Bougies lezen , Of wat is er met mijn motor aan de hand

Verzamelforum voor alle Sticky's.
Heb je een vraag of probleem, zoek dan eerst eens hier!
Forumregels
Het is alleen mogelijk om in de schatkamer te lezen.
Mocht je een artikel hebben dat in de schatkamer thuis hoort, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom.
Dit artikel kun je aan een van de mods sturen via PB.
Klik voor de Mods

Er zal nog het eea aan topics verplaatst worden.
Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 9629
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » wo okt 22, 2008 15:24 pm

airhead schreef:
Turbo.d schreef:mijn broer R-Tech had ook een 5e bougie in z'n bussie...
Maar die zat wel gewoon in de motor?
ja tussen het plaatwerk.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Raymond
Gevorderde
Berichten: 747
Lid geworden op: di sep 25, 2007 22:47 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Raymond » wo okt 22, 2008 15:47 pm

VWrijder schreef:
VWrijder schreef:Ik denk dat er weinig T2's rondrijden met 5 bougies in de motor...
Leuk detail: bij mijn motor bleek ook een 5e bougie tussen de cilinderkop en het plaatwerk te liggen.
Ik ook (in 2 delen :? ) :D
Busloos..

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8139
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: 10 meter boven NAP; Wieringen

Bericht door Max » wo okt 22, 2008 21:01 pm

Turbo.d schreef:
airhead schreef:
Turbo.d schreef:mijn broer R-Tech had ook een 5e bougie in z'n bussie...
Maar die zat wel gewoon in de motor?
ja tussen het plaatwerk.
Gebeurd wel vaker, val ie bij het verwisselen tudden blok en beplating en zijn sommige monteurs te beroerd om 'm er ff tussenuit te halen. (veelal wordt gedacht "die trilt er bij de eerste rit wel tussenuit" (niet dus) 8)
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Familiebusje
Nieuweling
Berichten: 32
Lid geworden op: ma mar 10, 2008 20:29 pm
Locatie: Tholen

stevig rietje en touwtje doen wonderen

Bericht door Familiebusje » za mei 09, 2009 11:02 am

Had ik vorige week op vakantie nog, bougies checken na langer reis non-stop 1500 km (4 tankstops) leek me goed idee vanwege inhouden van mijn type4 2l motor bij bergopwaarts.
Bougies zagen er goed uit, helaas lijkt m'n derde cylinder wat problemen te hebben, roeitige aanslag op zijkant van de bougie. Dus maar eens de kleppen laten checken. Gaan volgens mij vastzitten bij hoge temp.
In ieder geval: bougie tussen beplating en cylinder van cylinder 4. Toen een geribbeld rietje uit een kinderdrinkbeker gepakt en daar een dubbel touwtje doorheen geregen zodat je een lusje aan het ene uiteinde krijgt. Dit lusje als een soort lasso om de gevallen bougie heengedaan, en toen aan de andere kant van het rietje de twee touwtjes strakgetrokken. Zo krijg je elke moeilk te bereiken bougie wel los volgens mij.
Wat ik weet, wil ik delen.
Al is dat niet veel.......

Plaats reactie