Afstellen versnellingspook
Forumregels
Het is alleen mogelijk om in de schatkamer te lezen.
Mocht je een artikel hebben dat in de schatkamer thuis hoort, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom.
Dit artikel kun je aan een van de mods sturen via PB.
Klik voor de Mods
Er zal nog het eea aan topics verplaatst worden.
Het is alleen mogelijk om in de schatkamer te lezen.
Mocht je een artikel hebben dat in de schatkamer thuis hoort, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom.
Dit artikel kun je aan een van de mods sturen via PB.
Klik voor de Mods
Er zal nog het eea aan topics verplaatst worden.
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Hai,
Ik heb een aantal jaren geleden ook een probleem gehad dat ie steeds slechter ging schakelen, 1e, 2e en achteruit.
Eerst een Mooie Empi quickshifter gekocht, probleem nog steeds aanwezig
Toen maar een andere versnellingsbak erin gezet
Probleem nog steeds aanwezig #$%^%$*&
Uiteindelijk als laatste maar even naar het kruiskoppelingetje achteraan gekeken, en wat blijkt IS LEKKER VERSLETEN
Nieuwe erop gezet (10 minuten werk) en weer schakelen als een tierelier.
Misschien heeft iemand er iets aan
In ieder geval een mooie pook aan over gehouden die heerlijk sckakelt.
Groeten
Rene
Ik heb een aantal jaren geleden ook een probleem gehad dat ie steeds slechter ging schakelen, 1e, 2e en achteruit.
Eerst een Mooie Empi quickshifter gekocht, probleem nog steeds aanwezig
Toen maar een andere versnellingsbak erin gezet
Probleem nog steeds aanwezig #$%^%$*&
Uiteindelijk als laatste maar even naar het kruiskoppelingetje achteraan gekeken, en wat blijkt IS LEKKER VERSLETEN
Nieuwe erop gezet (10 minuten werk) en weer schakelen als een tierelier.
Misschien heeft iemand er iets aan
In ieder geval een mooie pook aan over gehouden die heerlijk sckakelt.
Groeten
Rene
Lucht bevriest en kookt nooit
-
- Actief Lid
- Berichten: 228
- Lid geworden op: wo mar 28, 2007 11:26 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Wognum
- Contacteer:
Even een kleine mischien onbenullige vraag, maar waar heb je precies 'achteraan' gekeken?bluebus schreef:Hai,
Ik heb een aantal jaren geleden ook een probleem gehad dat ie steeds slechter ging schakelen, 1e, 2e en achteruit.
Eerst een Mooie Empi quickshifter gekocht, probleem nog steeds aanwezig
Toen maar een andere versnellingsbak erin gezet
Probleem nog steeds aanwezig #$%^%$*&
Uiteindelijk als laatste maar even naar het kruiskoppelingetje achteraan gekeken, en wat blijkt IS LEKKER VERSLETEN
Nieuwe erop gezet (10 minuten werk) en weer schakelen als een tierelier.
Misschien heeft iemand er iets aan
In ieder geval een mooie pook aan over gehouden die heerlijk sckakelt.
Groeten
Rene
lekker rijden en schakelen.
Hoi,
ik heb mijn bus al een half jaar en hij heeft altijd (kl#$&$@@te) geschakeld. net toen ik dacht het zal de bak wel zijn ik rij deze wel op heb ik toch even een set busjes besteld bij paruzzi om de spelling van de schakelstan af te halen en vervolgens het bovenstaande gedaan met het plaatje afstellen. ook heb ik de olie in de bak vervangen. bij mijn 1600 moter is dat pak hem beet 3 liter. aan de achterkant van de bak ( tegen de koppelinhg aan zit een inbus (een erg grote) deze draai je los om af te tappen. draai deze inbus er weer in en draai dan aan de bestuurders kant de grote inbus los aan de zijkant van de bak en vul de olie aan tot dit er weer uiloopt.
