T2A/B Discussie - Uitleg verschillen

Verzamelforum voor alle Sticky's.
Heb je een vraag of probleem, zoek dan eerst eens hier!
Forumregels
Het is alleen mogelijk om in de schatkamer te lezen.
Mocht je een artikel hebben dat in de schatkamer thuis hoort, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom.
Dit artikel kun je aan een van de mods sturen via PB.
Klik voor de Mods

Er zal nog het eea aan topics verplaatst worden.
Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8139
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: 10 meter boven NAP; Wieringen

Bericht door Max » vr aug 07, 2009 23:11 pm

zomerbloempje schreef:Wat bedoel je Max?

Een "padded dash"??

Dus bekleed met zacht "spul"
Dat is voor gebruik overzee noodzakelijk
Ja die bedoel ik, dit is een meercode en daar horen vaak ook de US-conversies onder.
heel herkenbaar voor deze codes is het type/serienummerplaatje op het dashboard aan de bestuurderszijde (van buitenaf zichtbaar net achter de "knik").
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6947
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » vr aug 07, 2009 23:19 pm

Max schreef:
zomerbloempje schreef:Wat bedoel je Max?

Een "padded dash"??

Dus bekleed met zacht "spul"
Dat is voor gebruik overzee noodzakelijk
Ja die bedoel ik, dit is een meercode en daar horen vaak ook de US-conversies onder.
heel herkenbaar voor deze codes is het type/serienummerplaatje op het dashboard aan de bestuurderszijde (van buitenaf zichtbaar net achter de "knik").
Dat heeft ie niet omdat deze bus voor Nederland is gebouwd!
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8139
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: 10 meter boven NAP; Wieringen

Bericht door Max » vr aug 07, 2009 23:28 pm

zomerbloempje schreef:
Max schreef:
zomerbloempje schreef:Wat bedoel je Max?

Een "padded dash"??

Dus bekleed met zacht "spul"
Dat is voor gebruik overzee noodzakelijk
Ja die bedoel ik, dit is een meercode en daar horen vaak ook de US-conversies onder.
heel herkenbaar voor deze codes is het type/serienummerplaatje op het dashboard aan de bestuurderszijde (van buitenaf zichtbaar net achter de "knik").
Dat heeft ie niet omdat deze bus voor Nederland is gebouwd!
En dat is nou net wat ik van de eigenaar zelf zou willen zien/weten.
Zoals je weet ben ik vrij diep in het US verhaal gedoken bij mijn Dormobile (die als exportcode GB had :wink: ).
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6947
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » za aug 08, 2009 0:06 am

Max schreef:
zomerbloempje schreef:
Max schreef: Ja die bedoel ik, dit is een meercode en daar horen vaak ook de US-conversies onder.
heel herkenbaar voor deze codes is het type/serienummerplaatje op het dashboard aan de bestuurderszijde (van buitenaf zichtbaar net achter de "knik").
Dat heeft ie niet omdat deze bus voor Nederland is gebouwd!
En dat is nou net wat ik van de eigenaar zelf zou willen zien/weten.
Zoals je weet ben ik vrij diep in het US verhaal gedoken bij mijn Dormobile (die als exportcode GB had :wink: ).
Srry: hij heeft geen "Padded dash" M-code!!
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Gebruikersavatar
Baphi
PR / Communicatie
Berichten: 7458
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » za aug 08, 2009 8:10 am

Mijn bus heeft ook geen serienr op het dashboard maar wel verder alle US-spec's in mcodes!
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8139
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: 10 meter boven NAP; Wieringen

Bericht door Max » za aug 08, 2009 10:25 am

bas_T2a schreef:Mijn bus heeft ook geen serienr op het dashboard maar wel verder alle US-spec's in mcodes!
Ik bedoel maar...................... :D
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
MACHINE
Gevorderde
Berichten: 811
Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door MACHINE » ma aug 17, 2009 11:07 am

was even op vakantie, maar zal snel even kijken,

Gebruikersavatar
MACHINE
Gevorderde
Berichten: 811
Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door MACHINE » vr nov 13, 2009 8:44 am

hoort dit ook bij de usa uitvoering ?

zie het eigenlijk nergens

Afbeelding

Gebruikersavatar
DOKA '73
Gevorderde
Berichten: 848
Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Vijfhuizen (N-H)
Contacteer:

Bericht door DOKA '73 » vr nov 13, 2009 9:11 am

hi ik denk het niet , ik heb ze ook op mijn doka uit 73 en die is zijn leven begonnen bij de luchtmacht in Nederland

Afbeelding

Afbeelding
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""

http://www.a-leebel.nl/

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8139
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: 10 meter boven NAP; Wieringen

Bericht door Max » vr nov 13, 2009 9:19 am

Jeroen3 schreef:hoort dit ook bij de usa uitvoering ?

zie het eigenlijk nergens
Nee dat is vaak door de dealer aangelegd.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

T2Btje

Bericht door T2Btje » do dec 10, 2009 10:48 am

Hier ook maar gelijk even mijn bevindingen posten gezien de discussie van T2a-ab-b.
Ik heb het neus reservewiel verwijderd maar zie geen (hoe zeg ik dat )verhogingsrondje waar het logo normaal hoort te zitten.
Ook heb ik net boven bij mijn voorbumper geen uitstaand randje zitten maar een verzonken stuk waar de t2 a bumper perfeckt in terug valt. :roll:
Dus praten we nu over een T2a/b als ik jullie verhalen goed gevolgd he"b?

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9852
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Bericht door Lomax » do dec 10, 2009 10:55 am

T2Btje schreef:Hier ook maar gelijk even mijn bevindingen posten gezien de discussie van T2a-ab-b.
Ik heb het neus reservewiel verwijderd maar zie geen (hoe zeg ik dat )verhogingsrondje waar het logo normaal hoort te zitten.
dat verhogingsrondje is toch aanwezig bij de "moderne" brasil repro frontjes :?
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6947
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » do dec 10, 2009 10:59 am

Klopt origineel Duits zat er geen rondje
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8139
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: 10 meter boven NAP; Wieringen

Bericht door Max » do dec 10, 2009 12:32 pm

T2Btje schreef:Hier ook maar gelijk even mijn bevindingen posten gezien de discussie van T2a-ab-b.
Ik heb het neus reservewiel verwijderd maar zie geen (hoe zeg ik dat )verhogingsrondje waar het logo normaal hoort te zitten.
Ook heb ik net boven bij mijn voorbumper geen uitstaand randje zitten maar een verzonken stuk waar de t2 a bumper perfeckt in terug valt. :roll:
Dus praten we nu over een T2a/b als ik jullie verhalen goed gevolgd he"b?
Het uitstaande randje is alleen bij nieuw plaatwerk aanwezig (Brazil/Mexico).
De uitstaande velsrand is alleen bij een B aanwezig.

Afgaande op jou avatar en bovenstaande info heb jij dus een a/b, laat model 1972.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » do dec 10, 2009 13:48 pm

Vergeet bovendien niet dat soms bij het overschrijven het jaar van eerste afgifte kenteken aangehouden wordt is sommige landen als bouwjaar, het chassisnr. is doorslaggevend.
onderdelen nodig? PB maar!

Plaats reactie