T2A/B Discussie - Uitleg verschillen

Verzamelforum voor alle Sticky's.
Heb je een vraag of probleem, zoek dan eerst eens hier!
Forumregels
Het is alleen mogelijk om in de schatkamer te lezen.
Mocht je een artikel hebben dat in de schatkamer thuis hoort, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom.
Dit artikel kun je aan een van de mods sturen via PB.
Klik voor de Mods

Er zal nog het eea aan topics verplaatst worden.
Gebruikersavatar
MACHINE
Gevorderde
Berichten: 821
Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door MACHINE » do jun 18, 2009 19:11 pm

Dankje,

kan je me daar wat meer over vertellen ?

Gebruikersavatar
JackS
Luchtgekoeld
Berichten: 1870
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 20:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Contacteer:

Bericht door JackS » do jun 18, 2009 19:34 pm

Het hele verhaal moet ik nog lezen maar staat in een maandblad "De VW"
Afgelopen maandag kreeg ik een serie van 1968 tot 1977 en die ben ik nu aan het uitzoeken.
Een van de kenmerken van een export Westfalia zijn natuurlijk de lampjes op het zijportier.
Verder haal je uit de Mcode het land waar hij naartoe is verkocht.
Jou bus is dus opnieuw geinporteerd.

Niet 100% waterdicht natuurlijk omdat er ook een aantal zijn blijven staan en zijn in de verhuur terecht gekomen bij een bedrijf op Schiphol.
Hier hebben nog enkele export modellen gestaan tot achter in de jaren 70.

Check ff je Mcode wat je landcode is. :D
AMESCADOR "en daarmee uit"

Gebruikersavatar
MACHINE
Gevorderde
Berichten: 821
Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door MACHINE » vr jun 19, 2009 8:30 am

thanx voor de info,

Ik zal snel even kijken wat de mcode is. Maar als hij wel geex en dus ook weer geimporteerd is dan zou hij niet meer op het orginele kenteken kunnen staat toch ? :S Dan zou hij op het kenteken jaar staan wanneer hij weer hier is gekomen en dat is niet het geval.

Later meer :-)

REGISTRATIE
Datum eerste toelating 16 februari 1972
Datum eerste tenaamstelling 16 februari 1972
Datum laatste tenaamstelling 16 augustus 2002 <- ik :-)
Laatst gewijzigd door MACHINE op vr jun 19, 2009 10:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Bericht door Lomax » vr jun 19, 2009 9:24 am

Plaats wel even je mcode in het juiste topic

http://www.vct2.nl/vct2forum/viewtopic. ... start=1050

Wat ik begrepen heb is die datum eerste toelating echt de datum dat hij voor het eerst op kenteken werd gezet, maakt niet uit in welk land.
(even buitenbeschouwing gelaten de fouten die de RDW maakt bij het overnemen van die info in hun systeem :roll: )

Gebruikersavatar
MACHINE
Gevorderde
Berichten: 821
Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door MACHINE » do jun 25, 2009 14:37 pm

maar dan blijft de vraag hoe dat zit met kentekens :S hij komt toch op het kenteken te staan wanneer hij geimporteerd wordt ? of geld dat niet voor auto's van voor 19..

Heb namelijk zelf nog een bmw die staat op het kenteken 2002 en het is een 92 er. Ging er van uit dat normaal was :P

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » do jun 25, 2009 14:49 pm

Jeroen3 schreef:maar dan blijft de vraag hoe dat zit met kentekens :S hij komt toch op het kenteken te staan wanneer hij geimporteerd wordt ? of geld dat niet voor auto's van voor 19..

Heb namelijk zelf nog een bmw die staat op het kenteken 2002 en het is een 92 er. Ging er van uit dat normaal was :P
Als je niet aangeeft dat het een oldtimer betreft (ouder dan 25 jaar) dan krijg je gewoon een nieuw kenteken.
Wil je echter blauwe platen rijden dan moet je bij de aanmelding gelijk vermelden dat je een historisch (import) kenteken wenst op het voertuig.
Het achteraf omzetten is niet mogelijk.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
MACHINE
Gevorderde
Berichten: 821
Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door MACHINE » za aug 01, 2009 16:04 pm

volgens de m code (zie topic m codes) is ie gewoon gemaakt voor Nederland :-) Verder heb ik geen aanwijzingen dat hij ooit in het buitenland geweest is. Ik kan alleen maar na gaan waar die de afgelopen 20 jaar was en dat was hier in het koude nederland.

Gr.

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » zo aug 02, 2009 14:31 pm

Jeroen3 schreef:volgens de m code (zie topic m codes) is ie gewoon gemaakt voor Nederland :-) Verder heb ik geen aanwijzingen dat hij ooit in het buitenland geweest is. Ik kan alleen maar na gaan waar die de afgelopen 20 jaar was en dat was hier in het koude nederland.

