type 4 motor

Verzamelforum voor alle Sticky's.
Heb je een vraag of probleem, zoek dan eerst eens hier!
Forumregels
Het is alleen mogelijk om in de schatkamer te lezen.
Mocht je een artikel hebben dat in de schatkamer thuis hoort, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom.
Dit artikel kun je aan een van de mods sturen via PB.
Klik voor de Mods

Er zal nog het eea aan topics verplaatst worden.
Gebruikersavatar
wouthwortel
Luchtgekoeld
Berichten: 3931
Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
Locatie: overbetuwe

type 4 motor

Bericht door wouthwortel » do okt 12, 2006 14:16 pm

Een beetje huiverig om voor het eerst een type 4 c.q. platte motor uit elkaar te halen :?:
Hier is een link naar iemand die werkelijk iedere bout,moer en schroef gefotografeerd heeft en bovendien (in het engels) duidelijke aanwijzingen geeft!
Misschien kan Remco een permanente link hier naar toe maken, het is n.l. van een ongekende topkwaliteit!


:o http://homepage.mac.com/ratwell/Type4/Menu87.html :lol:

Wouth

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6947
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » do okt 12, 2006 15:03 pm

Is inderdaad erg duidelijk. Mooie site!

Gebruikersavatar
martin
Actief Lid
Berichten: 249
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 14:40 pm
Locatie: under the bridge

Bericht door martin » do okt 12, 2006 16:30 pm

daar heb ik wat aan.
deze winter gaat nl mijn blok uit elkaar.
Ik ben begonnen met niets.
En na jaren van hard werken heb ik nog steeds alles over.

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6866
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » za nov 04, 2006 20:31 pm

Super gedetailleerd zeg!!

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

details!!!

Bericht door BusOK » di dec 12, 2006 23:24 pm

idd erg gedetailleerd

heeft deze man tijd over?
een slecht huwelijk?
of is zijn liefde voor VW gewoon erg groot en wil hij
dit met de rest van de wereld delen?

Hoe dan ook,
een mooie link.
Heb hem zelf niet nodig,
maar erg interessant allemaal.

Herwin

Bericht door Herwin » di jan 09, 2007 21:12 pm

is er ook zo iets voor een 1600 :?: :?:

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6866
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » di jan 09, 2007 21:16 pm


VWZORGE

Re: type 4 motor

Bericht door VWZORGE » za jan 13, 2007 15:51 pm

L.S.

Ik heb site bekeken. Je/ julie spreken hier over een type 4 c.q. platte motor. Volgens Sjef van VW ClassicVWresto zou ik ook een type 4 motor hebben. Wanneer is het typisch een type 4 motor, want de plaatjes op de foto komen niet overeen met mijn motor.

Graag je reactie, als je een foto wilt van mijn motor (ingebouwd) dan kan ik die uiteraard toezenden.

M.v.g

Peter Zorge uit Schoonhoven

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8139
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: 10 meter boven NAP; Wieringen

Bericht door Max » za jan 13, 2007 18:55 pm

Ten eerste je hebt geen rechtopstaand luchthuis, en ten tweede je hebt standaard 2 carburateurs.

Zo kunnen we nog wel even doorgaan maar dat zijn 2 heel duidelijke kenmerken 8) :D
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

mr.mechanic

Bericht door mr.mechanic » vr mar 23, 2007 20:15 pm

Er zijn overigens ook Haynes-manuals in de omloop die 1700/1800 en 2000cc type 4 motoren behandelen...

Gebruikersavatar
Vlinder
Luchtgekoeld
Berichten: 1091
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 15:54 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Zwaag

Bericht door Vlinder » za mar 24, 2007 9:33 am

mr.mechanic schreef:Er zijn overigens ook Haynes-manuals in de omloop die 1700/1800 en 2000cc type 4 motoren behandelen...
Yep...staat in het rijtje bij ons :wink:
Happynez .......

AirBus
Luchtgekoeld
Berichten: 2382
Lid geworden op: do feb 01, 2007 13:56 pm

Bericht door AirBus » di mar 27, 2007 22:47 pm

hmm hebben jullie ook iets over 412 type4 blokken?
Ik denk dat er 1 in me bus ligt.,.

oliepeilstok naar boven en 2x standaard 40mm solexen op laag spruitstuk...

zit aardig wat power in..

-- hmm dit is hem precies..
http://homepage.mac.com/ratwell/Type4/P ... um100.html
kachel potten hetzelfde zonder kachel aansluiting.. en die carbs / filter.. slanggen ..etc hezelfde..
Om me onsteking zit zo een rond beschermkapje heen.. :roll:
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!

Gebruikersavatar
Vlinder
Luchtgekoeld
Berichten: 1091
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 15:54 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Zwaag

Bericht door Vlinder » wo mar 28, 2007 9:19 am

Udo schreef:hmm hebben jullie ook iets over 412 type4 blokken?
Ik denk dat er 1 in me bus ligt.,.

oliepeilstok naar boven en 2x standaard 40mm solexen op laag spruitstuk...

zit aardig wat power in..

-- hmm dit is hem precies..
http://homepage.mac.com/ratwell/Type4/P ... um100.html
kachel potten hetzelfde zonder kachel aansluiting.. en die carbs / filter.. slanggen ..etc hezelfde..
Om me onsteking zit zo een rond beschermkapje heen.. :roll:
Nee, ik kan je niet helpen, valt buiten boekenplank :wink:
Happynez .......

AirBus
Luchtgekoeld
Berichten: 2382
Lid geworden op: do feb 01, 2007 13:56 pm

Bericht door AirBus » ma apr 16, 2007 20:35 pm

hmm er staat KD op me blok.. (carter nummers 877 en 877)
heb 36-40 solex carbs erop zitten..

Bezine pomp zit naast het vliegwiel in de beplating.. is orgineel...
hmm ik ben dr nog steeds niet uit :?

google levert niet veel op..
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6866
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » ma apr 16, 2007 20:45 pm

Udo schreef:hmm hebben jullie ook iets over 412 type4 blokken?
Ik denk dat er 1 in me bus ligt.,.

oliepeilstok naar boven en 2x standaard 40mm solexen op laag spruitstuk...

zit aardig wat power in..

-- hmm dit is hem precies..
http://homepage.mac.com/ratwell/Type4/P ... um100.html
kachel potten hetzelfde zonder kachel aansluiting.. en die carbs / filter.. slanggen ..etc hezelfde..
Om me onsteking zit zo een rond beschermkapje heen.. :roll:
412 is toch Porsche?? Misschien moet je meer die kant dan de vw-kant op zoeken?? :wink: :wink:

Plaats reactie