Dirty Harry's bus
- Dirty Harry
- Gevorderde
- Berichten: 586
- Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
- Bouwjaar Bus: 1970
Dirty Harry's bus
Ik zal me even voorstellen, ik ben Harry ben 45jaar en kom uit Doesburg.
Na +/- 10 jaar een kever cabrio te hebben gehad werd het tijd voor wat anders.
Tja en wat koop je dan?, een spijlbus spookte al langer door mijn gedachten dus die moest het worden, maar ja die prijzen!?!?!
Samen met een maat van me hebben we er 2 uit californie geimporteerd maar voordat ze hier op de stoep stonden had ik al een 1970 t2a westfalia californie import gekocht (een spijl is met zijn 4tjes ook wat klein).
De t2a heb ik van een hobby handelaar gekocht waar ik destijds de kever ook van gekocht had, deze had hem 10 jaar geleden helemaal klaar gemaakt voor zich zelf.
De bus was al in Nederland gespoten en vanuit de US had hij ook een gerviseerde motor meegenomen.
Maar ja bij hem veranderde er ook het een en ander en na 1.5 jaar gebruik dook de bus de schuur in onder een doek en verbleef daar todat ik haar wakker kust
Nu ben ik stukje bij beetje de bus onder handen aan het nemen om hem aan mijn eisen te laten voldoen.
Zoals ik de bus kocht
Inmiddels alweer een tijd verder is al het hout vernieuwd, de banden, wat accesoires en het duurste de motor.
Overriders maakten plaats voor deluxe trim en US kentekenplaats frames.
Rondom werd de bus ook voorzien van RVS deluxe trim.
En een paar vintage travel stickers.
Tja en dan de motor, deze bleek op zijn Amerkaans gereviseerd te zijn.
Dus dan alles maar nieuw en dan iets meer power, specs: 1641cc, NOS duitse koppen inlaatporten gepolijst, NOS bosch 010 ontsteking, schleicher 292 nokkenas,
riechert 34 pci set waarvan de spruitstukken gepolijst zijn, Riechert blok oliethermostaat, aangepaste keveruitlaat(deze wordt vv 2 zijdelingse bus pijpen),30mm melling oliepomp en een externe oliekoeler met fan en thermo switch.
Verder moeten alle kussens nog opnieuw bekleedt worden en moet ik het tentdoek nog monteren wat nieuw bij de bus zat.
Wordt vervolgd!
Na +/- 10 jaar een kever cabrio te hebben gehad werd het tijd voor wat anders.
Tja en wat koop je dan?, een spijlbus spookte al langer door mijn gedachten dus die moest het worden, maar ja die prijzen!?!?!
Samen met een maat van me hebben we er 2 uit californie geimporteerd maar voordat ze hier op de stoep stonden had ik al een 1970 t2a westfalia californie import gekocht (een spijl is met zijn 4tjes ook wat klein).
De t2a heb ik van een hobby handelaar gekocht waar ik destijds de kever ook van gekocht had, deze had hem 10 jaar geleden helemaal klaar gemaakt voor zich zelf.
De bus was al in Nederland gespoten en vanuit de US had hij ook een gerviseerde motor meegenomen.
Maar ja bij hem veranderde er ook het een en ander en na 1.5 jaar gebruik dook de bus de schuur in onder een doek en verbleef daar todat ik haar wakker kust
Nu ben ik stukje bij beetje de bus onder handen aan het nemen om hem aan mijn eisen te laten voldoen.
Zoals ik de bus kocht
Inmiddels alweer een tijd verder is al het hout vernieuwd, de banden, wat accesoires en het duurste de motor.
Overriders maakten plaats voor deluxe trim en US kentekenplaats frames.
Rondom werd de bus ook voorzien van RVS deluxe trim.
En een paar vintage travel stickers.
Tja en dan de motor, deze bleek op zijn Amerkaans gereviseerd te zijn.
