Met zun zessen deel 5
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10982
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Met zun zessen deel 5
na deel 1tm4 met 5 personen zijn we dit jaar het avontuuur aangegaan met een pup erbij van 5maanden. van het ras kooiker(zodat het nog een beetje past in de bus)
zoals in de vorige delen te lezen valt staan we graag op camperplaatsen. om de volgende redenen.
-de plekjes zijn vaak best mooi.
-het is er vaak rustig
-we staan er vaak maar kort
-het is vaak gratis of een tientje. per nacht. en aangezien we in alles elf voorzienend zijn snappen we vaak niet waarom we 40 euro zouden moeten betalen voor een stukje grasveld.
voordat we echt vertrokken hebben we een test weekend in zeewolde gedaan. vorig jaar met een paar vrienden een speedbootje gekocht uit de jaren 70 en die hebben we meegenomen om wat te spelen op het water. de kinderen op surf les.
de eerste overnachting met de de kleptent was een verademing. lekker ruim qua lengte maar ook breedte omdat wij een berlin hebben met dus een smaller bed. Nu heb je bij je schouders meer ruimte om naast elkaar te liggen en is met minder synchroonzwemmen qua slapen;)
De boot hangt ook prima achter de bus maar het lijkt dat de trekhaak net een 1 a 2 cm uit het midden zit waardoor de boot bovend e 80kmpu gaat slingeren. en de bandje zijn nog al klein dus dat is niet fijn.
1 van de oude bandjes ging ook lek dus die hebben we met velg en al vervangen. gelukkig nog in harderwijk ipv op een snelweg.
met de hond ging ook prima. haar reis kooi past precies bij de bijrijder op de grond voor het slapen en tijdens het rijden op het aanrecht.
Na dit test weekend
een klein weekje thuis klussen en kiezen waarheen we gaan. Dat was dit jaar wat lastiger beslissen. corona maakte het een en ander wat onzeker. aangezien de camperplaatsen wel een beetje gokken is of er plek is en dan de uitwijkplek naar een camping vol kan zijn was dat wat lastig beslissen.
welke wind richting wisten we ook niet zo goed. willen we zee bossen of een meer? Steden gingen we sowieso vermijden.
uit eindelijk hadden we een eerste doel en dat was camping de oosterberg epen op bezoek bij Jerupke. Gelukkig kwam er last minute een plekje vrij en hebben we die kunnen verlengen naar 2 nachten. Het was fijn om een start doel te hebben want we waren wat besluiteloos.
Onderweg hebben we nog een familie uitbreiding gekost genaamd Driek.
Driek is een hondenhok op de trekhaak. Je hond moet wel erg stinken wil je hem daar vervoeren. maar voor bagage is het wel ideaal. buitenspeelgoed en camping materiaal zoals stroomkabels en kriksteuntjes bodyboard eenwieler... cobb etc kon er mooi in. daardoor was de ruimte onder bank in de bus een stuk leger en kon daar mooi tijdelijk af en toe wat in gepropt worden.
voor de rest de bus gepakt zoals altijd met de curver kratjes. 1 per persoon. 1 voor de hond 1 vor speelgoed en 1 voor eten wat buiten de koelkast kan. tijdens het rijden staan er 4 op het achterbed. en 3 op de klepkastjes naast de bank. 2 vouwfietsen op het dak. 1 douchetank(zwarte vuilwatertank 20ltr) op de vloer.
na Epen hebben we besloten om met en overnachting in natuurgebied làvesnois bij een watermolen.
richting de noord franse kust te gaan bij Calias.
daar hebben we de campings vermeden wat een stuk rustiger is dan een normale camping. minder drukke buren of mensen die om je bus sjouwen naar de wc. minder gerammel met kliko`s en dergelijk. en ook niet samen dampen in een toilet gebouw.
daarna weer met een bocht om antwerpen ivm lockdown en avondklok naar huis gereden.
geen pech geen regen veel zon. een unicum voor ons;)
oh ja nog op de terug weg 5 km voorbij utrecht (waar 14 jaar geleden ons bus avontuur is begonnen) de 100.000 aangetikt. de bus destijds met ongeveer 50.000 gekocht. de motor is nog origineel en ongereviseerd ze loopt nu 1 op 6 a 7 dat is wel beter geweest ondanks de automaat. deze winter maar eens kijken wat het beste is om te doen.
zoals in de vorige delen te lezen valt staan we graag op camperplaatsen. om de volgende redenen.
-de plekjes zijn vaak best mooi.
