Iemand tips voor Denemarken?

Voor alle uw kampeer gerelateerde zaken. Tips, truuks, mooie plekken.
Gebruikersavatar
Sjupergrover
Actief Lid
Berichten: 298
Lid geworden op: di jul 26, 2011 13:31 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Under the carport
Contacteer:

Iemand tips voor Denemarken?

Bericht door Sjupergrover » ma jun 24, 2013 11:40 am

Wij overwegen in augustus naar Denemarken te reizen met onze bus.
Planning zoals we het nu bedacht hebben is een mooie ronde : oversteek van Puttgarden naar Rodbyhavn met de veerboot, dan door naar Seeland, over de brug naar Funen en dan via Jutland weer richting Duitsland.

Iemand die dit ook ooit gedaan heeft of tips heeft voor ons over Denemarken?
Daarnaast willen we in 2 dagen naar de veerboot in Puttgarden rijden, iemand een tip voor een overnachting ergens halverwege op een mooi plekje?
Laatst gewijzigd door Sjupergrover op ma jun 24, 2013 14:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hello, aai drijf ee vokswegen tie toe bie

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Re: Iemand tips voor Denemakren?

Bericht door Lomax » ma jun 24, 2013 12:28 pm

Foto onder de brug natuurlijk (die tussen vaste land en Fyn) en Egeskov museum bezoeken.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sjupergrover
Actief Lid
Berichten: 298
Lid geworden op: di jul 26, 2011 13:31 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Under the carport
Contacteer:

Re: Iemand tips voor Denemakren?

Bericht door Sjupergrover » ma jun 24, 2013 14:43 pm

Nice!! even een vergrootglas gepakt om je bus te ontdekken!! ;-)
Hello, aai drijf ee vokswegen tie toe bie

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Iemand tips voor Denemarken?

Bericht door Max » ma jun 24, 2013 16:58 pm

:lol: Denk dat iedereen die daar wel eens in de buurt geweest is daar een foto van heeft :lol:
Maar inderdaad leuke plek.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Re: Iemand tips voor Denemarken?

Bericht door Baphi » ma jun 24, 2013 19:57 pm

Max schreef::lol: Denk dat iedereen die daar wel eens in de buurt geweest is daar een foto van heeft :lol:
Maar inderdaad leuke plek.


Uhm, dat is een verplicht onderdeel van je vakantie in Denemarken!
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Iemand tips voor Denemarken?

Bericht door Airtime » di jun 25, 2013 8:39 am

Sjupergrover schreef:Planning zoals we het nu bedacht hebben is een mooie ronde : oversteek van Puttgarden naar Rodbyhavn met de veerboot, dan door naar Seeland, over de brug naar Funen en dan via Jutland weer richting Duitsland.


Wij hebben een paar jaar geleden ongeveer datzelfde rondje maar dan in omgekeerde richting gedaan, zie hier ons verslag: http://www.vct2.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=1275&p=102779& :)

Wij zijn 'onderlangs' gegaan, via Langeland ipv Seeland. Op de heenweg hadden we een camping voor Bremen, eens kijken of ik nog kan vinden hoe die heette. :)
Easy!

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3154
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Iemand tips voor Denemarken?

Bericht door Wilfred » di jun 25, 2013 10:05 am

Zelf heb ik altijd een beetje het idee dat Denemarken net niks is. Geen ruige natuur oid (zoals noorwegen/zweden), en ook niet lekker warm (zoals zuid europa).

Tot nu toe heb ik gehoord dat je onder een brug een foto kan maken en dat er een museum is. Dus je kan je er een dag vermaken. Daarmee ben ik nog niet overgehaald om erheen te gaan. Dus ik ben benieuwd of het nu echt mooi is om naar Denemarken te gaan of niet.

Nu gaan we altijd best ver. Middellandse zee, en dit jaar zelfs Portugal. En dat vinden we ontzettend gaaf! Maar ik zou het best leuk vinden om eens dichter in de buurt op vakantie te gaan, vooral als we een keer minder tijd hebben. Maar is Denemarken dan wat of niet? En zo ja, wat maakt het land dan leuk voor een vakantie?

Ik realiseer me dat er verschil zit tussen op vakantie gaan met twee volwassenen zoals wij nu doen, of dat je met je gezin gaat. Dus geef even aan wat je situatie is. (misschien doe ik alvast inspiratie op voor als we zelf kids hebben :D )
Take the planet and make it spin your way

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Re: Iemand tips voor Denemarken?

