Pagina 5 van 40

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Geplaatst: ma dec 12, 2011 13:25 pm
door ko de fries
balen hans , na al dat werkt #-o hoop dat het met de olie en wat inlopen goed komt
mischien als het blok warm is ,ze welgoed vrij komen?
grtz ko

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Geplaatst: ma dec 12, 2011 22:03 pm
door Grawo75
dat sucks...

Maar hou de moed erin, jullie krijgen dat wel voor elkaar!

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Geplaatst: ma dec 12, 2011 23:26 pm
door hanhoo
Kogel door de kerk. Alles weer open.

Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat het blokje, met alle nieuwe onderdelen, in 700km tijd in stront loopt.

I can shoot myself. Tien minuten onoplettendheid kost me nu twee dagen werk.

Reminder to myself: do NOT slap used parts together EVER AGAIN without checking everything again and again and again and again. 100% Nieuw, of meten, passen, meten, passen en nog eens kijken.

Maar goed, drie lessen:

1. Gebruikte nokvolgers met een andere gebruikte nokkenas = klinkt als een diesel.
2. Carter in een werpstraler maakt stoffig. ZEKER weten dat AL het stof weg is, anders gaat het mis.
3. Olie is leuk, maar altijd zorgen dat ik Engine Assembly Lube op voorraad heb.

Harde les. :roll:. De olie uit het blok had gewoon een blauwe waas. Dom dom dom dom #-o. Zo zie je maar, ik heb best wat ervaring en snap de theorie wel. Maar zelfs dan kun je (achteraf) hele domme fouten maken. En dan met alle zogenaamde 'specialisten' in de Keverwereld. Trust no-one (op een paar na)! Aan de andere kant: er zijn er een hoop met pech geweest binnen een paar honder/duizend kilometer. Er is geen garantie bij gebruik van deels gebruikte en deels nieuwe onderdelen dat het goed gaat. Gelukkig gaat het in mijn geval nu in 10 van de 11 gevallen goed. Maar dat is een foutpercentage van 10 procent. Das best groot.

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Geplaatst: di dec 13, 2011 7:57 am
door Baphi
Balen Hans, maar zoals je zelf al omschrijft weer een heleboel geleerd! Kop op, alles ff resetten en met goede moed er tegenaan! Komt goed!

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Geplaatst: di dec 13, 2011 16:21 pm
door hanhoo
Ik keek de foto's van het blokje na en :shock:. Volgens mij heb ik de oorzaak van alle pech gevonden:


Afbeelding

Kleppen stellen is dan zinloos, Gijs.

Afbeelding

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Geplaatst: di dec 13, 2011 16:49 pm
door gijsv
de foto hierboven was de situatie vandaag om 17:30

18:30 blok ernaast, al e.e.a. gedemonteerd
Afbeelding

20:00 alles gesorteerd gedemonteerd klaar voor de schoonmaak
Afbeelding

Eerdt een biertje gedronken, nu klaar voor vandaag!

Conclusie! er zaten toch nog parels uit de werpstraler in de oliekanalen, welke heel veelschade hebben aangericht. Nwe lagers na 5 minuten draaien al versleten!! Wederom de jusite keuze gemaakt door een ' reset' te maken.

Nu eerst alles inspecteren en kijken wat bruikbaar is, daarna op het gemak monteren! Dit jaar rijdt de kever nog dat is het doel!

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Geplaatst: di dec 13, 2011 21:59 pm
door hanhoo
I can still shoot myself, his time with a bigger gun.

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Geplaatst: di dec 13, 2011 22:27 pm
door mychatype3
gijsv schreef:Conclusie! er zaten toch nog parels uit de werpstraler in de oliekanalen, welke heel veelschade hebben aangericht. Nwe lagers na 5 minuten draaien al versleten!! Wederom de jusite keuze gemaakt door een ' reset' te maken.


Als je een carter straalt, parelt of wat dan ook, haal dan alle oliestoppen eruit, tap draad in het carter en plug deze (NPT pluggen) naderhand weer af.
Je weet dan zeker dat het blok goed schoon gemaakt kan worden, je staat verbaast wat er achter deze „ stops” aan vuil ophoopt.

Suc6 weer :)

Greetz Mycha

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Geplaatst: wo dec 14, 2011 13:31 pm
door hanhoo
Dat is inderdaad een goeie tip, Mycha. En gelijk een goeie oefenles om ooit een full-flow carter te bouwen.

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Geplaatst: wo dec 14, 2011 18:01 pm
door gruns.lex
mychatype3 schreef:
gijsv schreef:Conclusie! er zaten toch nog parels uit de werpstraler in de oliekanalen, welke heel veelschade hebben aangericht. Nwe lagers na 5 minuten draaien al versleten!! Wederom de jusite keuze gemaakt door een ' reset' te maken.


Als je een carter straalt, parelt of wat dan ook, haal dan alle oliestoppen eruit, tap draad in het carter en plug deze (NPT pluggen) naderhand weer af.
Je weet dan zeker dat het blok goed schoon gemaakt kan worden, je staat verbaast wat er achter deze „ stops” aan vuil ophoopt.

Suc6 weer :)
Greetz Mycha

Kijk weer iets om straks aan te pakken.
Welke maatvoering heb ik dan nodig voor een type 4 blok?
En ik neem aan altijde de aluminium variant kiezen!
Moet dit er dan ook met locktide ingezet worden?

groet

Lex

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Geplaatst: do dec 15, 2011 10:30 am
door hanhoo

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Geplaatst: do dec 15, 2011 13:02 pm
door Inactief Account

in dit stukje is hij op een gegeven moment met een steeksleutel een draad aan het tappen
omdat hij er met het wringijzer niet bij komt
NOOIT doen vanwege de zeer hoge kans op scheef intappen van het draad

er zijn in de handel houders te koop die hier wel werken
deze zien eruit als een boorkop met een handvat boven op

hiermee kun je de kracht voor het tappen mooier recht boven het gat houden

Afbeelding

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Geplaatst: do dec 15, 2011 13:44 pm
door Max
Heb ik ook en werkt perfect.
Zelfs op moeilijker bereikbare plekken.

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Geplaatst: do dec 15, 2011 16:42 pm
door hanhoo
Check! Zit in ons verrijdbare 559 delige Kraftwerkkoffertje.

Maar daar gaan we niet tappen. Doel is alleen de pluggen eruit te halen. Geen full-flow.

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Geplaatst: za dec 17, 2011 4:00 am
door hanhoo
Slagtrekker => check.
Boormachine => check.
Tappenset => check.
Pluggen => in bestelling dus check.

Vandaag de drijfstangen eraf halen. Even kijken of er schade aan de krukas is. Op de plek van de hoofdaslagers in ieder geval niet (gelukkig). Daarna de oliegalerijen uitboren. Leuk, nooit gedaan.