-het is er vaak rustig
-we staan er vaak maar kort
-het is vaak gratis of een tientje. per nacht. en aangezien we in alles elf voorzienend zijn snappen we vaak niet waarom we 40 euro zouden moeten betalen voor een stukje grasveld.
voordat we echt vertrokken hebben we een test weekend in zeewolde gedaan. vorig jaar met een paar vrienden een speedbootje gekocht uit de jaren 70 en die hebben we meegenomen om wat te spelen op het water. de kinderen op surf les.
de eerste overnachting met de de kleptent was een verademing. lekker ruim qua lengte maar ook breedte omdat wij een berlin hebben met dus een smaller bed. Nu heb je bij je schouders meer ruimte om naast elkaar te liggen en is met minder synchroonzwemmen qua slapen;)
De boot hangt ook prima achter de bus maar het lijkt dat de trekhaak net een 1 a 2 cm uit het midden zit waardoor de boot bovend e 80kmpu gaat slingeren. en de bandje zijn nog al klein dus dat is niet fijn.
1 van de oude bandjes ging ook lek dus die hebben we met velg en al vervangen. gelukkig nog in harderwijk ipv op een snelweg.
met de hond ging ook prima. haar reis kooi past precies bij de bijrijder op de grond voor het slapen en tijdens het rijden op het aanrecht.
Na dit test weekend
een klein weekje thuis klussen en kiezen waarheen we gaan. Dat was dit jaar wat lastiger beslissen. corona maakte het een en ander wat onzeker. aangezien de camperplaatsen wel een beetje gokken is of er plek is en dan de uitwijkplek naar een camping vol kan zijn was dat wat lastig beslissen.
welke wind richting wisten we ook niet zo goed. willen we zee bossen of een meer? Steden gingen we sowieso vermijden.
uit eindelijk hadden we een eerste doel en dat was camping de oosterberg epen op bezoek bij Jerupke. Gelukkig kwam er last minute een plekje vrij en hebben we die kunnen verlengen naar 2 nachten. Het was fijn om een start doel te hebben want we waren wat besluiteloos.
Onderweg hebben we nog een familie uitbreiding gekost genaamd Driek.
Driek is een hondenhok op de trekhaak. Je hond moet wel erg stinken wil je hem daar vervoeren. maar voor bagage is het wel ideaal. buitenspeelgoed en camping materiaal zoals stroomkabels en kriksteuntjes bodyboard eenwieler... cobb etc kon er mooi in. daardoor was de ruimte onder bank in de bus een stuk leger en kon daar mooi tijdelijk af en toe wat in gepropt worden.
voor de rest de bus gepakt zoals altijd met de curver kratjes. 1 per persoon. 1 voor de hond 1 vor speelgoed en 1 voor eten wat buiten de koelkast kan. tijdens het rijden staan er 4 op het achterbed. en 3 op de klepkastjes naast de bank. 2 vouwfietsen op het dak. 1 douchetank(zwarte vuilwatertank 20ltr) op de vloer.
na Epen hebben we besloten om met en overnachting in natuurgebied làvesnois bij een watermolen.
richting de noord franse kust te gaan bij Calias.
daar hebben we de campings vermeden wat een stuk rustiger is dan een normale camping. minder drukke buren of mensen die om je bus sjouwen naar de wc. minder gerammel met kliko`s en dergelijk. en ook niet samen dampen in een toilet gebouw.
daarna weer met een bocht om antwerpen ivm lockdown en avondklok naar huis gereden.
geen pech geen regen veel zon. een unicum voor ons;)
oh ja nog op de terug weg 5 km voorbij utrecht (waar 14 jaar geleden ons bus avontuur is begonnen) de 100.000 aangetikt. de bus destijds met ongeveer 50.000 gekocht. de motor is nog origineel en ongereviseerd ze loopt nu 1 op 6 a 7 dat is wel beter geweest ondanks de automaat. deze winter maar eens kijken wat het beste is om te doen.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3155
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Met zun zessen deel 5
Tof hoor! Ziet er allemaal gezellig uit.
Take the planet and make it spin your way
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2655
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Met zun zessen deel 5
Mooi verslag en mooi dat deze keer de reis probleemloos is verlopen.
Wat de motor betreft, heeft deze ook injectie of is deze met carburateurs?
Ik zou in ieder geval beginnen met de compressie eens te meten.
De kans is groot dat je nokkenas is versleten, dat is echt een zwak punt van de type 4.
Indien je gaat reviseren raad ik je aan om er type 1 nokvolgers in te zetten, dat kan door bussen in de bestaande nokvolger boringen te zetten.
Wat de motor betreft, heeft deze ook injectie of is deze met carburateurs?
Ik zou in ieder geval beginnen met de compressie eens te meten.
