1600cc watergekoelde T2, interessant om te kopen?
1600cc watergekoelde T2, interessant om te kopen?
Hallo,
ik ben nieuw hier en wil me toch gaan begeven in de t2 wereld, mn zusje heeft zojuist een '69 kever gekocht dus ik ga mezelf nu ook over de drempel gooien met een T2 te zoeken.
Ik heb nu een geschikte kandidaat mischien gevonden welke in mijn prijsklasse valt.
wel mankeren hier nog enkele dingen aan, o.a. de distributie riem die eraf is.
nu gaat dit om een 1600cc watergekoelde motor waarvan ik verder nog niks weet.
Maar hebben jullie een indicatie wat dit ongeveer kost.
En of het uberhaupt wel verstandig is om voor een watergekoelde 1600 te gaan?
alvast bedankt
ik ben nieuw hier en wil me toch gaan begeven in de t2 wereld, mn zusje heeft zojuist een '69 kever gekocht dus ik ga mezelf nu ook over de drempel gooien met een T2 te zoeken.
Ik heb nu een geschikte kandidaat mischien gevonden welke in mijn prijsklasse valt.
wel mankeren hier nog enkele dingen aan, o.a. de distributie riem die eraf is.
nu gaat dit om een 1600cc watergekoelde motor waarvan ik verder nog niks weet.
Maar hebben jullie een indicatie wat dit ongeveer kost.
En of het uberhaupt wel verstandig is om voor een watergekoelde 1600 te gaan?
alvast bedankt
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
watergekoelde t2 worden aleen in brazilie gebouwd [polo motor]
best leuke dingen , daar zijn ze pas een jaar of 5 geleden mee begonnen
als je die bedoeld en hij is op nederlands kenteken lijkt me het een leuk iets
is het een orspronkelijke lucht gekoelde t2 omgewbouwd door iemand naar water ,en je bent niet een zeer begaafde super techneut
zou ik er echt vanaf zien
grtz ko
best leuke dingen , daar zijn ze pas een jaar of 5 geleden mee begonnen
als je die bedoeld en hij is op nederlands kenteken lijkt me het een leuk iets
is het een orspronkelijke lucht gekoelde t2 omgewbouwd door iemand naar water ,en je bent niet een zeer begaafde super techneut
zou ik er echt vanaf zien
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
Is oorspronkelijk een luchtgekoelde uit 77 waar ze blijkbaar een watergekoelde in hebben gezet, ben zelf niet zn techneut, wel heb ik een achterban waarvan er 1 automonteur is en de ander erg bedreven is in kevers...ko de fries schreef:watergekoelde t2 worden aleen in brazilie gebouwd [polo motor]
best leuke dingen , daar zijn ze pas een jaar of 5 geleden mee begonnen
als je die bedoeld en hij is op nederlands kenteken lijkt me het een leuk iets
is het een orspronkelijke lucht gekoelde t2 omgewbouwd door iemand naar water ,en je bent niet een zeer begaafde super techneut
zou ik er echt vanaf zien
grtz ko
Is het dan verstandig, gaat eruit voor een heel zacht prijsje namelijk
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
moeilijk te zeggen ,ligt eraan of je hem terug wil bouwen naar lucht ,en hoe de rest is .hoop werk en redelijk wat kosten die er bij komenjordyvannies schreef:Is oorspronkelijk een luchtgekoelde uit 77 waar ze blijkbaar een watergekoelde in hebben gezet, ben zelf niet zn techneut, wel heb ik een achterban waarvan er 1 automonteur is en de ander erg bedreven is in kevers...ko de fries schreef:watergekoelde t2 worden aleen in brazilie gebouwd [polo motor]
best leuke dingen , daar zijn ze pas een jaar of 5 geleden mee begonnen
als je die bedoeld en hij is op nederlands kenteken lijkt me het een leuk iets
is het een orspronkelijke lucht gekoelde t2 omgewbouwd door iemand naar water ,en je bent niet een zeer begaafde super techneut
zou ik er echt vanaf zien
grtz ko
Is het dan verstandig, gaat eruit voor een heel zacht prijsje namelijk
zou wat fotoo,s moeten zien ,en weten wat de zachte prijs is
om een redelijk oordeel te kunnen vellen
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
Liefste laat ik hem natuurlijk watergekoeld als het puur distributieriem blijkt te zijn, lijkt mij het goedkoopst.ko de fries schreef:moeilijk te zeggen ,ligt eraan of je hem terug wil bouwen naar lucht ,en hoe de rest is .hoop werk en redelijk wat kosten die er bij komenjordyvannies schreef:Is oorspronkelijk een luchtgekoelde uit 77 waar ze blijkbaar een watergekoelde in hebben gezet, ben zelf niet zn techneut, wel heb ik een achterban waarvan er 1 automonteur is en de ander erg bedreven is in kevers...ko de fries schreef:watergekoelde t2 worden aleen in brazilie gebouwd [polo motor]
best leuke dingen , daar zijn ze pas een jaar of 5 geleden mee begonnen
als je die bedoeld en hij is op nederlands kenteken lijkt me het een leuk iets
is het een orspronkelijke lucht gekoelde t2 omgewbouwd door iemand naar water ,en je bent niet een zeer begaafde super techneut
zou ik er echt vanaf zien
grtz ko
Is het dan verstandig, gaat eruit voor een heel zacht prijsje namelijk
zou wat fotoo,s moeten zien ,en weten wat de zachte prijs is
om een redelijk oordeel te kunnen vellen
grtz ko
Auto moet nog wel rdw gekeurd worden, oorspronkelijk poolse wagen.
