driepuntsgordels verplicht of niet?
Forumregels
Het is alleen mogelijk om in de schatkamer te lezen.
Mocht je een artikel hebben dat in de schatkamer thuis hoort, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom.
Dit artikel kun je aan een van de mods sturen via PB.
Klik voor de Mods
Er zal nog het eea aan topics verplaatst worden.
Het is alleen mogelijk om in de schatkamer te lezen.
Mocht je een artikel hebben dat in de schatkamer thuis hoort, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom.
Dit artikel kun je aan een van de mods sturen via PB.
Klik voor de Mods
Er zal nog het eea aan topics verplaatst worden.
Er zijn verlengstukjes te koop die je er tussen kan zetten. Scheelt je weer een hele nieuwe gordel monteren. Volgens mij heb ik ze bij JK op de site gezien.Dazzled schreef:K*** mijn bijrijders stoel is de gordel te kort.
Ik was er van overtuigd dat in deze busjes gordel dragen niet verplicht was.
Ik weet niet of ik nu blij ben met deze opheldering
Binnenkort maar de gordel modificeren zodat deze toch omgedaan kan worden.
Prioriteit maar even naar bovenschroeven.
- Gliset
- Moderator
- Berichten: 2389
- Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Meppel
Als de stoel goed kan worden vastgezet met 2-punts dan mag dat ook. De stoel van onze jongste (bijna 2) staat in de 2-puntsgordel haast beter vast dan in de 3-punt met rolautomaat...dirkinbrabant schreef:Heb je gordels op voor- en/of achterbank ook al zijn ze niet verplicht, volgens mij worden ze meegekeurd met de APK en moet diegene die er zit ze ook omdoen tijdens het rijden.
Heb je geen gordels, dan wordt het moeilijk om kinderen onder de drie jaar te vervoeren. Zij moeten zitten in goedgekeurde zitjes die je vastzet met...gordels.
Ik kan nergens lezen dat je persé driepuntsgordels moet hebben. Die heb je echter wel nodig bij die kinderzitjes, dan zijn ze indirect wel vereist.
'79 VW T2 Berlin
het nadeel van een driepunts rolgordel als evestiging voor een kinderzitje ,Airtime schreef:Yup, hier hetzelfde.Gliset schreef:De stoel van onze jongste (bijna 2) staat in de 2-puntsgordel haast beter vast dan in de 3-punt met rolautomaat...
is dat het gedeelte wat de stoel moet tegen houden eigenlijk alleen door het heupgedeelte word gedaan dit word strak getrokken vanaf de bevestiging tot waar deze in de stoel wordt geklemd en dan in het slot geklikt,
het schouder gedeelte wordt bij nagenoeg geen enkel zitje gebruikt om de stoel mee vast te zetten
dus de bevestiging met een tweepunts gordel werkt over het algemeen beter omdat deze mooier aansluit
- Subassie
- Nieuweling
- Berichten: 27
- Lid geworden op: zo aug 22, 2010 20:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1974
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Re: driepuntsgordels verplicht of niet?
In onze zoektocht naar een kinderzitje dat tegengehouden MAG worden door een 2 puntsgordel, kwam er maar 1 uit de bus: Romer Eclips. Het zitje dat we al in de personenauto hadden (driepuntsgordel, Maxi Cosi Tobi) zit juist door de schouderband extra strak, de schouderband wordt namelijk ook vastgezet in twee klemmen.
De stoel die door de 2-puntsgordel wordt tegengehouden, staat daarentegen helemaal niet stevig.
Ik raad dus alle busbezitters met kroost aan driepuntsgordels achter in te bouwen en een gedegen kinderstoeltje aan te schaffen.
Groet Sebastiaan.
geen onderschrift is ook een onderschrift
De stoel die door de 2-puntsgordel wordt tegengehouden, staat daarentegen helemaal niet stevig.
Ik raad dus alle busbezitters met kroost aan driepuntsgordels achter in te bouwen en een gedegen kinderstoeltje aan te schaffen.
Groet Sebastiaan.
geen onderschrift is ook een onderschrift
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10980
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: driepuntsgordels verplicht of niet?
je hebt ook stoelen die je achterwaards neerzet. en dan met een stang/poot op de grond staan(het effect van de schouderband) en dan met een aanspan systeem zichzelf vast zetten tegen de bank met de heup gordel.
ook de easybase van maxicosi gaat ook erg goed met een heupgrodel.
de keuze is wat gelimiteerd maar het kan wel. echter zul je er op den duur wel aan moeten geloven. dus beter maar in het begin aanpassen.
ook de easybase van maxicosi gaat ook erg goed met een heupgrodel.
de keuze is wat gelimiteerd maar het kan wel. echter zul je er op den duur wel aan moeten geloven. dus beter maar in het begin aanpassen.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Gliset
- Moderator
- Berichten: 2389
- Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Meppel
Re: driepuntsgordels verplicht of niet?
Subassie schreef:In onze zoektocht naar een kinderzitje dat tegengehouden MAG worden door een 2 puntsgordel, kwam er maar 1 uit de bus: Romer Eclips. Het zitje dat we al in de personenauto hadden (driepuntsgordel, Maxi Cosi Tobi) zit juist door de schouderband extra strak, de schouderband wordt namelijk ook vastgezet in twee klemmen.
De stoel die door de 2-puntsgordel wordt tegengehouden, staat daarentegen helemaal niet stevig.
Ik raad dus alle busbezitters met kroost aan driepuntsgordels achter in te bouwen en een gedegen kinderstoeltje aan te schaffen.
Groet Sebastiaan.
geen onderschrift is ook een onderschrift
Vreemd, mijn ervaring is juist tegenovergesteld. We hebben voor onze jongste nog een Romer die ook op een 2-punts vast kan, en ik vind juist dat die in de bus (dus met een goed gespannen tweepuntsgordel) beter vast zit dan in de daily met een 3-punts met automaat... Maar misschien is er in het ontwerp de afgelopen jaren wat veranderd, denk dat onze stoel al zes jaar oud is...
Blijft natuurlijk wel staan dat op een gegeven moment je kids toch overgaan op andere stoelen die wel een 3-punts vereisen, dus op zich is 3-punts inbouwen geen gek idee....
'79 VW T2 Berlin