type 4 motor
Forumregels
Het is alleen mogelijk om in de schatkamer te lezen.
Mocht je een artikel hebben dat in de schatkamer thuis hoort, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom.
Dit artikel kun je aan een van de mods sturen via PB.
Klik voor de Mods
Er zal nog het eea aan topics verplaatst worden.
Het is alleen mogelijk om in de schatkamer te lezen.
Mocht je een artikel hebben dat in de schatkamer thuis hoort, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom.
Dit artikel kun je aan een van de mods sturen via PB.
Klik voor de Mods
Er zal nog het eea aan topics verplaatst worden.
Nee dat moet 914 zijn , maar die hebben van die hoge carb's... hmm
ff 914 googlen vor de zekerheid
Hoe moeten eigelijk die vacum slangen van de carb's worden aangesloten op me type 4 blok?
ff 914 googlen vor de zekerheid
Hoe moeten eigelijk die vacum slangen van de carb's worden aangesloten op me type 4 blok?
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!
Kijk eens op http://www.tunacan.net/t4 daar in de Technical Articles staat een compleet overzicht van gemaakte type 4 motoren.
Dan kun je aan de hand van de motor code precies achterhalen waar het blok eigenlijk in hoort.
Zo ben ik te weten gekomen dat het type 4 blok, met code AN, dat ik heb liggen is geleverd in de 412 LS en de Porsche 914. Standaard zou deze 85 pk moeten leveren...
Dan kun je aan de hand van de motor code precies achterhalen waar het blok eigenlijk in hoort.
Zo ben ik te weten gekomen dat het type 4 blok, met code AN, dat ik heb liggen is geleverd in de 412 LS en de Porsche 914. Standaard zou deze 85 pk moeten leveren...
Ik ben scheel denk ik, maar ik kan de AP code niet terug vindenvw_s schreef:Kijk eens op http://www.tunacan.net/t4 daar in de Technical Articles staat een compleet overzicht van gemaakte type 4 motoren.
Dan kun je aan de hand van de motor code precies achterhalen waar het blok eigenlijk in hoort.
Zo ben ik te weten gekomen dat het type 4 blok, met code AN, dat ik heb liggen is geleverd in de 412 LS en de Porsche 914. Standaard zou deze 85 pk moeten leveren...
Was even aan het google op Type 4 en vond een leuk verhaal van Globus.mr.mechanic schreef:Er zijn overigens ook Haynes-manuals in de omloop die 1700/1800 en 2000cc type 4 motoren behandelen...
http://www.globusoverland.com/joop_luchtboxer.asp
Met over de Haynes:
En ja, dan komt de tijd dat het blok gesplitst moet gaan worden. Ik heb reeds een aantal jaren geleden een technisch boek van Haynes aangeschaft naast het officiële VW werkplaatshandboek dat ik al had, dus ik kon me goed voorbereiden op wat zou gaan komen. Maar dan moet het wel goed in het boek staan!
Dus wanneer je het blok wilt splitsen, en je leest in het Haynes boek dat er 24 bouten en moeren losgehaald moeten worden, maar dat blijken er stiekum 25 te zijn, dan begint het bij mij al te jeuken.
Zo kwam ik in de loop van de tijd nog een aantal dingen tegen die discutabel zijn, dus dat boek is leuk voor de plaatjes, maar er blind op vertrouwen kun je absoluut niet.
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
Kijk eens hier, dan weet je prcies waar ze zouden moeten staanIk ben scheel denk ik, maar ik kan de AP code niet terug vinden
http://www.type4.org/technology/finding_numbers_html
Ik bedoel op de site, wij hebben nl de AP 001256 erin hangen.vw_s schreef:Kijk eens hier, dan weet je prcies waar ze zouden moeten staanIk ben scheel denk ik, maar ik kan de AP code niet terug vinden
http://www.type4.org/technology/finding_numbers_html
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3858
- Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Heerlen
ik had al zo'n vermoedenzomerbloempje schreef:Type 1 motoren in de type 1 volkswagen: kever. Type 4 motoren werden voor het eerst gebruikt in de type 4 serie van VW -> 412.......Hilfigerbus schreef:Even voor de domme sleutelaars (zoals mezelf)
van waar de naam type 4?
maar ik denk vraag t maar even
voor de zekerheid!
thnx