Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 1827
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door gijsv » do jun 25, 2020 16:03 pm

Verse apk

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4463
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door jerupke » vr jun 26, 2020 1:18 am

gijsv schreef:Verse apk Afbeelding
Gefeliciteerd, laatste keer?

Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.

(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

Gebruikersavatar
gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 1827
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door gijsv » za aug 15, 2020 9:49 am

Ondanks de Corona toch op vakantie gegaan, terug naar corsica, ongeveer 3000km, verbruik snelweg 100-105 km/u 1/10 op Corsica in de bergen 1/8 maar heb zelfs moeten dalen in z’n 1 Afbeelding

Eiland is busjesparadijs, en de perfecte combi van strand en bergen

Verder had ik redelijk wat upgrades dit jaar
- Fiamma luifel f35 pro
- klepdeksels van ok-products met siliconen dichting
- zonnepaneel met aardig wat electra aanpassingen

Die klepdeksels zijn echt top!! Eindelijk lekvrij, olieverbruik is nu terug naar 200 / 1000km en de bus is niet vol olievlekken en stinkt minder. Enige lekkage die ik nog hebt komt uit de carterontluchting, deze stuwt het er boven uit, gaan we oplossing voor bedenken, aangezien ik veel toeren rijdt loopt de druk dan wel op.

Luifel is ook ideaal, staat in 1 minuut en scheelt ook ruimte binnenin, helemaal blij mee

Dan het zonnepaneel, dit was leuk maar niet wat ik gehoopt had, de opbrengst is met 35.c gewoon lager dan gedacht, dak wordt ook echt warm. Dit in combinatie met een koelkast die 21 uur per dag aanslaat omdat het zo warm is geeft dat het niet voldoende was. Komt ook omdat mijn koelkast zichzelf uitschakelt bij 12.1v (boekje zegt 10.4) dus ik kom een beetje tekort. Kwam een Zwitser tegen met zelfde soort paneel en dezelfde koelkast, had identiek probleem. Wellicht ga ik voor een 2e paneel, we zien wel

Verder zijn de remmen echt op, tijd voor afstellen en wat onderdelen vervangen of wil ik een upgrade? ( zijn er schijfremmen achter voor een t2b?)

Acculampje gaat soms aan, vermoed dat er een contact los zit of dat de v-snaar gesteld moet, niets ernstigs maar wel irritant

Deze winter dus het volgende lijstje
- roestbehandeling
- remmen
- bedrading langslopen
- kastje koelkast verbeteren
- nieuwe achterbekleding

Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door gijsv op za aug 15, 2020 9:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
freddeblok
Secretaris
Berichten: 3315
Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Purmerend

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door freddeblok » za aug 15, 2020 10:11 am

Goed om te horen.
Kan de koelkast niet worden aangepast qua software
Op naar een lang en heet bus seizoen.

Gebruikersavatar
gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 1827
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door gijsv » za aug 15, 2020 11:15 am

freddeblok schreef:Goed om te horen.
Kan de koelkast niet worden aangepast qua software
Ga inderdaad even mailen, maar ik vind de service van de koelkasten niet heel goed

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10475
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door fahtal » za aug 15, 2020 12:15 pm

Doordat je het paneel plakt heeft die geen koeling.

Die van mij liggen los.

Mijn eerste paneel had ik op een kist geplakt gewoon het glas op de deksel. Dat was ook minder goed.

Mijn dak wordt ook niet heet.

2e paneel gaat dus misschien wel werken maar het dak wordt er niet beter van...

Misschien een constructie bedenken dat er toch nog iets van lucht onder door kan.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10475
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door fahtal » za aug 15, 2020 12:16 pm

Mijn accu komt niet onder de 12 volt.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
DOKA '73
Gevorderde
Berichten: 856
Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Vijfhuizen (N-H)
Contacteer:

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door DOKA '73 » zo aug 16, 2020 9:17 am

[
Verder zijn de remmen echt op, tijd voor afstellen en wat onderdelen vervangen of wil ik een upgrade? ( zijn er schijfremmen achter voor een t2b?)

Hi Gijs,

Ik heb schijfremmen achter op basis van Porsche 944. Je hebt een adapter set nodig en weet niet of die nog te koop zijn.

grt Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""

http://www.a-leebel.nl/

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10475
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door fahtal » zo aug 16, 2020 9:57 am

Vraag area51 eens. Die had ooit een set te koop. En heeft er heel veel verstand van
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4463
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door jerupke » zo aug 16, 2020 10:45 am

fahtal schreef:Vraag area51 eens. Die had ooit een set te koop. En heeft er heel veel verstand van
Volgens mij maakt hij zelfs ombouwsets.

Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.

(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

Gebruikersavatar
gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 1827
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door gijsv » zo aug 16, 2020 14:06 pm

Ja, zal Alain ff berichten, maar wil geen porschesteek, gewoon dezelfde velgen als nu

Gebruikersavatar
DOKA '73
Gevorderde
Berichten: 856
Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Vijfhuizen (N-H)
Contacteer:

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door DOKA '73 » zo aug 16, 2020 21:35 pm

Hi Gijs,

de adapter is los van de hub met de bouten dus je hoeft niet naar Porsche steek.

als je een keer wilt zien hoe het zit ben je altijd welkom
grt Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""

http://www.a-leebel.nl/

superkever
Actief Lid
Berichten: 311
Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
Bouwjaar Bus: 1975

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door superkever » wo aug 26, 2020 0:10 am

Mijn Dometic CRX50 slaat niet af bij 12,1 volt maar rondom 10,2 Volt. Moet er wel bij zeggen dat heb ik getest met koelkast uit de bus op een regelbare lab voeding. Ik heb in ieder geval wel gezien dat in mijn bus deze nog steeds draaide als de voedingsspanning was gezakt naar 11,2 V.

@Gijsv Is jouw voedingskabel van de koelkast te lang/ te dun en zodoende te veel spanningsverlies?

Gebruikersavatar
gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 1827
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door gijsv » wo aug 26, 2020 7:39 am

superkever schreef:
wo aug 26, 2020 0:10 am
Mijn Dometic CRX50 slaat niet af bij 12,1 volt maar rondom 10,2 Volt. Moet er wel bij zeggen dat heb ik getest met koelkast uit de bus op een regelbare lab voeding. Ik heb in ieder geval wel gezien dat in mijn bus deze nog steeds draaide als de voedingsspanning was gezakt naar 11,2 V.

@Gijsv Is jouw voedingskabel van de koelkast te lang/ te dun en zodoende te veel spanningsverlies?
dit is inderdaad een van de mogelijkheden die ik gevonden had, heb nu een victron-spanningsregelaar geplaatst die zorgt dat ie altijd 12.2 krijgt, en daarvoor een accubeveiliger die afslaat op 10,8. Plaats ook nog een 2e paneel (kon ik spotgoedkoop krijgen) en dan zou alles goed moeten zijn. Zul je zien dat daarna de accu de geest geeft ;-)

Gebruikersavatar
gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 1827
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door gijsv » di sep 01, 2020 9:31 am

Afbeelding

Verse Dinitrol altijd lekker! Aardige vent ook dus ff reclame —> anti-roest alphen a/d Rijn

Plaats reactie