Gr.
Wat een mogelijkheid kan zijn geweest is dat de bus van kenteken gehaald is om de een of andere reden.
Het feit dat je zij-reflectoren hebt (achter op de schermen rode lampjes??) betekend dat de bus mogelijk in Amerika gereden heeft (of Amerikaanse donordeuren).

Het is in sommige gevallen mogelijk om het originele kenteken opnieuw op het voertuig te krijgen maar dan zijn er wel veel voorwaarden aan verbonden (Info RDW).

Maar je mist dus wel een paar jaartjes van de geschiedenis van de bus :? daar ligt waarschijnlijk het antwoord op je vraag.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
MACHINE
Gevorderde
Berichten: 821
Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door MACHINE » zo aug 02, 2009 15:09 pm

Max schreef:
Jeroen3 schreef:volgens de m code (zie topic m codes) is ie gewoon gemaakt voor Nederland :-) Verder heb ik geen aanwijzingen dat hij ooit in het buitenland geweest is. Ik kan alleen maar na gaan waar die de afgelopen 20 jaar was en dat was hier in het koude nederland.

Gr.
Wat een mogelijkheid kan zijn geweest is dat de bus van kenteken gehaald is om de een of andere reden.
Het feit dat je zij-reflectoren hebt (achter op de schermen rode lampjes??) betekend dat de bus mogelijk in Amerika gereden heeft (of Amerikaanse donordeuren).

Het is in sommige gevallen mogelijk om het originele kenteken opnieuw op het voertuig te krijgen maar dan zijn er wel veel voorwaarden aan verbonden (Info RDW).

Maar je mist dus wel een paar jaartjes van de geschiedenis van de bus :? daar ligt waarschijnlijk het antwoord op je vraag.

grrr nu weet ik nog niks :-)

die rode lampjes zijn gewoon reflectoren. Maar ik snap je punt. Het is erg raar dat er overal (achter zij en voorkanten reflectoren zijn gelaatst zonder dat hij daadwerkelijk naaar het buitenland is geweest. Het zijn trouwens wel allemaal hella lampjes / reflectoren dus orgineel lijkt me.... Dus ook geplaats bij het maken van de bus.. Maar toch voor nederland. Ik snap het niet meer :-)

bedenk me nu ook dat ik volledig offtopic het dit deel zit vol te spammen! Sorry daarvoor :-)

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » vr aug 07, 2009 0:14 am

Jeroen3 schreef:die rode lampjes zijn gewoon reflectoren. Maar ik snap je punt. Het is erg raar dat er overal (achter zij en voorkanten reflectoren zijn gelaatst zonder dat hij daadwerkelijk naaar het buitenland is geweest. Het zijn trouwens wel allemaal hella lampjes / reflectoren dus orgineel lijkt me.... Dus ook geplaats bij het maken van de bus.. Maar toch voor nederland. Ik snap het niet meer :-)

bedenk me nu ook dat ik volledig offtopic het dit deel zit vol te spammen! Sorry daarvoor :-)
Dat spamen valt wel mee hoor, maar even voor mijn beeldvorming, heb je een "dik" dashboard? ik bedoel het deel met je meters is dat verdiept???
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
MACHINE
Gevorderde
Berichten: 821
Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door MACHINE » vr aug 07, 2009 11:12 am

oke gelukkig maar :-)

en jah dat heb ik zie foto ..


Afbeelding

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » vr aug 07, 2009 11:41 am

't is maar hoe je dik definieert...

dik as in VET -> ja -> vette meters :)
dik as in meer dikte -> nee (volgens mij)

:D
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
MACHINE
Gevorderde
Berichten: 821
Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door MACHINE » vr aug 07, 2009 11:52 am

bas_T2a schreef:'t is maar hoe je dik definieert...

dik as in VET -> ja -> vette meters :)
dik as in meer dikte -> nee (volgens mij)

:D
ehm misschien geen duidelijke foto, maar de 2 orginele meters (links) liggen diep. alleen de toerentellen is niet diep maar is dan ook niet orgineel. of bedoelde max dat niet ?

vette meters heb je niks aan :-) je ziet alleen maar dat ie aan het slurpen is haha :wink:

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » vr aug 07, 2009 12:02 pm

Wat bedoel je Max?

Een "padded dash"??

Dus bekleed met zacht "spul"
Dat is voor gebruik overzee noodzakelijk
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » vr aug 07, 2009 12:39 pm

zomerbloempje schreef:Wat bedoel je Max?

Een "padded dash"??

Dus bekleed met zacht "spul"
Dat is voor gebruik overzee noodzakelijk
denk idd dat hij een Padded dashboard bedoeld. die vind ik wel heel mooi. ( maar ik heb ondertussen andere plannen met mijn dashboard voor ooit :oops: ) sorry voor mijn bemoeienis hier :oops:
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Plaats reactie