Bericht door Lomax » di jun 25, 2013 10:25 am

Wij waren echt met de kids en bij kennissen langs die net verhuisd waren naar Denemarken.
Dus veel kids uitjes zoals bij de bruinvissen langs, Legoland, pretpark, strand, kasteel.
Foto verslag van toen staat hier

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2389
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: Iemand tips voor Denemarken?

Bericht door Gliset » di jun 25, 2013 10:35 am

Ik kan me wel een beetje vinden in de opmerking van Wilfred, voor ons is Denemarken toch ook vooral een doorreisland geweest tot nu toe. Maar toch wat reclame: Denemarken kent meer zonuren in de zomer dan Nederland (bron), de westkust is minstens zo mooi als onze duinenkust, de steden zijn gezellig (we zijn al een paar keer in Kopenhagen geweest, erg leuk!) en natuurlijk is Legoland een must! En dan kan je er ook nog prima fietsen (rollende heuvels, en nergens echt hoog. Hun 'Himmelberget' (de Hemelberg) is maar 160m boven zeeniveau...). En natuurlijk bruggen op de foto zetten :wink:
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
raoel
Actief Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: do feb 16, 2012 20:03 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: Iemand tips voor Denemarken?

Bericht door raoel » di jun 25, 2013 11:02 am

Wij gaan ook naar Denemarken en gaan de zwarte zon bekijken. Groot aantal vogels die daar verblijven en gelijktijdig opstijgen / landen (voor d natuurfreaks onder ons) ;-)

Laat je ter plekke door Denen tips geven doen wij ook.
ACF-member

Gebruikersavatar
Sjupergrover
Actief Lid
Berichten: 298
Lid geworden op: di jul 26, 2011 13:31 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Under the carport
Contacteer:

Re: Iemand tips voor Denemarken?

Bericht door Sjupergrover » di jun 25, 2013 13:46 pm

Wilfred schreef:Zelf heb ik altijd een beetje het idee dat Denemarken net niks is. Geen ruige natuur oid (zoals noorwegen/zweden), en ook niet lekker warm (zoals zuid europa).

Ik realiseer me dat er verschil zit tussen op vakantie gaan met twee volwassenen zoals wij nu doen, of dat je met je gezin gaat. Dus geef even aan wat je situatie is. (misschien doe ik alvast inspiratie op voor als we zelf kids hebben :D )


Ik snap wat je bedoelt, wij hebben inderdaad twee dochters, één van 3 en één van 5 en deze dames hebben gewoon geen zin om dagenlang te rijden.
Afgelopen jaar zijn we in Friesland geweest, maar we willen nu toch eigenlijk zelf graag de grens over.

Denemarken is wat dat betreft relatief dichtbij en wij hebben het idee dat je niet altijd bergen nodig hebt om mooie natuur tegen te komen. Verder merken we dat met onze twee kleine meiden de vakantie voor een groot deel uit campingpret bestaat en of die camping nou 20 kilometer of 200 kilometer rijden is maakt voor hun (als we er eenmaal zijn) niet uit!
Van de reportage van Airtime word ik wel enthousiast, ziet er leuk uit!
Lomax, ook bedankt voor het delen van de link!!
Hello, aai drijf ee vokswegen tie toe bie

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Iemand tips voor Denemarken?

Bericht door Max » di jun 25, 2013 16:49 pm

Heb het vroeger wel gedaan met 2 dames achterin.
1e dag tot aan Freiburg (Ter hoogte van Hamburg) en dan met de pont over naar Glückstadt.
2e dag ben je al na 200km in Tonder (Denemarken).

Zelf vind ik de westkust te gek, stranden waar je over kunt rijden, veel duingebied. Nadeel is de wind.
Als je er voor zou willen gaan, Skagen is apart om eens mee te maken, de stroming van de noordzee en het kattegat raken elkaar daar.
Verder vind ik Aalborg, Aarhus en Kolding op het vaste land Odense, Roskilde (van het festival) en Kopenhagen wel plekken waar ik graag nog eens terug kom.
Het is maar net wat je zoekt.

Met kleine kinderen zijn de zandstranden een uitkomst denk ik.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
Sione_T2a
Nieuweling
Berichten: 49
Lid geworden op: zo mei 17, 2009 21:44 pm
Locatie: Betuwe

Re: Iemand tips voor Denemarken?

