inenten

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.

zou jij je laten inenten

ja
14
45%
nee
17
55%
 
Totaal aantal stemmen: 31

fausto en moniek
Actief Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 22:05 pm
Locatie: amsterdam

inenten

Bericht door fausto en moniek » ma nov 23, 2009 18:59 pm

Naar veel wikken en wegen hebben we toch maar besloten om de griep prik te halen .
We waren in Rai in Amsterdam en ik vond dat alles goed geregeld was .


fausto
sarah en rosa

Rockinkees
Actief Lid
Berichten: 264
Lid geworden op: wo sep 02, 2009 22:40 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Rockinkees » ma nov 23, 2009 19:07 pm

Nee, niet ingeënt.

Ik vind het persoonlijk een beetje overdreven allemaal.
Hoeveel mensen sterven er niet aan een "gewone" griep, waar je niets van hoort??
Nu heeft die griep een naam, en moeten we opeens een prik halen, terwijl dit volgens de medici een milde griep is die goed onder controle is.

Als je nu een chronische ziekte hebt aan je luchtwegen, wordt het verhaal natuurlijk anders.
Groeten,
Kees

==============================
VW T2a 1970 Rat Rod Style...... gehad :-(
Harley Davidson Bobber

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Bericht door hanhoo » ma nov 23, 2009 19:43 pm

Ik zou voor mezelf alleen een prik halen als ik daar gezondheidstechnisch een duidelijke aanleiding toe zou zien. Ik ben bijna nooit ziek, het is zeker meer dan vier jaar terug dat ik langer dan een paar uur ziek op bed heb gelegen.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Tante Leen
Gevorderde
Berichten: 830
Lid geworden op: di apr 21, 2009 9:01 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Tante Leen » ma nov 23, 2009 20:48 pm

Kreeg hem aangeboden wegens mijn werkzaamheden met een vatbare doelgroep, maar ga het niet doen...
Al mijn cliënten worden ingeënt, dus vorm ik geen gevaar en ik geloof niet zo in het moedwillig inspuiten van virussen in je aders, al is het in verzwakte vorm.
de groetjes van Tante Leen!

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2389
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Bericht door Gliset » ma nov 23, 2009 21:56 pm

Interessante pol...

Hebben Ruben niet laten inenten tegen deze griep, kunnen er onvoldoende redenen voor vinden. Het lijkt er een beetje op dat de overheid zoekt naar een manier om een deel van de 32 miljoen vaccins te slijten (die waren ingekocht omdat bij een uitbraak een kwart van de beroepsbevolking ziek thuis zou zitten met alle ECONOMISCHE schade van dien). Als het nou gaat om een ernstige ziekte (polio of iets dergelijks) of als Ruben al iets anders zou hebben, dan zouden we er wel anders tegenover gestaan hebben (de jongens doen in het gewone programma wel mee), maar deze keer dus niet.

(tenzij we ons de komende 3 weken nog bedenken natuurlijk)
'79 VW T2 Berlin

cees s.
Nieuweling
Berichten: 33
Lid geworden op: zo nov 08, 2009 19:04 pm
Locatie: stompwijk

Bericht door cees s. » ma nov 23, 2009 22:26 pm

wij hebben onze zoon van 2 wel vandaag in laten enten, omdat hij regelmatig last van z'n luchtwegen heeft. mocht hij een zware griep krijgen en aan de beademing moeten, dan zou hij daar permanente schade van kunnen oplopen en dat vinden wij het risico niet waard.

daarnaast werken wij allebei in de zorg, dus in een risicogroep. diverse collega's zijn al geveld, de 1 zwaar ziek, de ander een mildere variant, dus wij gaan ook de prikken halen. zelf heb ik nog nooit griep gehad, ben nu 44, maar laat mij toch ook vaccineren. want, waarom niet?

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10978
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » ma nov 23, 2009 22:26 pm

wij gan wel vanwege dat we een klein e hebben van onder de 6 maanden. moet de hele familie(als je wilt natuurlijk) moet er niet aan denken dat het toch misgaat met een van onze kleine.

maar mijntje moet morgen voor der amandelen naar het ziekenhuis en de prik zou overmorgrn zijn dat gaat dus niet dus vroegen we kan het ook de dag ervoor volgens de kno wel. dus wij geregeld dat het ergens anders kon 30 min verderop. daar aangekomen mag het dus niet een dag van tevoren van een narcose:S dus voor piet snot met de kids lopen zeulen...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Bericht door Lomax » di nov 24, 2009 8:29 am

2/3 is bij ons al voor de prik geweest.
Maar ja, dat is in ons geval gewoon logisch :wink:
de meiden om hun CF, Per omdat hij wat moeilijk communiceert :roll: en vlinder omdat ze in de zorg werkt.

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » di nov 24, 2009 8:45 am

Inderdaad interessant topic.

