Mijn Buske
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
- Gerard
- Actief Lid
- Berichten: 381
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:36 am
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Zodat je van binnen niet gaat roesten ?wouthwortel schreef:rooie ik gebruik het zelfs in de koffie als anti-oxidant!
Jochem, lekker gestructureerd bezig zeg! Zie ik het trouwens goed dat jouw sleutelruimte een (voormalige) loopstal is?
www.RondjeAfrika.nl
'73 T2b 1600
'73 T2b 1600
wouthwortel schreef:rooie owatrol??
of is dit opgemengd met rode verf?
Goede keuze overigens, dat owatrol, ik gebruik het zelfs in de koffie als anti-oxidant!
Ik heb eerst de olie gebruikt en daarna CIP van owatrol (dat is dat rode wat je ziet)
meen je dat hahah je zou eens moeten komen kijken. Wat een T*ering bende af en toe.lekker gestructureerd bezig zeg
En ja het is een oude stal, mijn neef heeft een oude boerderij gekocht die hij helemaal aan het renoveren is zodoende kan ik zijn stal even lenen.
nou het is eigenlijk zo dat ik de bus vakantie klaar maak en zodra ik (waarschijnlijk rond Oktober) een huis ga kopen met natuurlijk een mooie garage de bus volledig wil restaureren.
Net zoals de meeste busjes van jullie.
Ik heb de bus nu 4 maanden en het is tot nu toe al te gek al heb ik er nog maar 100 km mee gereden.Gewoon het klussen het wereldje (lees klein groepje fanatiekelingen) en uiteindelijk het rijden natuurlijk.
Net zoals de meeste busjes van jullie.
Ik heb de bus nu 4 maanden en het is tot nu toe al te gek al heb ik er nog maar 100 km mee gereden.Gewoon het klussen het wereldje (lees klein groepje fanatiekelingen) en uiteindelijk het rijden natuurlijk.
het gaat de goede kant op allemaal, de bus gaat 19 april naar de lasser voor de raamrand (voor) en evt. de gaten aan de zijkant van de bus. De lasser adviseerde mij om deze misschien te verlijmen, dat wordt een beetje onderschat maar volgens veel mensen die ik gesproken heb de beste manier om grote platen "in" te lassen.
de beide deuren staan nu gerold en wel in de lak, 1 deur is al volledig klaar inc. alle rubbers, ramen en dat soort dingen. Ik ging er van uit dat de ramen en de bijbehorende rubbers een groot probleem waren om die terug te plaatsen. Dat bleek allemaal veel makkelijker te zijn. de Deurubber kosten me meer moeite, ik heb van 3 verschillende leveranciers de rubbers besteld maar 1 bleek uiteindelijk de originele te kunnen leveren die perfect paste in tegenstelling tot de andere 2.
Ook is de complete achterkant gerold.
en nieuwe uitlaat.
[/img]
de beide deuren staan nu gerold en wel in de lak, 1 deur is al volledig klaar inc. alle rubbers, ramen en dat soort dingen. Ik ging er van uit dat de ramen en de bijbehorende rubbers een groot probleem waren om die terug te plaatsen. Dat bleek allemaal veel makkelijker te zijn. de Deurubber kosten me meer moeite, ik heb van 3 verschillende leveranciers de rubbers besteld maar 1 bleek uiteindelijk de originele te kunnen leveren die perfect paste in tegenstelling tot de andere 2.
Ook is de complete achterkant gerold.
en nieuwe uitlaat.
[/img]
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
en wie is dan de juiste leverancier???
En wie is nu de juiste leverancier...????
Moet die van mij ook nog kopen...
zitten er ook de blokjes op voor aan de bovenkant tegen de b-stijl-kant-van-de-deur?
ennuh post (als je dat tenminste wil) ook ff de kosten van e.e.a. op het topic... wat kost dat...
Niet duidelijk wat ik bedoel± Jeffrey... kun je als huisfotograaf ff een foto maken van de jouwe...?
