Pagina 2 van 3

Geplaatst: ma apr 16, 2007 22:41 pm
door AirBus
Nee dat moet 914 zijn , maar die hebben van die hoge carb's... hmm

ff 914 googlen vor de zekerheid :)

Hoe moeten eigelijk die vacum slangen van de carb's worden aangesloten op me type 4 blok?

Geplaatst: di apr 17, 2007 20:53 pm
door Diederik
Udo; ik heb toch niet goed gelezen :oops: :oops:
Je hebt het over 412 ? Dat is een model stationwagen van vw met inderdaad een platte moter. VW noemt zo'n station Variant, misschien even op 412 en variant googlen? Succes!!

Geplaatst: do apr 19, 2007 15:00 pm
door AirBus
Nee dat is het type blok niet :(

Geplaatst: di apr 24, 2007 7:21 am
door vw_s
Kijk eens op http://www.tunacan.net/t4 daar in de Technical Articles staat een compleet overzicht van gemaakte type 4 motoren.
Dan kun je aan de hand van de motor code precies achterhalen waar het blok eigenlijk in hoort.
Zo ben ik te weten gekomen dat het type 4 blok, met code AN, dat ik heb liggen is geleverd in de 412 LS en de Porsche 914. Standaard zou deze 85 pk moeten leveren...

Geplaatst: di apr 24, 2007 8:14 am
door AirBus
Hey, bedankt voor de link...

Ik ben er op het 60jaar transporter festival achter gekomen dat ik een type 4 - 127 heb .. die is 1800cc en levert ongv 70 pk...

8)

Geplaatst: di apr 24, 2007 10:45 am
door Diederik
Udo schreef:Hey, bedankt voor de link...

Ik ben er op het 60jaar transporter festival achter gekomen dat ik een type 4 - 127 heb .. die is 1800cc en levert ongv 70 pk...

8)
Lekker hoor!

Geplaatst: di apr 24, 2007 11:04 am
door Lomax
vw_s schreef:Kijk eens op http://www.tunacan.net/t4 daar in de Technical Articles staat een compleet overzicht van gemaakte type 4 motoren.
Dan kun je aan de hand van de motor code precies achterhalen waar het blok eigenlijk in hoort.
Zo ben ik te weten gekomen dat het type 4 blok, met code AN, dat ik heb liggen is geleverd in de 412 LS en de Porsche 914. Standaard zou deze 85 pk moeten leveren...
Ik ben scheel denk ik, maar ik kan de AP code niet terug vinden :?

Geplaatst: di apr 24, 2007 11:30 am
door Lomax
mr.mechanic schreef:Er zijn overigens ook Haynes-manuals in de omloop die 1700/1800 en 2000cc type 4 motoren behandelen...
Was even aan het google op Type 4 en vond een leuk verhaal van Globus.
http://www.globusoverland.com/joop_luchtboxer.asp

Met over de Haynes:
En ja, dan komt de tijd dat het blok gesplitst moet gaan worden. Ik heb reeds een aantal jaren geleden een technisch boek van Haynes aangeschaft naast het officiƫle VW werkplaatshandboek dat ik al had, dus ik kon me goed voorbereiden op wat zou gaan komen. Maar dan moet het wel goed in het boek staan!

Dus wanneer je het blok wilt splitsen, en je leest in het Haynes boek dat er 24 bouten en moeren losgehaald moeten worden, maar dat blijken er stiekum 25 te zijn, dan begint het bij mij al te jeuken.

Zo kwam ik in de loop van de tijd nog een aantal dingen tegen die discutabel zijn, dus dat boek is leuk voor de plaatjes, maar er blind op vertrouwen kun je absoluut niet.

Geplaatst: di apr 24, 2007 13:18 pm
door BusOK
Even voor de domme sleutelaars (zoals mezelf)
van waar de naam type 4?

Geplaatst: di apr 24, 2007 13:32 pm
door zomerbloempje
Hilfigerbus schreef:Even voor de domme sleutelaars (zoals mezelf)
van waar de naam type 4?
Type 1 motoren in de type 1 volkswagen: kever. Type 4 motoren werden voor het eerst gebruikt in de type 4 serie van VW -> 412.......

Geplaatst: di apr 24, 2007 13:46 pm
door vw_s
Ik ben scheel denk ik, maar ik kan de AP code niet terug vinden
Kijk eens hier, dan weet je prcies waar ze zouden moeten staan
http://www.type4.org/technology/finding_numbers_html

Geplaatst: di apr 24, 2007 13:50 pm
door Lomax
vw_s schreef:
Ik ben scheel denk ik, maar ik kan de AP code niet terug vinden
Kijk eens hier, dan weet je prcies waar ze zouden moeten staan
http://www.type4.org/technology/finding_numbers_html
Ik bedoel op de site, wij hebben nl de AP 001256 erin hangen.

Geplaatst: di apr 24, 2007 15:59 pm
door BusOK
zomerbloempje schreef:
Hilfigerbus schreef:Even voor de domme sleutelaars (zoals mezelf)
van waar de naam type 4?
Type 1 motoren in de type 1 volkswagen: kever. Type 4 motoren werden voor het eerst gebruikt in de type 4 serie van VW -> 412.......
ik had al zo'n vermoeden
maar ik denk vraag t maar even
voor de zekerheid!
thnx

Geplaatst: vr jul 20, 2007 17:42 pm
door R-Tech
Ik heb zojuist het nummer van mijn motorblok achterhaald.
Weet iemand wat dat precies inhoudt qua type, vermogen, inhoud etc?
Het gaat om nr: CJ011913x

Alvast bedankt!

Geplaatst: za jul 21, 2007 11:42 am
door R-Tech
Nou ik heb even gezocht op die site van Tunacan en dit kon ik vinden:
Het is een 2.0 liter motor die ongeveer 70Pk levert, dus da's best gunstig. 8)