Bericht door Sione_T2a » wo jul 10, 2013 20:01 pm

Hoi sjupergrover,
Twee jaar geleden ongeveer hetzelfde rondje gemaakt, met 2 bussen/gezinnen (Baphi en Westy op het forum) en totaal 3 kleine kinderen, (1 tot 4 jaar). Echt wel een aanrader, hoewel je het weer wel een beetje mee moet hebben, wat bij ons tegenviel (maar dat was het toen overal in europa).
Hebben de puttgarden-boot in 1 dag gehaald, wel een lange dag, maar om 20:30 (incl vertraging bij boot) op camping Marielyst. (en dat met net-gereviseerde motor, waardoor we wel rustig aan deden). Op zich is die camping wel een aanrader, midden in een badplaatsje, dus op loopafstand winkels, horeca en strand. Altijd fijn aan het begin van de vakantie, en met een geïnstalleerde camper + voortent.
Vanaf daar een keer een leuke rit gemaakt: goede tip: door heel Denemarken loopt " de margriet route" , een bewegwijzerde route over leuke weggetjes. Er is een boekje van dat je in NL gewoon kunt bestellen.
Met zo'n rit bij de krijtrotsen op het eiland Mon geweest.
Om in de buurt van kopenhagen te kamperen hebben we gekozen voor camping Niva, ten Noorden van kopenhagen. vandaar kun je met de trein naar kopenhagen, maar ook met de OV-bus naar het prachtige Louisiana Museum (ook voor kinderen leuk, door mooie ligging en beeldentuin). Ook vandaaruit gefietst (fietsen te huur op camping) en naar Helsingor geweest, weer met OV-bus. Camping is leuk met kinderen, fijne faciliteiten, en leuke speeltuin. Supermarkt wel 20 min lopen ofzo, maar was ook wel te combineren met de dagritjes.
In Kopenhagen zijn we oa naar Tivoli geweest, ook leuk voor de kinderen.
Verder overal zoveel mogelijk die margriet route gekozen als we ergens naar toe wilden.
Op camping Farup So beland voor Legoland. Camping heeft buitenzwembad, binnenspeelkamer voor slecht weer, en uitgebreide keuken, waar je ook kunt eten, en een klein winkeltje. Supermarkt was ook te lopen, maar wel best ver. De slecht weer accomodatie hebben we helaas veel gebruikt, en Legoland geskippt, omdat we opeens helemaal klaar waren met de regen....
Maar dit heeft mijn beeld van Denemarken niet verpest, het is een fijn, relaxt land om vakantie te houden. En door die route, echt superleuk met de busjes. Campings zijn goed, bijna overal keukens met bijvoorbeeld magnetrons aanwezig. Wij hadden wel wat uitzoekwerk in NL verricht, qua campings, want ik had niet het idee dat er zoveel zijn.
Fijne vakantie gewenst!

Gebruikersavatar
Sjupergrover
Actief Lid
Berichten: 298
Lid geworden op: di jul 26, 2011 13:31 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Under the carport
Contacteer:

Re: Iemand tips voor Denemarken?

Bericht door Sjupergrover » do jul 11, 2013 12:41 pm

Dank je!!
we zijn alle info bij elkaar aan het leggen om zo een plannetje te maken en jouw verhaal geeft zeker weer een aantal bruikbare tips!!
Ik ga in ieder geval eens info over de Margrietroute zoeken.
Hello, aai drijf ee vokswegen tie toe bie

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Iemand tips voor Denemarken?

Bericht door old brumax » do jul 11, 2013 13:49 pm

We zijn net terug van rondje denemarken, de zoveelste, en hebben de eerste overnachting net voorbij hamburg gemaakt, geen idee hoe die camping heette maar er stond een bord aan de snelweg met een verwijzing naar een bepaalde afslagen vandaar was het nog een 5 km rijden de binnenlanden in, mooie camping € 15,- per nacht met de bus en 2 pers. gratis warm water en douche en een heeeeeeeeeel gr. veld voor maar 3 campers incl. wij.
weet niet of je op gas rijd maar wees dan gewaarschuwd, dat is bijna niet te vinden , er zijn er maar een paar in heel Denemarken en dat staat ook nog eens nergens aangegeven , zelfs niet bij de pompstations die het verkopen!!!!

Hieronder is de camping te vinden
http://waldcamping-hesedorf.de/
en een impressie
Afbeelding
Laatst gewijzigd door old brumax op vr jul 12, 2013 11:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Plaats reactie