Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door hanhoo » za dec 17, 2011 21:01 pm

Pluggen geboord, getapt en getrokken. So far so good. Toen carter gereinigd en geinspecteerd. Ik voel me nog slechter dan ik al deed: het carter is aan schroot. Schade bij de nokvolgers, met name inlaatklep cilinder 1, is onherstelbaar. Nokvolgers zaten zelfs zo vast dat ze er met een hamer uit geslagen moesten worden.


Afbeelding

Haal dat 'VCT2 lid van de maand Juli' maar weg bij mijn naam en vervang deze door #FAIL. Ik verdien het niet meer. Luister vooral niet naar mij als ik nog iets over motoren te vertellen heb. :cry:

Zo langzamerhand aan het bellen geslagen met de tussenpersoon voor compensatie via WA verzekeringen. I fucked up. ](*,)

Voor diegene die iemand zoeken die gegarandeerd in 3 minuten hun blok aan stront gedraaid willen hebben, stuur PB.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door Briebelbus » za dec 17, 2011 22:20 pm

Dat klinkt redelijk serieus. Is dit zo'n gevalletje van Murphy :?:

Denk dat je niet zo snel conclusie moet trekken over dat " haal mijn rang maar weg " en " luister maar niet meer naar me"

Deze motor was kut, en met alles wat je geprobeert heb is hij gewoon kut gebleven

Nieuw plan van aanpak:

1. Balen
2. Bezinnen
3. Hergroeperen
4. Met frisse moed opnieuw beginnen

1 ding is zeker, dit zal in de toekomst nooit meer gebeuren.

Toch ff sterktr gewenst.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door hanhoo » za dec 17, 2011 23:32 pm

Ach, laat mij effe balen. Ik ben zo slim geweest een carter te stralen en niet de pluggen van de oliegalerij eruit te halen om erachter schoon te maken. Waarom niet? Wist ik niet :-(. Onervarenheid. Dus: resten van straalparels in de oliegalerijen.

Gevolg? Alle hagelnieuwe hoofdas- en nokkenaslagers aan stront. Ruil nokkenas aan stront. Carter aan stront ter hoogte van paar nokvolgerkanalen. Nokvolgers aan stront. Drijfstanglagers aan stront. Nokkenas tandwiel op de krukas aan stront. Verdeleras tandwiel op de krukas aan stront. Diepe groeven in een set hagelnieuwe zuigers/cilinders. Kan allemaal zo de oud ijzerbak in. Motorpakkingset naar de haaien, een tube vlakafdichting naar de haaien, 2,5 liter olie naar de haaien, oliezeef naar de haaien, o-ring en krukaskeering naar de haaien. En verder alles waar olie doorheen loopt bezaait met straalparels dus nog meer schoonmaakwerk dan dat we begonnen. Dus ook nog eens een dag of 3 a 4 aan werk naar de haaien.

Dus van helemaal klaar naar verder dan terug bij af: Nieuw carter, nieuwe nokkenas, nieuwe lagers, nieuwe nokvolgers, nieuwe tandwielen, nieuwe pakkingset, nieuwe olie, bijna 50 euro aan schoonmaakmiddelen en verbruiksmaterialen en vele dagen werk.

Had allemaal voorkomen kunnen worden als ik iets meer geduld had en even had geGoogled op 'carter stralen'. Ach ja. Hoe verder je technisch je nek uitsteekt, hoe potentieel duurder de fouten worden.
Laatst gewijzigd door hanhoo op za dec 17, 2011 23:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
Stuif
Luchtgekoeld
Berichten: 3899
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Maassluis

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door Stuif » za dec 17, 2011 23:38 pm

Kop op Hans
Wie niet in staat is een fout te maken, is tot niets in staat.

Denk maar eens terug aan alle goede dingen en adviezen die je geleverd hebt ;)
Lucht bevriest en kookt nooit

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door hanhoo » za dec 17, 2011 23:45 pm

Bedankt Stuif, Turbo.d en anderen voor de harten onder de riem. Jullie hebben gelijk ook. Jammer genoeg is het niet mijn eigen blokje maar die van GijsV. Het hele verhaal zet me wel even goed op mijn nummer. Nu zo'n 10 blokjes succesvol gedaan en die rijden nog vrolijk rond. Deze 11e was na 3 minuten compleet aan stront. Eerder doet het mij dan ook wijzen op het feit dat ik voorzichtig moet zijn met handelingen aan andermans spullen. Ik ben dan ook zo superblij dat GijsV en ik zulke goede vrienden zijn dat we hier op een volwassen manier uit komen.

Feit blijft dat dit een eenvoudige fout is die in euro's erg duur komt te staan. Kan wel janken. :cry:

De les: Wie denkt dat hier en daar een beetje zand of straalpareltje uiteindelijk wel in de zeef terecht komt, heeft het mis. Alles moet brand en brand schoon zijn en blijven gedurende de gehele montage om onherstelbare schade te voorkomen.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
JRS
Gevorderde
Berichten: 526
Lid geworden op: di mar 08, 2011 22:39 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Groningen

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door JRS » zo dec 18, 2011 0:12 am

Wie veel doet, maakt veel fouten. Wie weinig doet, maakt weinig fouten. Wie niets doet, maakt geen fouten.
En Hans doet/maakt veel .. en maakt BIJNA geen fouten!!!!!!!!!!!!!!!!

