De grote reis door zuid Europa! LAATSE UPDATE

Voor alle uw kampeer gerelateerde zaken. Tips, truuks, mooie plekken.
T2Smurfje
Nieuweling
Berichten: 33
Lid geworden op: di okt 22, 2019 15:21 pm
Bouwjaar Bus: 1968

De grote reis door zuid Europa! LAATSE UPDATE

Bericht door T2Smurfje » za nov 02, 2019 13:49 pm

Hallo vrienden,

Mijn naam is Leroy, samen met mijn vriendin Kady hebben wij een prachtige vw t2a westfalia in ons bezit en zijn we inmiddels een aantal dagen onderweg richting de winterzon.

Vanuit Nederland vertrokken door Duitsland. De eerste dag een stop gemaakt in het prachtige Rothenburg. Een mooi, sprookjesachtig, middeleeuws dorpje. Alsof je een tijdmachine naar de middeleeuwen hebt genomen! Temperaturen waren best laag, dus hadden we zeker elkaar nodig om de koude nacht door te komen.
Veel leuke kleine restaurantjes, winkels en prachtige gebouwen. Onderweg naar het oosten of zuiden (via Duitsland) dan is het zeker waard om daar een stop te maken en te genieten van alles wat dit schattige dorp te bieden heeft. Parkeren en overnachten kan op meerdere plekken. Wij hebben zelf gekozen voor P5 (te vinden in Google maps). We stonden mooi beschut onder een grote boom, naast het openbare toilet om de hoek (zeer schoon en 24/7 open). Parkeren is vanaf 18.00 tot 09.00 gratis en zeer goed bereikbaar. We hebben heerlijk, met een veilig gevoel overnacht.

Vervolgens de volgende dag in 1 streep doorgereden naar Italië. De route Salzburg - Villach was prima te doen met onze 51-jarige smurf. Helaas heel veel mist, regen en werkzaamheden aan de weg gehad, daardoor was het een spannend avontuur om Italië te bereiken.

Eenmaal in Italië aangekomen, een meerdaagse stop gemaakt bij onze vriend in Lison (Portogruaro). Heerlijk vertoefd op de wijngaard met heerlijke wijntjes, etentjes en het onwijs geweldige gezelschap van Toni en Carlo Bigai. Mochten jullie willen weten, de wijngaard heet A Mi Manera. Indien dit de interesse wekt van een van jullie, weet dat je daar altijd welkom bent en zeker van ALLE gemakken voorzien bent. Douchen, toiletten, stroom, gezelligheid, eten en niet geheel onbelangrijk.... Wijn.. Heel veel wijn.. (geloof me, je komt daar niet meer weg).
Bij interesse, stuur een PB en dan kunnen we altijd doorgeven dat er iemand langskomt)

Helaas zit het er inmiddels op en moesten we weer verder richting, jawel Monaco...

We keken al uit om met onze brul smurf door de tunnels van Monte Carlo te rijden en de Ferraris, porsches en Aston Martin's in het niets te laten verdwijnen onder het gebrul van onze VW t2a..

Helaas zitten we tot nu toe nog in Italië, Padua te dromen over de avonturen in Monaco, omdat onze blauwe smurf ons in de steek heeft gelaten en onderweg op de snelweg besloot om het linkerachterwiel maar uit te poepen. Borgklip van de kroonmoer was nergens te bekennen en zodoende de kroonmoer los geraakt. Dankzij de anwb afgesleept naar een vakgarage waar de auto gemaakt gaat worden. De behuizing van de rem achter is enigzins versleten waardoor trillingen onstaan, moeren losraken etc etc. Alles zit er weer goed onder, geen schade opgelopen gelukkig, maar we nemen het zekere voor het onzekere en laten een nieuwe rembehuizing overkomen om zeker te zijn dat we onze weg naar Portugal veilig kunnen vervolgen.

Hopelijk a.s. Maandag weer verder op tour!

We houden jullie op de hoogte en reacties/vragen/tips zijn zeker welkom onder deze post!

Grazie e saluti!
Afbeelding

Voor meer foto's hebben we een Instagram pagina aangemaakt! Komende tijd zullen er meer foto's op verschijnen. Zoek in Instagram op: volkswagent2club!

Als jullie leuke foto's toesturen, kunnen wij deze ook posten met een mooi verhaal erbij
Laatst gewijzigd door T2Smurfje op zo dec 01, 2019 22:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: De grote reis door zuid Europa!

Bericht door Tuinkabouter90 » za nov 02, 2019 23:44 pm

kijk dat zijn leuke verhalen, oke wiel kapot een beetje minder, echter horen zulke dingen bij het avontuur van rijden met de bus :-)
monaco is inderdaad wel grappig om door heen te rijden. dit jaar ook geweest.
heel veel plezier nog op jullie reis. :-)

Gebruikersavatar
Cali
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di dec 13, 2011 21:22 pm
Bouwjaar Bus: 1977

Re: De grote reis door zuid Europa!

