Weekendje Brighton (UK)

Voor alle uw kampeer gerelateerde zaken. Tips, truuks, mooie plekken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Humby
Actief Lid
Berichten: 383
Lid geworden op: zo nov 09, 2008 15:58 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Hemiksem (België)

Weekendje Brighton (UK)

Bericht door Humby » wo mei 15, 2013 0:00 am

Hallo,

Vorig weekend hebben we een tripje gemaakt naar Brighton met het busje en voor de eerste keer met onze kleine kerel van 9 maand.
Het was de eerste "grotere" trip met de bus om wat meer vertrouwd te geraken met de nieuwe bus. De ervaring was ongelooflijk goed, +/- 800km zonder problemen.
Het Dormobile dak bevalt ons trouwens super! Waarom hebben we dit niet eerder gehad, zeker nu met da klein manneke is het ideaal!

We zijn dus vanuit Duinkerken vertrokken richting Dover met de DFDS ferry. Als je de promoties wat in het oog houdt, kan je heel goedkoop! Wij hebben 39€ heen en terug betaald!
Afbeelding
Afbeelding

In Dover aangekomen, zijn we dan langs de kust naar Brighton gereden, naar een nabij gelegen camping.
:arrow: http://www.caravanclub.co.uk/caravanclu ... csid=21975

Afbeelding

Afbeelding

Echt een super camping! Zeer, zeer proper! Heel vriendelijk personeel en prachtig verzorgd sanitair.
Het is ongeveer een 10tal minuutjes wandelen van de Brighton Marina (de haven) en een 3 kwartier wandelen van de Brighton Pier.

De kleine vermaakte zich prima, alleen was zaterdagmorgen het weer iets minder, dus verhuisde zijn speelterrein naar de binnenkant van de bus...
Afbeelding
Afbeelding

's middags werd dan wel goed weer en zijn we naar Brighton gewandeld. Mooi tripje langs de dijk.
Afbeelding
Afbeelding

Wat aan sightseeing gedaan, geshopt, een afternoon tea gaan drinken en dan weer naar de bus.
Zaterdag was een zeer koude nacht (3°C), met als gevolg dat Jef het in z'n hangmatje best koud kreeg. We hebben hm dan tussen ons gelegd en hij heeft verder geslapen als een roos.
Afbeelding

Zondag was het een stralende dag, maar we zijn tegen de middag al moeten vertrekken om tijdig de ferry te halen... :(
Afbeelding
Afbeelding

Het was echt een leuk tripje en heb de bus weer beter leren kennen. Ik ga wel nog een olie temp metertje monteren en een toerenteller.
Het verbruik ligt rond de 10 a 10,5l/100km wat ik niet slecht vind met een volbeladen dakrekje, het Dormobile dak en cruise snelheid van 95km/h op gps. Ook geen druppel olie verbruikt.

We zijn dus klaar voor een grotere trip begin juli! Waar naartoe weten we nog niet...

Aircooled greetz,

Humby 8-)
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-25849.htm][IMG]http://www.vw-mplate.com/mplate2-25849.png[/IMG][/URL]

Gebruikersavatar
Bjorn78
Actief Lid
Berichten: 117
Lid geworden op: di jul 03, 2012 22:18 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Oudegem

Re: Weekendje Brighton (UK)

Bericht door Bjorn78 » wo mei 15, 2013 8:28 am

Leuke trip en niet duur idd voor de overzet. In augustus gaan we ook eens naar Engeland, de eerste keer links rijden voor mij. Valt dat wat mee?

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10983
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Weekendje Brighton (UK)

Bericht door fahtal » wo mei 15, 2013 8:42 am

Bjorn78 schreef:Valt dat wat mee?
ja dat leert snel. vooral omdat je meestal gelijk van de boot of trein achter mensen aan rijd en het drukke verkeer in gaat. dus de start gaat wel goed. maar het fenijn zit hem in lange stille landweggetjes waar je geen midden streep hebt. Dan is de kans groot dat je stiekem rechts gaat rijden. Zorg dat je bijrijder duidelijk zegt dat je aan de verkeerde kant rijdt. dus niet alleen "links" roepen. maar een duidelijke zin"je rijdt aan de verkeerde kant!!!" want anders vraag je verdwaasd wat is er links?:P

verder is het kijken anders om, het gevaar komt eerder van rechts dan van links. dus ook hier helpt de bijrijder. die houdt zijn kant in de gaten. die zegt geen "ja" of "nee" maar alleen "vrij" als er geen auto aan komt.

en bij het weg rijden van een parkeerplaats zoals een tankstation of camping altijd even goed opletten met links rijden.

zo een langer antwoordt dan ik had verwacht;) maar ik heb mijn lesjes wel geleerd in engeland;)


@humby mooie trip!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Bjorn78
Actief Lid
Berichten: 117
Lid geworden op: di jul 03, 2012 22:18 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Oudegem

Re: Weekendje Brighton (UK)

Bericht door Bjorn78 » wo mei 15, 2013 17:33 pm

Bedankt voor de tips!

