LVWCN Tijdreis 2013

Voor alle uw kampeer gerelateerde zaken. Tips, truuks, mooie plekken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
brammutjuh
Actief Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: ma jun 13, 2011 0:56 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Tilburg

LVWCN Tijdreis 2013

Bericht door brammutjuh » za jul 13, 2013 17:24 pm

De LVWCN bestaat in 2013 40 jaar. Mede om die reden was er dit jaar een zogenaamde tijdreis georganiseerd: www.lvwcn-tijdreis.nl De reis was al snel volgeboekt (vooral voor de hotelkamers) en direct was duidelijk dat ik mee wilde met m'n T2 Westfalia!

Inmiddels ben ik al weer een week terug van een geweldige reis! In totaal zo'n 3.000km afgelegd.

Allereerst complimenten aan Tiddo Bresters die de hele reis in een gedetailleerd routeboek had uitgeschreven (vrijwel foutloos!) en alle tussenstops enz. geregeld had. Een prestatie van formaat :!: :!:

Voor mij de eerste keer op vakantie met de T2b Westfalia en dat is goed bevallen! Prima in geslapen en de 2-liter motor drinkt op sommige stukken behoorlijk, maar trekt de - met bepakking toch al gauw meer dan 1.600kg zware T2 toch prima naar boven en op de snelweg en binnendoor rijdt 'ie heerlijk relaxed. Wel was de Katschberg (met ongeveer 3km hellingen van 15% naar boven en ook 3km weer naar beneden) een hele beproeving, ook voor de onderaan de berg inmiddels stinkende remmen... De Grossglockner was m.i. makkelijker, die ging helemaal in minimaal z'n 2, behalve de Edelweissspitze, dat was na bocht 3 ook terug naar de 1e versnelling.

Verder is me bijgebleven dat dat Oost-Duitsland er op delen echt heel slecht uit zag zeker ten aanzien van de wegen (viel me tegen), terwijl Tsjechië duidelijk meer vooruitgang had geboekt. Ik vond vooral zuid-Tsjechië mooi, een beetje zoals Oostenrijk. Daar hadden we ook een prachtige camping aan een meer bij Frymburk met dichtbij het UNESCO Werelderfgoedstadje Cesky Krumlov.

Na de Grossglockner was het weer op richting huis. We hebben in Utzmemmingen met de groep afgesloten met een speenvarken op het spit. Daarna zijn we nog een nachtje extra gebleven met een clubje 20- en 30-ers voor aan avondje pannekoekenbakken en vuurtje stoken. Daarna was het met één tussenstop echt op naar huis...

Geen problemen gehad? Natuurlijk zijn er mensen met kleinere en grotere technische problemen. Sommigen door slecht onderhoud vooraf, maar het meeste is gewoon slijtage of domme pech. Met hulp van andere clubleden (of bijvoorbeeld de lokale club in Liberec) of met ingevlogen onderdelen vanuit Nederland heeft volgens mij iedereen de reis met de eigen auto af kunnen maken. De meesten overigens zonder problemen :!: Ikzelf heb alleen een klepdekselpakking moeten vervangen, omdat die niet goed bleek te zitten en stevig begon te lekken na de Katschberg. Dat was alles :)

Hieronder een kleine impressie met wat toelichting:

Op weg naar Hessisch:
Afbeelding

Geweldig weekend gehad op - mijns inziens - het mooiste VW treffen ter wereld: Hesschisch Oldendorf:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Door naar het Harz-gebergte waar we met een stoomtrein de berg bedwongen hebben. Alle luchtgekoelden bleven op de parkeerplaats bij het station achter:
Afbeelding
Afbeelding

Ergens onderweg in het oosten van Duitsland:
Afbeelding

Bezoek aan het Horch-museum in Zwickau. Thuisstad van de 4 Autounionmerken (DKW, Wanderer, Audi en Horch) en na de oorlog van Trabant:
Afbeelding

