benzineslangen T2b
Forumregels
Het is alleen mogelijk om in de schatkamer te lezen.
Mocht je een artikel hebben dat in de schatkamer thuis hoort, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom.
Dit artikel kun je aan een van de mods sturen via PB.
Klik voor de Mods
Er zal nog het eea aan topics verplaatst worden.
Het is alleen mogelijk om in de schatkamer te lezen.
Mocht je een artikel hebben dat in de schatkamer thuis hoort, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom.
Dit artikel kun je aan een van de mods sturen via PB.
Klik voor de Mods
Er zal nog het eea aan topics verplaatst worden.
benzineslangen T2b
Beste bussers,
Ik heb even een vraagje. Komend weekend wil ik weer verder klussen aan mijn projectje T2b 2,0 liter uit 1979. Dit weekend staan de benzinepomp en de benzine leidingen op het programma. Maar omdat de bus niet hier in Utrecht staat zou ik even willen vragen wat de lengtes en diameters van de leidingen naar de pomp en carbs zijn, zodat ik deze alvast kan kopen en zaterdag meteen aan de slag kan.
thanks!
Ik heb even een vraagje. Komend weekend wil ik weer verder klussen aan mijn projectje T2b 2,0 liter uit 1979. Dit weekend staan de benzinepomp en de benzine leidingen op het programma. Maar omdat de bus niet hier in Utrecht staat zou ik even willen vragen wat de lengtes en diameters van de leidingen naar de pomp en carbs zijn, zodat ik deze alvast kan kopen en zaterdag meteen aan de slag kan.
thanks!
[img]http://www.ratwell.com/dotmac/Pictures/ ... ntHose.jpg[/img]
Wij gebruiken altijd die stoffen, maar ik wil het ook wel eens weten..
Wij gebruiken altijd die stoffen, maar ik wil het ook wel eens weten..
- smurfd
- Actief Lid
- Berichten: 242
- Lid geworden op: do mei 18, 2006 21:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: franeker
de rubberen zijn beter zeggen ze dubbelwandig de stoffen lekken sneller en je ziet niet snel dat ze poreus zijn
smurf www.vdubstuff.nl
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3858
- Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Heerlen
ik hoor juist dat de stoffen beter zouden zijn,
door dit soort tegenstellingen wordt ik af en toe gek
in het VW-wereldje. Als leek hoop ik dat er toch ns iemand
is die het me kan bewijzen.
No offense hoor!
Maar als leek moet ik het gewoon hebben van de expertise van
anderen!
door dit soort tegenstellingen wordt ik af en toe gek
in het VW-wereldje. Als leek hoop ik dat er toch ns iemand
is die het me kan bewijzen.
No offense hoor!
Maar als leek moet ik het gewoon hebben van de expertise van
anderen!
onderdelen nodig? PB maar!
-
- Actief Lid
- Berichten: 228
- Lid geworden op: wo mar 28, 2007 11:26 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Wognum
- Contacteer:
Nog een vraagje over benzineslangen.
We hebben 2 T2b's, beide uit 1977, maar ook beide met een ander verloop van de benzineslangen.
Momenteel zijn we bezig met het klussen aan onze nieuwe aanwinst, een T2b Westfalia type Berlin, bij deze is echter geknutselt met de benzineslangen. Dit willen we herstellen aangezien we ook een lichte benzinelucht ruiken. Dus we dachten we kijken bij onze 'oude' T2b hoe daar het leidingverloop is, maar dat loopt dus anders.
Beide bussen hebben een 1600 motor.
Heeft iemand een schema, tekening of foto hoe het één en ander verloopt?
We hebben 2 T2b's, beide uit 1977, maar ook beide met een ander verloop van de benzineslangen.
Momenteel zijn we bezig met het klussen aan onze nieuwe aanwinst, een T2b Westfalia type Berlin, bij deze is echter geknutselt met de benzineslangen. Dit willen we herstellen aangezien we ook een lichte benzinelucht ruiken. Dus we dachten we kijken bij onze 'oude' T2b hoe daar het leidingverloop is, maar dat loopt dus anders.
Beide bussen hebben een 1600 motor.
Heeft iemand een schema, tekening of foto hoe het één en ander verloopt?
Volgens de APK mogen stoffen leidingen officieel niet meer... Heb ik laatst op een sleuteldag van KCN Limburg gehoord.ik hoor juist dat de stoffen beter zouden zijn,
door dit soort tegenstellingen wordt ik af en toe gek
in het VW-wereldje.
Plus ik heb zelf de ervaring dat de rubberen minder snel uitdrogen.