Hilfigerbussie

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Hilfigerbussie

Bericht door BusOK » zo dec 24, 2006 14:03 pm

Hallo allemaal
Aangezien dit forum mij zo goed bevalt, wordt het langzaamaan tijd om ook mijn verhaal maar eens te plaatsen.

Na een tijdje rond te hebben gereden in een 71er Karmann Ghia en een 60er Kever (Herbie, die van de Aircooled Passion Calendar 2004) kroop het bloed waar het niet gaan kan en ben ik ook op zoek gegaan naar een busje. Plots was daar het bericht via dat er op www.bugnet.de een t2a uit 1969 personenbus te koop stond, ex-brandweer.
Tja, wel 350 km rijden.........stond toen nl. in Karlsruhe, Duitsland.
Met een expert en een vriend ernaartoe gegaan en de bus in zal zijn glorie bewonderd.

Het verhaal was (en is), dat de bus tot 1997 in bezit was van de Oostenrijkse brandweer in Wenen. Toen is ie naar een verzamelaar in Linz, ook Oostenrijk gegaan, en die heeft hem in 2005 verkocht aan
Oliver Brand uit Karlsruhe. Hij wilde er een leuk busje van maken, maar besloot 1 jaar na aankoop toch te kiezen voor een T1. Kwam dat effe mooi uit voor mij!

Allereerst enkele foto's van de bus
toen ik hem ophaalde :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » di jan 02, 2007 16:42 pm

Maar laten we eerst een stapje verder terug doen,
in de historie van mijn bus.
Hieronder een foto ten tijde van de ingebruikname van mijn
bus door de Oostenrijkse brandweer in Wenen in het jaar 1972.
De bus zelf is van 1969 en heeft van 1969 tot 1972 gewoon gewacht op
zijn moment op te mogen rijden.

Bij deze dus de foto:

Afbeelding

N.B. de zwaailichten, sirenes, mistlampen en zoeklamp zijn verwijderd
toen de bus een andere functie kreeg. De betekenis van de witte vlakken die hij nu heeft is me nog niet helemaal duidelijk, maar dit zou iets te maken hebben met de regio waarvan de bus afkomstig was.

Arco Bot
Gevorderde
Berichten: 705
Lid geworden op: wo aug 30, 2006 22:08 pm
Locatie: Schin op Geul

Bericht door Arco Bot » di jan 02, 2007 17:24 pm

Dat met die vlakken heeft idd te maken met de regio, elke regio heeft zijn eigen soort vlakverdeling en uitvoering. Evt kan ik wel eens navragen hoe dat verder zit voor je.
Arco
you know you're a bus driver when you pass a junk yard and wonder if they have the parts you need.

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » di jan 02, 2007 17:25 pm

graag doe dat
vraag maar na

dit soort info
is altijd welkom!

Herwin

Bericht door Herwin » di jan 02, 2007 20:18 pm

Hoi,

Het is wel een super strakke bus zeg!!!!
originele lak er nog op??????

daar kun je nog wel een keer 350 km mee rijden al zal het de terugweg wel lastig zijn geweest om voor je te blijven kijken hahaha.

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » di jan 02, 2007 22:46 pm

Het transport van de bus, van Karlsruhe (DL) naar Nederland was inderdaad een spannende rit. Bij het oprijden van de 1e snelweg moesten we al meteen de rem in.

Maar daarna liep alles vlekkeloos!
Het was zeker de moeite waard.

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » wo jan 03, 2007 7:55 am

Meteen in de remmen?? had je wel goeie spanbanden zo te zien :lol: :lol:
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » wo jan 03, 2007 10:15 am

Beter dan die van jerupke
gelukkig maar!

Afbeelding

NB Met de Passat gaat het weer goed!

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » di jan 23, 2007 18:59 pm

Een creatieveling heeft het volgende detail voor me bedacht
kostte me wel 45 euro, maar dat had ik er graag voor over

Voor :

Afbeelding

Na :

Afbeelding

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » di jan 23, 2007 19:00 pm

Dit is gemaakt van aluminium,
door een oud-collega van mn vriendin
die goed overweg kan met een CNC-frees en AutoCad

maar of ie hier ook echt zn geld mee wil
gaan verdienen???????????

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

hummm...

Bericht door jerupke » do jan 25, 2007 0:04 am

Max schreef:Meteen in de remmen?? had je wel goeie spanbanden zo te zien :lol: :lol:
gaan we katten?????
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Bericht door jerupke » do jan 25, 2007 0:07 am

Hilfigerbus schreef:Beter dan die van jerupke
gelukkig maar!

Afbeelding

NB Met de Passat gaat het weer goed!
en vooral die opmerking onderaan..... grrrrr!!!
Maar met Oos Buske gaat het ook weer goed komen hoor!!

En dan te bedenken dat ik deze bus had uitgezocht omdat hij een kreukloos voorfront had (wat je maar zelden ziet!!)

Bu The Way... de spanbanden zijn hier al verwijderd, voordat iemand me verdenkt van laden zonder spanbanden!! :o
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » do jan 25, 2007 8:47 am

ok back on topic

greg

???

Bericht door greg » do jan 25, 2007 11:36 am

beste ,hoe zit het met mijn jailbar?

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Sleuteldag Wealer Maastricht

Bericht door BusOK » vr jan 26, 2007 10:10 am

Effe weer n update

Op 3 juni 2006 was het dan eindelijk zover, ik kon de bus gaan ophalen bij VW Classics in Someren. Zij hebben voor mij de bus 5 cm verlaagd dmv rasterplaten op de vooras en achter gewoon een tandje lager zetten. Tevens hebben zij het RDW-en invoergebeuren op zich genomen. Gelukkig is het originele boekje niet in beslag genomen. De verlaging was noodzakelijk anders zou het te krap worden thuis in de garage. En bovendien vind ik het wel leuk om mn bus iets te verlagen, ziet net wat strakker uit.

Direct nadat ik de bus opgehaald had, ben ik doorgereden naar Maastricht voor de sleuteldag van KCN Limburg. Daar werd hij door iedereen grondig bekeken. De opmerking van de taxateur : "In welke showroom ben jij nog geweest?" zegt meer dan genoeg over de staat waarin de bus verkeert.

Hier enkele foto's van die dag, zoals te zien is zaten er op dat moment nog een midden- en achterbank in, die naar Jerupke zijn gegaan in ruil voor een slaapbankje. Eveneens waren er verder nog geen accesoires aanwezig. Dat ging langzaam veranderen...daarover meer in de volgende posts.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gesloten