadaaa! Ziet er weer beter uit!

Contact aan, starten, vroem!.....of niet...even door starten.....BENG! Okee, er klopt iets niet, want de motor draait om, het ruikt enorm naar benzine maar lopen, ho maar. De electra dan misschien verkeerd aangesloten? Check, dubbel check: dat lijkt goed te zijn (draadje van ontsteking naar '1' op bobine, draadje van contact, gasterugslagklep en oliedrukmeter naar '15'). Wieder einmal. Und nichts! Bougiekabels verkeerd dan? Ook niet. Electronische vonker kapot? Alles vervangen door puntjes lijkt ook niet echt te helpen. Poeh..wat nog meer... Vonkt het eigenlijk wel...ja. Een wit vonkje. Iets staat me bij dat ze blauw moeten zijn...Wat kan er nog meer mis zijn:ik weet het niet! Vanavond maar weer eens kijken. Iemand nog een idee?

EDIT: de Haynes manual heeft zo'n handig plaatje met hoe de cilinders tov de ontsteking tov de bougiekabels zit. Als je dat precies volgt, sluit je de bougiekabels precies 90 graden met de klok mee verkeerd om aan. En dan draaitie niet. Na dit aangepast te hebben was het starten en lopen. Heerlijk. Doe je dan 3 dagen over!

Groeten van Sietze.
Laatst gewijzigd door Obonobo op di jul 13, 2010 18:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Sietze zegt: gegroet!

T2b '75 - Ah, 1975 ... dat was nog eens een mooi productiejaar!
En zo ziet die er al lang niet meer uit...

Gebruikersavatar
Obonobo
Actief Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Delft

Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75

Bericht door Obonobo » di jul 13, 2010 18:05 pm

Ola!

Terwijl het forum stil lag heb ik niet stil gezeten.

Het inhouden van de motor was een irritant probleem. Een stuk door Den Haag rijden was een hel. Ik kan nu wel remmen en gasgeven tegelijk. Handig.

Maar goed: de ontsteking heb ik op een gegeven moment op ongeveer 10 graden voorontsteking gezet. Daar draaide hij al beter op. Het luchtmengsel afstellen leverende ook nog wat verbetering op. Maar helaas…van korte duur. Dat was 12 juni. De 17e maar weer eens een poging gewaagd. Een andere carb geleend, want, zo was de hypothese, de speling op de gasklepas was wel erg overdreven. Om te beginnen de kleppen gesteld. De kleppen van cilinder 1 en 3 stonden netjes, van 2 en 4 helemaal niet. Dacht ik. Dus die opnieuw afgesteld. Vervolgens gestart en zowaar…zonder ontsteking gedraaid of carb gewisseld te hebben loopt het al veel beter! Ook nadat de choke eraf ging, wat bij eerdere 'verbeteringen' vaak een deceptie bleek. Met choke aan alles okee, choke eraf en weer back to thé drawing board! Maar zo niet deze keer. Een lekker stukje rijden bewees ook dat het beter ging. Maar het lijkt wel of ik een diesel rijd! Een zwaar geluid uit de uitlaat (die niet lek is bij mijn weten) en een mechanisch en tikkend geluid. Hoe weet je eigenlijk of je de crank precies 180 graden hebt gedraaid, iemand een truc? Ik heb het gevoel namelijk dat de kleppen van cilinder 2 en 4 rammelen. Terwijl de motor goed loopt, het stationair toerental tussen de 800 en 950 zweeft (toch nog valse lucht op de gasklepas…) en de motor temperatuur op 80 graden blijft. Zou goed moeten zijn toch? Morgen met koude motor opnieuw stellen, bougies bekijken (die nu lichtbruin, bijna oranje zijn. Goed toch?) en dan weer eens kijken. Maar er is meer: de hoeveelheid benzine die de acceleratiepomp aanleverde stond op maximaal. Dat kon wel wat minder dacht ik, en heb hem toen op de helft gezet. Dat leverde ook een lichte verbetering.

Al met al ben ik over het rijgedrag wat acceleratie betreft wel tevreden.

Ik heb ook nog wat cosmetisch gedaan: de knipperlicht glaasjes voor zijn inmiddels blank. Dat oranje gedoe vloekte bij mijn haar. Verder heb ik het T2a-logo op de voorkant gemaakt.
Afbeelding
De gaten voor het oude logo zijn dicht gepopnageld, dat moet nog eens gelast. En ik moet poetsen, want het oude logo is alsnog te zien door de vet en vuil randen!