Dus dat zal mischien ook weer een punt worden.
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
En dan nog is het bijna onmogelijk zoiets te schatten adhv verhalen en foto's.
Ik heb wel eens bussen gezien na daarvan de foto's bewonderend te hebben bekeken
Tranen in mijn ogen! Wat kan dat vertekenen
Zit er een goede volkswagen garage in de buurt waar je hem kan laten keuren voor aankoop?
Die weten normaal gesproken waarop je moet letten en kunnen een goed oordeel geven
of het een leuke bus is of een kat in de zak!
Ik heb wel eens bussen gezien na daarvan de foto's bewonderend te hebben bekeken
Tranen in mijn ogen! Wat kan dat vertekenen
Zit er een goede volkswagen garage in de buurt waar je hem kan laten keuren voor aankoop?
Die weten normaal gesproken waarop je moet letten en kunnen een goed oordeel geven
of het een leuke bus is of een kat in de zak!
KEEP CALM and spend all your money on an old VW
zomerbloempje schreef:En dan nog is het bijna onmogelijk zoiets te schatten adhv verhalen en foto's.
Ik heb wel eens bussen gezien na daarvan de foto's bewonderend te hebben bekeken
Tranen in mijn ogen! Wat kan dat vertekenen
Zit er een goede volkswagen garage in de buurt waar je hem kan laten keuren voor aankoop?
Die weten normaal gesproken waarop je moet letten en kunnen een goed oordeel geven
of het een leuke bus is of een kat in de zak!
Bedankt voor de tip.
Andere vraag dan nog.
Poolse wagen importeren, met een niet originele motor? levert dat ook geen problemen?
- buskabouter
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: di jan 02, 2007 17:20 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: grunn
Gaat het om deze
http://link.marktplaats.nl/282633214
http://link.marktplaats.nl/282633214
trotse eigenaar t2b ambulance en 5 andere t2s en nog geen automaat
-
- Gevorderde
- Berichten: 861
- Lid geworden op: vr nov 02, 2007 0:05 am
- Locatie: boxtel
- Contacteer:
Als het die bus is van Marktplaats, je zelf geen techneut bent en je ook je achterban nog terug wilt zien op je verjaardag kan ik maar één ding zeggen: niet kopen. Mensen zijn best bereid om je een keertje te helpen, maar gaan niet al hun vrije tijd spenderen om jouw busje rijdend te krijgen. En dit busje heeft veel, heel veel werk nodig.
De motor heeft al jaren niet gelopen, je wilt niet weten wat ze verbouwd zouden kunnen hebben om die watergekoelde motor in te bouwen (ik zie een apart luchtrooster en allerlei andere luchtribbels) dus ben je aangewezen op een gelijksoortig motorblok als dat blok wat er in zit niet meer aan de praat te krijgen is. Terugbouwen naar een luchtgekoelde motor is geen reële optie.
Een zacht prijsje lijkt leuk, maar je hebt geen NL-kenteken en ook de carroserie heeft het nodige las- plamuur- en spuitwerk nodig. Als dat al in de advertentie staat kan dat eerlijk zijn, maar ook een understatement.
Advies: zoek een rijdende T2 met NL-kenteken, want wat je daar voor moet betalen daar krijg je volgens mij dit ding niet mee rijdend.
De motor heeft al jaren niet gelopen, je wilt niet weten wat ze verbouwd zouden kunnen hebben om die watergekoelde motor in te bouwen (ik zie een apart luchtrooster en allerlei andere luchtribbels) dus ben je aangewezen op een gelijksoortig motorblok als dat blok wat er in zit niet meer aan de praat te krijgen is. Terugbouwen naar een luchtgekoelde motor is geen reële optie.
