Gijs, Lous, Julie und der Wagen
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6868
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen
Gefeliciteerd!
Veel geluk en gezondheid samen!!
Veel geluk en gezondheid samen!!
- Kebdorst
- Moderator
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: vr okt 22, 2010 13:06 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: rijk van nijmegen :)
Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen
Gijs en Lous gefeliciteerd, met Julie dochter
Gr Rob
Gr Rob
If you take a lowroof I take a highroof! ohnee dat liedje ging anders
- Airtime
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5028
- Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen
Died schreef:Gefeliciteerd!
Veel geluk en gezondheid samen!!
Beter dan dit kan ik het niet verwoorden, dus ik sluit me bij Diederik aan!
Easy!
Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen
enorm gefeliciteerd met de geboorte van deze mooie meid!!
Geniet van elkaar!!
Geniet van elkaar!!
- DOKA '73
- Gevorderde
- Berichten: 875
- Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Vijfhuizen (N-H)
- Contacteer:
Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen
Gefeliciteerd met jullie dochter!
grt Richard
grt Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""
http://www.a-leebel.nl/
http://www.a-leebel.nl/
- KataSchu
- Gevorderde
- Berichten: 908
- Lid geworden op: do apr 17, 2008 17:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Leeuwarden (or wherever I park it)
- Contacteer:
Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen
Airtime schreef:Died schreef:Gefeliciteerd!
Veel geluk en gezondheid samen!!
Beter dan dit kan ik het niet verwoorden, dus ik sluit me bij Diederik aan!
En daarop sluit ik me aan bij Bob: congrats!
"that rug really tied the room together...and this guy peed on it"
Picasa-Pics
Picasa-Pics
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen
gijsv schreef:ben in dubio wat lastiger er is een motorblok reviseren of een baby aankleden. Het zal wel met ervaring te maken hebben...
...en een ding waar IK je in ieder geval niet mee kan helpen! Nogmaals gefeliciteerd en tot vanavond.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
-
- Actief Lid
- Berichten: 482
- Lid geworden op: do nov 30, 2006 17:18 pm
- Locatie: Ergens op het water
Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen
Van harte gefeliciteerd.
Groetjes
Erik en Mariska
Groetjes
Erik en Mariska
Als het waait moet je surfen de rest kan later wel
- JRS
- Gevorderde
- Berichten: 526
- Lid geworden op: di mar 08, 2011 22:39 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Groningen
Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen
Van harte gefeliciteerd met jullie mooie meid!!!!!
Groeten JR
Groeten JR
05-1971 Early Bay Westfalia
- los limbos
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1668
- Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Baarlo Limburg
Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen
Van harte met jullie kleine meid, geniet er maar goed van...
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen
Ook van hier, van harte gefeliciteerd
En de rest komt best goed, is een kwestie van veel oefenen
Groeten
Rene
En de rest komt best goed, is een kwestie van veel oefenen
Groeten
Rene
Lucht bevriest en kookt nooit
Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen
zo, even afstoffen....
Ondanks de kosmt van Julie niet stilgezeten... De Essen staat klaar voor montage, alles in binnen en het hout ligt afgelakt klaar.
Echter kwam de kever even tussendoor. Omdat ik minder in de Hillegomse klusloods zal zijn (de afgelopen weken) hadden Hanhoo en ik het plan de net gereviseerde 1600 in mijn kever te leggen om zo de werkbank leeg te krijgen.
Dit liep niet als verwacht, veel drama en uiteindelijk hebben Hanhoo en ik (lees Hanhoo) alles uit elkaar getrokken en opnieuw gestart. Hier de diagnose
Een wijze les, ik laat nooit meer een onbekend carter ongesplitst, heeft ons veel extra tijd gekost.
Dit alles met veel dank aan Hanhoo
Ondanks de kosmt van Julie niet stilgezeten... De Essen staat klaar voor montage, alles in binnen en het hout ligt afgelakt klaar.
Echter kwam de kever even tussendoor. Omdat ik minder in de Hillegomse klusloods zal zijn (de afgelopen weken) hadden Hanhoo en ik het plan de net gereviseerde 1600 in mijn kever te leggen om zo de werkbank leeg te krijgen.
Dit liep niet als verwacht, veel drama en uiteindelijk hebben Hanhoo en ik (lees Hanhoo) alles uit elkaar getrokken en opnieuw gestart. Hier de diagnose
hanhoo schreef:Zo, we hebben weer zo goed als een turn-key motorblokje. Wat hebben we gevonden:
- Carterhelften geplakt met vloeibare pakking, waardoor lagerslijtage aan derde en vierde hoofdaslager.
- Inlaatspruitstukken zogen valse lucht door verkeerd gebruikte vloeibare pakking (harde niet uit).
- Snelle nokkenas op standaard carburateur. Werkt niet voor stationairloop
- Studs van de oliepomp te lang (ivm dikkere oliepomp voor snellere nok. Hierdoor werd het plaatwerk naar voren geduwd en liep tegen de poelie aan.
- Studs in het carter sloten niet af, slechte pakking. Hierdoor zand naar binnen, olie naar buiten.
- Studs voor de cilinderkoppen liepen er 3 los. Niet goed vastgelijmd.
- Van twee bougiekabels zat de kabel los van de plug. Bedankt mijnheer Bosch voor deze uitstekende kwaliteit.
Maar goed, alles zit weer in elkaar. Alleen nog de uitlaat en de koppeling monteren en dan kan hij dinsdag a.s. weer in de auto.
