benzineslangen T2b

Verzamelforum voor alle Sticky's.
Heb je een vraag of probleem, zoek dan eerst eens hier!
Forumregels
Het is alleen mogelijk om in de schatkamer te lezen.
Mocht je een artikel hebben dat in de schatkamer thuis hoort, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom.
Dit artikel kun je aan een van de mods sturen via PB.
Klik voor de Mods

Er zal nog het eea aan topics verplaatst worden.
bugsnbusses

Bericht door bugsnbusses » vr dec 21, 2007 2:34 am

''nu heb ik er 1 voor en 1 achter de benzinepomp''

das niet altijd een goed idee! een filter achter de benzinepomp! (tussen pomp en carburateur) het ligt er natuurlijk wel aan of je injectie of carburatie hebt maar bij carburateurs gebeurt het wel eens dat het vlotter blijft hangen,dan kan de druk in de leiding en dan dus ook in het filter aardig oplopen! en daar kunnen de filtertjes niet tegen,met als gevolg dat ze knappen, dit wederom kan tot een onvrijwillig kampvuurtje leiden. dit is mij helaas een keer overkomen met mn kever. en ik geloof dat vw_s zn kever dit ook al eens heeft mee gemaakt!
dus als het even mogelijk is plaats hem voor de benzinepomp(tussen tank en pomp) is wel een stuk veiliger in mijn ogen!
suc6 :D

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » vr dec 21, 2007 7:49 am

bugsnbusses schreef:''nu heb ik er 1 voor en 1 achter de benzinepomp''

das niet altijd een goed idee! een filter achter de benzinepomp! (tussen pomp en carburateur) het ligt er natuurlijk wel aan of je injectie of carburatie hebt maar bij carburateurs gebeurt het wel eens dat het vlotter blijft hangen,dan kan de druk in de leiding en dan dus ook in het filter aardig oplopen! en daar kunnen de filtertjes niet tegen,met als gevolg dat ze knappen, dit wederom kan tot een onvrijwillig kampvuurtje leiden. dit is mij helaas een keer overkomen met mn kever. en ik geloof dat vw_s zn kever dit ook al eens heeft mee gemaakt!
dus als het even mogelijk is plaats hem voor de benzinepomp(tussen tank en pomp) is wel een stuk veiliger in mijn ogen!
suc6 :D
en buiteten de motor ruimte plaatsen is weer nog veiliger..
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
dirks
Nieuweling
Berichten: 45
Lid geworden op: wo okt 25, 2006 15:46 pm
Locatie: Antwerpen

Bericht door dirks » vr dec 21, 2007 14:47 pm

Weet er iemand hoe dik de leiding moet zijn die uit de tank komt bij een t2b met 2.0l motor?
Dirk

Gebruikersavatar
VWrijder
Luchtgekoeld
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 9:39 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door VWrijder » vr dec 21, 2007 15:36 pm

dirks schreef:Weet er iemand hoe dik de leiding moet zijn die uit de tank komt bij een t2b met 2.0l motor?
Dirk
Ik heb 6mm slang gebruikt
[size=125][color=#FF0000]Denk an die Umwelt fahr mit dem Bus[/color][/size]

wallie
Actief Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: ma okt 22, 2007 14:55 pm
Locatie: Waspik

Bericht door wallie » wo feb 20, 2008 22:39 pm

VWrijder schreef:Dit vond ik ook wel interessant (met name over het rode slangetje):
Afbeelding
Ga ik binnenkort ff checken...
Waar wordt nummer 28 eigenlijk op aangesloten?

airhead
Luchtgekoeld
Berichten: 1328
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:46 am
Bouwjaar Bus: 1978

Bericht door airhead » wo feb 20, 2008 23:23 pm

Luchtfilter, zo te zien.

Ik heb er ook nog een: waarom lopen 10 en 10A zo'n eind omhoog en wat is die rare verdikking in de leiding?

joopmcjoop

Bericht door joopmcjoop » do feb 21, 2008 0:22 am

10 en 10a lopen door de oortjes van je bus heen
reden? iets met temepratuur ofzo?

8art
Beginner
Berichten: 50
Lid geworden op: wo aug 16, 2006 8:28 am

categorie 'wat is dit?'

Bericht door 8art » do feb 21, 2008 8:09 am

wilde gok:
hier ademt het systeem

vapor breather system

Inactief Account

Bericht door Inactief Account » do feb 21, 2008 9:23 am

deze zorgen ervoor dat je benzine niet via de ontluchting in je luchtfilter kan komen

en de verdikkingen zorgen ervoor bij extreme warmte dat er geen warme benzine damp terug je tank in kan komen
en geen warme benzine damp in je carburateur komt

terug dringen van explosie gevaar

Gebruikersavatar
wouthwortel
Luchtgekoeld
Berichten: 4092
Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
Locatie: overbetuwe

Bericht door wouthwortel » do feb 21, 2008 14:46 pm

bugsnbusses schreef:''nu heb ik er 1 voor en 1 achter de benzinepomp''

,dan kan de druk in de leiding en dan dus ook in het filter aardig oplopen! en daar kunnen de filtertjes niet tegen,met als gevolg dat ze knappen, suc6 :D
Zorg dus altijd voor een pomp met retourleiding of een pomp die naarmate de druk oploopt minder hard gaat pompen!!

Wouth

wallie
Actief Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: ma okt 22, 2007 14:55 pm
Locatie: Waspik

Bericht door wallie » do feb 21, 2008 18:36 pm

airhead schreef:Luchtfilter, zo te zien.

Ik heb er ook nog een: waarom lopen 10 en 10A zo'n eind omhoog en wat is die rare verdikking in de leiding?
Op het luchtfilter ja? Ik dacht op één van de twee vacuumpijpjes van de carborateur maar als je naar het plaatje kijkt lijkt het inderdaad op het luchtfilter. Nu heeft mijn luchtfilter (oliebad) wel drie aansluitmogelijkheden de vraag is welke moet ik hebben????

En waar is dat vacuumpijpje aan de voorkant van de carborateur dan voor???

Zijn dat eigenlijk speciale pijpjes nummer 27 en 28?

Ferry Kager
Beginner
Berichten: 60
Lid geworden op: za jul 28, 2007 22:57 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Bericht door Ferry Kager » za mar 15, 2008 0:33 am

net wilde ik wat benzineslangen halen, bij een grote autozaak. maar het kleinste wat ze hadden was de 3 mm. deze kan ik dan beter met klemmen vast zetten denk ik?
en dat is dan voor de kleine stukjes in het ontluchtingssysteem?

6 mm wordt gebruik voor die uit de tank komt?

Mvg,
Ferry

Gebruikersavatar
BenW
Nieuweling
Berichten: 49
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 18:09 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door BenW » di mei 27, 2008 12:45 pm

Nu na een paar jaar kan ik zeggen dat ik minder enthousiast ben over de leidingen met de stoffen buitenkant. Uitgedroogde leidingen kun je visueel niet controleren op scheurtjes. De mechanische pomp is maar een zwak pompje en als de leidingen lucht trekken door haarscheurtjes, dan komt er geen benzine meer aan bij de carbs. (met een lange zoektocht waarom de bus niet start tot gevolg als je niet eerst de benzine toevoer controleert!).

Plaats reactie