Hilfigerbussie
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3858
- Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Heerlen
Hilfigerbussie
Hallo allemaal
Aangezien dit forum mij zo goed bevalt, wordt het langzaamaan tijd om ook mijn verhaal maar eens te plaatsen.
Na een tijdje rond te hebben gereden in een 71er Karmann Ghia en een 60er Kever (Herbie, die van de Aircooled Passion Calendar 2004) kroop het bloed waar het niet gaan kan en ben ik ook op zoek gegaan naar een busje. Plots was daar het bericht via dat er op www.bugnet.de een t2a uit 1969 personenbus te koop stond, ex-brandweer.
Tja, wel 350 km rijden.........stond toen nl. in Karlsruhe, Duitsland.
Met een expert en een vriend ernaartoe gegaan en de bus in zal zijn glorie bewonderd.
Het verhaal was (en is), dat de bus tot 1997 in bezit was van de Oostenrijkse brandweer in Wenen. Toen is ie naar een verzamelaar in Linz, ook Oostenrijk gegaan, en die heeft hem in 2005 verkocht aan
Oliver Brand uit Karlsruhe. Hij wilde er een leuk busje van maken, maar besloot 1 jaar na aankoop toch te kiezen voor een T1. Kwam dat effe mooi uit voor mij!
Allereerst enkele foto's van de bus
toen ik hem ophaalde :
Aangezien dit forum mij zo goed bevalt, wordt het langzaamaan tijd om ook mijn verhaal maar eens te plaatsen.
Na een tijdje rond te hebben gereden in een 71er Karmann Ghia en een 60er Kever (Herbie, die van de Aircooled Passion Calendar 2004) kroop het bloed waar het niet gaan kan en ben ik ook op zoek gegaan naar een busje. Plots was daar het bericht via dat er op www.bugnet.de een t2a uit 1969 personenbus te koop stond, ex-brandweer.
Tja, wel 350 km rijden.........stond toen nl. in Karlsruhe, Duitsland.
Met een expert en een vriend ernaartoe gegaan en de bus in zal zijn glorie bewonderd.
Het verhaal was (en is), dat de bus tot 1997 in bezit was van de Oostenrijkse brandweer in Wenen. Toen is ie naar een verzamelaar in Linz, ook Oostenrijk gegaan, en die heeft hem in 2005 verkocht aan
Oliver Brand uit Karlsruhe. Hij wilde er een leuk busje van maken, maar besloot 1 jaar na aankoop toch te kiezen voor een T1. Kwam dat effe mooi uit voor mij!
Allereerst enkele foto's van de bus
toen ik hem ophaalde :
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3858
- Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Heerlen
Maar laten we eerst een stapje verder terug doen,
in de historie van mijn bus.
Hieronder een foto ten tijde van de ingebruikname van mijn
bus door de Oostenrijkse brandweer in Wenen in het jaar 1972.
De bus zelf is van 1969 en heeft van 1969 tot 1972 gewoon gewacht op
zijn moment op te mogen rijden.
Bij deze dus de foto:
N.B. de zwaailichten, sirenes, mistlampen en zoeklamp zijn verwijderd
toen de bus een andere functie kreeg. De betekenis van de witte vlakken die hij nu heeft is me nog niet helemaal duidelijk, maar dit zou iets te maken hebben met de regio waarvan de bus afkomstig was.
in de historie van mijn bus.
Hieronder een foto ten tijde van de ingebruikname van mijn
bus door de Oostenrijkse brandweer in Wenen in het jaar 1972.
De bus zelf is van 1969 en heeft van 1969 tot 1972 gewoon gewacht op
zijn moment op te mogen rijden.
Bij deze dus de foto:
N.B. de zwaailichten, sirenes, mistlampen en zoeklamp zijn verwijderd
toen de bus een andere functie kreeg. De betekenis van de witte vlakken die hij nu heeft is me nog niet helemaal duidelijk, maar dit zou iets te maken hebben met de regio waarvan de bus afkomstig was.
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
hummm...
gaan we katten?????Max schreef:Meteen in de remmen?? had je wel goeie spanbanden zo te zien
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
en vooral die opmerking onderaan..... grrrrr!!!Hilfigerbus schreef:Beter dan die van jerupke
gelukkig maar!
NB Met de Passat gaat het weer goed!
Maar met Oos Buske gaat het ook weer goed komen hoor!!
En dan te bedenken dat ik deze bus had uitgezocht omdat hij een kreukloos voorfront had (wat je maar zelden ziet!!)
Bu The Way... de spanbanden zijn hier al verwijderd, voordat iemand me verdenkt van laden zonder spanbanden!!
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3858
- Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Heerlen
Sleuteldag Wealer Maastricht
Effe weer n update
Op 3 juni 2006 was het dan eindelijk zover, ik kon de bus gaan ophalen bij VW Classics in Someren. Zij hebben voor mij de bus 5 cm verlaagd dmv rasterplaten op de vooras en achter gewoon een tandje lager zetten. Tevens hebben zij het RDW-en invoergebeuren op zich genomen. Gelukkig is het originele boekje niet in beslag genomen. De verlaging was noodzakelijk anders zou het te krap worden thuis in de garage. En bovendien vind ik het wel leuk om mn bus iets te verlagen, ziet net wat strakker uit.
Direct nadat ik de bus opgehaald had, ben ik doorgereden naar Maastricht voor de sleuteldag van KCN Limburg. Daar werd hij door iedereen grondig bekeken. De opmerking van de taxateur : "In welke showroom ben jij nog geweest?" zegt meer dan genoeg over de staat waarin de bus verkeert.
Hier enkele foto's van die dag, zoals te zien is zaten er op dat moment nog een midden- en achterbank in, die naar Jerupke zijn gegaan in ruil voor een slaapbankje. Eveneens waren er verder nog geen accesoires aanwezig. Dat ging langzaam veranderen...daarover meer in de volgende posts.
Op 3 juni 2006 was het dan eindelijk zover, ik kon de bus gaan ophalen bij VW Classics in Someren. Zij hebben voor mij de bus 5 cm verlaagd dmv rasterplaten op de vooras en achter gewoon een tandje lager zetten. Tevens hebben zij het RDW-en invoergebeuren op zich genomen. Gelukkig is het originele boekje niet in beslag genomen. De verlaging was noodzakelijk anders zou het te krap worden thuis in de garage. En bovendien vind ik het wel leuk om mn bus iets te verlagen, ziet net wat strakker uit.
Direct nadat ik de bus opgehaald had, ben ik doorgereden naar Maastricht voor de sleuteldag van KCN Limburg. Daar werd hij door iedereen grondig bekeken. De opmerking van de taxateur : "In welke showroom ben jij nog geweest?" zegt meer dan genoeg over de staat waarin de bus verkeert.
Hier enkele foto's van die dag, zoals te zien is zaten er op dat moment nog een midden- en achterbank in, die naar Jerupke zijn gegaan in ruil voor een slaapbankje. Eveneens waren er verder nog geen accesoires aanwezig. Dat ging langzaam veranderen...daarover meer in de volgende posts.