Heb inmiddels ook smoke achterlichtglaasjes besteld in de UK en nog wat klein grut om de schakelweg te versoepelen en te verkorten. Ben benieuwd hoe dat uitpakt! (nog niet, want het pakketje komt vast volgende week pas binnen)

En…..wegens belastingvoordeel komt het inbouwen van een Subarublok al dichter bij! Ik ben eens gaan rond neuzen op wat subaru fora en er is heel wat leuks te doen! Een Subaru Impreza/Forester/Legacy van 1990 en later met een EJ20-blok (2 liter, zoals u wellicht al had vermoed) is vanaf E500,- te koop. Voordeel is dat het blok dan lopend te zien/rijden is en dat alle randapparatuur (ECU, kabelboom, radiator etc) er bij zit. Kennelijk kun je een originele busbak middels een pasplaat zo er op schroeven. Wel is dan een aangepast vliegwiel nodig. De koppeling moet dan minstens een diameter van 200 mm hebben. Wat zit er eigenlijk op een T2b, 200mm of 215mm? Nadeel van een busbak is dat de versnellingen kort zijn, en er maar 4 op zitten. Een Porsche-bak biedt dan uitkomst. En een gat in je portemonnee. Maar goed, alles op z'n tijd. De bedoeling is dat ik van de winter aan de slag ga, dus ik kan nog op mn gemakje rondkijken!

Zo, dat was weer een lekker dagje klussen!

Groeten van Sietze
Laatst gewijzigd door Obonobo op di jul 13, 2010 18:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Sietze zegt: gegroet!

T2b '75 - Ah, 1975 ... dat was nog eens een mooi productiejaar!
En zo ziet die er al lang niet meer uit...

Gebruikersavatar
Obonobo
Actief Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Delft

Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75

Bericht door Obonobo » di jul 13, 2010 18:06 pm

Hallo!
Gisteren de eerste lange rit met de bus gemaakt sinds tijden. De kleppen had ik opnieuw gesteld (de vorige keer de polei de verkeerde kant op gedraaid. Hoewel ik niet begrijp waarom, maakt dat toch uit. Je zou zeggen dat het hoogste punt van een nok in beide draairichtingen hetzelfde is! Of het heeft misschien te maken dat ik de 180 graden doordraaien preciezer heb gedaan). Hoe dan ook: het busje draaide super lekker. Van Delft naar Wageningen en via Zeist weer terug: geen vuiltje aan de lucht. In Zeist de twee mistlampen opgehaald: die ga ik van de week er eens op schroeven.

Vandaag (zondag) naar Budel geweest. Ik was er pas na de middag, maar ik heb nog wel veel leuke auto's gezien. En een lampje weten te bemachtigen dat als mistachterlamp gaat fungeren. Zo geeftie richting aan.
Afbeelding
En zo is het een mistlicht.
Afbeelding
Wel nog even een rubber randje maken, want het glaasje sluit niet helemaal aan.

Na Budel in Gilze langs geweest bij een man die in twee kevers Subaru blokken heeft ingebouwd. Ik mocht in eentje een stukje rijden, tot mijn verbazing. En ik kraag commentaar 'dat ik wel gas moest geven'. Wow! Ik was meteen verkocht. Deze winter wordt de motor-swap een feit. Wat een trekkracht! De top snelheid wordt ook hoger, maar dan heb je veel tijd, oordopjes en vooral veel snelweg nodig als je de versnellingsbak niet wisselt. Dat ben ik nog niet van plan, maar ben ondertussen wel benieuwd of er verschil is tussen 1600 en 2000 versnellingsbakken, of of dat dezelfde zijn, zowel qua aansluiting op de motor als de ratio van de vierde versnelling. Iemand een antwoord?

Goed, al die eye-candy op Budel en in Gilze 'inspireert me enorm'. Werk aan de winkel dus!

Groeten van Sietze
Laatst gewijzigd door Obonobo op di jul 13, 2010 18:18 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Sietze zegt: gegroet!

T2b '75 - Ah, 1975 ... dat was nog eens een mooi productiejaar!
En zo ziet die er al lang niet meer uit...

Gebruikersavatar
Obonobo
Actief Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Delft

Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75

Bericht door Obonobo » di jul 13, 2010 18:06 pm

Weer even aan de bus geklust: mistlampje achter en een schakelwegverkorter.
Afbeelding
Schakelen gaat wel echt beter, veel makkelijker zijn de versnellingen te vinden en liggen dichter bij elkaar. Lekker. En passant bleek dat de benzineslang bij de aansluiting van de tank niet goed vast zat. Bleek gelukkig gewoon een slangklem niet goed vast gedraaid te hebben!

---------
28/6/2010
Wiehoe! Ik ben weer lekker aan de klus geweest: de mistlampen voor zijn inmiddels ook aangebracht. Nog niets aangesloten, want ik wacht nog op een schakelaartje. Heb inmiddels wel een knop voor mistlampen voor (incluis waarschuwlingslampje erin), maar heb nog niet het schakelmechanisme voor erachter (twee polig).
Afbeelding

En, gisteren, op zondag de 27e, heb ik mezelf een Subaru Legacy 2.2 uit 1993 aangeschaft.
Afbeelding
Het plan om mijn busje van een sterkere krachtbron te gaan voorzien nadert met rasse schreden. Binnen een maand wil ik uit de auto de benodigdheden hebben geschroefd.

