produktie jaar band ,waar vermeld en welke codering?

Verzamelforum voor alle Sticky's.
Heb je een vraag of probleem, zoek dan eerst eens hier!
Forumregels
Het is alleen mogelijk om in de schatkamer te lezen.
Mocht je een artikel hebben dat in de schatkamer thuis hoort, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom.
Dit artikel kun je aan een van de mods sturen via PB.
Klik voor de Mods

Er zal nog het eea aan topics verplaatst worden.
8art
Beginner
Berichten: 50
Lid geworden op: wo aug 16, 2006 8:28 am

Bericht door 8art » ma aug 03, 2009 15:33 pm

of even met een dremel oid langs de randen van de boutgaten gaan, waar de bouten de velg raken[/quote]

Gebruikersavatar
shadowman
Luchtgekoeld
Berichten: 4924
Lid geworden op: di mei 16, 2006 15:55 pm
Locatie: Naast de buurman

Bericht door shadowman » ma aug 03, 2009 18:04 pm

8art schreef:of even met een dremel oid langs de randen van de boutgaten gaan, waar de bouten de velg raken
dit zou ik dan weer afraden ,
omdat je de randen dan kunt beschadigen waardoor de handel weer los kan lopen.



@ bas en iedereen eigenlijk als je wielbouten / moeren los hebt gehad ( van welke auto dan ook ) dan MOET je de bouten of moeren na 50 Kilometer en in iedergeval BINNEN 100 KILOMETER NATREKKEN
dit om loslopen te voorkomen

veel banden bedrijfen zetten tegen woordig dit ook met vetkrijt op de banden
zodat je er aan denkt om ze na te trekken

grt han
Carburetor is a French word. In English it refers to the fuel mixture dispenser. You should be aware that the meaning of this word in French is quite different. It means: Don't mess with me.

Gebruikersavatar
Baphi
PR / Communicatie
Berichten: 7458
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » ma aug 03, 2009 18:27 pm

shadowman schreef:als je wielbouten / moeren los hebt gehad ( van welke auto dan ook ) dan MOET je de bouten of moeren na 50 Kilometer en in iedergeval BINNEN 100 KILOMETER NATREKKEN
dit om loslopen te voorkomen
Ik vraag me nu trouwens af of het wel door het poedercoaten komt. Velgen zijn immders al weer een keer losgeweest voor de grote beurt... :(

Anyways, ik ga het nu regelmatig controleren en ook mijn remmen maar eens nalopen of ze niet iets te strak staan.
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
Flitz
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 20:19 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Oost Knollendam
Contacteer:

Bericht door Flitz » di dec 01, 2009 14:20 pm

hier kan je je oude maat en nieuwe maat invullen, kan je het verschil berekenen.
ook het verschil op de teller!!

http://www.gbshop.nl/content/informatie ... kening.htm

Gebruikersavatar
MACHINE
Gevorderde
Berichten: 811
Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re:

Bericht door MACHINE » zo jul 04, 2010 13:25 pm

Flitz schreef:hier kan je je oude maat en nieuwe maat invullen, kan je het verschil berekenen.
ook het verschil op de teller!!

http://www.gbshop.nl/content/informatie ... kening.htm


Oftewel leuk om te zien die kleine bandjes maar als je veel km maakt lekker met hoogte maat 80 rijden, Anders hoge toeren en stuiteren :-)

Gebruikersavatar
JackS
Luchtgekoeld
Berichten: 1870
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 20:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Contacteer:

produktie jaar band ,waar vermeld en welke codering?

Bericht door JackS » wo sep 01, 2010 19:21 pm

Verklaring van de markeringen - Alle markeringen op de autoband uitgelegt

1. Merk
2. Profielaanduiding / Bandtype
3. Breedte van de band in mm
4. Verhouding van de bandhoogte/bandbreedte in %
5. Radiaalbanden
6. Doorsnee van de velg in inches
7. Kenmerk voor de draagkracht van de band
8. Snelheidscategorie
9. Tubeless (Banden zonder binnenband)
10. Productiedatum (XX = Week, X = Jaar, < = 9. Decade)
11. Slijtage index (Tread Wear Indicator) (1,6 mm)
12. Toegevoegd aan banden met een verhoogde draagkracht (Re-inforced)
13. Aanwijzing over toepasbaarheid in de winter (op winter- en all-year banden)
Afbeelding
AMESCADOR "en daarmee uit"

Plaats reactie