wat is jouw autoverleden
wat is jouw autoverleden
en waarom juist die auto`s
chronologisch en in de goede kleur tenzij anders vermeld
en auto`s die ik langer dan een half jaar in bezit heb gehad
anders word de lijst heel lang
1: FIAT SEAT 127 4 deurs omdat hij goedkoop was
2: FIAT 128 Lekker autootje voor weinig geld
3: AUSTIN ALLEGRO Als hij het deed was het wel een aardig karetje
helaas heeft hij drie motoren in een jaar tijd opgevreten
Ik had een orange
4: Fiat 131 mirafiori 2 liter 6 cilinder
uiterlijk een wrak technisch APK onwaardig , maar wat reed dat ding fijn
en dat voor 100 gulden
5: Pontiac Firebird Transam
gekocht als afgeragde bak opgeknapt gespoten en total loss gereden
6: opel kadett c
je moet toch iets rijden die van mij was goudbruin metalic :-st
7: citroen AX zelfde verhaal als de kadett
rugleuning van de stoel brak af bij optrekken voor stoplicht
versnellingspook zakte weg door de vloer dus kon alleen nog maar in de twee rijden
8: onze bus dus
eindelijk weer een echte auto waar ik plezier aan heb
9: Suzuki Baleno
zodat de bus met vies rotweer binnen kan blijven
vooral in de winter als ik moet strooien
fotos zijn van internet gehaald ,
omdat ik behalve van de bus geen orginele foto`s kon vinden
chronologisch en in de goede kleur tenzij anders vermeld
en auto`s die ik langer dan een half jaar in bezit heb gehad
anders word de lijst heel lang
1: FIAT SEAT 127 4 deurs omdat hij goedkoop was
2: FIAT 128 Lekker autootje voor weinig geld
3: AUSTIN ALLEGRO Als hij het deed was het wel een aardig karetje
helaas heeft hij drie motoren in een jaar tijd opgevreten
Ik had een orange
4: Fiat 131 mirafiori 2 liter 6 cilinder
uiterlijk een wrak technisch APK onwaardig , maar wat reed dat ding fijn
en dat voor 100 gulden
5: Pontiac Firebird Transam
gekocht als afgeragde bak opgeknapt gespoten en total loss gereden
6: opel kadett c
je moet toch iets rijden die van mij was goudbruin metalic :-st
7: citroen AX zelfde verhaal als de kadett
rugleuning van de stoel brak af bij optrekken voor stoplicht
versnellingspook zakte weg door de vloer dus kon alleen nog maar in de twee rijden
8: onze bus dus
eindelijk weer een echte auto waar ik plezier aan heb
9: Suzuki Baleno
zodat de bus met vies rotweer binnen kan blijven
vooral in de winter als ik moet strooien
fotos zijn van internet gehaald ,
omdat ik behalve van de bus geen orginele foto`s kon vinden
Laatst gewijzigd door Inactief Account op ma okt 10, 2011 17:02 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: taalkundig foutje
Reden: taalkundig foutje
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1053
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:29 pm
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Hier een wat korter en minder gevarieerd auto-verleden:
onze eerste auto van 2000-2006: Ford Ka - zwart metallic
onze eerste tweede auto van januari 2006 tot heden: de bus!
onze tweede eerste auto van 2006-heden: Ford Ka - zwart maar voor de variatie geen metallic
Een fotootje van onze eerste en onze eerste tweede :
Oh ja, het waarom:
De eerste Ford Ka: de oom van Ed werkte bij de Ford dus daar gingen we kijken en de Ka vonden we erg leuk en betaalbaar.
De bus: dat hoef ik toch niet uit te leggen he? De tweede Ka omdat we bij de Ford voor de eerste Ka een goede prijs kregen en ze een aanbieding hadden
Jullie horen het wel: de liefde voor de bus is net een tikkeltje groter dan voor de Ka (al deed het inruilen van onze eerste auto toch wel een beetje pijn; je hebt zoveel gedeeld en dan laat je hem zomaar ergens achter ).