Ondertussen tuf ik lekker door met mn bus: hij rijdt heerlijk. Tot zover!

Groeten van Sietze
Laatst gewijzigd door Obonobo op di jul 13, 2010 18:21 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Sietze zegt: gegroet!

T2b '75 - Ah, 1975 ... dat was nog eens een mooi productiejaar!
En zo ziet die er al lang niet meer uit...

Gebruikersavatar
Obonobo
Actief Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Delft

Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75

Bericht door Obonobo » di jul 13, 2010 18:08 pm

Inmiddels is het juli en er is weer nieuws! Ik heb de velgen van Udo overgenomen, 17'' Cup3 Porsche-velgen. Vet! Inmiddels ook begonnen met het ontmantelen van de Subaru: wat een werk! Het is duidelijk waarom ik aan oude voertuigen klus: een stuk minder overbodige plasti kappen en frutsells. Het is een oefening in geduld, want voor je bij het onderdeel bent waar het omgaat moet je bijna letterlijk de halve auto ontmantelen! Het gaat in ieder geval vooruit! Over een week ga ik op vakantie, dus er moet het een en ander nagekeken worden. Deze week vervang ik nog alle schakelstang slijtdelen en doe een kleine beurt. Snel, simpel en safe.

Daarbij is er ook nog het plan om het interieur wat aan te passen. bijgaand wat plaatjes van hoe het moet worden.
Afbeelding
De slaapbank zit er al in, de rest niet. De extra stoel moet demonteerbaar zijn en dient als opslag. Ik zorg datje niet schuift of kantelt door uit de vloer een stuk te zagen en in daarin de stoel te zetten (antischuif). Ook bout ik hem vast achter de bestuurdersstoel met vleugelbouten (antikantel). Het stuk uit de vloer gaat er weer in als de stoel er uit gaat.
Afbeelding
De tafel moet uit de wand klappen, de steun er voor uit de vloer. Middels schuifjes of een stukje poot doorsteken en klemmen wil ik de steun aan het blad vast zetten. Om zowel binnen als buiten te kunnen koken maak ik met een T3 draai-tafelpoot een kookplateau.
Afbeelding
Het blad is op te bergen in de extra stoel (zie de smalle gleuf) . Als laatste een extra kastje met 3 bergvakken en een 'bovenlader' vak. Die is ook demontabel en zal met 4 of 5 vleugelbouten worden vastgezet aan de slaapbank.
Afbeelding
En dan nog in slaapstand:
Afbeelding
Dat wordt allemaal nog een hele klus, maar ik heb enorm zin om het uit te kunnen testen in Frankrijk!

En nog wat klein grut: de Franse zon zal niet meer in m'n ogen schijnen, want ik heb weer zonnekleppen. Gek genoeg passen ze niet helemaal: het lijkt er op dat de rechter klep kleiner is, of dat de originele gaatjes in de bus verkeerd zitten. Het werkt wel, dus ik maak me niet heel druk. Om in Frankrijk zorgeloos van muziek en licht te kunnen genieten heb ik de accu uit de Subaru in de bus gebouwd. Relais er tussen, kabeltje doortrekken en ik heb extra stroom voor radio, binnenverlichting achterin en wat er ik verder nog aan zou willen hangen. Als het goed is kan ik er binnenkort ook een sigaretten aansteker aanmaken, die nogal T2 origineel lijkt.
Sietze zegt: gegroet!

T2b '75 - Ah, 1975 ... dat was nog eens een mooi productiejaar!
En zo ziet die er al lang niet meer uit...

Gebruikersavatar
wouthwortel
Luchtgekoeld
Berichten: 4092
Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
Locatie: overbetuwe

Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75

Bericht door wouthwortel » wo jul 14, 2010 9:01 am

Jij bent kennelijk niet alleen handig met busjes en subaru-blokken, maar ook met DTP-programma's??
Ik neem aan dat je dat laatste in Delft geleerd hebt?
I am Wouth and I approve this message.

Gebruikersavatar
Obonobo
Actief Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Delft

Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75

Bericht door Obonobo » wo jul 14, 2010 9:24 am

Nou, ik weet eigenlijk niet wat een DTP-programma is... Ik heb Bouwkunde gestudeerd, waar we met diverse 2D en 3D-software hebben leren werken. DIt programma is 1 van de simpelsten: (Google-) Sketch-up. Doet precies wat het zegt: schetsmatig werken. Tis heel eenvoudig om een simpele tekening te maken, of een vormstudietje. Complexe vormen, (dubbele) krommingen late zich niet of nauwelijks maken. Maar voor dit soort toepassing erg snel: dit kostte me een uurtje inclusief ontwerpen.
Sietze zegt: gegroet!