Bezoek aan de prachtig opgeknapte stad Dresden:
Afbeelding

Tussenstop bij en auto- en techniekmuseum in oostelijk Duitsland:
Afbeelding
Afbeelding

Camping in Liberec (Tsjechië):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meeting met de lokale VW/Porsche club in Liberec:
Afbeelding
Afbeelding

Rondrit door de lokale club georganiseerd met beklimming van de berg Jested:
Afbeelding
Afbeelding

Einde rondrit op het raadhuisplein in Liberec:
Afbeelding

Na een overnachting in zuid-Tsjechië door naar Oostenrijk, camping Woferlgut in Brück am Grossglockner:
Afbeelding
Afbeelding

Verzamelen op de camping voor de rit de Grossglockner op:
Afbeelding

En omhoog!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoogste punt: de Edelweissspitze van 2.571m hoog:
Afbeelding
Afbeelding

Bezoek aan een privaat Porsche museum in Gmunden, met op de tweede foto de werkplaats waar Porsche ooit begon:
Afbeelding
Afbeelding

De 1-na laatste camping in Utzmemmingen in Duitsland, waar we nog 1 nacht extra bleven met dit clubje:
Afbeelding

De T2 is nu wel duidelijk ingewijd, dus op naar de volgende trip :!:
VW 1/11 Luxe Faltdach 1959: BG-50-73
VW T2b Westfalia 1979: 33-PG-PV

Originele luchtgekoelde VW? Word dan lid: LVWCN

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Re: LVWCN Tijdreis 2013

Bericht door Lomax » za jul 13, 2013 18:53 pm

Gave reis !!

Gebruikersavatar
freddeblok
Luchtgekoeld
Berichten: 3476
Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Purmerend

Re: LVWCN Tijdreis 2013

Bericht door freddeblok » za jul 13, 2013 18:58 pm

In 1 woord


JALOERS

Fred
Op naar een lang en heet bus seizoen.

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: LVWCN Tijdreis 2013

Bericht door mobiel70 » za jul 13, 2013 22:45 pm

Dat ziet er heel erg leuk uit!
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
brammutjuh
Actief Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: ma jun 13, 2011 0:56 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Tilburg

Re: LVWCN Tijdreis 2013

Bericht door brammutjuh » zo jul 14, 2013 14:17 pm

Ik ga er vanuit dat er over een aantal jaar door de LVWCN vast wel weer een reis wordt georganiseerd, dus wordt lid en ga mee ;)

De club heeft in ieder geval een traditie opgebouwd om ongeveer iedere 5 jaar een trip te hebben waar de Grossglockner in zit (1987, 1992, 1997, 2003, 2008 en 2013) en is de afgelopen jaren ook nog naar de Noordkaap, Ijsland, Wolfsburg en wat langer geleden naar Mexico en de Harz geweest.
VW 1/11 Luxe Faltdach 1959: BG-50-73
VW T2b Westfalia 1979: 33-PG-PV

Originele luchtgekoelde VW? Word dan lid: LVWCN

Gebruikersavatar
JackS
Luchtgekoeld
Berichten: 1870
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 20:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Contacteer:

Re: LVWCN Tijdreis 2013

Bericht door JackS » zo jul 14, 2013 23:39 pm

Mooie foto,s Bram!
AMESCADOR "en daarmee uit"

Gebruikersavatar
brammutjuh
Actief Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: ma jun 13, 2011 0:56 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Tilburg

Re: LVWCN Tijdreis 2013

Bericht door brammutjuh » wo jul 24, 2013 12:49 pm

Vond elders deze mooie - bijna ansichtkaartwaardige (jammer van het moderne blik) - foto van mijn T2b. Dit is de Grossglockner bergop:

Afbeelding

Blijft nagenieten de foto's van medereisgenoten :)
VW 1/11 Luxe Faltdach 1959: BG-50-73
VW T2b Westfalia 1979: 33-PG-PV

Originele luchtgekoelde VW? Word dan lid: LVWCN

Plaats reactie