benzineslangen T2b

Verzamelforum voor alle Sticky's.
Heb je een vraag of probleem, zoek dan eerst eens hier!
Forumregels
Het is alleen mogelijk om in de schatkamer te lezen.
Mocht je een artikel hebben dat in de schatkamer thuis hoort, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom.
Dit artikel kun je aan een van de mods sturen via PB.
Klik voor de Mods

Er zal nog het eea aan topics verplaatst worden.
Gebruikersavatar
BenW
Nieuweling
Berichten: 49
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 18:09 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door BenW » ma mei 07, 2007 17:52 pm

Ik heb ze vervangen door de onderste, met stof aan de buitenkant. Waarom? Omdat deze op rol waren bij mijn vriendelijke auto onderdelen handelaar aan de amsterdamsestraatweg.

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » ma mei 07, 2007 17:55 pm

ok
en hoe zijn jouw ervaringen dan?

kunnen we anders geen poll maken
dus met de vraag:
waar kies jij voor
a) Cohline 7x2.5 mm
b) Continental 7x3 mm
c) Continental 7x2.5 mm

Moderator aan het werk zetten! :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik heb namelijk nog steeds geen idee,
de meningen blijven verdeeld helaas
onderdelen nodig? PB maar!

vw_s

Bericht door vw_s » ma mei 07, 2007 19:05 pm

zoiets als............
dat klinkt vreemd Serge
Nee hoor, ik bedoel dat ik niet weet welk merk de slangen zijn die ik gebruik maar ze zijn qua maten en uiterlijk hetzelfde.

Gebruikersavatar
densh
Actief Lid
Berichten: 156
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 20:27 pm
Locatie: dordrecht

Bericht door densh » zo mei 20, 2007 12:41 pm

heej, ik heb ook een vraagje over benzineslangen.
ik heb een 2 liter motor, en de benzineslang die vanaf de rechter caberateur naar beneden gaat( kort stukje slang ) en op de andere slang aangesloten zit is nogal poreus en zelfs nat, dit is denk ik ook de oorzaak waar de benzinelucht vandaan komt die we in de bus ruiken!!
maar als ik deze wil vervangen kan ik hem dan gewoon loshalen en er een andere tussen zetten of moet ik dan eerst het een en ander afklemmen????? gr maarten
live to burn, ride the fire

vw_s

Bericht door vw_s » zo mei 20, 2007 17:33 pm

Het is verstandig om eerst de verbinding tussen benzinetank en het stuk dat je wilt vervangen te onderbreken.
Met andere woorden; zet een klem (griptang bijvoorbeeld) op een stuk slang dat tussen de benzinetank en de plek waar je hem los wilt maken, zit. Zo lopen er geen liters benzine de motorruimte in. Iets van benzine zal er altijd uitkomen, maar zo beperk je het een beetje.
Als er eenmaal een klem opziet kun je hem losmaken en vervangen.
Succes!

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » ma jun 18, 2007 16:51 pm

Nou valt het mij op, dat er mensen zijn die de benzinefilter in de motorruimte hebben zitten óf onder de bus (m.a.w. dus niet in benzineruimte)

Wat zeggen de 'experts' hierover?
Ik ben benieuwd naar wat beter of verstandiger of leuker of ..... is.
onderdelen nodig? PB maar!

Gebruikersavatar
Robert
Luchtgekoeld
Berichten: 3197
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 14:56 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Bericht door Robert » ma jun 18, 2007 17:04 pm

Hilfigerbus schreef:Nou valt het mij op, dat er mensen zijn die de benzinefilter in de motorruimte hebben zitten óf onder de bus (m.a.w. dus niet in benzineruimte)

Wat zeggen de 'experts' hierover?
Ik ben benieuwd naar wat beter of verstandiger of leuker of ..... is.
Op advies van Sjef ga ik mijn benzinefilter buiten de motorruimte plaatsen. Hij komt bij mij net onder de tank te zitten.
In de motorruimte wordt het behoorlijk warm en vaak komt het filter dan in aanraking met de hete delen van de motor.
Ter voorkoming van een brandje los ik het dus zo op.

Groeten,
Robert 8)
Member of ACF

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » ma jun 18, 2007 17:14 pm

De mijne zat van origine ook al niet in de motorruimte, maar ook
niet in de tankruimte.
onderdelen nodig? PB maar!

Gebruikersavatar
Robert
Luchtgekoeld
Berichten: 3197
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 14:56 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Bericht door Robert » ma jun 18, 2007 17:24 pm

Ik bedoel dat het filter onder de tank komt te hangen, niet in de tankruimte.
Dus de ruimte bij de versnellingsbak.

