Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo okt 22, 2008 15:24 pm
door Briebelbus
airhead schreef:
Turbo.d schreef:mijn broer R-Tech had ook een 5e bougie in z'n bussie...
Maar die zat wel gewoon in de motor?
ja tussen het plaatwerk.

Geplaatst: wo okt 22, 2008 15:47 pm
door Raymond
VWrijder schreef:
VWrijder schreef:Ik denk dat er weinig T2's rondrijden met 5 bougies in de motor...
Leuk detail: bij mijn motor bleek ook een 5e bougie tussen de cilinderkop en het plaatwerk te liggen.
Ik ook (in 2 delen :? ) :D

Geplaatst: wo okt 22, 2008 21:01 pm
door Max
Turbo.d schreef:
airhead schreef:
Turbo.d schreef:mijn broer R-Tech had ook een 5e bougie in z'n bussie...
Maar die zat wel gewoon in de motor?
ja tussen het plaatwerk.
Gebeurd wel vaker, val ie bij het verwisselen tudden blok en beplating en zijn sommige monteurs te beroerd om 'm er ff tussenuit te halen. (veelal wordt gedacht "die trilt er bij de eerste rit wel tussenuit" (niet dus) 8)

stevig rietje en touwtje doen wonderen

Geplaatst: za mei 09, 2009 11:02 am
door Familiebusje
Had ik vorige week op vakantie nog, bougies checken na langer reis non-stop 1500 km (4 tankstops) leek me goed idee vanwege inhouden van mijn type4 2l motor bij bergopwaarts.
Bougies zagen er goed uit, helaas lijkt m'n derde cylinder wat problemen te hebben, roeitige aanslag op zijkant van de bougie. Dus maar eens de kleppen laten checken. Gaan volgens mij vastzitten bij hoge temp.
In ieder geval: bougie tussen beplating en cylinder van cylinder 4. Toen een geribbeld rietje uit een kinderdrinkbeker gepakt en daar een dubbel touwtje doorheen geregen zodat je een lusje aan het ene uiteinde krijgt. Dit lusje als een soort lasso om de gevallen bougie heengedaan, en toen aan de andere kant van het rietje de twee touwtjes strakgetrokken. Zo krijg je elke moeilk te bereiken bougie wel los volgens mij.