Dus dan alles maar nieuw en dan iets meer power, specs: 1641cc, NOS duitse koppen inlaatporten gepolijst, NOS bosch 010 ontsteking, schleicher 292 nokkenas,
riechert 34 pci set waarvan de spruitstukken gepolijst zijn, Riechert blok oliethermostaat, aangepaste keveruitlaat(deze wordt vv 2 zijdelingse bus pijpen),30mm melling oliepomp en een externe oliekoeler met fan en thermo switch.
Verder moeten alle kussens nog opnieuw bekleedt worden en moet ik het tentdoek nog monteren wat nieuw bij de bus zat.
Wordt vervolgd!
Laatst gewijzigd door Dirty Harry op zo aug 30, 2009 10:18 am, 4 keer totaal gewijzigd.
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
- Dirty Harry
- Gevorderde
- Berichten: 586
- Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
- Bouwjaar Bus: 1970
Ko,
De 010 is de voorloper van de 009.
Ze zullen elkaar niet zoveel verschillen maar voor de vintage tunning look een must, zeker in combinatie met mijn Vintage Riechert set.
De 010 is de voorloper van de 009.
Ze zullen elkaar niet zoveel verschillen maar voor de vintage tunning look een must, zeker in combinatie met mijn Vintage Riechert set.
ko de fries schreef:welkom , ziet er allemaal schiterend uit
wat is een bosch 010 ontsteking?? ik ken de vacuum en de 009
dit is nieuw voor me ,wat is het voordeel van deze ontsteking?
grtz ko
- Dirty Harry
- Gevorderde
- Berichten: 586
- Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
- Bouwjaar Bus: 1970
Thanks twotone, jouw bus is ook echt TOP!!
Ik heb het hout allemaal vevangen omdat het aan het delamineren was en de vloerplaat had veel schimmel.
Bas, dak en zijden zijn 3mm berken triplex (zoals orgineel) A/B kwaliteit en de vloer is 15mm berken multiplex, dit alles is aan beide zijden 3 keer afgelakt met een zijdeglans parketlak.wat een plaatje zeg! Wat voor soort hout heb je gebruikt voor het interieur?
Ik heb het hout allemaal vevangen omdat het aan het delamineren was en de vloerplaat had veel schimmel.
- Dirty Harry
- Gevorderde
- Berichten: 586
- Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
- Bouwjaar Bus: 1970
Thanks Bas, de kleur is Perlweiss (orgineel), minnimeet zou leuk zijn maar dan wel in het voorjaar want ik heb nog ff het een en ander te doenJammie, wat een snoepje (de bus )
Is de kleur Lotuswit? Ziet eruit als dezelfde kleur als onze bus
Erg mooi hoor!
Ik voel een t2a Westfalia minimeet aankomen....
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Voorjaar ook goed hoorDirty Harry schreef:Thanks Bas, de kleur is Perlweiss (orgineel), minnimeet zou leuk zijn maar dan wel in het voorjaar want ik heb nog ff het een en ander te doenJammie, wat een snoepje (de bus )
Is de kleur Lotuswit? Ziet eruit als dezelfde kleur als onze bus
Erg mooi hoor!
Ik voel een t2a Westfalia minimeet aankomen....
Alweer een afsplitsing binnen de club op stapel, na earlybay komt er nu ook earlybaywesty!
Waar heb jij het berkentriplex vandaan? Lijkt me nog wel een keer een serieuze optie als de bus (ooit) een grondige restauratiebeurt zou ondergaan!
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)
-
- Actief Lid
- Berichten: 336
- Lid geworden op: di jul 29, 2008 19:39 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Is dat hout als dakbedekking ook een orginele manier van afwerken? Iets van Westfalia, of van Volkswagen zelf? Vind de opmerking van Bas_T2a ook zeker een optie, we zijn met die restauratie bezig en zie dit wel zitten voor de afwerking.Dirty Harry schreef: Bas, dak en zijden zijn 3mm berken triplex (zoals orgineel) A/B kwaliteit en de vloer is 15mm berken multiplex, dit alles is aan beide zijden 3 keer afgelakt met een zijdeglans parketlak.
Ik heb het hout allemaal vevangen omdat het aan het delamineren was en de vloerplaat had veel schimmel.
[url=http://www.heikens.eu]'75 T2b Camper in restauratie[/url]