dit alles heeft ervoor gezorgd dat we nu zonder schakelproblemen op weg gaan
en ik ben erg blij....als je bakolie metaal kleurig is zegt dat iets over de staat van je bak (en dan zal het bovenstaande weinig helpen.
totale kosten setje paruzzi busjes 17 euri.... kruiskoppeling 20 euri , 4 liter bak olie 25 euri... 2 uur werk op een brug en behoorlijk vieze pootjes.
heel veel geluk als je er ook aan gaat beginnen
greetz Jan
ik heb mijn bus al een half jaar en hij heeft altijd (kl#$&$@@te) geschakeld. net toen ik dacht het zal de bak wel zijn ik rij deze wel op heb ik toch even een set busjes besteld bij paruzzi om de spelling van de schakelstan af te halen en vervolgens het bovenstaande gedaan met het plaatje afstellen. ook heb ik de olie in de bak vervangen. bij mijn 1600 moter is dat pak hem beet 3 liter. aan de achterkant van de bak ( tegen de koppelinhg aan zit een inbus (een erg grote) deze draai je los om af te tappen. draai deze inbus er weer in en draai dan aan de bestuurders kant de grote inbus los aan de zijkant van de bak en vul de olie aan tot dit er weer uiloopt.
dit alles heeft ervoor gezorgd dat we nu zonder schakelproblemen op weg gaan
en ik ben erg blij....als je bakolie metaal kleurig is zegt dat iets over de staat van je bak (en dan zal het bovenstaande weinig helpen.
totale kosten setje paruzzi busjes 17 euri.... kruiskoppeling 20 euri , 4 liter bak olie 25 euri... 2 uur werk op een brug en behoorlijk vieze pootjes.
heel veel geluk als je er ook aan gaat beginnen
greetz Jan
sex, BUS and rock & Rollllll
das niet alles....voor je schakelgenot
hoi mannen,
net terug van vakantie lees ik het bericht van thijs 84... je hebt wel het goede aangeschaft, maar in mijn optiek moeten er nog 2 bussenbij, die je bij de rubberhoezen over je schakelstang heen moet schuiven. product nummer : 21408 dit heet een Schakelstang geleidebussen set
de twee lannge bussen hebben een nok aan de binnen kant deze moeten in een uitsparing vallen van de stang zelf. (dit betekent stan los maken op de plekken waar dat kan voor de eertse bus helemaal naar voren trekken tot de nokken zichtbaar zijn en later de s\achtrerkant losmaken bij de kruiskoppeling die je toch al ging vervangen en naar achterschuiven. let wel op dat de bussen bij het terugschuiven nog in de uitsparing zit.
verder onder je schakelpook het nylon opvulbusje die ook in de set zit niet vergeten.
succes
gr Jan
net terug van vakantie lees ik het bericht van thijs 84... je hebt wel het goede aangeschaft, maar in mijn optiek moeten er nog 2 bussenbij, die je bij de rubberhoezen over je schakelstang heen moet schuiven. product nummer : 21408 dit heet een Schakelstang geleidebussen set
de twee lannge bussen hebben een nok aan de binnen kant deze moeten in een uitsparing vallen van de stang zelf. (dit betekent stan los maken op de plekken waar dat kan voor de eertse bus helemaal naar voren trekken tot de nokken zichtbaar zijn en later de s\achtrerkant losmaken bij de kruiskoppeling die je toch al ging vervangen en naar achterschuiven. let wel op dat de bussen bij het terugschuiven nog in de uitsparing zit.
verder onder je schakelpook het nylon opvulbusje die ook in de set zit niet vergeten.
succes
gr Jan
sex, BUS and rock & Rollllll
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: das niet alles....voor je schakelgenot
welke bedoel je??jan schreef:verder onder je schakelpook het nylon opvulbusje die ook in de set zit niet vergeten.
succes
gr Jan
Wouth
welk opvul busje?