Froukje
onze eerste auto van 2000-2006: Ford Ka - zwart metallic
onze eerste tweede auto van januari 2006 tot heden: de bus!
onze tweede eerste auto van 2006-heden: Ford Ka - zwart maar voor de variatie geen metallic
Een fotootje van onze eerste en onze eerste tweede :
Oh ja, het waarom:
De eerste Ford Ka: de oom van Ed werkte bij de Ford dus daar gingen we kijken en de Ka vonden we erg leuk en betaalbaar.
De bus: dat hoef ik toch niet uit te leggen he? De tweede Ka omdat we bij de Ford voor de eerste Ka een goede prijs kregen en ze een aanbieding hadden
Jullie horen het wel: de liefde voor de bus is net een tikkeltje groter dan voor de Ka (al deed het inruilen van onze eerste auto toch wel een beetje pijn; je hebt zoveel gedeeld en dan laat je hem zomaar ergens achter ).
Froukje
Me 1e auto was een crx ed9, met immi mugen bodykit 8) Had ik al vanaf me 16de 8)
Toen mijn peugeot 306 cabriolet, die ik nog steeds heb.., maar maakt plaats voor de bus.....
En de bus die ik nu heb is een t2b westfalia...
En me leasebak is besteld 8)
Verder staan hier nog 2 kevers van me pa (en mij beetje) en zus...
En andere daily meuk 8)
Ben gisteren net 22 geworden 8)
Toen mijn peugeot 306 cabriolet, die ik nog steeds heb.., maar maakt plaats voor de bus.....
En de bus die ik nu heb is een t2b westfalia...
En me leasebak is besteld 8)
Verder staan hier nog 2 kevers van me pa (en mij beetje) en zus...
En andere daily meuk 8)
Ben gisteren net 22 geworden 8)
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!
Mijn autoverleden
Goh ja..... dat heeft een rijke historie............. maar ik ben begonnen op mijn 18 de met een Fiat 127, een 2e handsje die ik van mijn vader kreeg!!!
Oei, das even terugdenken zeg. Ik zet alleen de wagens neer waar ik een tijd in heb mogen rijden.
begonnen met (zoals gebruikelijk vroeger) een brommer, nieuw een Yamaha Sheriff mooi zwart. (weet het geen auto maar wel gemotoriseerd )
Op een gegeven moment komt mijn vader van zijn werk en vertelde dat ie een autotje had zien staan voor me 8) , een metalic groene Morris Mini 1000 (had m'n rijbewijs nog niet eens ) daar af en toe in geoefend (en vervolgens van mijn instructrice op m'n donder krijgen dat ze merkte dat ik te gemakkelijk was) maar daar echt leuke dingen mee meegemaakt.
vervolgens de Datsun Cherry Coupé 1200 prachtbak 8) , goudkleurig.
op een gegeven moment de hele motor naar de knoppen geholpen (3e cilinder lag er helemaal uit) gereden tot "de wielen eraf vielen" Was bijna de wagen van de Flintstones maar kwam door de toen net geïntroduceerde APK (met die stikkertjes) het jaar erop washet helaas exit voor de Datsun (inmiddels voor en achter ook wat korter geworden maar dat terzijde.
Die voorste, heb er geen foto's meer van
In de tussentijd moest ik in dienst (ja dat was toen nog) en werd vaste chaufeur op een DAF YA 4440 (oftewel een DAF 1800), aangezien ik hier toch wel heel wat kilometers mee heb afgelegd vind ik dat ie niet mag ontbreken in deze galerij.
Inmiddels wel weer toe aan een nieuw karretje, een 3-deurs Renault 5 TL, wit, waardeloze kleur, nooit schoon maar reed perfect.