Humby, 10 liter per 100 km is niet slecht. Welke ontsteking gebruik je? Ik zit op zo 'n 13 liter op de snelweg.

Gebruikersavatar
Humby
Actief Lid
Berichten: 383
Lid geworden op: zo nov 09, 2008 15:58 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Hemiksem (België)

Re: Weekendje Brighton (UK)

Bericht door Humby » wo mei 15, 2013 18:23 pm

Links rijden is wat gewoon worden in het begin en een goede co-piloot is ten zeerste aan te raden!
Misschien ook een tip als het wat wildere zee is (zoals bij ons het geval was), zet je in het midden van de boot vooraan. Op de heenweg waren we allebei zo mottig als een krab omdat we bijna constant op de boot rondgelopen hebben. Op de terugweg hebben ons dan vooraan in het midden geïnstalleerd en dat was veel beter.
Je kan ook natuurlijk een pilletje tegen de reisziekte nemen...

Nog even over het verbruik:
De ontsteking is standaard. Ik heb ze juist een groot onderhoud gegeven, kleppen gesteld, nieuwe contactpuntjes, ontsteking afgesteld met de strobo, etc...
Ik probeer altijd een constante snelheid te behouden en als het wat veel tegenwind is, blijf ik achter de camions om te slipstreamen.

Aircooled greetz,

Humby
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-25849.htm][IMG]http://www.vw-mplate.com/mplate2-25849.png[/IMG][/URL]

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Weekendje Brighton (UK)

Bericht door mobiel70 » wo mei 15, 2013 22:04 pm

@ fahtal

Wat links is? Waar je grote teen rechts zit... Of zoals de schipper zei: links is bakboord, sufferd!
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
Skeeter
Actief Lid
Berichten: 279
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 13:50 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Re: Weekendje Brighton (UK)

Bericht door Skeeter » do mei 16, 2013 17:48 pm

Wij hebben de Isle of Wight als optie voor de zomer, maar al die veerbootkosten vallen mij erg tegen. Hoe heb jij het zo goedkoop gevonden?

Gebruikersavatar
guidddo
streepjestrekker
Berichten: 6182
Lid geworden op: do mei 15, 2008 22:43 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Peartugoal
Contacteer:

Re: Weekendje Brighton (UK)

Bericht door guidddo » do mei 16, 2013 17:54 pm

Skeeter schreef:Wij hebben de Isle of Wight als optie voor de zomer, maar al die veerbootkosten vallen mij erg tegen. Hoe heb jij het zo goedkoop gevonden?



de jarige Humby schreef:We zijn dus vanuit Duinkerken vertrokken richting Dover met de DFDS ferry. Als je de promoties wat in het oog houdt, kan je heel goedkoop! Wij hebben 39€ heen en terug betaald!


Gewoon naar Engeland weekend retour kan heel goedkoop, naar andere eilanden of op andere routes/momenten naar engeland (bv Hoek van Holland - Harrwich) is vaak een stuk duurder.
De foto's zijn er weer

Gebruikersavatar
massie
Actief Lid
Berichten: 487
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 22:52 pm
Locatie: Haarlem

Re: Weekendje Brighton (UK)

Bericht door massie » vr mei 24, 2013 13:26 pm

Hoe later 's avonds/'s nachts je reist hoe goedkoper het wordt vanuit Duinkerken.
Ticket voor de hond was bij ons duurder dan ticket voor de bus plus 2 volwassenen.....

Links rijden viel mij enorm mee...behalve 's morgen bij vertrek vanaf een camping, dan was het toch weer even weggezakt en draaide je soms verkeerd de weg op. Wij plakten daarom bij aankomst op de camping een geeltje met LINKS daarop op de kilometerteller. Dat is het eerste wat je ziet als je achter het stuur kruipt 's morgens en helpt je weer even herinneren.

Gebruikersavatar
Kebdorst
Moderator
Berichten: 1656
Lid geworden op: vr okt 22, 2010 13:06 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: rijk van nijmegen :)

Re: Weekendje Brighton (UK)

Bericht door Kebdorst » vr mei 24, 2013 15:47 pm

Geeltje? Is het zo lang geleden of heb je die nog? Of vind je die nog bij de kringloop?



If you take a lowroof I take a highroof! ohnee dat liedje ging anders

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Weekendje Brighton (UK)

Bericht door mobiel70 » vr mei 24, 2013 22:52 pm

Wou jij het soms digitaal doen in je bus?
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: Weekendje Brighton (UK)

Bericht door hanhoo » wo jun 05, 2013 14:11 pm

Als eeuwige stresskip zat ik ook in over het links rijden. Maar inderdaad, het valt reuze mee. De eerste rit is het moeilijks. Vaak kun je in een drukke stad van de boot af. In Newcastle heb je gelijk een paar van die onoverzichtelijke megarotondes. Gewoon achter de meute aan rijden en het went snel.

Goede tip: maak de eerste trip niet te lang. Ga dan vanaf de camping eens met iemand meerijden (met een OV bus ofzo). Dan raak je heel snel aan het verkeersbeeld gewend en is het eigenlijk geen probleem meer.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Plaats reactie