slecht lopende motor na vervanging uitlaat

Plaats reactie
Gebruikersavatar
chris_surfer
Actief Lid
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 28, 2007 13:18 pm
Locatie: Den Haag

slecht lopende motor na vervanging uitlaat

Bericht door chris_surfer » di sep 01, 2009 9:27 am

Hallo allemaal,
Na 2 lange surf vakanties richting Noord Spanje was het enige probleem wat mijn busje voor mij in petto had een lekke uitlaat ergens halverwege France. Zeker mee te leven dus. :wink:
De bevestiging van het uitlaat eindpijpje was doorgeroest dus wel behoorlijk groot gat meteen.

Dit weekend een nieuwe dubbelpijps (kever)uitlaat erop gemonteerd maar nu loopt de motor voor geen meter meer. Merkt dat ie moeite heeft en motor lijkt behoorlijk te schudden. Uitlaat is dezelfde als ik al had.

Kan dit iets met toename compressie te maken hebben?? Of heb ik wat anders verkeerds gedaan en klopt er iets niet..

Heb wel de twee stalen doppen verwijderd uit de uitlaat voor montage. Verder geen idee wat het kan zijn aangezien de motor voor de reparatie wel nog goed liep. Iemand ideetje?

Groet,
Chris

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door ko de fries » di sep 01, 2009 10:00 am

spruitstuk voorverwrming , niet goed aangesloten , of verstopt bij keveruitlaat??? grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
chris_surfer
Actief Lid
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 28, 2007 13:18 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door chris_surfer » di sep 01, 2009 21:53 pm

zal komend weekend is kijken wat er gebeurt als ik de spruitstuk voorverwarming verbinding los haal. Dan kan ie iig niet meer verstopt zijn en moet de lucht er makkelijk doorheen kunnen.
bedankt

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

probleem opgelost?

Bericht door jerupke » wo sep 16, 2009 1:06 am

Is je probleem opgelost?
Anders nog 2 puntjes die je even na kunt kijken.

de eerste lijkt me niet het geval ivm het type gedrag, maar controleer even of de pakkingen die onder je inlaatspruitstukverwarming zitten een groot gat hebben. Er bestaan pakkingen met een gat van slechts ca.5mm. dat is te klein waardoor je voorverwarming niet meer werkt.

als tweede, en die is gezien je klachten waarschijnlijker,
zitten de eindpijpjes niet te ver naar binnen.
Als je ze naar binnen schuift, komen ze nl. uiteindelijk tegen een felsrand aan, maar dan zitten ze al te ver.
je moet ze bij een 1600cc 71mm in de uitlaat schuiven, niet verder anders kan hij zijn druk niet kwijt.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

Gebruikersavatar
chris_surfer
Actief Lid
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 28, 2007 13:18 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door chris_surfer » zo sep 20, 2009 13:39 pm

bedankt voor de tips. Kwam zelf tijd te kort om er fatsoenlijk naar te kijken. Heb het dus gelijk met een motorbeurtje laten oplossen bij de garage. Blijkbaar zat het spruitstuk niet goed vast. Tapddraad zat los(?) en was krom(?) in het blok en hierdoor bewoog het hele gebeuren en werkte het niet. Is nu dus weer helemaal goed, motortje loopt weer als 'n zonnetje.
grt Chris

Plaats reactie