Op een gegeven moment met schoonouders naar een autotje kijken (voor hun), was een wagentje met nog fabrieksgarantie (4 a 5 maanden oud ) een zwarte 5-deurs Citröen AX TGE.
Zij wilden 'm niet en namen een nieuwe, wij de zwarte maar genomen
Na verloop van wat jaren er nog een rode 3-deurs TGE bijgekocht voor het woon/werkverkeer.
En ja wat doe je dan, je gaat op zoek naar een bus, en vind een VW T4, een waterkoker ja met 1.9 D in het vooronder een dc (dubbelcabine) in jawel het favoriete kleurtje WIT!!!, snel een blauwe bies onder geschilderd en een logo op de achterpanelen, breekt het wit een beetje.
Als hobbywagen kwam daar onze "Schuimpie" bij, een ex-marechaussee T2b met alle kleuren van de regenboog, maar rijden als de brandweer. 8)
En schuimpie een weekend later!
Toen kwam de T2a Clipper............... o, nee die heb ik niet gereden, die staat nog binnen.
Vervolgens de T2a Dormobile, in het begin nog rood (verschrikkelijk rood) maar na roestoratie nu dus savanahbeige met wolkenweiss dak. 8)
DE ideale kampeerwagen (voor ons dan) 8) 8)
Helaas werd het grijskenteken voor partikulieren afgeschafd en moest de T4 het veld ruimen voor de groene Ford Focus Wagon (1.6 16V) voor het beruchte wonen en werken.
Omdat de Dormo (op de een of andere manier geen zin heeft als m'n meisje ermee weg is) er soms mee uitscheid is van het weekend tot aanschaf van een blauwe 3-deurs Peugeot 206 XS 1.6 bijgekomen.
Hebben jullie de score een beetje bijgehouden, dus goed ge+t en ge-t?
Dan kom je uit op (op dit moment) 3 rijdende en 1 op restauratie wachtende wagens. 8) 8) 8) 8) 8)
begonnen met (zoals gebruikelijk vroeger) een brommer, nieuw een Yamaha Sheriff mooi zwart. (weet het geen auto maar wel gemotoriseerd )
Op een gegeven moment komt mijn vader van zijn werk en vertelde dat ie een autotje had zien staan voor me 8) , een metalic groene Morris Mini 1000 (had m'n rijbewijs nog niet eens ) daar af en toe in geoefend (en vervolgens van mijn instructrice op m'n donder krijgen dat ze merkte dat ik te gemakkelijk was) maar daar echt leuke dingen mee meegemaakt.
vervolgens de Datsun Cherry Coupé 1200 prachtbak 8) , goudkleurig.
op een gegeven moment de hele motor naar de knoppen geholpen (3e cilinder lag er helemaal uit) gereden tot "de wielen eraf vielen" Was bijna de wagen van de Flintstones maar kwam door de toen net geïntroduceerde APK (met die stikkertjes) het jaar erop washet helaas exit voor de Datsun (inmiddels voor en achter ook wat korter geworden maar dat terzijde.
Die voorste, heb er geen foto's meer van
In de tussentijd moest ik in dienst (ja dat was toen nog) en werd vaste chaufeur op een DAF YA 4440 (oftewel een DAF 1800), aangezien ik hier toch wel heel wat kilometers mee heb afgelegd vind ik dat ie niet mag ontbreken in deze galerij.
Inmiddels wel weer toe aan een nieuw karretje, een 3-deurs Renault 5 TL, wit, waardeloze kleur, nooit schoon maar reed perfect.
Op een gegeven moment met schoonouders naar een autotje kijken (voor hun), was een wagentje met nog fabrieksgarantie (4 a 5 maanden oud ) een zwarte 5-deurs Citröen AX TGE.
Zij wilden 'm niet en namen een nieuwe, wij de zwarte maar genomen
Na verloop van wat jaren er nog een rode 3-deurs TGE bijgekocht voor het woon/werkverkeer.
