benzineslangen T2b

Verzamelforum voor alle Sticky's.
Heb je een vraag of probleem, zoek dan eerst eens hier!
Forumregels
Het is alleen mogelijk om in de schatkamer te lezen.
Mocht je een artikel hebben dat in de schatkamer thuis hoort, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom.
Dit artikel kun je aan een van de mods sturen via PB.
Klik voor de Mods

Er zal nog het eea aan topics verplaatst worden.
Gebruikersavatar
BenW
Nieuweling
Berichten: 49
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 18:09 pm
Locatie: Utrecht

benzineslangen T2b

Bericht door BenW » ma mar 26, 2007 9:37 am

Beste bussers,

Ik heb even een vraagje. Komend weekend wil ik weer verder klussen aan mijn projectje T2b 2,0 liter uit 1979. Dit weekend staan de benzinepomp en de benzine leidingen op het programma. Maar omdat de bus niet hier in Utrecht staat zou ik even willen vragen wat de lengtes en diameters van de leidingen naar de pomp en carbs zijn, zodat ik deze alvast kan kopen en zaterdag meteen aan de slag kan.

thanks!

Gebruikersavatar
BenW
Nieuweling
Berichten: 49
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 18:09 pm
Locatie: Utrecht

Re: benzineslangen T2b

Bericht door BenW » wo mar 28, 2007 13:12 pm

BenW schreef:Beste bussers,
gevonden:
http://homepage.mac.com/ratwell/Parts/PhotoAlbum21.html

Gebruikersavatar
Remmie
Actief Lid
Berichten: 388
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 16:13 pm
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Remmie » wo mar 28, 2007 13:34 pm

Hee dat is zeker nutig informatie.
Top dat je het er even bij gezet hebt. \:D/
Go into a fitting room and yell real loudly 'Hey! We're out of toilet paper

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » wo apr 25, 2007 17:41 pm

Er bestaan 2 soorten slangen, die met zo'n stoffen behuizing en die rubberen. Welke van de 2 zijn het beste?
Ik hoor hier namelijk verschillende geluiden over.......... :?

AirBus
Luchtgekoeld
Berichten: 2382
Lid geworden op: do feb 01, 2007 13:56 pm

Bericht door AirBus » do apr 26, 2007 8:16 am

[img]http://www.ratwell.com/dotmac/Pictures/ ... ntHose.jpg[/img]

Wij gebruiken altijd die stoffen, maar ik wil het ook wel eens weten..

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » do apr 26, 2007 8:33 am

3 verschillende zelfs?

hmmm weer wat geleerd! :lol:

Gebruikersavatar
smurfd
Actief Lid
Berichten: 240
Lid geworden op: do mei 18, 2006 21:10 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: franeker

Bericht door smurfd » za apr 28, 2007 14:04 pm

de rubberen zijn beter zeggen ze dubbelwandig de stoffen lekken sneller en je ziet niet snel dat ze poreus zijn

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » za apr 28, 2007 15:10 pm

ik hoor juist dat de stoffen beter zouden zijn,
door dit soort tegenstellingen wordt ik af en toe gek
in het VW-wereldje. Als leek hoop ik dat er toch ns iemand
is die het me kan bewijzen.
No offense hoor!

Maar als leek moet ik het gewoon hebben van de expertise van
anderen!
onderdelen nodig? PB maar!

bono66
Actief Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: wo mar 28, 2007 11:26 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Wognum
Contacteer:

Bericht door bono66 » do mei 03, 2007 14:16 pm

Nog een vraagje over benzineslangen.

We hebben 2 T2b's, beide uit 1977, maar ook beide met een ander verloop van de benzineslangen.
Momenteel zijn we bezig met het klussen aan onze nieuwe aanwinst, een T2b Westfalia type Berlin, bij deze is echter geknutselt met de benzineslangen. Dit willen we herstellen aangezien we ook een lichte benzinelucht ruiken. Dus we dachten we kijken bij onze 'oude' T2b hoe daar het leidingverloop is, maar dat loopt dus anders.
Beide bussen hebben een 1600 motor.

Heeft iemand een schema, tekening of foto hoe het één en ander verloopt?

vw_s

Bericht door vw_s » ma mei 07, 2007 4:42 am

ik hoor juist dat de stoffen beter zouden zijn,
door dit soort tegenstellingen wordt ik af en toe gek
in het VW-wereldje.
Volgens de APK mogen stoffen leidingen officieel niet meer... Heb ik laatst op een sleuteldag van KCN Limburg gehoord.
Plus ik heb zelf de ervaring dat de rubberen minder snel uitdrogen.

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » ma mei 07, 2007 7:38 am

Afbeelding

en welke van deze 2 rubberen types
bedoel je dan Serge?
onderdelen nodig? PB maar!

vw_s

Bericht door vw_s » ma mei 07, 2007 7:42 am

Ik zou voor de Cohline gaan...

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » ma mei 07, 2007 7:43 am

vw_s schreef:Ik zou voor de Cohline gaan...
die heb je zelf dus ook?
onderdelen nodig? PB maar!

vw_s

Bericht door vw_s » ma mei 07, 2007 7:45 am

Alle slangen die vervangen moeten worden, worden vervangen door zoiets als de Cohline.

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » ma mei 07, 2007 15:44 pm

vw_s schreef:Alle slangen die vervangen moeten worden, worden vervangen door zoiets als de Cohline.
zoiets als............
dat klinkt vreemd Serge
onderdelen nodig? PB maar!

Plaats reactie