Roadtrip Italië (Toscane)

Voor alle uw kampeer gerelateerde zaken. Tips, truuks, mooie plekken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bjorn78
Actief Lid
Berichten: 117
Lid geworden op: di jul 03, 2012 22:18 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Oudegem

Roadtrip Italië (Toscane)

Bericht door Bjorn78 » ma jul 22, 2013 16:59 pm

Op 5 juli zijn we 's morgens vertrokken richting Basel (Zwitserland) voor onze eerste tussenstop en overnachting op hotel. Dit was zo'n 600 km, wel een paar keer gestopt om de benen te strekken en iets te eten en drinken. De volgende morgen na het ontbijt weer direct vertrokken door het prachtige Zwitserland richting Arezzo naar het zonnige Toscane. Natuurlijk ook met de nodige stops zodat ook de motor even kon afkoelen. Na nog eens 730 km kwamen we 's avonds aan op onze bestemming. Een oude boerderij tussen de wijngaarden. 10 jaar geleden geheel opgeknapt en verbouwd tot gastenkamers. De eigenaars zijn wijnboeren en maken een deel van de wijn op het domein.

Het vertrek en de reis door Zwitserland:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het domein in Italië: ('Prato al Sole' in Bucine ; geboekt via www.interhome.be )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een paar uitstapjes naar oa. Cortona, Multipulciano en Greve in Chianti (langs de SR 222 met de bochtige baantjes dwars door de chianti streek)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na een weekje in Italië was het tijd om te vertrekken maar hebben we besloten om nog een tussenstop te maken op camping in Zuid-Zwitserland. Na een uurtje daar rondgereden te hebben , besloten om op camping Monte Generoso nog 3 nachten te blijven. Een heel gezellige en rustige camping gelegen aan de voet van de Monte Generoso en pal aan de oever van Lago Lugano. Een heel mooi uitzicht!
Hier hebben we voor het eerst onze nieuwe bustent opgezet en uitgetest. We zijn er heel positief over. Het is de Daytona bustent van Easy Camp. Op +-15 min staat ze.

Onze campingplaats: ( http://www.montegeneroso.ch/en/35/the-campsite.aspx )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een boottochtje op het meer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk af en toe eens gaan verfrissen in het meer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na een paar dagen aan het meer zijn we verder gereden richting Frankrijk en in Barr (Vogezen) zijn we gestopt om nog eens te overnachten alvorens naar België terug te keren. Barr een heel gezellig dorpje aan de grens met Duitsland. We hebben overnacht in Le Brochet. ( http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review- ... lsace.html )
Een mooi hotel met een uitstekend restaurant.

Afbeelding

Afbeelding

In totaal hebben we 3200 km gereden en ons buske heeft ons niet in de steek gelaten, geen enkel mankementje. Wel ongeveer om de 200 km eens gestopt en motor laten afkoelen en oliepijl nagekeken. Zo'n 2 liter olie verstookt. Voor we vertrokken zijn heb ik de ontsteking vervangen door een gereviseerde en mijn verbruik ligt nu op 10 l / 100 km op de autosnelweg. Hier kan ik goed mee leven!
Het was een heel mooie reis met veel variatie en alles ging relaxed, niks van file gehad ook.
Ik kijk al uit naar de volgende....
Laatst gewijzigd door Bjorn78 op di jul 23, 2013 14:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
freddeblok
Luchtgekoeld
Berichten: 3476
Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Purmerend

Re: Roadtrip Italië (Toscane)

Bericht door freddeblok » ma jul 22, 2013 21:11 pm

Mooi verhaal erg mooie foto's
Heerlijk dat alles goed ging
En de kids, hoe vonden zij het.
Op naar een lang en heet bus seizoen.

Gebruikersavatar
Paneltje'70
Gevorderde
Berichten: 758
Lid geworden op: za aug 20, 2011 0:28 am
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Zwaag

Re: Roadtrip Italië (Toscane)

Bericht door Paneltje'70 » ma jul 22, 2013 21:35 pm

Jaloers makend!!!!! :-)
Dit zou ik ooit ook wel eens willen doen!
Waarom m'n Bus verlaagd???? Gewoon omdat tie dan zuiniger en harder loopt!!!!!!

(\_/)
(0.o)
(")"(")

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Roadtrip Italië (Toscane)

Bericht door mobiel70 » ma jul 22, 2013 21:48 pm

Zoiets moet je niet ooit wel eens willen, dat moet je gewoon doen! Toscane is volgens mij één van de mooiste plekken op deez' aarde, ik heb er (al weer jaren geleden) een uitgebreide rondrit met de Fiat 500 gedaan (en die is wat ouder dan onze bus) en voorafgaand daaraan naar Rome geweest. Als dat met zo'n twee-cilinder luchtgekoeld Italiaantje kan, kan dat met een bus ook! Maar ja, dan moet je je bus niet in de verkoop zetten... (want je hebt zo'n prachtige witte panelbus!)
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
JRS
Gevorderde
Berichten: 526
Lid geworden op: di mar 08, 2011 22:39 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Groningen

Re: Roadtrip Italië (Toscane)

Bericht door JRS » ma jul 22, 2013 23:24 pm

Mooie foto's en een leuk verslag super!!!!!!
05-1971 Early Bay Westfalia

Gebruikersavatar
Bjorn78
Actief Lid
Berichten: 117
Lid geworden op: di jul 03, 2012 22:18 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Oudegem

Re: Roadtrip Italië (Toscane)

Bericht door Bjorn78 » di jul 23, 2013 14:32 pm

Ja de kids vonden het ook super, in Toscane is er echt genoeg te doen voor de kids. Overal waar je heen gaat is er wel een speeltuintje of een parkje. En om beurt mochten ze onderweg eens van voor zitten in de bus, dat vonden ze heel tof. Het weer was er ook steeds + 30 graden, dus ook veel in het zwembad gezeten.