En ja wat doe je dan, je gaat op zoek naar een bus, en vind een VW T4, een waterkoker ja met 1.9 D in het vooronder een dc (dubbelcabine) in jawel het favoriete kleurtje WIT!!!, snel een blauwe bies onder geschilderd en een logo op de achterpanelen, breekt het wit een beetje.
Als hobbywagen kwam daar onze "Schuimpie" bij, een ex-marechaussee T2b met alle kleuren van de regenboog, maar rijden als de brandweer. 8)
En schuimpie een weekend later!
Toen kwam de T2a Clipper............... o, nee die heb ik niet gereden, die staat nog binnen.
Vervolgens de T2a Dormobile, in het begin nog rood (verschrikkelijk rood) maar na roestoratie nu dus savanahbeige met wolkenweiss dak. 8)
DE ideale kampeerwagen (voor ons dan) 8) 8)
Helaas werd het grijskenteken voor partikulieren afgeschafd en moest de T4 het veld ruimen voor de groene Ford Focus Wagon (1.6 16V) voor het beruchte wonen en werken.
Omdat de Dormo (op de een of andere manier geen zin heeft als m'n meisje ermee weg is) er soms mee uitscheid is van het weekend tot aanschaf van een blauwe 3-deurs Peugeot 206 XS 1.6 bijgekomen.
Hebben jullie de score een beetje bijgehouden, dus goed ge+t en ge-t?
Dan kom je uit op (op dit moment) 3 rijdende en 1 op restauratie wachtende wagens. 8) 8) 8) 8) 8)
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
als je die wilt mee rekenen heb ik er nog een paar waar ik toch langere tijd op gereden heb
4 tonner heb ik m`n rijbewijs op gehaald
en deze , de YA 126 1tons vrachtwagen
deze de YA 328
deze de YA 324
deze heb ik ooit op de kazerne tegen de vlaggemast gezet
nekaf
deze hebben we zover om zeep geholpen dat hij niet te repareren was
een YA 66
en hier ben ik monteur van geweest
de amx zowel als tank als personen carier
4 tonner heb ik m`n rijbewijs op gehaald
en deze , de YA 126 1tons vrachtwagen
deze de YA 328
deze de YA 324
deze heb ik ooit op de kazerne tegen de vlaggemast gezet
nekaf
deze hebben we zover om zeep geholpen dat hij niet te repareren was
een YA 66
en hier ben ik monteur van geweest
de amx zowel als tank als personen carier
Laatst gewijzigd door Inactief Account op wo apr 08, 2009 19:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
Tja ik cq. wij hebben nog niet zo veel auto's versleten. Ik ben vroeger eens begonnen (na een half jaar met pa en ma's auto rondgereden te hebben met een datsun cherry goudkleurig! Mooi! en evenveel olie als benzine bijna
Foto's van het web dus niet helemaal dezelfde auto's
Deze ongeveer maar dan met 2 deuren minder
Na een avondje kroegen heb ik die vakkundig tegen een dikke eik geparkeerd (nee niet gedronken!). Auto toto en ik had (bijna) niets.
Daarna op zoek naar iets anders. Dat werd een volvo 340. Op de foto lijkt die nog een beetje stoer maar in lichtgroen metallic is het toch wel een imago klapper hoor
Daar kwamen we ook weer leuk vanaf....Frans keek niet goed en reed door rood tegen een mercedes pickup van een oude klasgenoot. 2 auto's toto. En beide bestuurders echt niks Alleen moest de pick-up bestuurder uit z'n dak klimmen want daar zat de deur
Weer wat nieuws, nou ja nieuw. Een collega van Frans had een Opel kadett caravan te koop. Een donkerblauwe. Met 2 kinderen en een hond is een station natuurlijk wel nodig...........