Bericht door Cali » zo nov 03, 2019 12:56 pm

Mooie reis! Panne hoort er altijd een beetje bij. Niet al te veel schade verder hoop ik?
2 jaar terug in Monaco geweest. Erg leuk om je bus tussen de Ferrari's te parkeren. Net boven de Noord-oostkant van de haven heb je trouwens een parkeergarage die hoog genoeg is voor je bus. Lukte mij net mét een westfalia dak erbovenop. Parking Ostende dacht ik.

T2Smurfje
Nieuweling
Berichten: 33
Lid geworden op: di okt 22, 2019 15:21 pm
Bouwjaar Bus: 1968

Re: De grote reis door zuid Europa!

Bericht door T2Smurfje » zo nov 03, 2019 13:35 pm

Hey hey,

Godzijdank geen verdere schade. De wang van de band is alleen een beetje oppervlakkig beschadigd. Gelukkig reden we gewoon netjes 80kmh en konden we op de motor afremmen.

Voor wat de parking betreft, onze bus is 196 hoog en past tot nu toe zelfs in de kleinste garages. En ja... Ik ben dan een klein kind en moet dan de motor even "revven".. Met onze bak klinkt het alsof er een drag car door de tunnels en garages rijdt haha.

Dan heb ik nog een vraagje, wellicht dat een van jullie dat weet. Op onze motor is een plaatje van Rolls Royce gemonteerd met het volgende erop :

Rolls Royce Spey Engine.
Wat mag dit betekenen? Na wat intensief zoeken heeft RR ooit boxermotoren gemaakt voor vliegtuigen (De Spey afdeling). En we weten dat onze motor ooit geswapt is voor een nieuwe.. Maar zou dat een RR boxer zijn?

Ik hoor graag van jullie! Foto:


Afbeelding

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6359
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: De grote reis door zuid Europa!

Bericht door old brumax » zo nov 03, 2019 17:48 pm

Volgens mij heeft iemand dat plaatje ergen gevonden en vond het wel leuk staan, temeer daar er in de midden een gedeelte is weggekrast.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: De grote reis door zuid Europa!

Bericht door jerupke » zo nov 03, 2019 20:00 pm

Voor de goede orde, ik denk dat je Rothenburg ob der Tauber bedoeld (er bestaan nog 2 Rothenburg's in het Zuiden van Dld).

We gaan er minstens 1x per jaar naartoe, geweldig ook in Kerstsfeer.

Verder mooi verhaal, hoor.
Jammer dat de kroonmoer even losgelopen is, maar zo te horen komt ook dat weer helemaal goed.

Heel veel plezier en keep them stories rollin'

Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.

(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

T2Smurfje
Nieuweling
Berichten: 33
Lid geworden op: di okt 22, 2019 15:21 pm
Bouwjaar Bus: 1968

Re: De grote reis door zuid Europa!

Bericht door T2Smurfje » zo nov 03, 2019 20:08 pm

Beste jerupke, je hebt helemaal gelijk! Rothenburg ob der Tauber!

Morgen hopelijk de reis vervolgen, we keep you posted!

T2Smurfje
Nieuweling
Berichten: 33
Lid geworden op: di okt 22, 2019 15:21 pm
Bouwjaar Bus: 1968

Re: De grote reis door zuid Europa!

Bericht door T2Smurfje » di nov 05, 2019 11:18 am

Het vervolg...

Na wachten en wachten bij de garage voor, jawel, 3 dagen waren wij gisteren weer in de gelegenheid om eindelijk weer op pad te kunnen. Onze smurf is weer opgelapt en was ready om weer te gaan!

We zijn via Genua naar Frankrijk gereden en we hebben gekozen voor het plaatsje Menton in Frankrijk om te overnachten. Als je hier aankomt in de nacht, dan wordt je al betoverd door de schoonheid van de Franse riviera. Palmbomen, mooie gebouwen, het geruis van de zee.. Een plek waar het waard is om je VW t2 te laten overnachten!

We hebben heerlijk overnacht op de parking : Old Town parking. Vanaf 19.00 tot 09.00 gratis en een openbaar toilet om de hoek. Helaas vroeg wakker geschud door de veegwagens, maar verder een super veilige plek om een dutje te doen! En dan... Dan wordt je wakker, schuif je de gordijnen open en het eerste wat je ziet zijn de zonnestralen door de palmbomen heen met een prachtig uitzicht op zee. Dit dorp, zo rustig, kalm en prachtig aangelegd lijkt een paradijs op aarde.