T2b '75 - Ah, 1975 ... dat was nog eens een mooi productiejaar!
En zo ziet die er al lang niet meer uit...

Gebruikersavatar
wouthwortel
Luchtgekoeld
Berichten: 4092
Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
Locatie: overbetuwe

Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75

Bericht door wouthwortel » wo jul 14, 2010 10:49 am

Obonobo schreef:Nou, ik weet eigenlijk niet wat een DTP-programma is... .


DeskTopPublishing, oftewel: knippen en plakken. Zo'n programma waarmee ze fotomodellen een boven-menselijk perfect uiterlijk geven.

Ik zelf ben zo'n digibeet dat alles wat met grafisch te maken heeft voor mij meteen onder het hoofdtukje DTP valt :oops: :oops:
I am Wouth and I approve this message.

Gebruikersavatar
Obonobo
Actief Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Delft

Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75

Bericht door Obonobo » wo jul 14, 2010 10:52 am

Aaahh...ja. Dat knippen en plakken kan ik erg goed: ik heb veel modelletjes van mijn ontwerpen digitaal en analoog in elkaar geknipt en plakt ;)

(oops, per ongeluk op de PM knop gedrukt!)
Sietze zegt: gegroet!

T2b '75 - Ah, 1975 ... dat was nog eens een mooi productiejaar!
En zo ziet die er al lang niet meer uit...

Gebruikersavatar
Remon T2A
Luchtgekoeld
Berichten: 2446
Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Apeldoorn

Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75

Bericht door Remon T2A » wo jul 14, 2010 11:02 am

Leuk om weer zo'n verder uitgedacht interieur te zien. Zeker dat keukenblok aan de scharnierpoot, kun je het blok er makkelijk uit halen als hij een kort weekend niet mee hoeft.

Maar waarom maar een halve kast naast je bank en niet een hoge?

Snap dat ook niet bij de nieuwere westy's. Zo'n oudere heeft ook een langere hoge kast met hangruimte.
Groeten, Remon.

Gebruikersavatar
Obonobo
Actief Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Delft

Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75

Bericht door Obonobo » wo jul 14, 2010 11:17 am

Dank. Ik hou er zelf van om niet te veel spullen mee te nemen op vakantie: het kan alleen maar kwijtraken en in de weg liggen. Maar de belanrijkste reden is dat ik het zo ruim mogelijk wil houden: ik vind het ruimtelijk snel krap worden zodra er iets groots als een kast hoger dan de onderste raamlijst wordt. Vandaar.
Sietze zegt: gegroet!

T2b '75 - Ah, 1975 ... dat was nog eens een mooi productiejaar!
En zo ziet die er al lang niet meer uit...

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75

Bericht door fahtal » wo jul 14, 2010 11:28 am

die lange dunne hangkast die je in westies ziet bijvoorbeeld is niet alles hoor. het ophangen van kleren doe je geloof ik niet snel. zou liever iets van plankjes erin hebben zoals hanhoo heeft gedaan geloof ik.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Remon T2A
Luchtgekoeld
Berichten: 2446
Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Apeldoorn

Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75

Bericht door Remon T2A » wo jul 14, 2010 12:21 pm

Planken zou ook mooi zijn idd. Maar vriendinlief wil geheid haar leuke bloesjes meenemen of dat ozo leuke jurkje.

Het ruimtelijke aspect is idd ook nog zowat. Maar op die plaats heb ik er minder problemen mee als je het afzet tegen de kastruimte.
Minder vind ik het wanneer er zo'n hoog gedeelte zich direct achter de bestuurder bevind.

Wat mij betreft mag het na de C-stijl omhoog.
Groeten, Remon.

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75

Bericht door Diederik » wo jul 14, 2010 18:10 pm

wouthwortel schreef:
Obonobo schreef:Nou, ik weet eigenlijk niet wat een DTP-programma is... .


DeskTopPublishing, oftewel: knippen en plakken. Zo'n programma waarmee ze fotomodellen een boven-menselijk perfect uiterlijk geven.

Ik zelf ben zo'n digibeet dat alles wat met grafisch te maken heeft voor mij meteen onder het hoofdtukje DTP valt :oops: :oops:


Niet zo beginnen Wouth! De krant, tijdschriften, advertentie's worden met DTP-programma's inelkaar gezet. Het opvijzelen van fotomodellen is maar 1 klein ding.. En blijkbaar het enige wat "men" onthoudt.

@ Obonobo:
Lekker bezig! Praat maar eens met Jerupke over Porsche versnellingsbakken. Kan je die van de Subaru niet overzetten?

Plaats reactie