benzineslangen T2b
Forumregels
Het is alleen mogelijk om in de schatkamer te lezen.
Mocht je een artikel hebben dat in de schatkamer thuis hoort, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom.
Dit artikel kun je aan een van de mods sturen via PB.
Klik voor de Mods
Er zal nog het eea aan topics verplaatst worden.
Het is alleen mogelijk om in de schatkamer te lezen.
Mocht je een artikel hebben dat in de schatkamer thuis hoort, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom.
Dit artikel kun je aan een van de mods sturen via PB.
Klik voor de Mods
Er zal nog het eea aan topics verplaatst worden.
''nu heb ik er 1 voor en 1 achter de benzinepomp''
das niet altijd een goed idee! een filter achter de benzinepomp! (tussen pomp en carburateur) het ligt er natuurlijk wel aan of je injectie of carburatie hebt maar bij carburateurs gebeurt het wel eens dat het vlotter blijft hangen,dan kan de druk in de leiding en dan dus ook in het filter aardig oplopen! en daar kunnen de filtertjes niet tegen,met als gevolg dat ze knappen, dit wederom kan tot een onvrijwillig kampvuurtje leiden. dit is mij helaas een keer overkomen met mn kever. en ik geloof dat vw_s zn kever dit ook al eens heeft mee gemaakt!
dus als het even mogelijk is plaats hem voor de benzinepomp(tussen tank en pomp) is wel een stuk veiliger in mijn ogen!
suc6
das niet altijd een goed idee! een filter achter de benzinepomp! (tussen pomp en carburateur) het ligt er natuurlijk wel aan of je injectie of carburatie hebt maar bij carburateurs gebeurt het wel eens dat het vlotter blijft hangen,dan kan de druk in de leiding en dan dus ook in het filter aardig oplopen! en daar kunnen de filtertjes niet tegen,met als gevolg dat ze knappen, dit wederom kan tot een onvrijwillig kampvuurtje leiden. dit is mij helaas een keer overkomen met mn kever. en ik geloof dat vw_s zn kever dit ook al eens heeft mee gemaakt!
dus als het even mogelijk is plaats hem voor de benzinepomp(tussen tank en pomp) is wel een stuk veiliger in mijn ogen!
suc6
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
en buiteten de motor ruimte plaatsen is weer nog veiliger..bugsnbusses schreef:''nu heb ik er 1 voor en 1 achter de benzinepomp''
das niet altijd een goed idee! een filter achter de benzinepomp! (tussen pomp en carburateur) het ligt er natuurlijk wel aan of je injectie of carburatie hebt maar bij carburateurs gebeurt het wel eens dat het vlotter blijft hangen,dan kan de druk in de leiding en dan dus ook in het filter aardig oplopen! en daar kunnen de filtertjes niet tegen,met als gevolg dat ze knappen, dit wederom kan tot een onvrijwillig kampvuurtje leiden. dit is mij helaas een keer overkomen met mn kever. en ik geloof dat vw_s zn kever dit ook al eens heeft mee gemaakt!
dus als het even mogelijk is plaats hem voor de benzinepomp(tussen tank en pomp) is wel een stuk veiliger in mijn ogen!
suc6
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
categorie 'wat is dit?'
wilde gok:
hier ademt het systeem
vapor breather system
hier ademt het systeem
vapor breather system
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Zorg dus altijd voor een pomp met retourleiding of een pomp die naarmate de druk oploopt minder hard gaat pompen!!bugsnbusses schreef:''nu heb ik er 1 voor en 1 achter de benzinepomp''
,dan kan de druk in de leiding en dan dus ook in het filter aardig oplopen! en daar kunnen de filtertjes niet tegen,met als gevolg dat ze knappen, suc6
Wouth
Op het luchtfilter ja? Ik dacht op één van de twee vacuumpijpjes van de carborateur maar als je naar het plaatje kijkt lijkt het inderdaad op het luchtfilter. Nu heeft mijn luchtfilter (oliebad) wel drie aansluitmogelijkheden de vraag is welke moet ik hebben????airhead schreef:Luchtfilter, zo te zien.
Ik heb er ook nog een: waarom lopen 10 en 10A zo'n eind omhoog en wat is die rare verdikking in de leiding?
En waar is dat vacuumpijpje aan de voorkant van de carborateur dan voor???
Zijn dat eigenlijk speciale pijpjes nummer 27 en 28?
-
- Beginner
- Berichten: 60
- Lid geworden op: za jul 28, 2007 22:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
Nu na een paar jaar kan ik zeggen dat ik minder enthousiast ben over de leidingen met de stoffen buitenkant. Uitgedroogde leidingen kun je visueel niet controleren op scheurtjes. De mechanische pomp is maar een zwak pompje en als de leidingen lucht trekken door haarscheurtjes, dan komt er geen benzine meer aan bij de carbs. (met een lange zoektocht waarom de bus niet start tot gevolg als je niet eerst de benzine toevoer controleert!).