Eten, drinken, het kost allemaal niks hier en zelfs als de telefoon even aan de lader moet, geen probleem!

Vandaag gaan we verder richting Portugal en zien we wel weer wat we tegenkomen. Tot nu toe alleen maar plekken gezien die we niet wilden missen. Houd je netzoveel van een mooi uitzichtje als ons, this is the place to be!

Tot de volgende!


Afbeelding

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: De grote reis door zuid Europa!

Bericht door jerupke » di nov 05, 2019 12:44 pm

T2Smurfje schreef:Het vervolg...

Na wachten en wachten bij de garage voor, jawel, 3 dagen waren wij gisteren weer in de gelegenheid om eindelijk weer op pad te kunnen. Onze smurf is weer opgelapt en was ready om weer te gaan!

We zijn via Genua naar Frankrijk gereden en we hebben gekozen voor het plaatsje Menton in Frankrijk om te overnachten. Als je hier aankomt in de nacht, dan wordt je al betoverd door de schoonheid van de Franse riviera. Palmbomen, mooie gebouwen, het geruis van de zee.. Een plek waar het waard is om je VW t2 te laten overnachten!

We hebben heerlijk overnacht op de parking : Old Town parking. Vanaf 19.00 tot 09.00 gratis en een openbaar toilet om de hoek. Helaas vroeg wakker geschud door de veegwagens, maar verder een super veilige plek om een dutje te doen! En dan... Dan wordt je wakker, schuif je de gordijnen open en het eerste wat je ziet zijn de zonnestralen door de palmbomen heen met een prachtig uitzicht op zee. Dit dorp, zo rustig, kalm en prachtig aangelegd lijkt een paradijs op aarde.

Eten, drinken, het kost allemaal niks hier en zelfs als de telefoon even aan de lader moet, geen probleem!

Vandaag gaan we verder richting Portugal en zien we wel weer wat we tegenkomen. Tot nu toe alleen maar plekken gezien die we niet wilden missen. Houd je netzoveel van een mooi uitzichtje als ons, this is the place to be!

Tot de volgende!


Afbeelding
Mooi man, mooi verslag met leuke tips en ... goed dat jullie weer rijdend zijn! Njoy!

Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.

(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: De grote reis door zuid Europa!

Bericht door fahtal » di nov 05, 2019 16:07 pm

goed bezig! jullie zetten aardig wat km op de teller! houdt het oliepeil in de gaten als je zoveel km`s rijd op een dag. succes en veel plezier!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

T2Smurfje
Nieuweling
Berichten: 33
Lid geworden op: di okt 22, 2019 15:21 pm
Bouwjaar Bus: 1968

Re: De grote reis door zuid Europa!

Bericht door T2Smurfje » wo nov 06, 2019 0:09 am

Kleine update!

We zijn inmiddels in Spanje beland! Na de grens Frankrijk Spanje (richting Barcelona) afslag 2 genomen. Dicht bij de afslag zit namelijk een camping met een Nederlandse eigenaar die zo lief was om ons een plaatsje te geven met jawel, lekkere douches, electriciteit, voor een zeer zeer zacht prijsje :D We staan op camping L'Albera, nabij de plaats Capmany. Morgen weer verder richting Barcelona, Sitges en Vilanova il a Geltrú!

Oliepeil check ik ongeveer elke 400km en tot nu toe (na ongeveer 2000km) heb ik pas 200ml olie hoeven vullen.
Verder rijdt onze bus ongeveer 1 op 10 / 1op 12 (benzine). Ik moet eerlijk zeggen dat ik verwacht had vaker te moeten tanken.. Vooral na alle bergwegen, heuvel landschappen en weg werkzaamheden.. Ik weet eigenlijk niet of dit zuinig is voor een bus als dit, of dat het beter kan.. Hoor graag wat jullie denken!

Slaaplekker of goedemorgen!!

Adios!
Afbeelding

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: De grote reis door zuid Europa!

Bericht door jerupke » wo nov 06, 2019 0:58 am

Dat gaat voorspoedig! Mooie plaatsen zo te horen.

200ml op 2000km is prima, houden zo.
En dat verbruik is ook heel netjes.
De meeste busjes verbruiken wat meer, zeker volgepakt.

Keep them coming!

Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.

(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: De grote reis door zuid Europa!

Bericht door fahtal » wo nov 06, 2019 5:06 am

Klinkt allemaal top!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: De grote reis door zuid Europa!

Bericht door mobiel70 » wo nov 06, 2019 8:50 am

Dit klinkt als een geweldig mooi avontuur! Geniet er van en hou' het spul heel!
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: De grote reis door zuid Europa!

Bericht door EeVeeWee » wo nov 06, 2019 9:59 am

Leuk dat je dit verhaal met ons deelt, veel plezier verder!
Dus.

Plaats reactie