De kans is groot dat je nokkenas is versleten, dat is echt een zwak punt van de type 4.
Indien je gaat reviseren raad ik je aan om er type 1 nokvolgers in te zetten, dat kan door bussen in de bestaande nokvolger boringen te zetten.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10982
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Met zun zessen deel 5
dat was het zeker!door Wilfred » 10 aug 2020, 14:57
Tof hoor! Ziet er allemaal gezellig uit.
het is een cj met originele carbs.blokkever schreef: ↑ma aug 10, 2020 15:08 pmMooi verslag en mooi dat deze keer de reis probleemloos is verlopen.
Wat de motor betreft, heeft deze ook injectie of is deze met carburateurs?
Ik zou in ieder geval beginnen met de compressie eens te meten.
De kans is groot dat je nokkenas is versleten, dat is echt een zwak punt van de type 4.
Indien je gaat reviseren raad ik je aan om er type 1 nokvolgers in te zetten, dat kan door bussen in de bestaande nokvolger boringen te zetten.
inderdaad compressie testen is de eerste stap en misschien nog een rondje rollerbank en de gegevens vergelijken met een jaar of 5 geleden.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: Met zun zessen deel 5
We hebben weer genoten van jullie gezelschap en de-grote-Fahtal-in-en-uitpak-show!fahtal schreef:na deel 1tm4 met 5 personen zijn we dit jaar het avontuuur aangegaan met een pup erbij van 5maanden. van het ras kooiker(zodat het nog een beetje past in de bus)
zoals in de vorige delen te lezen valt staan we graag op camperplaatsen. om de volgende redenen.
-de plekjes zijn vaak best mooi.
-het is er vaak rustig
-we staan er vaak maar kort
-het is vaak gratis of een tientje. per nacht. en aangezien we in alles elf voorzienend zijn snappen we vaak niet waarom we 40 euro zouden moeten betalen voor een stukje grasveld.
voordat we echt vertrokken hebben we een test weekend in zeewolde gedaan. vorig jaar met een paar vrienden een speedbootje gekocht uit de jaren 70 en die hebben we meegenomen om wat te spelen op het water. de kinderen op surf les.
de eerste overnachting met de de kleptent was een verademing. lekker ruim qua lengte maar ook breedte omdat wij een berlin hebben met dus een smaller bed. Nu heb je bij je schouders meer ruimte om naast elkaar te liggen en is met minder synchroonzwemmen qua slapen;)
De boot hangt ook prima achter de bus maar het lijkt dat de trekhaak net een 1 a 2 cm uit het midden zit waardoor de boot bovend e 80kmpu gaat slingeren. en de bandje zijn nog al klein dus dat is niet fijn.Spoiler:
1 van de oude bandjes ging ook lek dus die hebben we met velg en al vervangen. gelukkig nog in harderwijk ipv op een snelweg.
met de hond ging ook prima. haar reis kooi past precies bij de bijrijder op de grond voor het slapen en tijdens het rijden op het aanrecht.
Na dit test weekend
een klein weekje thuis klussen en kiezen waarheen we gaan. Dat was dit jaar wat lastiger beslissen. corona maakte het een en ander wat onzeker. aangezien de camperplaatsen wel een beetje gokken is of er plek is en dan de uitwijkplek naar een camping vol kan zijn was dat wat lastig beslissen.
welke wind richting wisten we ook niet zo goed. willen we zee bossen of een meer? Steden gingen we sowieso vermijden.
uit eindelijk hadden we een eerste doel en dat was camping de oosterberg epen op bezoek bij Jerupke. Gelukkig kwam er last minute een plekje vrij en hebben we die kunnen verlengen naar 2 nachten. Het was fijn om een start doel te hebben want we waren wat besluiteloos.
Onderweg hebben we nog een familie uitbreiding gekost genaamd Driek.Driek is een hondenhok op de trekhaak. Je hond moet wel erg stinken wil je hem daar vervoeren. maar voor bagage is het wel ideaal. buitenspeelgoed en camping materiaal zoals stroomkabels en kriksteuntjes bodyboard eenwieler... cobb etc kon er mooi in. daardoor was de ruimte onder bank in de bus een stuk leger en kon daar mooi tijdelijk af en toe wat in gepropt worden.Spoiler:
voor de rest de bus gepakt zoals altijd met de curver kratjes. 1 per persoon. 1 voor de hond 1 vor speelgoed en 1 voor eten wat buiten de koelkast kan. tijdens het rijden staan er 4 op het achterbed. en 3 op de klepkastjes naast de bank. 2 vouwfietsen op het dak. 1 douchetank(zwarte vuilwatertank 20ltr) op de vloer.na Epen hebben we besloten om met en overnachting in natuurgebied làvesnois bij een watermolen.Spoiler: richting de noord franse kust te gaan bij Calias.Spoiler:
Spoiler:
daar hebben we de campings vermeden wat een stuk rustiger is dan een normale camping. minder drukke buren of mensen die om je bus sjouwen naar de wc. minder gerammel met kliko`s en dergelijk. en ook niet samen dampen in een toilet gebouw.