Daarna 4 kinderen in de kadett. Dat werd wel erg krap. Op zoek naar een grijs kenteken bus. Dat was erg interessant destijds. Het werd de goedkoopste die we konden vinden. Een hyundai. Weer donkerbauw maar nu metallic 8) 8)
Daar het grijze kentekenverhaal werd gewijzigd door derden........en wij voortaan graag een auto met 7 ziplaatsen wilden hebben... kwam onze gele in de schuur. Daar staat hij nu nog steeds...
Een jaar na parkeren was hij nog niet mobiel en dat wilden WIJ eigenlijk wel weer zijn
Daarom hebben we nu ook onze rode
Ook hebben we nog steeds een opel ascona B. Origineel oranje, later rood, nu iets van blauw/grijs. Frans is daar 18 jaar geleden aan begonnen om hem te restylen. Zijn vrienden geloven dus ook nog steeds niet dat de gele ooit rijdend uit de schuur komt :-k :-k :-k En dat die ascona ooit weer zichzelf gaat voortbewegen al helemaal niet. Nou dat eerste geloof ik nu wel maar aaan het tweede twijfel ik ook wel eens als Frans het moet doen dan :-1w :-1w :-1w , misschien een van onze zoons of zo, maar anders
Foto's van het web dus niet helemaal dezelfde auto's
Deze ongeveer maar dan met 2 deuren minder
Na een avondje kroegen heb ik die vakkundig tegen een dikke eik geparkeerd (nee niet gedronken!). Auto toto en ik had (bijna) niets.
Daarna op zoek naar iets anders. Dat werd een volvo 340. Op de foto lijkt die nog een beetje stoer maar in lichtgroen metallic is het toch wel een imago klapper hoor
Daar kwamen we ook weer leuk vanaf....Frans keek niet goed en reed door rood tegen een mercedes pickup van een oude klasgenoot. 2 auto's toto. En beide bestuurders echt niks Alleen moest de pick-up bestuurder uit z'n dak klimmen want daar zat de deur
Weer wat nieuws, nou ja nieuw. Een collega van Frans had een Opel kadett caravan te koop. Een donkerblauwe. Met 2 kinderen en een hond is een station natuurlijk wel nodig...........
Daarna 4 kinderen in de kadett. Dat werd wel erg krap. Op zoek naar een grijs kenteken bus. Dat was erg interessant destijds. Het werd de goedkoopste die we konden vinden. Een hyundai. Weer donkerbauw maar nu metallic 8) 8)
Daar het grijze kentekenverhaal werd gewijzigd door derden........en wij voortaan graag een auto met 7 ziplaatsen wilden hebben... kwam onze gele in de schuur. Daar staat hij nu nog steeds...
Een jaar na parkeren was hij nog niet mobiel en dat wilden WIJ eigenlijk wel weer zijn
Daarom hebben we nu ook onze rode
Ook hebben we nog steeds een opel ascona B. Origineel oranje, later rood, nu iets van blauw/grijs. Frans is daar 18 jaar geleden aan begonnen om hem te restylen. Zijn vrienden geloven dus ook nog steeds niet dat de gele ooit rijdend uit de schuur komt :-k :-k :-k En dat die ascona ooit weer zichzelf gaat voortbewegen al helemaal niet. Nou dat eerste geloof ik nu wel maar aaan het tweede twijfel ik ook wel eens als Frans het moet doen dan :-1w :-1w :-1w , misschien een van onze zoons of zo, maar anders
- gerben
- Beginner
- Berichten: 65
- Lid geworden op: zo mei 14, 2006 20:36 pm
- Locatie: Diepenheim
- Contacteer:
mijn eerste auto kocht ik in 1998, 2 maanden voordat ik 18 werd
een jaar later zag hij er zo uit
mijn tweede auto, ruim 3 jaar in rondgereden en veel aan gesleuteld
mijn eerste busje, een opknapper en nooit mee gereden
mijn 2e busje, gekocht voor de onderdelen, maar bleek beter te zijn dan de eerste, dus deze moest het maar worden en de eerste gesloopt.