Dus dit : Haal dat 'VCT2 lid van de maand Juli' maar weg bij mijn naam en vervang deze door #FAIL. Ik verdien het niet meer. Luister vooral niet naar mij als ik nog iets over motoren te vertellen heb.

Lijkt me zeker een fout :) !!
05-1971 Early Bay Westfalia

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door gijsv » zo dec 18, 2011 1:18 am

DIT ZIJN DE DONKERE DAGEN VOOR KERST, VOLGEND JAAR ZAL DE ZON WEER SCHIJNEN!

Tja dit soort dingen zijn gewoon niet leuk en het zijn wel hele dure lessen. Zoals Hans al zei, gelukkig zal het onze vriendschap niet verstoren. =D>

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door hanhoo » zo dec 18, 2011 1:47 am

gijsv schreef:DIT ZIJN DE DONKERE DAGEN VOOR KERST, VOLGEND JAAR ZAL DE ZON WEER SCHIJNEN!

Tja dit soort dingen zijn gewoon niet leuk en het zijn wel hele dure lessen. Zoals Hans al zei, gelukkig zal het onze vriendschap niet verstoren. =D>


Nogmaals sorry man.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10955
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door fahtal » zo dec 18, 2011 7:59 am

das balen man, maar jullie komen er wel uit. Kost wel een paar centjes helaas. Hopelijk zijn dat centjes van de verzekering.
Maar ja als je iets door een amateur laat doen heb je kans dat het mis gaat en dat je dan geduld moet hebben. Erger zelfs hopen dat die amateur je nog gaat helpen na zijn fout.. En zo ver ik begrijp doe jij daar je uiterste best voor. Er zijn een boel profs die dan niet thuis geven... Dus als nog moet gijs blij met je zijn, en dat is die geloof ik ook wel.

Vanuit australië sterkte met het verlies: D en hopelijk straks gefeliciteerd met de nieuwe betere snellere aanwinst. tenminste ik vermoed dat het helemaal goed gaat komen!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door Baphi » zo dec 18, 2011 13:01 pm

He klote, Hans.... Ik sluit me volledig aan bij de eerdere opmerkingen, maar ben het vooral niet eens met het feit dst je je zelf volledig wegschrijft als iemand die er niks van kan. Doe dat alsjeblieft niet want tot nu toe heb je gewoon TOPHULP geleverd en je nek uitgstoken, waarvoor ik (en anderen) je ontzettend dankbaar ben. Soms heb je gewoon gevallen die niet lekker gaan en dan lijkt het een zinkend schip.
Jullie komen hier perfect uit, daar ben ik van overtuigd en hebben allebei zoveel weer geleerd!!! Dus: volgend jaar nieuwe kansen!

Mooi om te zien dat jullie vriendschap zo goed is! Kop op!
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door hanhoo » zo dec 18, 2011 13:47 pm

Vandaag wat macro foto's gemaakt van de schade. Zal ze morgen even posten.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
Dubbel schuiver
Luchtgekoeld
Berichten: 1015
Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schagen

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door Dubbel schuiver » zo dec 18, 2011 14:38 pm

Balen zeg,

Als er iets fout gaat met een blok, dan gaat het vaak ook goed fout. Kost meteen een hoop centen.

Daar en tegen, als er geen fouten gemaakt worden, kun je ook niets leren. Fouten zijn nu een maal menselijk. Duur, maar ik denk dat het volgende blokje gewoon weer top is. Jullie komen vast en zeker samen tot goede resultaten.

Sterkte en sucses

Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade

T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970

Dit is mijn busverhaal

Gebruikersavatar
klaas
Luchtgekoeld
Berichten: 2991
Lid geworden op: di jun 27, 2006 22:31 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door klaas » zo dec 18, 2011 18:34 pm

Zo Hans na al die veren in je reet de afgelopen tijd, kom je af en toe ook weer eens op aarde :wink: , geeft niets hoor! kan je alleen maar van leren =D>
Voor ons in ieder geval erg leerzaam :mrgreen: :mrgreen:
RESPECT TO THE MAN IN THE ICECREAM VAN
Wat schaft de pot vandaag?

Area51
Luchtgekoeld
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:43 pm
Bouwjaar Bus: 1967

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door Area51 » ma dec 19, 2011 8:42 am

hanhoo schreef:Feit blijft dat dit een eenvoudige fout is die in euro's erg duur komt te staan. Kan wel janken. :cry:



Uithuilen en overnieuw beginnen.

Wat ik het laatste jaar aan technische artikelen en uitleg van je heb gelezen sta je bij mij al op dezelfde hoogte als Brian.

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen

Bericht door Max » ma dec 19, 2011 8:53 am

Heb nog wat blokjes staan, even kijken wat je er mee kunt??
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Plaats reactie