Ja Italië is heel mooi, in het noorden de bergen en de meren, en in Toscane de heuvellandschappen en middeleeuwse dorpjes. En Zwitserland is al even prachtig. Echt een aanrader en zeker met een VW buske!

Ik heb de links van onze verblijfplaatsen (aanraders!) erbij gezet, voor wie er ook eens naartoe wil...

transporterT2
Gevorderde
Berichten: 958
Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Roadtrip Italië (Toscane)

Bericht door transporterT2 » di jul 23, 2013 20:43 pm

En dat allemaal met een 1600?
Mooie tocht,dit jaar England voor ons,maar zeker een keer die kant van jullie op.! :D :D


Jan willem

Gebruikersavatar
Bjorn78
Actief Lid
Berichten: 117
Lid geworden op: di jul 03, 2012 22:18 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Oudegem

Re: Roadtrip Italië (Toscane)

Bericht door Bjorn78 » do jul 25, 2013 14:31 pm

Ja met de 1600, tegen 90 km/u gemiddeld.
Ik zou zeggen gewoon doen zo'n reis met de bus, en zeker niet op tijd rijden. Op tijd eens stoppen en genieten van de dingen die je onderweg tegenkomt.
Binnen 3 weken rijden we ook naar Engeland (Sweetcorn treffen).

transporterT2
Gevorderde
Berichten: 958
Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Roadtrip Italië (Toscane)

Bericht door transporterT2 » do jul 25, 2013 17:39 pm

Wat is dat voor een treffen?als we in de buurt zitten misschien een kijkje nemen :D :D


Jan willem

Gebruikersavatar
buskabouter
Luchtgekoeld
Berichten: 1291
Lid geworden op: di jan 02, 2007 17:20 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: grunn

Re: Roadtrip Italië (Toscane)

Bericht door buskabouter » do jul 25, 2013 20:14 pm

transporterT2 schreef:Wat is dat voor een treffen?als we in de buurt zitten misschien een kijkje nemen :D :D


Jan willem

Volgens mij is dit het, http://www.vwsweetcorn.com/
trotse eigenaar t2b ambulance en 5 andere t2s en nog geen automaat

Gebruikersavatar
Paneltje'70
Gevorderde
Berichten: 758
Lid geworden op: za aug 20, 2011 0:28 am
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Zwaag

Re: Roadtrip Italië (Toscane)

Bericht door Paneltje'70 » do jul 25, 2013 21:10 pm

mobiel70 schreef:Zoiets moet je niet ooit wel eens willen, dat moet je gewoon doen! Toscane is volgens mij één van de mooiste plekken op deez' aarde, ik heb er (al weer jaren geleden) een uitgebreide rondrit met de Fiat 500 gedaan (en die is wat ouder dan onze bus) en voorafgaand daaraan naar Rome geweest. Als dat met zo'n twee-cilinder luchtgekoeld Italiaantje kan, kan dat met een bus ook! Maar ja, dan moet je je bus niet in de verkoop zetten... (want je hebt zo'n prachtige witte panelbus!)


Beetje laat gelezen... ;-)

Haha de Panel gaat er juist uit om baan te maken voor wat meer familie vriendelijke bus.
Eentje waar m'n kindjes ook naar buiten kunnen kijken.

Ik zou het heeeeeeel graag willen, maar ik leef niet alleen. En m'n vriendin houd absoluut niet van kamperen in een kleine ruimte.

We huren elk jaar een mooi bungalow of stacaravan in Spanje, Italië of Frankrijk.
Vorig jaar ook naar Toscane geweest! Bibbona... Super mooi!!! En moet nog veel mooier zijn met je bus! ;-)
Waarom m'n Bus verlaagd???? Gewoon omdat tie dan zuiniger en harder loopt!!!!!!

(\_/)
(0.o)
(")"(")

Gebruikersavatar
Bjorn78
Actief Lid
Berichten: 117
Lid geworden op: di jul 03, 2012 22:18 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Oudegem

Re: Roadtrip Italië (Toscane)

Bericht door Bjorn78 » zo jul 28, 2013 18:10 pm

Ik begrijp je frustratie een beetje, mijn vriendin zag het ook eerst niet zitten om te gaan kamperen met de bus maar na een paar weekendmeetings had ze de smaak te pakken. Misschien komt het nog wel.

Even de totale reiskosten uitgerekend

Verbruik benzine: 550 €
Peage in 3 landen heen en terug: 125 €

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Roadtrip Italië (Toscane)

Bericht door Briebelbus » zo jul 28, 2013 20:58 pm

Met die brandstofkosten naar Italie ben ik het volledig eens. Ik ben in 2010 met de bus ook die kant op geweest. en heb er ongeveer hetzelfde doorheen gejaagd. ( wel via Duitsland en Oostenrijk)
Heb enkel een snelweg vignet voor Oostenrijk hoeven kopen en de Brennerpas hoeven betalen geloof ik. Kan me niet herinneren dat er ook peage wegen waren. (is iets te lang geleden)
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Roadtrip Italië (Toscane)

Bericht door Airtime » wo aug 07, 2013 12:09 pm

Mooi reisverslag! 8-) Wij hebben al vaker in de buurt van Cortona (bij Castiglione del Lago) op een camping gestaan, dus herkenbare plaatsnamen. :)
Easy!

Plaats reactie