daarna weer met een bocht om antwerpen ivm lockdown en avondklok naar huis gereden.Spoiler:
geen pech geen regen veel zon. een unicum voor ons;)
oh ja nog op de terug weg 5 km voorbij utrecht (waar 14 jaar geleden ons bus avontuur is begonnen) de 100.000 aangetikt. de bus destijds met ongeveer 50.000 gekocht. de motor is nog origineel en ongereviseerd ze loopt nu 1 op 6 a 7 dat is wel beter geweest ondanks de automaat. deze winter maar eens kijken wat het beste is om te doen.Spoiler:
Wat een creatieve ideeën hebben jullie toch.
Prettig kennis te maken met jullie 2 nieuwe reisgenoten en heel knap dat jullie jullie plan door hebben gezet.
Hopenlijk lukt het om nog een weekendje te meeten, deze zomer!
Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: Met zun zessen deel 5
Ow... en mocht je serieus willen kijken naar een gunstiger verbruik.... ik heb nog een handbak liggen......
Laatst gewijzigd door jerupke op ma aug 10, 2020 21:41 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10982
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Met zun zessen deel 5
2x onnodig dikke quote... amateur!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: Met zun zessen deel 5
Beter kijken, jonguhfahtal schreef:2x onnodig dikke quote... amateur!
Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10982
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Met zun zessen deel 5
Met zo'n brakke koppelingskabel zeker...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: Met zun zessen deel 5
Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
Re: Met zun zessen deel 5
Voor diegene die het interesseert: wij hebben in 2014 bij VolksRepairs in Berkel en Rodenrijs een motorrevisie (VEGE) laten uitvoeren aan onze 2.0 liter injectie (ook automaat). Deze zomer naar Sardinië 1 op 9,5 gereden. Olieverbruik 300ml op 1500 km ongeveer. Erg blij mee, nog steeds. Liep voorheen ook 1 op 6. Op de snelweg tuffen we meestal rond de 95 op de teller.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10982
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Met zun zessen deel 5
Goede info. Ik rijdt 100 tot 110.... en veel snelweg gedaan deze vakantie.... dus dat slurpt ook
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Gliset
- Moderator
- Berichten: 2389
- Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Meppel
Re: Met zun zessen deel 5
Ik zal de bonnetjes van deze vakantie er nog eens bij pakken, maar zo uit mijn hoofd varieert het verbruik tussen de 1 op 8+ en 1 op 10-. Die laatste was bij heel warm weer getankt (dat lijkt ook wat uit te maken) en snelweg (ca 90km/u op GPS) met een lichte neerwaartse helling. Die eerste was met veel lokale ritjes. De meeste tankbeurten kwam ik rond de 1 op 8,5 uit dacht ik. Bus met kar en fietsen, 2L motor handgeschakeld. Voor de vakantie olie op peil gebracht en zo tussendoor een kleine liter toegevoegd, ca 2500km gereden.
'79 VW T2 Berlin
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10982
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Met zun zessen deel 5
Hoe was de staat van de motor voor revisie? En als ik vragen mag? Wat waren de kosten?Existenz schreef: ↑do aug 13, 2020 16:04 pmVoor diegene die het interesseert: wij hebben in 2014 bij VolksRepairs in Berkel en Rodenrijs een motorrevisie (VEGE) laten uitvoeren aan onze 2.0 liter injectie (ook automaat). Deze zomer naar Sardinië 1 op 9,5 gereden. Olieverbruik 300ml op 1500 km ongeveer. Erg blij mee, nog steeds. Liep voorheen ook 1 op 6. Op de snelweg tuffen we meestal rond de 95 op de teller.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
Re: Met zun zessen deel 5
Vandaag 440km met 41 liter, van ten zuiden van Turijn door de Alpen naar zwarte woud..
Moet wel Eggen dat ie terug uit het zuiden altijd netter loopt dan heen.
Op Corsica is het veel stijler en motor remmen dan 1/8,5 a 9
Moet wel Eggen dat ie terug uit het zuiden altijd netter loopt dan heen.
Op Corsica is het veel stijler en motor remmen dan 1/8,5 a 9