mooie T2A (dormobile?)


iemand van hier? wel een actieve rijder zitten recente zwitserland vignetten op het raam
Lijkt mij toch echt een T2B, originele Hollander van 17-04-1973. Zo aan het uiterlijk te zien zou ik zelfs haast zeggen dat het een AmesCaDor is (ze lijkt heel erg op onze Ziggy; ook dat was een '73 met Dormobile Hefdak; en ze heeft gootjes voor de bedstee (tentje aan de klep)!)insomnia schreef:Gisteren in de Reinkestraat in Den Haag...
mooie T2A (dormobile?)
<snip>
iemand van hier? wel een actieve rijder zitten recente zwitserland vignetten op het raam
Dat geeft in ieder geval elke keer weer een lach op je gezicht, ja; heb ik ook als ik busjes zie.insomnia schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds niet T2a T2a/b en T2B uit elkaar kan houden... met een westfalia hefdak is het wat makkelijker![]()
blijft wel leuk dat ik in mijn wijkje er veel blijf spotten
tsja.. en ik heb alleen gekeken naar het bouwjaar... maar deze past dus qua beschrijving bij T2b... weer iets geleerd!Gliset schreef:Dat geeft in ieder geval elke keer weer een lach op je gezicht, ja; heb ik ook als ik busjes zie.insomnia schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds niet T2a T2a/b en T2B uit elkaar kan houden... met een westfalia hefdak is het wat makkelijker![]()
blijft wel leuk dat ik in mijn wijkje er veel blijf spotten
Uiterlijk verschil:
T2a: lage voorknipperlichten en kleine achterlichten
T2b: hoge voorknipperlichten (naast het luchtrooster) en grote achterlichten
T2a/b: eigenlijk elke combinatie van die 2
Is een Amescador!Lijkt mij toch echt een T2B, originele Hollander van 17-04-1973. Zo aan het uiterlijk te zien zou ik zelfs haast zeggen dat het een AmesCaDor is (ze lijkt heel erg op onze Ziggy; ook dat was een '73 met Dormobile Hefdak; en ze heeft gootjes voor de bedstee (tentje aan de klep)!)
Heb je het over die t2 (wit) dat is een t2B ik ken de eigenaar nlse auto, dat kan je zien aan de bumpers, lichten achter en voor en zelfs aan de lucht inlaad achter..Turbo.d schreef:hmm lijkt mij toch echt een A/B.
kijk maar naar de handle van de schuifdeur ( T2a type) en benzine klepje is ook niet toegepast op een B.
dus naar mijn idee een A/B of eentje met een reparatie verleden
de achterkant + voorkant zijn B iig..
ff wat aanvullingen:Gliset schreef:Dat geeft in ieder geval elke keer weer een lach op je gezicht, ja; heb ik ook als ik busjes zie.insomnia schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds niet T2a T2a/b en T2B uit elkaar kan houden... met een westfalia hefdak is het wat makkelijker![]()
blijft wel leuk dat ik in mijn wijkje er veel blijf spotten
Uiterlijk verschil:
T2a: lage voorknipperlichten en kleine achterlichten
T2b: hoge voorknipperlichten (naast het luchtrooster) en grote achterlichten
T2a/b: eigenlijk elke combinatie van die 2
ja klopt! deze worden ook dagelijks gereden.. door mij..insomnia schreef:het is volgens mij wel iemand die er dagelijks/regelmatig in rijd zo te zien...snizzel schreef:Heb je het over die t2 (wit) dat is een t2B ik ken de eigenaar nlse auto,
reparatie zijn ze wel een beetj heel ver gegaan..
Het is een AB!snizzel schreef:Heb je het over die t2 (wit) dat is een t2B ik ken de eigenaar nlse auto, dat kan je zien aan de bumpers, lichten achter en voor en zelfs aan de lucht inlaad achter..Turbo.d schreef:hmm lijkt mij toch echt een A/B.
kijk maar naar de handle van de schuifdeur ( T2a type) en benzine klepje is ook niet toegepast op een B.
dus naar mijn idee een A/B of eentje met een reparatie verleden
de achterkant + voorkant zijn B iig..
reparatie zijn ze wel een beetj heel ver gegaan..
Moet je toch eens uitleggen waarom deze T2A/B (volgens jouw B) een klep voor de tankdop heeft en een schuifdeur waarvan de hendel ook omhoog kan (voor het dichttrekken van de deur). Dit zijn toch weer typische A details.snizzel schreef:de auto komt uit 1973 en is een B! als mensen twijfelen zal ik als ik jullie was toch iets meer in de geschiedenis duiken..![]()
...