uiteindelijk na anderhalf jaar deze bus ook gesloopt omdat deze bus wel erg rot was geworden aangezien hij een jaar lang gestald stond in een open kapschuur terwijl alle ramen en deuren er al uit waren en de regen vrij spel gehad had
mijn derde kever, deze heb ik nu nog steeds
mijn derde busje, een bus met niet al te veel werk, maar nooit aan begonnen en uiteindelijk ingeruild voor een t3
de t3 moest de kever vervangen als dagelijkse auto en heb ik een half jaar ingereden en toen begonnen ze te zeuren met het grijskenteken en heb ik hem weer gauw verkocht. deze rijdt nu rond in engeland
toen moest er weer wat komen als dagelijks vervoeren heb ik een polo gekocht waar ik 2 maand in gereden heb
van het geld wat ik aan de t3 over gehouden heb en nog wat spaarcentjes en mijn caravan ingeruild heb ik toch maar weer een t2 gekocht, alleen deze was nogal wat slechter dan gedacht en na 1 maand alweer verkocht
omdat het blauwe polootje aardig wat olie lekte deze weer verkocht en een polo diesel gekocht
na een paar maanden rustig gezocht te hebben mijn huidige t2a gekocht
na ca 9 maand rond gereden te hebben met de diesel had de koppakking het begeven en dus maar weer verkocht en toen moest er weer een andere auto komen, ditmaal wou ik wat meer beenruimte hebben
na hier bijna een jaar in te hebben gereden begon de stapel mankementen toch wel te groeien en de motor werd er ook niet beter op.
repareren werd dus te duur voor een nieuwe apk. dus maar naar de sloop gebracht
ditmaal maar weer een kleine diesel gekocht
alleen deze beviel helemaal niet en dus na 2 maanden maar besloten om weer in mijn kever te gaan rijden voor dagelijks gebruik
alleen had ik hiervan de motor al eens aan puin gereden en maar weer een oud blokje ingehangen met het idee dat ik hem toch zou verkopen, alleen was dit nooit gebeurt en toen ik er weer dagelijks in ging rijden bleek al snel dat er eenkapot lager in zat.
dus maar opzoek gegaan naar een ander blok en uiteindelijk een komplete kever gekocht en de motor overgezet. deze kever heb ik nog staan en is te koop, maar dan zonder motor
dit zijn dus 14 auto's in bijna 10 jaar tijd
een jaar later zag hij er zo uit
mijn tweede auto, ruim 3 jaar in rondgereden en veel aan gesleuteld
mijn eerste busje, een opknapper en nooit mee gereden
mijn 2e busje, gekocht voor de onderdelen, maar bleek beter te zijn dan de eerste, dus deze moest het maar worden en de eerste gesloopt.
uiteindelijk na anderhalf jaar deze bus ook gesloopt omdat deze bus wel erg rot was geworden aangezien hij een jaar lang gestald stond in een open kapschuur terwijl alle ramen en deuren er al uit waren en de regen vrij spel gehad had
mijn derde kever, deze heb ik nu nog steeds
mijn derde busje, een bus met niet al te veel werk, maar nooit aan begonnen en uiteindelijk ingeruild voor een t3
de t3 moest de kever vervangen als dagelijkse auto en heb ik een half jaar ingereden en toen begonnen ze te zeuren met het grijskenteken en heb ik hem weer gauw verkocht. deze rijdt nu rond in engeland
toen moest er weer wat komen als dagelijks vervoeren heb ik een polo gekocht waar ik 2 maand in gereden heb
van het geld wat ik aan de t3 over gehouden heb en nog wat spaarcentjes en mijn caravan ingeruild heb ik toch maar weer een t2 gekocht, alleen deze was nogal wat slechter dan gedacht en na 1 maand alweer verkocht
omdat het blauwe polootje aardig wat olie lekte deze weer verkocht en een polo diesel gekocht
na een paar maanden rustig gezocht te hebben mijn huidige t2a gekocht
na ca 9 maand rond gereden te hebben met de diesel had de koppakking het begeven en dus maar weer verkocht en toen moest er weer een andere auto komen, ditmaal wou ik wat meer beenruimte hebben
na hier bijna een jaar in te hebben gereden begon de stapel mankementen toch wel te groeien en de motor werd er ook niet beter op.
