Hallo allemaal,
Na 2 lange surf vakanties richting Noord Spanje was het enige probleem wat mijn busje voor mij in petto had een lekke uitlaat ergens halverwege France. Zeker mee te leven dus.
De bevestiging van het uitlaat eindpijpje was doorgeroest dus wel behoorlijk groot gat meteen.
Dit weekend een nieuwe dubbelpijps (kever)uitlaat erop gemonteerd maar nu loopt de motor voor geen meter meer. Merkt dat ie moeite heeft en motor lijkt behoorlijk te schudden. Uitlaat is dezelfde als ik al had.
Kan dit iets met toename compressie te maken hebben?? Of heb ik wat anders verkeerds gedaan en klopt er iets niet..
Heb wel de twee stalen doppen verwijderd uit de uitlaat voor montage. Verder geen idee wat het kan zijn aangezien de motor voor de reparatie wel nog goed liep. Iemand ideetje?
Groet,
Chris
slecht lopende motor na vervanging uitlaat
- chris_surfer
- Actief Lid
- Berichten: 279
- Lid geworden op: wo mar 28, 2007 13:18 pm
- Locatie: Den Haag
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
- chris_surfer
- Actief Lid
- Berichten: 279
- Lid geworden op: wo mar 28, 2007 13:18 pm
- Locatie: Den Haag
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
probleem opgelost?
Is je probleem opgelost?
Anders nog 2 puntjes die je even na kunt kijken.
de eerste lijkt me niet het geval ivm het type gedrag, maar controleer even of de pakkingen die onder je inlaatspruitstukverwarming zitten een groot gat hebben. Er bestaan pakkingen met een gat van slechts ca.5mm. dat is te klein waardoor je voorverwarming niet meer werkt.
als tweede, en die is gezien je klachten waarschijnlijker,
zitten de eindpijpjes niet te ver naar binnen.
Als je ze naar binnen schuift, komen ze nl. uiteindelijk tegen een felsrand aan, maar dan zitten ze al te ver.
je moet ze bij een 1600cc 71mm in de uitlaat schuiven, niet verder anders kan hij zijn druk niet kwijt.
Anders nog 2 puntjes die je even na kunt kijken.
de eerste lijkt me niet het geval ivm het type gedrag, maar controleer even of de pakkingen die onder je inlaatspruitstukverwarming zitten een groot gat hebben. Er bestaan pakkingen met een gat van slechts ca.5mm. dat is te klein waardoor je voorverwarming niet meer werkt.
als tweede, en die is gezien je klachten waarschijnlijker,
zitten de eindpijpjes niet te ver naar binnen.
Als je ze naar binnen schuift, komen ze nl. uiteindelijk tegen een felsrand aan, maar dan zitten ze al te ver.
je moet ze bij een 1600cc 71mm in de uitlaat schuiven, niet verder anders kan hij zijn druk niet kwijt.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- chris_surfer
- Actief Lid
- Berichten: 279
- Lid geworden op: wo mar 28, 2007 13:18 pm
- Locatie: Den Haag
bedankt voor de tips. Kwam zelf tijd te kort om er fatsoenlijk naar te kijken. Heb het dus gelijk met een motorbeurtje laten oplossen bij de garage. Blijkbaar zat het spruitstuk niet goed vast. Tapddraad zat los(?) en was krom(?) in het blok en hierdoor bewoog het hele gebeuren en werkte het niet. Is nu dus weer helemaal goed, motortje loopt weer als 'n zonnetje.
grt Chris
grt Chris