Omdat Sione zwanger is en dus tot de risicogroep behoort heeft ze de prik al gehad. Mijke bevindt zich in de "gevoelige" leeftijd en er is bij ons een kleine op komst, dus risico's nemen we niet. Het blijft een beetje hetzelfde (gevoelsmatig dan he) als verzekeren... Het is gewoon moeilijk in te schatten wat de echte risico's zijn en hoeveel kans je hebt om daadwerkelijk ziek te worden. Daarnaast geloof ik niet echt dat onze regering van die ingekochte vaccins "af moet"...

Ikzelf laat me niet inenten, ben bijna nooit ziek dus zie er geen reden toe, zeker niet als Sione en Mijke "beschermd" zijn...

BTW: ze spuiten geen virus in je lijf! Wel ff de informatie goed lezen!!!
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4838
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Bericht door Thijs84 » di nov 24, 2009 10:16 am

Als iedereen nou eens een prik gaat halen.. Dan hoef ik niet meer.. ik ga hem ook niet halen. Ik vind het een beetje opgeblazen allemaal. lol:
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
MACHINE
Gevorderde
Berichten: 821
Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door MACHINE » di nov 24, 2009 10:26 am

De reden dat we ons allemaal een vaccin zouden 'moeten'
hebben ligt aan de capaciteit van de ziekenhuizen.

Stel dat ineens wel heel veel mensen ziek zouden worden
kunnen we nooit allemaal een bedje krijgen en dat willen
we natuurlijk ook niet.

de vraag is dan wanneer jij hebt proberen dit te voorkomen door je te laten inenten heeft jij of je kind dan voorang op een bed ?

ik heb me trouwens niet laten inenten

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » di nov 24, 2009 10:38 am

Vind het ook allemaal erg opgeblazen, ben sowieso erg wantrouwend op de medische wetenschap.

En hoe vaak zijn er niet berichten van mensen die na hun vaccinatie overlijden of ziek worden of............
Ik heb erg weinig vertrouwen in de pharmaceutische industrie.

Maatregelen zullen zeker genomen moeten worden,
maar dan wel gepast en daar waar nodig. Maar niet met te weinig inentingen en te veel verschillende soorten inentingen, waarvan de werking allemaal omstreden is.

Bij de SARS gekte een paar jaar terug, is de gekte gelukkig uitgebleven.
onderdelen nodig? PB maar!

Rolf
Actief Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: di jun 06, 2006 16:28 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Oosterhout, NB
Contacteer:

Bericht door Rolf » di nov 24, 2009 11:09 am

Hilfigerbus schreef:(...) waarvan de werking allemaal omstreden is.
Op internet, RTL en SBS is alles omstreden. Een paar jaar geleden lachten we met z'n allen nog om streng gelovigen die hun kinderen uit het rijksvaccinatieprogramma hielden. Sterker nog, we waren er met zijn allen ernstig verontwaardigd over.

Nu, een paar jaar later denkt iedereen het opeens beter te weten dan de WHO en RIVM: "Ja maar hunnie willen niet hun gezichts verliezen want anders moeten ze vaccins weggooien. Op GeenStiel en MyTube hebbik gezien dat die Klink en Osterhaus stiekum ons allemaal willen pakkuh! En da's echt waar, want da stond op internet. En Natas Froger wilde ook geen prik, dus ik hoef die ook nie."

Zelf ben ik geprikt omdat ik immuunremmers gebruik. Anders wel omdat ik in de zorg werk. Als ik kinderen zou hebben in de gegeven leeftijd, zou ik ze zeker in laten enten. Ik ben geen dokter, mijn dokter wel. Die zei dat het moest. Wie moet ik nu geloven, mijn dokter, vage 'nieuws'berichten op tv of het internet? Mijn computer heeft nog nooit dingen gedaan die mijn gezondheid bevorderen. Ook de presentatoren van RTL Boulevard niet. Mijn dokter wel.

Polls als deze zouden wat mij betreft gesloten mogen worden. Mensen zouden de uitslag eens gaan gebruiken om zich mee te informeren over hun eigen gezondheid. (78% van de VCT2-ers is tegen vaccinatie, dus mijn kind krijgt geen prik).

Beste mensen, als mijn bus niet start, vertrouw ik vrijwel blindelings op de adviezen op dit forum. Voor mijn gezondheid ga ik naar iemand anders. Mijn dokter.

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Bericht door Lomax » di nov 24, 2009 11:19 am

Ja maar, ze hebben nano technologie in die prik gestopt zodat ze me in de gaten kunnen houden. Waarschijnlijk omdat we al weten van de chemtrails en die daardoor niet zo effectief meer zijn.
De mensen van Bilderberg, die hebben de macht en gelukkig blijkt de opwarming van de aarde een hoax.

Gebruikersavatar
KataSchu
Gevorderde
Berichten: 908
Lid geworden op: do apr 17, 2008 17:10 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Leeuwarden (or wherever I park it)
Contacteer:

Bericht door KataSchu » di nov 24, 2009 11:33 am

@ Rolf: =D> =D> =D> =D> HE-LE-MAAL mee eens
"that rug really tied the room together...and this guy peed on it"
Picasa-Pics

Plaats reactie