repareren werd dus te duur voor een nieuwe apk. dus maar naar de sloop gebracht
ditmaal maar weer een kleine diesel gekocht
alleen deze beviel helemaal niet en dus na 2 maanden maar besloten om weer in mijn kever te gaan rijden voor dagelijks gebruik
alleen had ik hiervan de motor al eens aan puin gereden en maar weer een oud blokje ingehangen met het idee dat ik hem toch zou verkopen, alleen was dit nooit gebeurt en toen ik er weer dagelijks in ging rijden bleek al snel dat er eenkapot lager in zat.
dus maar opzoek gegaan naar een ander blok en uiteindelijk een komplete kever gekocht en de motor overgezet. deze kever heb ik nog staan en is te koop, maar dan zonder motor
dit zijn dus 14 auto's in bijna 10 jaar tijd
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3858
- Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Heerlen
Leuk topic trouwens
Mijn autohistorie begint met een Golf4
waarin ik dus rijlessen heb genomen,
echter hiervan heb en wil ik geen foto posten omdat
het niet mijn auto was.
Mijn 1e auto was deze Karmann Ghia uit 1971.
USA-uitvoering. Aangekocht in oktober 2001.
Verkocht in januari 2004.
Mijn 2e auto was deze Herbie, die ook op de Aircooled Passion kalender
stond van 2004. Na een beurt van de Karmann Ghia door VW Classics te Someren besloot ik om toch eens in een kever te rijden. Ik was destijds nog niet zo bezig met de hele scene en was meteen verkocht toen ik in Herbie reed. Het bouwjaar is 1960 en deze kever wordt nu weer door VW Classics opgelapt, lak had aandacht nodig.
Verkocht in november 2006.
In mei 2006 ging ik op zoek naar een bus en belandde al snel in Duitsland alwaar ik mijn huidige bus gekocht heb. Maar daarover meer in de rubriek Busverhalen.
Wellicht ooit in de toekomst nog eens een gesloten T3 erbij. Voor dagelijks gebruik zodat de T2 lekker binnen kan blijven staan.
Dan wel met dikke Carat-bumpers, flink verlagen, brede banden, Rammstein-stickers, dubbele koplampen, matzwart gerold, dik blok erin, getint glas en dan maar lekker cruisen met die bak.
Mijn autohistorie begint met een Golf4
waarin ik dus rijlessen heb genomen,
echter hiervan heb en wil ik geen foto posten omdat
het niet mijn auto was.
Mijn 1e auto was deze Karmann Ghia uit 1971.
USA-uitvoering. Aangekocht in oktober 2001.
Verkocht in januari 2004.
Mijn 2e auto was deze Herbie, die ook op de Aircooled Passion kalender
stond van 2004. Na een beurt van de Karmann Ghia door VW Classics te Someren besloot ik om toch eens in een kever te rijden. Ik was destijds nog niet zo bezig met de hele scene en was meteen verkocht toen ik in Herbie reed. Het bouwjaar is 1960 en deze kever wordt nu weer door VW Classics opgelapt, lak had aandacht nodig.
Verkocht in november 2006.
In mei 2006 ging ik op zoek naar een bus en belandde al snel in Duitsland alwaar ik mijn huidige bus gekocht heb. Maar daarover meer in de rubriek Busverhalen.
Wellicht ooit in de toekomst nog eens een gesloten T3 erbij. Voor dagelijks gebruik zodat de T2 lekker binnen kan blijven staan.
Dan wel met dikke Carat-bumpers, flink verlagen, brede banden, Rammstein-stickers, dubbele koplampen, matzwart gerold, dik blok erin, getint glas en dan maar lekker cruisen met die bak.