Groeten,
Robert 8)
Member of ACF

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » ma jun 18, 2007 17:25 pm

Robert schreef:Ik bedoel dat het filter onder de tank komt te hangen, niet in de tankruimte.
Dus de ruimte bij de versnellingsbak.

Groeten,
Robert 8)
OK duidelijk :wink:
onderdelen nodig? PB maar!

Gebruikersavatar
BenW
Nieuweling
Berichten: 49
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 18:09 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door BenW » ma jun 18, 2007 21:59 pm

Robert schreef:Ik bedoel dat het filter onder de tank komt te hangen, niet in de tankruimte.
Dus de ruimte bij de versnellingsbak.

Groeten,
Robert 8)
Daar kwam ik met het vervangen van de leidingen een heel oud filter tegen. Ik heb ook de filters uit de motoruimte niet terug geplaatst, nu heb ik er 1 voor en 1 achter de benzinepomp. Eentje meteen onder de tank was waarschijnlijk ook voldoende geweest.

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » do jul 19, 2007 9:30 am

Ik heb nog steeds geen eenduidig antwoord op mijn vraag.
Welke benzineslangen zijn nou het beste?
onderdelen nodig? PB maar!

T2Bay

Bericht door T2Bay » vr jul 27, 2007 15:27 pm

Hilfigerbus schreef:Nou valt het mij op, dat er mensen zijn die de benzinefilter in de motorruimte hebben zitten óf onder de bus (m.a.w. dus niet in benzineruimte)

Wat zeggen de 'experts' hierover?
Ik ben benieuwd naar wat beter of verstandiger of leuker of ..... is.
De mijne zat onder de bus, vastgebonden aan de uitlaat :!: :!:

Nu zit hij tegen de achterwand in de motorruimte. In principe hoeft er helemaal geen tussen er zit er ook al een in de benzinepomp (Type4 motor). Als je voor goede slangen zorgt en nieuwe, degelijke klemmen is er niks op tegen om hem in de motorruimte te maken. Ik heb alle slangen vervangen door de met textiel omhulde slang van berner (kopen ze waarschijnlijk ook gewoon ergens in).

Gebruikersavatar
VWrijder
Luchtgekoeld
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 9:39 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door VWrijder » do dec 20, 2007 9:53 am

Hilfigerbus schreef:Ik heb nog steeds geen eenduidig antwoord op mijn vraag.
Welke benzineslangen zijn nou het beste?
Ik heb onlangs de hele slangenbende vervangen (leuk als de griptang aan het stukje slang vanaf de tank loskomt terwijl je er op je rug onder ligt trouwens....*Blub! Gorgel*) en ik heb slangen gebruikt die er uitzien zoals de cohline. Heb ik ook in mijn Kever gebruikt destijds en die bevielen prima. Ik weet overigens niet of het ook van het merk Cohline is en dat is volgens mij wat vw_s dat bedoelde met:
vw_s schreef:zoiets als de Cohline.
Daarvoor had ik van die hele stoere slangen met een metalen mantel en die begonnen op een gegeven moment zo'n beetje over de volledige lengte te lekken. Net als het type met een stoffen mantel kun je hier niet zien dat er van die haarscheurtjes in komen (preventief vervangen is volgens mij altijd beter dan wachten tot het gaat lekken.)

Wat betreft Conti of Cohline: volgens mij maakt het geen fluit uit. in beide gevallen is het rubber de zwakste schakel. Zodra dat verdroogd is is het over met de pret.

Overigens zat ik met verbazing te kijken naar de link:
http://homepage.mac.com/ratwell/Parts/PhotoAlbum21.html
Daar zitten allerlei metalen benzineleidingen onder de bus met aan de uiteinden korte stukjes slang. Bijvoorbeeld van de tank naar de benzinepomp. Bij mijn type 4motor is alles slang... (afgezien van de tankontluchting uiteraard) :?: Hoe zit dat?
Laatst gewijzigd door VWrijder op do dec 20, 2007 10:02 am, 2 keer totaal gewijzigd.
[size=125][color=#FF0000]Denk an die Umwelt fahr mit dem Bus[/color][/size]

Gebruikersavatar
VWrijder
Luchtgekoeld
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 9:39 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door VWrijder » do dec 20, 2007 10:00 am

Dit vond ik ook wel interessant (met name over het rode slangetje):
Afbeelding
Ga ik binnenkort ff checken...
[size=125][color=#FF0000]Denk an die Umwelt fahr mit dem Bus[/color][/size]

Plaats reactie