type 4 motor

Verzamelforum voor alle Sticky's.
Heb je een vraag of probleem, zoek dan eerst eens hier!
Forumregels
Het is alleen mogelijk om in de schatkamer te lezen.
Mocht je een artikel hebben dat in de schatkamer thuis hoort, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom.
Dit artikel kun je aan een van de mods sturen via PB.
Klik voor de Mods

Er zal nog het eea aan topics verplaatst worden.
AirBus
Luchtgekoeld
Berichten: 2382
Lid geworden op: do feb 01, 2007 13:56 pm

Bericht door AirBus » ma apr 16, 2007 22:41 pm

Nee dat moet 914 zijn , maar die hebben van die hoge carb's... hmm

ff 914 googlen vor de zekerheid :)

Hoe moeten eigelijk die vacum slangen van de carb's worden aangesloten op me type 4 blok?
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » di apr 17, 2007 20:53 pm

Udo; ik heb toch niet goed gelezen :oops: :oops:
Je hebt het over 412 ? Dat is een model stationwagen van vw met inderdaad een platte moter. VW noemt zo'n station Variant, misschien even op 412 en variant googlen? Succes!!

AirBus
Luchtgekoeld
Berichten: 2382
Lid geworden op: do feb 01, 2007 13:56 pm

Bericht door AirBus » do apr 19, 2007 15:00 pm

Nee dat is het type blok niet :(
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!

vw_s

Bericht door vw_s » di apr 24, 2007 7:21 am

Kijk eens op http://www.tunacan.net/t4 daar in de Technical Articles staat een compleet overzicht van gemaakte type 4 motoren.
Dan kun je aan de hand van de motor code precies achterhalen waar het blok eigenlijk in hoort.
Zo ben ik te weten gekomen dat het type 4 blok, met code AN, dat ik heb liggen is geleverd in de 412 LS en de Porsche 914. Standaard zou deze 85 pk moeten leveren...

AirBus
Luchtgekoeld
Berichten: 2382
Lid geworden op: do feb 01, 2007 13:56 pm

Bericht door AirBus » di apr 24, 2007 8:14 am

Hey, bedankt voor de link...

Ik ben er op het 60jaar transporter festival achter gekomen dat ik een type 4 - 127 heb .. die is 1800cc en levert ongv 70 pk...

8)
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » di apr 24, 2007 10:45 am

Udo schreef:Hey, bedankt voor de link...

Ik ben er op het 60jaar transporter festival achter gekomen dat ik een type 4 - 127 heb .. die is 1800cc en levert ongv 70 pk...

8)
Lekker hoor!

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Bericht door Lomax » di apr 24, 2007 11:04 am

vw_s schreef:Kijk eens op http://www.tunacan.net/t4 daar in de Technical Articles staat een compleet overzicht van gemaakte type 4 motoren.
Dan kun je aan de hand van de motor code precies achterhalen waar het blok eigenlijk in hoort.
Zo ben ik te weten gekomen dat het type 4 blok, met code AN, dat ik heb liggen is geleverd in de 412 LS en de Porsche 914. Standaard zou deze 85 pk moeten leveren...
Ik ben scheel denk ik, maar ik kan de AP code niet terug vinden :?

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Bericht door Lomax » di apr 24, 2007 11:30 am

mr.mechanic schreef:Er zijn overigens ook Haynes-manuals in de omloop die 1700/1800 en 2000cc type 4 motoren behandelen...
Was even aan het google op Type 4 en vond een leuk verhaal van Globus.
http://www.globusoverland.com/joop_luchtboxer.asp

Met over de Haynes:
En ja, dan komt de tijd dat het blok gesplitst moet gaan worden. Ik heb reeds een aantal jaren geleden een technisch boek van Haynes aangeschaft naast het officiële VW werkplaatshandboek dat ik al had, dus ik kon me goed voorbereiden op wat zou gaan komen. Maar dan moet het wel goed in het boek staan!

Dus wanneer je het blok wilt splitsen, en je leest in het Haynes boek dat er 24 bouten en moeren losgehaald moeten worden, maar dat blijken er stiekum 25 te zijn, dan begint het bij mij al te jeuken.

Zo kwam ik in de loop van de tijd nog een aantal dingen tegen die discutabel zijn, dus dat boek is leuk voor de plaatjes, maar er blind op vertrouwen kun je absoluut niet.

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » di apr 24, 2007 13:18 pm

Even voor de domme sleutelaars (zoals mezelf)
van waar de naam type 4?

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » di apr 24, 2007 13:32 pm

Hilfigerbus schreef:Even voor de domme sleutelaars (zoals mezelf)
van waar de naam type 4?
Type 1 motoren in de type 1 volkswagen: kever. Type 4 motoren werden voor het eerst gebruikt in de type 4 serie van VW -> 412.......
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

vw_s

Bericht door vw_s » di apr 24, 2007 13:46 pm

Ik ben scheel denk ik, maar ik kan de AP code niet terug vinden
Kijk eens hier, dan weet je prcies waar ze zouden moeten staan
http://www.type4.org/technology/finding_numbers_html

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Bericht door Lomax » di apr 24, 2007 13:50 pm

vw_s schreef:
Ik ben scheel denk ik, maar ik kan de AP code niet terug vinden
Kijk eens hier, dan weet je prcies waar ze zouden moeten staan
http://www.type4.org/technology/finding_numbers_html
Ik bedoel op de site, wij hebben nl de AP 001256 erin hangen.

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » di apr 24, 2007 15:59 pm

zomerbloempje schreef:
Hilfigerbus schreef:Even voor de domme sleutelaars (zoals mezelf)
van waar de naam type 4?
Type 1 motoren in de type 1 volkswagen: kever. Type 4 motoren werden voor het eerst gebruikt in de type 4 serie van VW -> 412.......
ik had al zo'n vermoeden
maar ik denk vraag t maar even
voor de zekerheid!
thnx

R-Tech
Actief Lid
Berichten: 171
Lid geworden op: zo jul 15, 2007 12:47 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door R-Tech » vr jul 20, 2007 17:42 pm

Ik heb zojuist het nummer van mijn motorblok achterhaald.
Weet iemand wat dat precies inhoudt qua type, vermogen, inhoud etc?
Het gaat om nr: CJ011913x

Alvast bedankt!
With spirit, without Bus

R-Tech
Actief Lid
Berichten: 171
Lid geworden op: zo jul 15, 2007 12:47 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door R-Tech » za jul 21, 2007 11:42 am

Nou ik heb even gezocht op die site van Tunacan en dit kon ik vinden:
Het is een 2.0 liter motor die ongeveer 70Pk levert, dus da's best gunstig. 8)
With spirit, without Bus

Plaats reactie