Idem,heb in Dienst alles gereden wat maar wielen of rupsen had denk aan necaf, ducati, YP, YPR, M106, M113, Leo 1 waaronder ook PRTL en berging, Leo 2, shovel, diverse genievoertuigen etc. etc (tijd chauffeur algemeen, met dieplader en FTF-je) maar de YA 4440 had een speciaal plekje.
Al die voortuigen laden en lossen dus niet echt kilometers mee gemaakt, de FTF wel maar vaak wisselen van voertuig.
daarnaast ook een aantal leasebakken gereden maar deze al standaard buiten de lijst gehouden.
Al die voortuigen laden en lossen dus niet echt kilometers mee gemaakt, de FTF wel maar vaak wisselen van voertuig.
daarnaast ook een aantal leasebakken gereden maar deze al standaard buiten de lijst gehouden.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
Mijn eerste auto was een Cadillac Fleetwood d'elegance uit 1986:
Die heb ik gekocht tijdens mijn stage in de VS voor $750. De beste investering ooit. Wat een heeeeeerlijke auto zeg. De reclameslogan luidt: 'like driving a cloud' en das niets teveel gezegd: Actieve vering, alles electrisch (stoelen, zonnedak, kofferbakdeksel!!). Digitaal dashboard met computer die verbruik berekend (en dat viel nog best mee 1:9!). 4.1L V8 onder de kap. En alles in het leer natuurlijk! Hij was zo goedkoop omdat de zoon van de vorige eigenaar 'm gebruikt had om een paaltje vakkundig om te leggen zodat er een deuk over de gehele achterportier zat. Ook had ie aan de voorkant een paaltje geraakt waardoor het knipperlicht er af en toe een beetje uit viel
Maar ik heb er mee van North-Carolina naar het puntje van Florida gereden (zo'n 1600 km) en hij heeft me ook weer terug gebracht, zonder noemenswaardige problemen...... Uiteindelijk weer verkocht voor $500 dus voor $50 per maand (heb er dus 5 maanden gezeten) heb ik geweldig veel plezier gehad.
Op dit moment hebben we uiteraard de bus (hier nog een foto van de vorige eigenaar, heb ff geen recente bij de hand. Imperial is er nu van af, want ik surf niet ):
en als 'daily' een daewoo nexia van '96 (veel auto voor weinig geld, foto is van internet):
Groet, Martijn
Die heb ik gekocht tijdens mijn stage in de VS voor $750. De beste investering ooit. Wat een heeeeeerlijke auto zeg. De reclameslogan luidt: 'like driving a cloud' en das niets teveel gezegd: Actieve vering, alles electrisch (stoelen, zonnedak, kofferbakdeksel!!). Digitaal dashboard met computer die verbruik berekend (en dat viel nog best mee 1:9!). 4.1L V8 onder de kap. En alles in het leer natuurlijk! Hij was zo goedkoop omdat de zoon van de vorige eigenaar 'm gebruikt had om een paaltje vakkundig om te leggen zodat er een deuk over de gehele achterportier zat. Ook had ie aan de voorkant een paaltje geraakt waardoor het knipperlicht er af en toe een beetje uit viel
Maar ik heb er mee van North-Carolina naar het puntje van Florida gereden (zo'n 1600 km) en hij heeft me ook weer terug gebracht, zonder noemenswaardige problemen...... Uiteindelijk weer verkocht voor $500 dus voor $50 per maand (heb er dus 5 maanden gezeten) heb ik geweldig veel plezier gehad.
Op dit moment hebben we uiteraard de bus (hier nog een foto van de vorige eigenaar, heb ff geen recente bij de hand. Imperial is er nu van af, want ik surf niet ):
en als 'daily' een daewoo nexia van '96 (veel auto voor weinig geld, foto is van internet):
Groet, Martijn