he wouth
het opvulbusje die ik bedoel, zit echt aan het begin van de schakelstang onder de cabine. dat is het busje die voor de stang gecentreerd houdt. helaas lukt het me niet om een foto op deze site te krijgen (kun je me evt uitleggen hoe dat werkt dan zet ik het fotootje er even bij)
gr Jan
het opvulbusje die ik bedoel, zit echt aan het begin van de schakelstang onder de cabine. dat is het busje die voor de stang gecentreerd houdt. helaas lukt het me niet om een foto op deze site te krijgen (kun je me evt uitleggen hoe dat werkt dan zet ik het fotootje er even bij)
gr Jan
sex, BUS and rock & Rollllll
- VWrijder
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2398
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 9:39 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: welk opvul busje?
jan schreef:he wouth
het opvulbusje die ik bedoel, zit echt aan het begin van de schakelstang onder de cabine. dat is het busje die voor de stang gecentreerd houdt. helaas lukt het me niet om een foto op deze site te krijgen (kun je me evt uitleggen hoe dat werkt dan zet ik het fotootje er even bij)
gr Jan
[size=125][color=#FF0000]Denk an die Umwelt fahr mit dem Bus[/color][/size]
Heb hem net nog even afgesteld..
Zet hem in ze vrij..
Leg het plaatje precies in het midden.
Lekker vet erin.. (brede kant van plaatje rechts)
Pook erin.. (hou alles precies recht in het midden)
Niet te lange bouten erin..
Even testen,, hij schakelt perfect nu!
8)
(wat een verschil!)
Zet hem in ze vrij..
Leg het plaatje precies in het midden.
Lekker vet erin.. (brede kant van plaatje rechts)
Pook erin.. (hou alles precies recht in het midden)
Niet te lange bouten erin..
Even testen,, hij schakelt perfect nu!
8)
(wat een verschil!)
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!
Re: welk opvul busje?
Hmm, ik heb ook zo'n setje besteld, omdat het schakelen toch niet altijd even soepeltjes verloopt. Nu heb ik wel een idee waar die 'shuttles' moeten komen:VWrijder schreef:jan schreef:he wouth
het opvulbusje die ik bedoel, zit echt aan het begin van de schakelstang onder de cabine. dat is het busje die voor de stang gecentreerd houdt. helaas lukt het me niet om een foto op deze site te krijgen (kun je me evt uitleggen hoe dat werkt dan zet ik het fotootje er even bij)
gr Jan
Maar dan heb ik nog 3 dingen over: een witte, rubberen ring, een zwart dopje en een wit plastic cylindertje (zie foto). Een van deze laatste 2 zal wel het 'opvulbusje' zijn waar eerder over werd gesproken, maar waar horen die andere 2 thuis? In Haynes kon ik dit niet vinden..... :-kjan schreef:hoi mannen,
net terug van vakantie lees ik het bericht van thijs 84... je hebt wel het goede aangeschaft, maar in mijn optiek moeten er nog 2 bussenbij, die je bij de rubberhoezen over je schakelstang heen moet schuiven. product nummer : 21408 dit heet een Schakelstang geleidebussen set
de twee lannge bussen hebben een nok aan de binnen kant deze moeten in een uitsparing vallen van de stang zelf. (dit betekent stan los maken op de plekken waar dat kan voor de eertse bus helemaal naar voren trekken tot de nokken zichtbaar zijn en later de s\achtrerkant losmaken bij de kruiskoppeling die je toch al ging vervangen en naar achterschuiven. let wel op dat de bussen bij het terugschuiven nog in de uitsparing zit.
verder onder je schakelpook het nylon opvulbusje die ook in de set zit niet vergeten.
succes
gr Jan
Groet, Martijn
- vwadventurewagon
- Actief Lid
- Berichten: 152
- Lid geworden op: di apr 03, 2007 23:13 pm
- Locatie: Antwerpen