Een wijze les, ik laat nooit meer een onbekend carter ongesplitst, heeft ons veel extra tijd gekost.
Dit alles met veel dank aan Hanhoo
Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen
Zo, de kever begint een echt hoofdpijn dossier te worden, de motor loopt nu wel maar niet naar tevredenheid. een van de klepstoters loopt niet vrij waardoor het blok klinkt als een diesel, dit kan nooit goed zijn. Daarnaast zijn de carter-oliedop stuts dolgedraaid dus daar moeten ook nwe inZucht ....
Dus vandaag maar iets gedaan wat ook nog te wachten stond, begonnen met het in elkaar zetten van de westfalia essen. De deksel is nu bijna klaar. Uiteraard liep dit ook niet helemaal vlekkeloos maar dat zie je niet aan de buitenkant.
De popnagels zijn niet lang genoeg voor de klepsteun dus daar komen rvs boutjes in, daarna klaar. Plan is om het ding dit jaar in elkaar te hebben. mooi voor de dag na kerst.
kan iemand mij uitleggen waarom mijn foto's altijd een slag gedraaid worden door tinypic?
Dus vandaag maar iets gedaan wat ook nog te wachten stond, begonnen met het in elkaar zetten van de westfalia essen. De deksel is nu bijna klaar. Uiteraard liep dit ook niet helemaal vlekkeloos maar dat zie je niet aan de buitenkant.
De popnagels zijn niet lang genoeg voor de klepsteun dus daar komen rvs boutjes in, daarna klaar. Plan is om het ding dit jaar in elkaar te hebben. mooi voor de dag na kerst.
kan iemand mij uitleggen waarom mijn foto's altijd een slag gedraaid worden door tinypic?
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Gijs, Lous, Julie und der Wagen
Yep, het Keverblokje inderdaad een hoofdpijndossier. Nu ik er even over nagedacht heb, weet ik wat het is. Het is niet een klepstoter maar 1 of 2 nokvolgers die niet vrijkomen tegen de nokkenas. Vermoedelijk twee stuks. Ondanks dat ik ze allemaal uitvoerig gecontroleerd heb, en ze allemaal weer op exact de zelfde positie heb terug geplaatst. Ik voelde het met kleppen stellen. Tikje met kunststofhamer tegen de stoterstang en voila: van 0 klepspeling naar 0,15. Gevolg is dat de nokkenas nu tegen de nokvolgers aan slaat in plaats van rustig er tegenaan te lopen. In de snelheid waarbij ik dacht: ach zo zat het toch al, dus kan het zonder veel controle weer zo in elkaar, is het mis gegaan.
Het strijdplan nu:
Eerst maar eens verse olie erin. De oude zag blauw van het slijpsel.
Blok 'soaken' door er een paar dagen een liter of 1,5 teveel olie in te doen. Hierdoor komen de kanalen en nokvolgers vol olie te zitten. Vervolgens het exces eruit laten lopen en nog eens proberen. Wellicht zijn ze droog gedruppeld.
Plan 2 is de betreffende kleppen strakker te stellen en dan even laten lopen. Wellicht dat er dan wat ruimte komt en het probleem zich vanzelf oplost.
If all else fails: OF rijden en laat maar slijten OF opnieuw uitelkaar, nokvolgers inspecteren en zonodig vervangen. Het is een goede gebruikte nokkenas met goede gebruikte nokvolgers. Eigenlijk een no-no, want nokvolgers en nokkenas horen op elkaar in te slijten. Maar het was dan ook niet voor een blokje wat 100.000km+ moest gaan maken.
Mocht hij toch weer uit elkaar gaan, heb ik in ieder geval met GijsV afgesproken dat we full-monty gaan. Oftewel: een 100.000km+ blok bouwen. Dus: prefentief lijnboren, krukas laten meten en polijsten, drijfstanglagers vervangen, nieuwe nok en volgers etc.
Ik heb in ieder geval weer wat geleerd: met het splitsen van een carter moet je wel in alle rust all-out gaan. Even uit elkaar en in elkaar is niet echt een succes.
Het strijdplan nu:
Eerst maar eens verse olie erin. De oude zag blauw van het slijpsel.
Blok 'soaken' door er een paar dagen een liter of 1,5 teveel olie in te doen. Hierdoor komen de kanalen en nokvolgers vol olie te zitten. Vervolgens het exces eruit laten lopen en nog eens proberen. Wellicht zijn ze droog gedruppeld.
Plan 2 is de betreffende kleppen strakker te stellen en dan even laten lopen. Wellicht dat er dan wat ruimte komt en het probleem zich vanzelf oplost.
If all else fails: OF rijden en laat maar slijten OF opnieuw uitelkaar, nokvolgers inspecteren en zonodig vervangen. Het is een goede gebruikte nokkenas met goede gebruikte nokvolgers. Eigenlijk een no-no, want nokvolgers en nokkenas horen op elkaar in te slijten. Maar het was dan ook niet voor een blokje wat 100.000km+ moest gaan maken.
Mocht hij toch weer uit elkaar gaan, heb ik in ieder geval met GijsV afgesproken dat we full-monty gaan. Oftewel: een 100.000km+ blok bouwen. Dus: prefentief lijnboren, krukas laten meten en polijsten, drijfstanglagers vervangen, nieuwe nok en volgers etc.
Ik heb in ieder geval weer wat geleerd: met het splitsen van een carter moet je wel in alle rust all-out gaan. Even uit elkaar en in elkaar is niet echt een succes.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"