Moet die van mij ook nog kopen...
zitten er ook de blokjes op voor aan de bovenkant tegen de b-stijl-kant-van-de-deur?
ennuh post (als je dat tenminste wil) ook ff de kosten van e.e.a. op het topic... wat kost dat...
Niet duidelijk wat ik bedoel± Jeffrey... kun je als huisfotograaf ff een foto maken van de jouwe...?
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
ik weet niet of het gepast is om de beste leverancier hier zo op het forum te noemen, maar van hem kreeg ik de enige rubbers met alle juiste hoeken (voorgevormd zoals origineel) en je kon deze ook in de gaten van de deurvanger klemmen. Prijs was 55 euro als ik me niet vergis.
zo dus.
EN NEE IK HEB ZE NIET VAN JUST CAMPERS.Alleen de foto.
ik zeg niet dat de andere niet goed waren maar op de een of andere manier kreeg ik de deur met die rubbers dan niet ver genoeg dicht.
zo dus.
EN NEE IK HEB ZE NIET VAN JUST CAMPERS.Alleen de foto.
ik zeg niet dat de andere niet goed waren maar op de een of andere manier kreeg ik de deur met die rubbers dan niet ver genoeg dicht.
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
daar is het forum toch voor...
daar is het forum toch voor...jochem schreef:ik weet niet of het gepast is om de beste leverancier hier zo op het forum te noemen, maar van hem kreeg ik de enige rubbers met alle juiste hoeken (voorgevormd zoals origineel) en je kon deze ook in de gaten van de deurvanger klemmen. Prijs was 55 euro als ik me niet vergis.
zo dus.
EN NEE IK HEB ZE NIET VAN JUST CAMPERS.Alleen de foto.
ik zeg niet dat de andere niet goed waren maar op de een of andere manier kreeg ik de deur met die rubbers dan niet ver genoeg dicht.
Leren van elkaars ervaringen. ik zie geen reden waarom je niet kunt aangeven waar je de juiste hebt gekregen? Je hoeft toch niet te zeggen ie die andere waren!!!
Ik heb overigens vandaag de juiste gekregen bij VPC in Buchten, waren wel iets duurder: € 70,- per stuk, maar die zijn origineel VW, van het VWclassic-center!
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
en verf, want alleen met een roller kom je d'r niet.Rolf schreef:Die achterkant ziet er netjes uit, Jochem! Waarmee heb je 'm gerold? (ja, met een roller, dat snap ik!)
Het resultaat hangt af van de dikte van je verf en de "snelheid" van het aanbrengen.
Stelregel is dan ook , aan(op voor de kenner)brengen, goed verdelen en opstrijken(of rollen). daarna NIET meer aankomen
Het is misschien een keer oefenen maar dan is het resultaat mooi strak en zonder strepen. (hangt ook af van de voorbewerking maar dat is een duidelijk verhaal neem ik aan)
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
Op de foto ziet alles er beter uit dan in het echt, je ziet wel degelijk een sinasappelhuidje hoor. Maar op zich is het goed te doen. Ik heb goede verf van de originele kleur L282, goede verf is een must voor als je het wil rollen. Gebruik van die Mohair rollers en zorg dat de temp. niet te laag is. Mooi gelijkmatig aanbrengen en daarna er van af blijven (Ik bracht het verf aan en maakte dat ik weg kwam) als je rond gaat lopen stuift er altijd wel stof van de grond wat tegen je verf aan gaat zitten. En strak vloeien doet het verf vanzelf. Als ik de dag erna kwam kijken zag het er altijd beter uit dan toen ik alles achter liet. Verf verdunnen met wasbenzine tenminste de mijne.Rolf schreef:Die achterkant ziet er netjes uit, Jochem! Waarmee heb je 'm gerold? (ja, met een roller, dat snap ik!)
En de rubbers komen van de keverspecialist.