Een zacht prijsje lijkt leuk, maar je hebt geen NL-kenteken en ook de carroserie heeft het nodige las- plamuur- en spuitwerk nodig. Als dat al in de advertentie staat kan dat eerlijk zijn, maar ook een understatement.
Advies: zoek een rijdende T2 met NL-kenteken, want wat je daar voor moet betalen daar krijg je volgens mij dit ding niet mee rijdend.
Jup gaat om die,dirkinbrabant schreef:Als het die bus is van Marktplaats, je zelf geen techneut bent en je ook je achterban nog terug wilt zien op je verjaardag kan ik maar één ding zeggen: niet kopen. Mensen zijn best bereid om je een keertje te helpen, maar gaan niet al hun vrije tijd spenderen om jouw busje rijdend te krijgen. En dit busje heeft veel, heel veel werk nodig.
De motor heeft al jaren niet gelopen, je wilt niet weten wat ze verbouwd zouden kunnen hebben om die watergekoelde motor in te bouwen (ik zie een apart luchtrooster en allerlei andere luchtribbels) dus ben je aangewezen op een gelijksoortig motorblok als dat blok wat er in zit niet meer aan de praat te krijgen is. Terugbouwen naar een luchtgekoelde motor is geen reële optie.
Een zacht prijsje lijkt leuk, maar je hebt geen NL-kenteken en ook de carroserie heeft het nodige las- plamuur- en spuitwerk nodig. Als dat al in de advertentie staat kan dat eerlijk zijn, maar ook een understatement.
Advies: zoek een rijdende T2 met NL-kenteken, want wat je daar voor moet betalen daar krijg je volgens mij dit ding niet mee rijdend.
die "achterban" doet al jaren klussen aan al onze auto's en worden hier ook gewoon voor betaald.
Verhaal van de eigenaar is is dat er kleine delen gelast moeten worden, alleen een dwarsbalk die geheel vervangen moet worden.
Verder zou het bij de motor alleen om een distributieriem gaan.
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
Ja maar die wil er vanaf
Werk bagateliseren is dan wel heel gemakkelijk.....
Waarom verkoopt hij hem?
En meestal valt het erg tegen als de lak eraf gaat
Er zit al plamuur aan de bus, daar zit meestal ook laswerk onder
En hoe weet de verkoper dat er "alleen een distributieriem" vervangen moet worden en dat ie dan weer loopt?
Heeft ie dat al getest dan?
Dan zou hij die riem wel hebben laten zitten niet?
Dat is nl meestal niet zo'n ingewikkelde en dure klus.....
Werk bagateliseren is dan wel heel gemakkelijk.....
Waarom verkoopt hij hem?
En meestal valt het erg tegen als de lak eraf gaat
Er zit al plamuur aan de bus, daar zit meestal ook laswerk onder
En hoe weet de verkoper dat er "alleen een distributieriem" vervangen moet worden en dat ie dan weer loopt?
Heeft ie dat al getest dan?
Dan zou hij die riem wel hebben laten zitten niet?
Dat is nl meestal niet zo'n ingewikkelde en dure klus.....
KEEP CALM and spend all your money on an old VW
Zal eens kijken of ik vandaag nog contact met hem kan krijgen want hij is nogal kortaf in zn mails.zomerbloempje schreef:Ja maar die wil er vanaf
Werk bagateliseren is dan wel heel gemakkelijk.....
Waarom verkoopt hij hem?
En meestal valt het erg tegen als de lak eraf gaat
Er zit al plamuur aan de bus, daar zit meestal ook laswerk onder
En hoe weet de verkoper dat er "alleen een distributieriem" vervangen moet worden en dat ie dan weer loopt?
Heeft ie dat al getest dan?
Dan zou hij die riem wel hebben laten zitten niet?
Dat is nl meestal niet zo'n ingewikkelde en dure klus.....
Is ook niet dat ik even snel langs kan om te kijken want moet vanaf limburg komen.
Alvast bedankt allemaal voor de tips
Lijkt me in dit geval al reden genoeg om van zo'n probleemgeval af te zien. Als iemand zo'n bus aanbiedt mag je op z'n minst verwachten dat ie je uitvoerig informeert over de te verwachten werkzaamheden. Een beetje lassen hier en een distributieriempje daar is dan niet genoeg.jordyvannies schreef:.... hij is nogal kortaf in zn mails.
Wat voor blok ligt er bijv. in? Een watergekoelde 1600 kan van alles zijn; Subaru, Golf, Opel .... En hoe zit het met de bedrading? Is die een beetje fatsoenlijk aangepast aan de electronica van het blok?
Goedkoop kan in dit geval héél makkelijk duurkoop worden.